Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výuková společenská hra

Výuková společenská hra

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karolína Kvapilová
Šetření:29. 09. 2015 - 13. 10. 2015
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, před vytvořením absolventské práce na téma "společenská hra" bych ráda prozkoumala prefrence hráčů a široké veřejnosti ohledně společenských her. Dotazník je poměrně krátký, přesto jsou pro mne jeho výsledky velmi cenné. 

Děkuji za vyplnění

Odpovědi respondentů

1. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23108,77 %8,77 %  
1887,02 %7,02 %  
2587,02 %7,02 %  
2276,14 %6,14 %  
1765,26 %5,26 %  
1965,26 %5,26 %  
2665,26 %5,26 %  
2165,26 %5,26 %  
2854,39 %4,39 %  
2054,39 %4,39 %  
ostatní odpovědi 30
27
50
16
43
33
38
15
42
36
49
29
24
35
52
44
11011
55
39
45
41
31
40
14
53
54
37
4741,23 %41,23 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:27.22
Minimum:17
Maximum:52
Variační rozpětí:35
Rozptyl:82.64
Směrodatná odchylka:9.09
Medián:25
Modus:23

Graf

2. Hráli jste někdy ve škole v rámci výuky nějakou hru? Tělocvik se nepočítá, kvízy typu "riskuj" a podobné aktivity ano.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9078,95 %78,95 %  
ne2421,05 %21,05 %  

Graf

3. Hráli jste někdy v rámci výuky nějakou deskovou nebo karetní společenskou hru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5850,88 %50,88 %  
ne5649,12 %49,12 %  

Graf

4. Přáli byste si ve vyučování hrát společenské hry k tématu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10087,72 %87,72 %  
ne1412,28 %12,28 %  

Graf

5. Zdůvodněte svou odpověď u předchozí otázky. Proč ano? Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

Ale tak aby hra mela nejaky vzdelavaci efekt

Ano, dají se na nich krásně demonstrovat některé věci, které jsou složitější na pochopení

Ano, pokud by někdo vymyslel něco skutečně zajímavého. Zatím všechny "výukové" hry, co jsem kdy hrála, byly neskutečně nudné, s nezajímavou tematikou a herními principy.

Ano, protoze si myslim, ze hrou se člověk naučí vic a rychleji si věci zapamatuje, jelikož je učivo podano zábavnou formou.

Ano, protože pokud se hra týká probíraného tématu, může ho blíže přiblížit žákům.

Ano, protože výuka hrou je zajímavější .

Asi si žáci lépe zapamatují to co se mají naučit. Je to dobrá metoda po vzoru J.A.Komenského.

Atraktivita

Byla by to větší zábava

bylo by to efektivnější než hrát BANG pod lavicí :P

Bylo by to zajímavé a dětem, které učivo příliš nezajímá, by to mohlo být při pomoci.

bylo by to zajímavější

dle mě jsou velmi poučné

Hra může cvičit postupy jednání, je lepší než pouhá teorie.

Hra pro mne není uspokojivý způsob učení.

Hry mne baví.

hry ve skupině nepatří mezi moje oblíbené

Chci se učit a hry od učitelů jsou většinou nudné

interaktivita

Jakékoli interaktivní a herní metody učivo ozvláštní, zlepší jeho zapamatování, mohou vytvořit další vazby k jiným už zapamatovaným faktům.

jako učitelka je občas zařazuji, spíš na škole v přírodě, před Vánocemi apod.na zpestření.Odhalí volní vlastnosti hráčů, jejich charakter, bystrost, schopnost empatie, spolupráce, tříbí smysly.....

Je to dobrá pomůcky při výuce jazyků.

Je to lepší pro zapamatování

je to příjemné zpestření

je to většinou zábava

Je to více záživné než klasické výuka

je to zábané a je nějaká změna

Je to zábava

Je to zábavná forma učení.

je to zábavné

Je to zábavné, oživí výuku.

je to zábavnější

je to zábavnější forma učení, touha po vítězství nás přiměje více se snažit

Je to zábavnější než běžný výklad.

je to zábavnější než suché mentorování, přitom může mít stejný efekt nebo dokonce lepší zapamatovatelnost

je to způsob jak udělat výuku zábavnější

Je to, dle mého názoru, ztráta času.

