Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vývoj přístupu k levorukým žákům

Vývoj přístupu k levorukým žákům

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Dittrichová
Šetření:10. 02. 2013 - 10. 03. 2013
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):21 / 18.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

toto je dotazník k diplomové práci na téma Vývoj přístupu k levorukým žákům. Je určen nepřeučeným levákům jakéhokoliv věku. 

Dotazník je anonymní.

Moc děkuji za Váš čas,

 

Barbora Dittrichová

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7163,96 %63,96 %  
Muž4036,04 %36,04 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-306356,76 %56,76 %  
31-401210,81 %10,81 %  
16-201210,81 %10,81 %  
11-15 let119,91 %9,91 %  
6-10 let76,31 %6,31 %  
41-5054,5 %4,5 %  
více než 50 let10,9 %0,9 %  

Graf

3. Měl/a jste pocit, že Váš učitel zohledňoval při výuce fakt, že píšete levou rukou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7567,57 %67,57 %  
Ano3632,43 %32,43 %  

Graf

4. Měl/a jste pocit, že Vám Váš učitel dostatečně vysvětlil jak psát levou rukou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7567,57 %67,57 %  
Ano3632,43 %32,43 %  

Graf

5. Známkoval Vám Váš učitel úhlednost psaného projevu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7, Nevzpomínám siotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7769,37 %69,37 %  
Nevzpomínám si2320,72 %20,72 %  
Ne119,91 %9,91 %  

Graf

6. Myslíte si, že učitel při známkování úhlednosti bral ohled na Vaši levorukost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6076,92 %54,05 %  
Ano1823,08 %16,22 %  

Graf

7. Svojí levorukost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevnímám jako komplikaci.5448,65 %48,65 %  
si běžně neuvědomuji, jen výjimečně pro mě znamená komplikaci.3733,33 %33,33 %  
vnímám jako výhodu.1816,22 %16,22 %  
vnímám jako překážku.21,8 %1,8 %  

Graf

8. Během výuky psaní jsem to, že píší levou rukou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevnímal/a jako komplikaci5953,15 %53,15 %  
vnímal/a jako nevýhodu4237,84 %37,84 %  
vnímal/a jako výhodu109,01 %9,01 %  

Graf

9. Měl/a jste pocit, že máte horší známky kvůli tomu, že jste levák? (např.: Psal/a jste pomaleji a s chybami, protože jste si neviděl/a „pod ruku“ a nemohl/a text ihned kontrolovat.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8273,87 %73,87 %  
Ano2926,13 %26,13 %  

Graf

10. Upozorňovali Vaši spolužáci na to, že jste levák, případně se Vám kvůli tomu posmívali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10392,79 %92,79 %  
Ano87,21 %7,21 %  

Graf

11. Měl/a Vaše levorukost vliv na to, jak jste vnímal/a školu? (např.: strach z hodin psaní, horší vztahy se spolužáky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10695,5 %95,5 %  
Ano54,5 %4,5 %  

Graf

12. Jak se tento vliv projevoval?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

blbě

nesnášela jsem moji třídní učitelku, která levorukost nedokázala akceptovat

Strach z diktatu

Strach ze stříhání ve výtvarné výchově - neměli jsme nůžky pro leváky, takže stříhat normálníma nůžkama levou rukou se dá dost špatně - za každé vystřihování vloček apod. jsem měla špatné známky, protože učitelé nepochopili, že jsem levačka a neumím stříhat normálně! Do dnes to mám učitelům za zlé.

V první s druhé třídě pro mělo bylo psaní noční můrou, neb jsem musela psát tužkou a potom plnícím perem...Až po silné agitaci mých rodičů mi učitelka povolila používat čínu...

13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7567,57 %67,57 %  
Ano3632,43 %32,43 %  

Graf

14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pero pro leváky1951,35 %17,12 %  
Nůžky pro leváky1027,03 %9,01 %  
Násadka na tužku pro správné držení513,51 %4,5 %  
propiska12,7 %0,9 %  
nůžky, pero12,7 %0,9 %  
nuzky a propisku misto pera12,7 %0,9 %  

Graf

15. Proč jste pomůcky pro leváky nepoužíval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V dané době pomůcky pro leváky nebyly k dispozici.2532,89 %22,52 %  
Nebyly mi nabídnuty.2330,26 %20,72 %  
Nepotřeboval/a jsem je.2330,26 %20,72 %  
Nechtěl/a jsem je.22,63 %1,8 %  
S pomůckami pro leváky jsem se nesetkal11,32 %0,9 %  
nevím, co jsou pomůcky pro11,32 %0,9 %  
mám pero, které se neliší pro leváky a praváky11,32 %0,9 %  

