Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výuka sexuální výchovy na školách- pro učitele 1. st. ZŠ
Výuka sexuální výchovy na školách- pro učitele 1. st. ZŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marie Kudlová |
---|---|
Šetření: | 03. 12. 2016 - 02. 02. 2017 |
Počet respondentů: | 101 |
Počet otázek (max/průměr): | 52 / 39.17 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 29,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.11:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená paní učitelko, pane učiteli.
Touto cestou bych Vás chtěla požádat o vyplnění dotazníku, který je součástí mé diplomové práce Výuka sexuální výchovy na 1. st. ZŠ. Vyplněním přispějete k výzkumu v oblasti sexuální výchovy.
Odpovědi respondentů
1. Jaká je délka Vaší pedagogické praxe na 1. st. ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 roky | 9 | 8,91 % | 8,91 % |
1 rok | 6 | 5,94 % | 5,94 % |
3 roky | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
3 | 4 | 3,96 % | 3,96 % |
6 | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
5 let | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
15 let | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
12 | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
27 | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
6 let | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
ostatní odpovědi | 62 | 61,39 % | 61,39 % |
2. Co si představujete pod pojmem sexuální výchova?-NEPOVINNÁ OTÁZKA
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
adekvatne k veku
bavit se s dětmi o věcech, které k životu patří
Deti se uci poznavat lidske telo a jeho promeny, uci se prevenci, bezpecna opatreni pri pohlavnim styku
Informování žáků mladšího školního věku o věcech týkajících se pohlavních orgánů muže a ženy a taktéž sexu.
Informovanost o pojmu ,,sex,´´ co z něj vyplývá, nejen samotný akt, ale uvědomění si navázání hlubokého intimního vztahu s druhou osobou.
Jako seznámení a poučení děti vzhledem k jejich vlastnímu tělu. Pocitům. Rozmnožování a chování vůči sobě i okolí navzájem.
jako to co se týká nejužšího soukromí dané osoby, vztahy mezi lidmi samotnými, odpovědnost v sex. životě, bezpečnost moje (nejen zdravotní ale i osobní)
Je důležitá.patří k životu a děti mají být informovány pravdivě bez předsudků.
Je to předmět, který má žáky seznámit s mezilidskými vztahy, s jejich tělem, připravit je v rámci jejich chápání na budoucí sexuální život
Je to v nezralém věku dětí 1.stupně především záležitost rodiny (tedy funkční a normální rodiny) - na 1. stupeň nepatří. Snad jedině ve formě povzbuzení k úctě ke druhému pohlaví a ke zdůraznění jak má vypadat správná fungující rodina. Dále je to věcí i diskuse s rodiči (i když mnozí nechtějí, či ani netuší co by měli pro své děti dělat)
Klasické téma, které by se mělo probírat.
komlexně, přiměřeně věku
Na 1. stupni bych to viděla: seznámení o změnách v době puberty, jak se bude měnit holky a jak kluci. Jaké větší potřeby budou mít holky se maluji, kluci jsou frajeři. Jak vzniká miminko.
Na 1. stupni spíše v širším pojetí - základy vztahů mezi lidmi, hygiena, člověk jako takový
Na 1.stuoni -naučit děti co je vhodné a co není ukazovat,dělat na veŕejnosti, na co si dát pozor při kontaktu s dospělými,že je něco jako soukromí,naučit je rozumět vlastnímu tělu a změnám které nastanou
Na prvním stupni bych to viděla jako seznámení s tělem ženy a muže, vývojem dítěte v těhotenství,
Na prvním stupni si představuji, že se v tomto předmětu děti seznámí s rozdíly mezi mužem a ženou, o změnách, které probíhají v pubertě a o vztazích mezi holkama a klukama.
Nauka o lidském těle, a hygieně, o obtěžování - nutnost bránit se i před blízkými, co je normální a co už ne, informovat děti o možném riziku
nauka o lidskych pohlavnich organech, pohlavnim styku a vecmi s nim spojenymi
Nauka o těle a osobní intimitě, Jak se to stane, že se narodí miminko
Něco intomního
normálně
o uvědomění si sebe sama, o rozdílnostech mezi pohlavími a ne jen tělesných , o vztazích, o předávání života, o rodině
Odmalička vštěpovat dětem úctu k vlastnímu tělu, úctu k druhému pohlaví.
