Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7, Nevzpomínám si → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
77
69,37 %
69,37 %
Nevzpomínám si
23
20,72 %
20,72 %
Ne
11
9,91 %
9,91 %
6. Myslíte si, že učitel při známkování úhlednosti bral ohled na Vaši levorukost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
60
76,92 %
54,05 %
Ano
18
23,08 %
16,22 %
7. Svojí levorukost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevnímám jako komplikaci.
54
48,65 %
48,65 %
si běžně neuvědomuji, jen výjimečně pro mě znamená komplikaci.
37
33,33 %
33,33 %
vnímám jako výhodu.
18
16,22 %
16,22 %
vnímám jako překážku.
2
1,8 %
1,8 %
8. Během výuky psaní jsem to, že píší levou rukou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevnímal/a jako komplikaci
59
53,15 %
53,15 %
vnímal/a jako nevýhodu
42
37,84 %
37,84 %
vnímal/a jako výhodu
10
9,01 %
9,01 %
9. Měl/a jste pocit, že máte horší známky kvůli tomu, že jste levák? (např.: Psal/a jste pomaleji a s chybami, protože jste si neviděl/a „pod ruku“ a nemohl/a text ihned kontrolovat.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
82
73,87 %
73,87 %
Ano
29
26,13 %
26,13 %
10. Upozorňovali Vaši spolužáci na to, že jste levák, případně se Vám kvůli tomu posmívali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
103
92,79 %
92,79 %
Ano
8
7,21 %
7,21 %
11. Měl/a Vaše levorukost vliv na to, jak jste vnímal/a školu? (např.: strach z hodin psaní, horší vztahy se spolužáky)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
106
95,5 %
95,5 %
Ano
5
4,5 %
4,5 %
12. Jak se tento vliv projevoval?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
blbě
nesnášela jsem moji třídní učitelku, která levorukost nedokázala akceptovat
Strach z diktatu
Strach ze stříhání ve výtvarné výchově - neměli jsme nůžky pro leváky, takže stříhat normálníma nůžkama levou rukou se dá dost špatně - za každé vystřihování vloček apod. jsem měla špatné známky, protože učitelé nepochopili, že jsem levačka a neumím stříhat normálně! Do dnes to mám učitelům za zlé.
V první s druhé třídě pro mělo bylo psaní noční můrou, neb jsem musela psát tužkou a potom plnícím perem...Až po silné agitaci mých rodičů mi učitelka povolila používat čínu...
13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
75
67,57 %
67,57 %
Ano
36
32,43 %
32,43 %
14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pero pro leváky
19
51,35 %
17,12 %
Nůžky pro leváky
10
27,03 %
9,01 %
Násadka na tužku pro správné držení
5
13,51 %
4,5 %
propiska
1
2,7 %
0,9 %
nůžky, pero
1
2,7 %
0,9 %
nuzky a propisku misto pera
1
2,7 %
0,9 %
15. Proč jste pomůcky pro leváky nepoužíval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V dané době pomůcky pro leváky nebyly k dispozici.
25
32,89 %
22,52 %
Nebyly mi nabídnuty.
23
30,26 %
20,72 %
Nepotřeboval/a jsem je.
23
30,26 %
20,72 %
Nechtěl/a jsem je.
2
2,63 %
1,8 %
S pomůckami pro leváky jsem se nesetkal
1
1,32 %
0,9 %
nevím, co jsou pomůcky pro
1
1,32 %
0,9 %
mám pero, které se neliší pro leváky a praváky
1
1,32 %
0,9 %
16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
horní způsob psaní (ruka se nachází spíše nad psaným řádkem)
68
61,26 %
61,26 %
dolní způsob psaní (ruka se nachází spíše pod psaným řádkem)
43
38,74 %
38,74 %
17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
49
62,82 %
44,14 %
Nevím
24
30,77 %
21,62 %
Ano
5
6,41 %
4,5 %
18. Ukázal Vám učitel při nácviku psaní i horní způsob psaní jako alternativu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
60
54,05 %
54,05 %
Nevím
47
42,34 %
42,34 %
Ano
4
3,6 %
3,6 %
19. Při psaní máte sešit natočený:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vodorovně
43
38,74 %
38,74 %
mírně ve směru hodinových ručiček (do 45°)
29
26,13 %
26,13 %
mírně proti směru hodinových ručiček (do 45°)
27
24,32 %
24,32 %
proti směru hodinových ručiček více než 45°.