Graf

16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
horní způsob psaní (ruka se nachází spíše nad psaným řádkem)6861,26 %61,26 %  
dolní způsob psaní (ruka se nachází spíše pod psaným řádkem)4338,74 %38,74 %  

Graf

17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4962,82 %44,14 %  
Nevím2430,77 %21,62 %  
Ano56,41 %4,5 %  

Graf

18. Ukázal Vám učitel při nácviku psaní i horní způsob psaní jako alternativu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6054,05 %54,05 %  
Nevím4742,34 %42,34 %  
Ano43,6 %3,6 %  

Graf

19. Při psaní máte sešit natočený:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vodorovně4338,74 %38,74 %  
mírně ve směru hodinových ručiček (do 45°)2926,13 %26,13 %  
mírně proti směru hodinových ručiček (do 45°)2724,32 %24,32 %  
proti směru hodinových ručiček více než 45°.65,41 %5,41 %  
ve směru hodinových ručiček více než 45°.65,41 %5,41 %  

Graf

20. Jaký sklon má vaše písmo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakloněné doprava5650,45 %50,45 %  
Kolmé4036,04 %36,04 %  
Nakloněné doleva1513,51 %13,51 %  

Graf

21. Jakým písmem píšete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nespojitým písmem5650,45 %50,45 %  
Psacím (spojitým) písmem5549,55 %49,55 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?

  • odpověď Ano:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pero pro leváky na otázku 14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?

16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)

  • odpověď horní způsob psaní (ruka se nachází spíše nad psaným řádkem):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Měl/a jste pocit, že Váš učitel zohledňoval při výuce fakt, že píšete levou rukou?

4. Měl/a jste pocit, že Vám Váš učitel dostatečně vysvětlil jak psát levou rukou?

5. Známkoval Vám Váš učitel úhlednost psaného projevu?

6. Myslíte si, že učitel při známkování úhlednosti bral ohled na Vaši levorukost?

7. Svojí levorukost:

8. Během výuky psaní jsem to, že píší levou rukou:

9. Měl/a jste pocit, že máte horší známky kvůli tomu, že jste levák? (např.: Psal/a jste pomaleji a s chybami, protože jste si neviděl/a „pod ruku“ a nemohl/a text ihned kontrolovat.)

10. Upozorňovali Vaši spolužáci na to, že jste levák, případně se Vám kvůli tomu posmívali?

11. Měl/a Vaše levorukost vliv na to, jak jste vnímal/a školu? (např.: strach z hodin psaní, horší vztahy se spolužáky)

13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?

14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?

15. Proč jste pomůcky pro leváky nepoužíval/a?

16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)

17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)

18. Ukázal Vám učitel při nácviku psaní i horní způsob psaní jako alternativu?

19. Při psaní máte sešit natočený:

20. Jaký sklon má vaše písmo?

21. Jakým písmem píšete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Měl/a jste pocit, že Váš učitel zohledňoval při výuce fakt, že píšete levou rukou?

4. Měl/a jste pocit, že Vám Váš učitel dostatečně vysvětlil jak psát levou rukou?

5. Známkoval Vám Váš učitel úhlednost psaného projevu?

6. Myslíte si, že učitel při známkování úhlednosti bral ohled na Vaši levorukost?

7. Svojí levorukost:

8. Během výuky psaní jsem to, že píší levou rukou:

9. Měl/a jste pocit, že máte horší známky kvůli tomu, že jste levák? (např.: Psal/a jste pomaleji a s chybami, protože jste si neviděl/a „pod ruku“ a nemohl/a text ihned kontrolovat.)

10. Upozorňovali Vaši spolužáci na to, že jste levák, případně se Vám kvůli tomu posmívali?

11. Měl/a Vaše levorukost vliv na to, jak jste vnímal/a školu? (např.: strach z hodin psaní, horší vztahy se spolužáky)

13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?

14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?

15. Proč jste pomůcky pro leváky nepoužíval/a?

16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)

17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)

18. Ukázal Vám učitel při nácviku psaní i horní způsob psaní jako alternativu?

19. Při psaní máte sešit natočený:

20. Jaký sklon má vaše písmo?

21. Jakým písmem píšete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dittrichová, B.Vývoj přístupu k levorukým žákům (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vyuka-levaku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.