Odpovedi na dotazy deti ohledne sexualniho zivota
odpovědné chování, znalost o tělesném vývoji, prevence sexuálních rizik, hygiena
Partnerský vztah muže a ženy, jeho vývoj, tělesný vztah, rodinný život.
Poučení o lidském těle, jeho změnách v dospívání sexu a jeho nebezpečí z hlediska nemoci.
Povědomí o tom, jak se plodí děti, rizika pohlavních nemocí, ochrana, antikoncepce,.....
Pro první stupeň ZŠ především objasnění problematiky, v čem přesně se liší dívka/žena a chlapec/muž, vysvětlení, jak vzniká zárodek, zařazení pojmů jako spermie, vajíčko, pohlavní orgány, vysvětlit dětem citlivost tohoto tématu - je důležité si chránit svojí intimitu atd.
Problematika soužití mezi mužem a ženou, hygiena, empatie..
Předávání informací o základech sexuálního chování a pravidel.
Předmět ve škole, naplni jsou informace týkající se sexu
Předmět, který má naučit žáky odpovědnému sexuálnímu životu.
Představit žákům jejich tělo, varovat je před nebezpečím.
příprava na odpovědný život zahrnující i sex
Rodinná, osobní, bezpečnost, poučení.
rozdíly holky X kluci rodina, vztahy
Rozdily mezi muzem a zenou,znasilneni, pohlavni styk, rodicovstvi
Rozumím tomuto pojmu jakozto výchově k zodpovědnosti při sexu, a stejně tak jakozto výchově správného citu k sexu.
sexuální výchova je předmět který se zabývá sexualitou a rodičovstvím a přípravu na ně
Sexuální výchova připravuje jedince na zdravý sexualni život. Zabývá se fyzickým, ale i psychickým stavem jedinců.
Seznámení dětí s lidským tělem, odlišnostmi muže a ženy, vznik dětí - vývoj
seznámení dětí s pojmy
Seznámení se s tělem, u dětí, jaké jsou rozdíly chlapeček - holčička, jak přichází děti na svět, u děvčat bych určitě tak kolem deseti let začala mluvit o menstruaci.
Seznámení se sexualitou člověka - pohlavní orgány, sexuální život.
Seznámení žáků s dospíváním, proměny těla, chování. Připravení na život dospělého jedince , příprava na zodpovědnost při sexuálním styku.
Seznámení žáků se základní stavbou a funkcí rozmnožovací soustavy. A také schopnost rozlišit vhodné a nevhodné jednání.
seznámit děti s pojmy, které se týkají intimity, osobního vztahu apod.
seznamit s žáky základní pojmy...
Sociální věda
součást výchovy ke zdraví a seznámení dětí s lidským tělem
téma v rámci prvouky, přírodovědy - děti se mají naučit zákl. hygieny, mají vědět, co je přiměřené, jak funguje rodina, že mají právo na soukromí, dozví se, jak funguje jejich tělo apod.
Temata jako dospivani, rozdily v pohlavi, nechraneny sex, nasledky, muzske a zenske organy..
to co tam patří
Učení o rozmnožování, sexuálních chorobách, ochraně
Učení o sexu
udělat dětem jasno
vést děti k správnému pochopení sexuality jako takové, její role, úlohy a funkce v životě + výchova k zodpovědnému zacházení s tímto darem
výchova k odpovědnému chování, určitě se prolíná s výchovou ke zdraví
výchova k sexuální zodpovědnosti a k reprodukčnímu zdraví
Výchova k uvědomělému rodičovství
Výchova k zodpovědnému chování, vztahová výchova, hygiena, spolužití...