6
5,41 %
5,41 %
ve směru hodinových ručiček více než 45°.
6
5,41 %
5,41 %
20. Jaký sklon má vaše písmo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nakloněné doprava
56
50,45 %
50,45 %
Kolmé
40
36,04 %
36,04 %
Nakloněné doleva
15
13,51 %
13,51 %
21. Jakým písmem píšete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nespojitým písmem
56
50,45 %
50,45 %
Psacím (spojitým) písmem
55
49,55 %
49,55 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pero pro leváky na otázku 14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?
16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)
odpověď horní způsob psaní (ruka se nachází spíše nad psaným řádkem):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví:
2. Věk:
3. Měl/a jste pocit, že Váš učitel zohledňoval při výuce fakt, že píšete levou rukou?
4. Měl/a jste pocit, že Vám Váš učitel dostatečně vysvětlil jak psát levou rukou?
6. Myslíte si, že učitel při známkování úhlednosti bral ohled na Vaši levorukost?
7. Svojí levorukost:
8. Během výuky psaní jsem to, že píší levou rukou:
9. Měl/a jste pocit, že máte horší známky kvůli tomu, že jste levák? (např.: Psal/a jste pomaleji a s chybami, protože jste si neviděl/a „pod ruku“ a nemohl/a text ihned kontrolovat.)
10. Upozorňovali Vaši spolužáci na to, že jste levák, případně se Vám kvůli tomu posmívali?
11. Měl/a Vaše levorukost vliv na to, jak jste vnímal/a školu? (např.: strach z hodin psaní, horší vztahy se spolužáky)
13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?
14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?
15. Proč jste pomůcky pro leváky nepoužíval/a?
16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)
17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)
18. Ukázal Vám učitel při nácviku psaní i horní způsob psaní jako alternativu?
19. Při psaní máte sešit natočený:
20. Jaký sklon má vaše písmo?
21. Jakým písmem píšete?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví:
2. Věk:
3. Měl/a jste pocit, že Váš učitel zohledňoval při výuce fakt, že píšete levou rukou?
4. Měl/a jste pocit, že Vám Váš učitel dostatečně vysvětlil jak psát levou rukou?
6. Myslíte si, že učitel při známkování úhlednosti bral ohled na Vaši levorukost?
7. Svojí levorukost:
8. Během výuky psaní jsem to, že píší levou rukou:
9. Měl/a jste pocit, že máte horší známky kvůli tomu, že jste levák? (např.: Psal/a jste pomaleji a s chybami, protože jste si neviděl/a „pod ruku“ a nemohl/a text ihned kontrolovat.)
10. Upozorňovali Vaši spolužáci na to, že jste levák, případně se Vám kvůli tomu posmívali?
11. Měl/a Vaše levorukost vliv na to, jak jste vnímal/a školu? (např.: strach z hodin psaní, horší vztahy se spolužáky)
13. Používal/a jste ve škole pomůcky pro leváky?
14. Jaké pomůcky pro leváky jste ve škole používal/a?
15. Proč jste pomůcky pro leváky nepoužíval/a?
16. Jakým způsobem píšete? (Prosím, zkuste si napsat na papír pár slov, poté se Vám budou zdát možnosti jasnější.)
17. Snažili se Vás učitelé horní způsob psaní odnaučit a naučit dolní způsob psaní? (Na tuto otázku odpovězte pouze, pokud jste psal/a horním způsobem psaní.)
18. Ukázal Vám učitel při nácviku psaní i horní způsob psaní jako alternativu?
19. Při psaní máte sešit natočený:
20. Jaký sklon má vaše písmo?
21. Jakým písmem píšete?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Dittrichová, B. – Vývoj přístupu k levorukým žákům (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vyuka-levaku.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.