Jedna se o uceni zabavnou formou

Již dostatečně dlouho existují kvízové společenské hry s různým zaměřením, a mohou tedy sloužit k vzdělávacím účelům. Kvízy zaměřené na "Česko" v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ (případně později v hodinách zeměpisu), kvízy zaměřené na Evropu či svět v hodinách zeměpisu atd. V hodinách acizího jazyka se dá využít množství her - v případě AJ např. "Pictionary", "Apples to Apples" a mnoho dalších.

Jsem na vs

každý alternativní způsob přispívá s lepšímu zapamatování informací

Lépe se seznámíme s tématem.

Lépe si zapamatuji fakta

lepsi forma zapamatovani si, procvicit pamet, zpestreni hodiny .a ne protoze na to nebyl cas, musi se splnit harmonogram

LEPŠÍ ZAPAMATOVÁNÍ, PROPOJENÍ KOLEKTIVU

líbí se mi originalita v hodinách a myslím si, že si děti více zapamatují hrou než jen nudnym výkladem

Miluju hry jakkehokoliv druhu. Kdybych chodila jeste do skoly byla bych uplne nadsena a predmet by me vic bavil a zajimal :-)

Může to rozvíjet schopnosti.

Myslím si, že je to přínosné

Myslím si, že se formou hry a diskuze dá naučit stejně dobře jako prostým výkladem + déle si to zapamatuji.

Myslím, že ,,škola hrou" zde platí a že si každý daleko lépe zapamatuje poznatky, ke kterým sám dospěl na základě hry, než které mu někdo vtloukl do hlavy.

myslím, že společenská hra k tématu naučí víc než jen výklad o dané látce

Například by se zopakovalo učivo zábavnou formou.

Názorné hry umožňují lepší pochopení výuky.

Ne

Nemám ráda deskové hry. Nerada jsem jakkoliv přicházela do styku se svými spolužáky, když to nebylo nutné.

nevím

nevím

Odlehčení od často nekonečného monologu přednášejícího.

Ozvlástnění výuky, „škola hrou“

oživení, rozptýlení, posiluje to kolektiv

Preferuji vyuku formou vykladu. Hru maximalne jako zpestreni napriklad suplovane hodiny.

proč ne,je to zábavné

Proto

Protože do vyučovácí hodiny se to vůbec skutečné nesmí hrát jákékoliv různé stolní hry ve školách všeobecně.

Protože hra je účinným nástrojem procesu učení.

Protože je to odreagování a slouží to k utužení kolektivu.

Protože je to pro děti zábavnější a nedělají stále to samé - sedí a píší.

Protože je to produktivní

protože je to zábava

protože jsem děsně soutěživá

Protože jsem hráč (hlavně role-playing), jen tedy bych měla trochu problém, že jsem spíš introvert. Teď už je to jedno, ale ve škole to občas byl problém.

Protože se člověk učí, aniž by o tom věděl, získává různé sociální nebo motorické dovednosti a schopnosti.

Protože si lépe zafixujeme látku.

Protože si lépe zapamatuji věci podle prožívaných emocí

Protože si myslím, že se tím dané téma dětem lépe vryje do paměti.

protože škola hrou je samozřejmě zábavnější, navíc co si člověk "prožije" i v rámci hry, si snáz pamatuje než prostě zdělěná data

protože to názorně pomáhá výuce tématu

Protože to pomáhá zapamatovat si informace nenásilnou formou

seznámení s tématem je intenzivnější i díky emocím, které u hry prožiju mám možnost se vžít řekněme to nějaké postavy a přemýšlet za ni (na dané téma si zkusím udělat názor aspoň za tu jednu postavu)

Sice "škola hrou", ale toto je kravina...

sice škola hrou - však chodím studovat ne hrát si

Skola hrou je lepsi ;-)

Skola hrou, lepsi vstrebani znalosti

Společenská hra může zpestřit výuku a některým žákům může pomoci lépe si zapamatovat důležité informace.