Vychova ke vztahum, hodnotam v partnerskem zivote; jak vypada muzske a zenske telo; co je to laska, sex
Výchova ke zdravému a zodpovědnému sexuálnímu životu
Výchova nutná k celistvé osobnosti
výchova, která pomáhá zdravému růstu sexuality a sexuálního chování
výchovu zaměřenou na všechny části spojené touto oblastí - biologie mužského a ženského těla, informace ochraně před početím, sexuální zralost (nejen fyz, ale i psychická a sociální atd)
Vysvětlení problematiky sexuálního styku, ochrany, následků - pohlavně přenosné choroby, jejich průběh, léčba, následky.
vysvětlení rozdílu mezi mužem a ženou, změny a fungování orgánů
výuka tématu intimních záležitostí člověka
Výuka týkající se dospívání člověka, jeho změn, rizika sexuálního života.
Výuku
Vývoj dítěte od poceti
vznik nového života, intimní hygiena, sexuální chování, zneužívané dítě, rizika...
Vztah mezi mužem a ženou. Láska, porozumění, tolerance, pochopení, trpělivost, snášenlivost, dobrotu a laskavost mezi partnery.
Vztahy k opačnému pohlaví, vysvětlení pojmů z oblasti sexuality, např. homosexuál, možná rizika apod
vztahy, benefit zdravé, fungující rodiny, láska, intimita, antikoncepce, těhotenství, prevence před komerční sexualitou, následky a rizika tabu v rodinách
Znalost pohlavních orgánů (na prvním stupni rozlišení dívky a chlapce), popřípadě rozmnožování (jak vzniká miminko)
Zodpovedne rodicovstvi,druhy antikoncepce,druhy sexualnich technik.Co jsou sexualni deviace a uchylky
3. Četli jste sexuální příručku z roku 2010, kterou vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 78 | 77,23 % | 77,23 % |
ano | 23 | 22,77 % | 22,77 % |
4. Jaký na ni máte názor?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
Adekvátní text pro pomoc s výukou na ZŠ
Děs
Dobrý
Je nutné si to "přežvýkat" pro svou potřebu
je tam vše potřebné
Jen jsem ji proletela, ale prijde mi zbytecne ucit deti o sexu atd. tak do podrobna
Líbila se mi, myslím si, že je vhodná pro učitele, kteří se chtějí přiučit, co vše by měli dětem předat ze sexuální výchovy.
Má vážné nedostatky
Moc obecné
Myslím si, že je to vhodný materiál pro žáky.
Něco je přehnané, něco ne, jelikož děti, které chodí do školy na prvním stupni mnoho věcí slyšelo a nevědí, co je to ve skutečnosti.
něco se mi líbí něco ne
nepamatuji si
Nevhodná
nic moc
ok
Podle mého názoru je příručka nedostatecna.
prumerná publikace
Rozporuplný, spíše odmítavý.
už si přesně nepamatuji, ale vím, že jsem k ní měla velké výhrady
V něčem inspirativní v něčem perverzní
věkově nepřiměřená
5. Vyučujete sexuální výchovu? (je jedno zda jako samostatný předmět či jako téma v jiném předmětu)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 61 | 60,4 % | 60,4 % |
ano | 40 | 39,6 % | 39,6 % |
6. Kdo ve Vaší škole vyučuje nejvíce sexuální výchovu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [třídní učitelé → otázka č. 8, biolog → otázka č. 8, doktor → otázka č. 8, sexuolog → otázka č. 8, metodik prevence → otázka č. 8, výchovný poradce → otázka č. 8, rodič → otázka č. 8, jiný → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
třídní učitelé | 22 | 55 % | 21,78 % |
biolog | 10 | 25 % | 9,9 % |
výchovný poradce | 4 | 10 % | 3,96 % |
jiný | 3 | 7,5 % | 2,97 % |
metodik prevence | 1 | 2,5 % | 0,99 % |
7. Kdo by podle Vás měl vyučovat sexuální výchovu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [třídní učitelé → otázka č. 9, biolog → otázka č. 9, doktor → otázka č. 9, sexuolog → otázka č. 9, metodik prevence → otázka č. 9, výchovný poradce → otázka č. 9, rodič → otázka č. 9, jiný → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rodič | 18 | 29,51 % | 17,82 % |
třídní učitelé | 12 | 19,67 % | 11,88 % |
sexuolog | 9 | 14,75 % | 8,91 % |
biolog | 7 | 11,48 % | 6,93 % |
doktor | 5 | 8,2 % | 4,95 % |
metodik prevence | 5 | 8,2 % | 4,95 % |
jiný | 3 | 4,92 % | 2,97 % |
výchovný poradce | 2 | 3,28 % | 1,98 % |
8. Od které třídy se na Vaší škole vyučuje sexuální výchova?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4. třída | 9 | 22,5 % | 8,91 % |
1. třída | 8 | 20 % | 7,92 % |
2. stupeň | 8 | 20 % | 7,92 % |
5. třída | 7 | 17,5 % | 6,93 % |
3. třída | 6 | 15 % | 5,94 % |
2. třída | 2 | 5 % | 1,98 % |
9. Od které třídy by se pode Vás měla vyučovat sexuální výchova?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2. stupeň | 22 | 36,07 % | 21,78 % |
5. třída | 14 | 22,95 % | 13,86 % |
4. třída | 9 | 14,75 % | 8,91 % |
3. třída | 8 | 13,11 % | 7,92 % |
1. třída | 6 | 9,84 % | 5,94 % |
střední škola | 1 | 1,64 % | 0,99 % |
2. třída | 1 | 1,64 % | 0,99 % |
10. Kolik hodin se věnuje výuce sexuální výchovy na Vaší škole během roku?
Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
1. třída | 1.325 | 4.369 |
2. třída | 1.575 | 4.744 |
3. třída | 2.675 | 11.419 |
4. třída | 3.575 | 10.094 |
5. třída | 6.75 | 47.938 |
11. Kolik hodin by se podle Vás mělo věnovat výuce sexuální výchovy během roku?
Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
1. třída | 1.344 | 5.996 |
2. třída | 1.623 | 7.153 |
3. třída | 2.803 | 23.01 |
4. třída | 3.869 | 30.901 |
5. třída | 6.639 | 64.362 |
12. Sexuální výchova je na Vaší škole vyučována:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jako samostatný předmět → otázka č. 16, v rámci jiných předmětů → otázka č. 14, v rámci projektů → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v rámci jiných předmětů | 36 | 90 % | 35,64 % |
v rámci projektů | 3 | 7,5 % | 2,97 % |
jako samostatný předmět | 1 | 2,5 % | 0,99 % |
13. Sexuální výchova by měla být vyučována:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jako samostatný předmět → otázka č. 17, v rámci jiných předmětů → otázka č. 15, v rámci projektů → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v rámci jiných předmětů | 31 | 50,82 % | 30,69 % |
v rámci projektů | 21 | 34,43 % | 20,79 % |
jako samostatný předmět | 9 | 14,75 % | 8,91 % |
14. Seřaďte předměty podle toho, jak častá je integrace témat sexuální výchovy. 1 - minimální integrace, 7 - maximální integrace
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
český jazyk | 1.286 | 2.49 |
prvouka/přírodověda | 6.143 | 3.551 |
matematika | 0.457 | 1.105 |
tělesná výchova | 2.971 | 5.513 |
hudební výchova | 0.714 | 2.261 |
výtvarná výchova | 1.571 | 4.245 |
cizí jazyk | 1.771 | 1.605 |
15. Seřaďte předměty podle toho, jak častá by měla být integrace témat sexuální výchovy. 1 - minimální integrace, 7 - maximální integrace
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
český jazyk | 1.129 | 3.209 |
prvouka/přírodověda | 6.194 | 2.221 |
matematika | 0.645 | 2.1 |
tělesná výchova | 2.645 | 5.777 |
hudební výchova | 1.032 | 3.063 |
výtvarná výchova | 1.742 | 3.933 |
cizí jazyk | 1.71 | 1.496 |
16. Jaká témata považujete v sexuální výchově na 1. stupni za nejdůležitější? 1 - nejméně důležité, 5 - nejdůležitější
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Ženské a mužské tělo | 4.55 | 0.748 |
Pohlavní styk | 2.725 | 1.399 |
Oplodnění, těhotenství, porod | 3.15 | 1.528 |
Puberta a dospívání | 4.3 | 1.01 |
Intimní a duševní hygiena | 4.475 | 0.749 |
Rodina, manželství, partnerství | 4.25 | 1.188 |
Pohlavní choroby | 2.4 | 1.79 |
Sexuální zneužívání | 3.7 | 1.61 |
Linka důvěry | 4.3 | 0.66 |
Formy sexuálního chování | 2.75 | 1.338 |
Sexuální identita | 2.925 | 1.419 |
Antikoncepce | 2.4 | 2.19 |
Vznik života | 4.075 | 1.069 |
Sebepřijetí | 4.175 | 1.394 |
Vztahy a komunikace | 4.65 | 0.578 |
Šikana a týrání | 4.55 | 0.848 |
Láska | 4.575 | 0.594 |
17. Jaká témata považujete v sexuální výchově na 1. stupni za nejdůležitější? 1 - nejméně důležité, 5 - nejdůležitější