Škola hrou

škola hrou

Škola hrou funguje, navíc příjemné odreagování př. anglické pexeso atd., při procvičování hraním př. znalosti otázek na týmy je větší zábava a více se dává pozor než při opakování přednáškou

Škola hrou, lépe se informace zapamatují

škola hrou, lepší tvorba souvislostí k tématu, stimulace vizuální paměti

Škola hrou. :-)

U mladších dětí to může být výuka zábavnou formou, kvízy tipu "Riskuj" nás jako mládež bavily

učení formou zábavy

Urcite by to bylo vice zabavne a bylo by to fajn spestreni.

určitě to dítě více zaujme, když má k vyučování nějakou hru, ve které si může ochytat nové věci

uvolnění

ve škole by se mělo vzdělávat ne hrát hry, tímto způsobem se lze vzdělávat doma

Vhodne zpestreni vyuky a deti se pri hre nauci nevedomky mnoho informaci

Výuka pak nabírá jiný rozměr a je více zajímavá

Vyzkoušení si teorie na reálné simulaci může soužit k lepšímu pochopení a zapamatování

Zabavna foma vyuky

zábavná forma učení

Zábavnější

Zábavnější forma učení

Zábavnější forma výuky

Zajímavost hodiny, lépe se bude při zábavě učit

zbytečné

Zpestření hodiny, výuka formou hry je příjemnější a člověku utkví v hlavě

Zpestření výuky

Zpestření výuky, snadnější pochopení určitých výukových jevů.

Způsob výuky na základní a střední škole mě nudil.

Žáci/studenti si danou problematiku lépe zapamatují, některé hry rozvíjejí logické mysšlení a představivost.

6. K výuce kterých předmětů 2.stupně základní a střední školy se podle vás hodí zapojení stolních her do výuky? Prosím, vyjmenujte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

.

.

AJ, ČJ, NJ, RJ + všechny ostatní jazyky, matematika, fyzika, chemie, VKZ, OV, RV, Z, Děj, TV, VV, HV + odborné profilové předměty jednotlivých škol

aktivity

anglicka konverzace

Anglický jazyk, český jazyk, biologie, zeměpis

anglický jazyk, německý jazyk

Anglictina, nemcina, zemepis

Biologie ,dějepis

Biologie Fyzika

Biologie, zeměpis

Biologie,zeměpis

cizí jazyk, český jazyk, zeměpis, biologie

cizí jazyky

cizí jazyky zejména ale hrou otázek na týmy lze zopakovat všechno - něco jako Riskuj

Cizí jazyky, matematika

Český jazyk, cizí jazyky, matematika, fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis, dějepis, výchovy (ke zdraví apod.) - vše kromě tělesné výchovy a výtvarné výchovy (možná i tam by se něco dalo - např. k otázce dějin výtvarné výchovy - obrazy, umělci apod.).

český jazyk, zeměpis

Český jazyk, zeměpis, přírodopis.

Čeština, angličtina

čeština, jazyky, biologie, zeměpis, dějepis

Čeština, zeměpis, dějepis, společenské vědy.

čeština, zeměpis, přírodověda, chemie, fyzika, cizí jazyky - v zásadě do všech předmětů

dějepis

Dějepis, ale asi by se dala vymyslet hra ke každému (nebo alespoň většině) předmětů

dějepis, angličtina, biologie, zeměpis, čeština

dějepis, biologie, literatura

Dějepis, český jazyk

dějepis, občanská nauka, přírodopis, literatura, hudební výchova

dějepis, zeměpis

Dějepis, zeměpis, biologie

dějepis, zeměpis, fyzika

Dějepis, Zeměpis, Literatura (humanitní)

Dějepis, zeměpis, společenské vědy.

dějepis,zeměpis

Do týchtoch 2.stupně základních a středních škol bych to už skutečně povolíl v rámci vyuky zapojení do stolních her.