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Ženské a mužské tělo | 4.016 | 1.721 |
Pohlavní styk | 2.508 | 2.119 |
Oplodnění, těhotenství, porod | 3 | 1.934 |
Puberta a dospívání | 3.984 | 1.59 |
Intimní a duševní hygiena | 3.787 | 2.135 |
Rodina, manželství, partnerství | 3.934 | 2.028 |
Pohlavní choroby | 2.754 | 2.153 |
Sexuální zneužívání | 3.525 | 1.626 |
Linka důvěry | 3.967 | 1.573 |
Formy sexuálního chování | 2.689 | 1.428 |
Sexuální identita | 2.754 | 1.497 |
Antikoncepce | 2.672 | 1.991 |
Vznik života | 3.738 | 1.407 |
Sebepřijetí | 3.656 | 2.062 |
Vztahy a komunikace | 4.098 | 1.99 |
Šikana a týrání | 4.148 | 1.634 |
Láska | 4 | 1.639 |
18. Pokud vás napadají i další témata, která považujete za důležitá, vypište je:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
Je těžké postihnout kolik času se tématu dá věnovat, je to dlouhý vývoj osobních postojů a zkušeností daných i rodinou
kyberprostor, nekontrolovaný čas u počítače, předcházet nezdravé zvědavosti dětí, včas je seznamovat a učit je vnímat své tělo.
ne
Nenapadají.
Odpovědnost
Pedofilie
Tolerance ke skupinám gejů a lezbiček.
Vývoj člověka
Zamilovaní pod 15 let - co smíme a co nikoli?
Zneužití sexuality např. v pornografii. Setkala jsem se s několika žáky v 1. třídě, kteří ji viděli ( ať zvědavistí nebo skrz staršího sourozence), potom se sebeukájením, to je velmi rozšířené mezi malými dětmi
19. Pokud vás napadají i další témata, která považujete za důležitá, vypište je:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
?
.?-
Biblický pohled na rodinu
je treba provadet citlive, ne s poukazem na deviantni chovani, formy jako analni styk apod.
komerční seuxualita - pornografie, reklama, křesťanský pohled na sexualitu, alternativní oblast přirozeného porodu x medicínské prostředí
menstruace, poluce
nic
ohleduplné chování k opačnému pohlaví, pomoc
20. Jaké pomůcky v hodinách sexuální výchovy používáte a jaká je jejich efektivnost? (1 - minimální, 5 – maximální efektivita)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Nástěnné obrazy s nahými těly muže a ženy | 2.925 | 2.069 |
Malé obrázky s nahými těly muže a ženy | 3.275 | 2.049 |
Dřevěný model mužského pohlavního údu | 1.425 | 0.994 |
Videa | 2.975 | 2.274 |
Antikoncepci | 1.975 | 1.774 |
Loutky Adámka a Evičky | 1.3 | 0.46 |
Učebnice | 3.725 | 1.699 |
Encyklopedie | 4.05 | 1.248 |
Vhodná místnost | 2.35 | 2.228 |
Uspořádání lavic | 3.025 | 2.074 |
Fotografie | 2.725 | 1.799 |
21. Jaké pomůcky v hodinách sexuální výchovy by se měly používat a jaká by dle Vás byla jejich efektivnost? (oznámkujte jako ve škole 1 – minimální, 5 – maximální efektivita)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Nástěnné obrazy s nahými těly muže a ženy | 3.033 | 1.671 |
Malé obrázky s nahými těly muže a ženy | 3.23 | 1.423 |
Dřevěný model mužského pohlavního údu | 2 | 1.541 |
Videa | 2.754 | 1.759 |
Antikoncepci | 2.377 | 1.94 |
Loutky Adámka a Evičky | 2.77 | 2.013 |
Učebnice | 3.295 | 1.454 |
Encyklopedie | 3.41 | 1.389 |
Vhodná místnost | 2.869 | 1.983 |
Uspořádání lavic | 3.082 | 1.715 |
Fotografie | 2.902 | 2.154 |
22. Pokud používáte jiné pomůcky, napište které.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
Kolegyni, erotické pomůcky a vybavení
Kondom
nepoužívám
Neužívám.
pracovní listy
Prezentace-DUMY
Skládací model lidského těla s pohlavními orgány mužskými i ženskými. Výukové programy na počítači.
Vyrobene prwcovni a doplnovaci listy
výukový program sexuální výchova pro ZŠ od Terasoftu, videa o rizicích na internetu seznamsebezpecne.cz, www.prolife.cz - zázrak života, přednášky odborníků
žádné
23. Pokud Vás napadají jiné pomůcky, které by se daly využít, vypište je.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
?
dobrá lektorka např. Mudr. Fridrichová z Centra pro rodinu v Ostravě;-)
Dřevěný model ženského pohlaví, model porodních cest
nic
Spíš než pomůcky by se hodil zkušený lektor, odborník a dětský psycholog - ovšem takový, jehož pohled na rodinu není pokřiven
24. Žák na 1. stupni by měl umět pojmenovat pohlavní orgány odbornými názvy.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 50 | 49,5 % | 49,5 % |
souhlasím | 23 | 22,77 % | 22,77 % |
spíše nesouhlasím | 18 | 17,82 % | 17,82 % |
nesouhlasím | 7 | 6,93 % | 6,93 % |
nevím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
25. Žák na 1. stupni by měl umět pojmenovat mužské a ženské pohlavní buňky.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 41 | 40,59 % | 40,59 % |
souhlasím | 29 | 28,71 % | 28,71 % |
spíše nesouhlasím | 13 | 12,87 % | 12,87 % |
nevím | 9 | 8,91 % | 8,91 % |
nesouhlasím | 9 | 8,91 % | 8,91 % |
26. Žák na 1. stupni by měl vědět, že splynutím vajíčka a spermie vzniká život.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 60 | 59,41 % | 59,41 % |
spíše souhlasím | 31 | 30,69 % | 30,69 % |
nesouhlasím | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
nevím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
27. Žák na 1. stupni by měl vědět, že splynutím vajíčka a spermie vzniká embryo.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 41 | 40,59 % | 40,59 % |
spíše souhlasím | 27 | 26,73 % | 26,73 % |
spíše nesouhlasím | 17 | 16,83 % | 16,83 % |
nevím | 10 | 9,9 % | 9,9 % |
nesouhlasím | 6 | 5,94 % | 5,94 % |
28. Žák na 1. stupni by měl rozumět pojmům oplodnění, těhotenství, porod.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 52 | 51,49 % | 51,49 % |
spíše souhlasím | 36 | 35,64 % | 35,64 % |
spíše nesouhlasím | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
nevím | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
nesouhlasím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
29. Žák na 1. stupni by měl vědět, jaké jsou charakteristické rysy těhotenství.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 40 | 39,6 % | 39,6 % |
souhlasím | 33 | 32,67 % | 32,67 % |
spíše nesouhlasím | 12 | 11,88 % | 11,88 % |
nevím | 12 | 11,88 % | 11,88 % |
nesouhlasím | 4 | 3,96 % | 3,96 % |
30. Žák na 1. stupni by měl vědět, co je to pohlavní styk.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 34 | 33,66 % | 33,66 % |
souhlasím | 27 | 26,73 % | 26,73 % |
nevím | 21 | 20,79 % | 20,79 % |
spíše nesouhlasím | 11 | 10,89 % | 10,89 % |
nesouhlasím | 8 | 7,92 % | 7,92 % |
31. Žák na 1. stupni by si měl být vědom toho, že pohlavní styk se má odehrávat jen mezi dvěma lidmi, kteří si jím chtějí vyjádřit lásku.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 57 | 56,44 % | 56,44 % |
spíše souhlasím | 25 | 24,75 % | 24,75 % |
nevím | 14 | 13,86 % | 13,86 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
nesouhlasím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
32. Žák na 1. stupni by měl rozlišovat projevy lásky od sexuálního zneužívání.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 71 | 70,3 % | 70,3 % |
spíše souhlasím | 26 | 25,74 % | 25,74 % |
nevím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
33. Žák na 1. stupni by měl vědět, na koho se obrátit, pokud se stane obětí sexuálního zneužívání.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 96 | 95,05 % | 95,05 % |
spíše souhlasím | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
34. Žák na 1. stupni by měl vědět, jak předcházet nebezpečným situacím.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 88 | 87,13 % | 87,13 % |
spíše souhlasím | 11 | 10,89 % | 10,89 % |
nevím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
35. Žák na 1. stupni by měl vědět, jaké jsou rozdíly mezi mužem a ženou.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 87 | 86,14 % | 86,14 % |
spíše souhlasím | 13 | 12,87 % | 12,87 % |
nevím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
36. Žák na 1. stupni by měl vědět, co se bude dít s jeho tělem v pubertě.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 72 | 71,29 % | 71,29 % |
spíše souhlasím | 23 | 22,77 % | 22,77 % |
nevím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
37. Žák na 1. stupni by měl vědět, co je to menstruace a poluce a jaký je jejich význam.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 45 | 44,55 % | 44,55 % |
spíše souhlasím | 35 | 34,65 % | 34,65 % |
spíše nesouhlasím | 13 | 12,87 % | 12,87 % |
nevím | 7 | 6,93 % | 6,93 % |
nesouhlasím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
38. Žák na 1. stupni by měl dbát na hygienu celého těla, chápat její význam.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 94 | 93,07 % | 93,07 % |
spíše souhlasím | 7 | 6,93 % | 6,93 % |
39. Žák na 1. stupni by se měl přijímat takový, jaký je.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 91 | 90,1 % | 90,1 % |
spíše souhlasím | 8 | 7,92 % | 7,92 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
nevím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
40. Žák na 1. stupni by si měl uvědomovat svou sexuální identitu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 45 | 44,55 % | 44,55 % |
spíše souhlasím | 26 | 25,74 % | 25,74 % |
nevím | 19 | 18,81 % | 18,81 % |
spíše nesouhlasím | 10 | 9,9 % | 9,9 % |
nesouhlasím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
41. Žák na 1. stupni by měl vyjadřovat touhu po harmonickém domově.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 77 | 76,24 % | 76,24 % |
spíše souhlasím | 21 | 20,79 % | 20,79 % |
nevím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 0,99 % | 0,99 % |
42. Žák na 1. stupni by měl vědět, že existují smrtelné pohlavní choroby.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 36 | 35,64 % | 35,64 % |
souhlasím | 34 | 33,66 % | 33,66 % |
nevím | 15 | 14,85 % | 14,85 % |
spíše nesouhlasím | 12 | 11,88 % | 11,88 % |
nesouhlasím | 4 | 3,96 % | 3,96 % |
43. Žák na 1. stupni by měl vědět, že tyto choroby jsou důsledkem promiskuitního chování.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 33 | 32,67 % | 32,67 % |
spíše souhlasím | 30 | 29,7 % | 29,7 % |
spíše nesouhlasím | 19 | 18,81 % | 18,81 % |
nevím | 14 | 13,86 % | 13,86 % |
nesouhlasím | 5 | 4,95 % | 4,95 % |
44. Žák na 1. stupni by se neměl vysmívat homosexuálům.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 77 | 76,24 % | 76,24 % |
spíše souhlasím | 17 | 16,83 % | 16,83 % |
nevím | 4 | 3,96 % | 3,96 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
45. Žák na 1. stupni by měl vědět, že rodiče mohou regulovat počet dětí, prostřednictvím přirozené nebo umělé antikoncepce.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 30 | 29,7 % | 29,7 % |
souhlasím | 25 | 24,75 % | 24,75 % |
spíše nesouhlasím | 22 | 21,78 % | 21,78 % |
nevím | 17 | 16,83 % | 16,83 % |
nesouhlasím | 7 | 6,93 % | 6,93 % |
46. Žák na 1. stupni by měl znát typy umělé antikoncepce.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 36 | 35,64 % | 35,64 % |
nevím | 24 | 23,76 % | 23,76 % |
nesouhlasím | 23 | 22,77 % | 22,77 % |
spíše souhlasím | 12 | 11,88 % | 11,88 % |
souhlasím | 6 | 5,94 % | 5,94 % |
47. Žák na 1. stupni by měl vědět, co je to potrat a jak probíhá.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 43 | 42,57 % | 42,57 % |
nesouhlasím | 25 | 24,75 % | 24,75 % |
nevím | 16 | 15,84 % | 15,84 % |
spíše souhlasím | 11 | 10,89 % | 10,89 % |
souhlasím | 6 | 5,94 % | 5,94 % |
48. Žák na 1. stupni by měl diskutovat na téma potrat ano, ne.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 50 | 49,5 % | 49,5 % |
spíše nesouhlasím | 31 | 30,69 % | 30,69 % |
nevím | 9 | 8,91 % | 8,91 % |
spíše souhlasím | 9 | 8,91 % | 8,91 % |
souhlasím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
49. Žák na 1. stupni by měl znát nebezpečí reklam.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 64 | 63,37 % | 63,37 % |
spíše souhlasím | 31 | 30,69 % | 30,69 % |
nevím | 4 | 3,96 % | 3,96 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
50. Žák na 1. stupni by měl znát nebezpečí pornografie.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 44 | 43,56 % | 43,56 % |
spíše souhlasím | 29 | 28,71 % | 28,71 % |
nesouhlasím | 10 | 9,9 % | 9,9 % |
nevím | 10 | 9,9 % | 9,9 % |
spíše nesouhlasím | 8 | 7,92 % | 7,92 % |
51. Žák na 1. stupni by měl vytvářet přátelství se stejným i opačným pohlavím.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 80 | 79,21 % | 79,21 % |
spíše souhlasím | 13 | 12,87 % | 12,87 % |
nevím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 2,97 % | 2,97 % |
nesouhlasím | 2 | 1,98 % | 1,98 % |
52. Zde je prostor na Vaše připomínky, postřehy.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Hlavními a prvními lidmi, kteří hovoří s dítětem o sexu by měli být jejich rodiče.
Motivující pro domácí rozhovory s vlastními dětmi. Ale na 1. stupni bych byl s některými tématy naprosto opatrný.
Myslím si, že děti na 1. stupni by měly být informovány v oblasti sexuální výchovy v závislosti na jejich věku. V poslední době mi přijde, že je trend říkat vše na plná ústa všem. Malé děti jako je 1. - 3. třída spoustu názvům ani nerozumí a myslím si, že ani nepotřebují v tomto věku vědět.
Myslím, že sexuální výchově není dáván dostatečný prostor. Sexuální aktivita dětí a jejich pohlavní dospívání nastupují čím dál tím dříve.
Omlouvám se, v otázce jsem neodpověděla správně a nešlo mi se vrátit - ročníky, ve kterých se bavíme o sexuálních tématech (3.: 5-10 hodin; 4: 7-12 hodin; 5. ročník: 10-15 hodin). Omlouvám se. Ať se vám vyhodnocování vydaří :).
pěkně formulované otázky :)
sex je krásný a proto se k němu musí přistupovat s láskou a zodpovědností neučme děti polohy, vymyslí si je samy a třeba je i vylepší
Sex je náš
těším se, až maruška vydá příručku pro učitele na toto téma
V dotazníku je pojem 1 stupeň je velmi široký pro vhodný výběr z nabízených odpovědí, je třeba spíše rozlišit 1až 3 třída a 4 a 5 třída.
V poslední době často v 5. třídě začínaji dívky menstruovat, takže by měly být poučeny po domluvě s rodiči. 7. Třídě už bývá pozdě...
Ve školách na 1.st. se např. začínají více objevovat tělesně vyspělejší děti - ve 4.tride menstruace. Spíš se tyto věci řeší individuálně, než v hodině Př, ale zatím jsem měla na třídu štěstí a dalo se vše dobře probrat i v hodině.
XXX
žádné
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.