Ekonomika, Právo, Psychologie,Dějepis, Zeměpis a podobné vědy

etická výchova

gsghgh

historie, biologie, zeměpis, fyzika, literatura

chemie, biologie, zeměpis, dějepis, český jazyk

jazyk, matematika, zemepis, dejepis

Jazyky, dějepis, zeměpis.

k hodně

K žádné

k žádné výuce

ke všem předmětům

Ke všem. Záleží na tématu.

matematika,

matematika, cesky jazyk,cizi jazyk

Matematika, český jazyk

matematika, český jazyk, občanka, zeměpis, dějepis, hudebka.......myslím si, že bych mohla jmenovat všechny předměty

matematika, čeština, dějepis, zeměpis

matematika, dějepis, zeměpis

Matematika, fyzika, dějepis, cizí jazyk, zeměpis.

matematika, historie, zeměpis, biologie, společenské vědy, cizí jazyky, český jazyk a literatura, všechny "výchovy", fyzika, chemie - záleží jen na zaměření a kvalitě hry

Matematika, zeměpis, fyzika.

Myslím, že by se dali použít všude

např. dějepis, zeměpis

např. monopoly, země nezemě a jiné

nejvíc asi občanská výchova, pak dějepis, zeměpis zajímavé by bylo i téma finanční gramotnosti (např. postava musí platit nutné měsíční výdaje - uvědomit si, které takové výdaje to vlastně jsou; postava prožije vlastní finanční krach, ...)

nevím

nevím

nevím

Nic mě teď nenapadá.

Obcanka

občanská nauka, cizí jazyk

Občanská výchova, čeština, dějepis, biologie...

Občanská výchova, dějepis, jazyky.

Občanská výchova, Společenské vědy

Občanská výchova, zeměpis, dějepis, biologie

Občanské nauka, dějepis, zeměpis,...

Odpoledne v družině

Pokud je to relevantní a dá se opravdu něco naučit, tak ano.

prakticky ke všem

Prirodopis, zemepis, mozna i literatura...

Přírodní vědy, dejepis

přírodopis, dějepis, zeměpis

Přírodopis, dějepis, zeměpis, občanská výchova.

Přírodopis, občanská výchova, dějepis, český jazyk, zeměpis, cizí jazyk

přírodopis, zeměpis, dějepis

přírodopis,zeměpis,fyzika,chemie

přírodověda, chemie

Rozhodně chemie, dějepis

Skoro všech, jen je nutné hry uspůsobit tématu, dějepis, přírodopis a zeměpis se nabízí rovnou. Třeba Timeline (a její mutace Cardline) je pro potřeby výuky jako dělaná. Matematických her moc neznám, ale jsou taky. Hodně her je na logiku, třeba můj oblíbený Scotland Yard.

Skotská gaelština

Společenské vědy (ekonomie- cash flow) Matematika, geografie

Takřka všech kromě jazyků, matematiky, tělocviku a výchov

v podstatě všechny, zejména jazyky, občanská výchova, přírodopis, fyzika, chemie

Vlastiveda, prirodoveda

Všech

všech

všech

Všech.

všechny

základy společenských věd, další předměty dle možností adekvátní aplikace hry

Základy společenských věd, dějepis, biologie

Zeměpis, biologie, chemie, dějepis, společenské vědy

zeměpis, český jazyk, matematika, informatika, přírodopis

Zeměpis, dějepis, angličtina

Zeměpis, dějepis, biologie, cizí jazyky.

Zemepis, dejepis, matematika, anglictina,

Zeměpis, dějepis, přírodopis

zeměpis, dějepis, přírodopis, občanská a rodinná výchova

zeměpis, fyzika

Zemepis, fyzika, dejepis, biologie, matematika, cizi jazyk

zemepis, prírodopis

Zeměpis, přírodopis, dějepis, občanská výchova, rodinná výchova, cizí jazyk.

Zsv

ZSV, občanská výchova, fyzika, biologie, anglický jazyk, německý jazyk.

Žádné. Není na to čas.

7. Jaká je podle vás ideální doba herního času výukové hry? Počítáme odehraný čas, ne vysvětlování pravidel.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-20 minut4640,35 %40,35 %  
10-15 minut2421,05 %21,05 %  
20-30 minut1614,04 %14,04 %  
5-10 minut1311,4 %11,4 %  
30-40 minut108,77 %8,77 %  
40-60 minut54,39 %4,39 %  

Graf

8. Motivovala by vás dobře sestavená výuková hra k vlastnímu samostatnému učení v rámci daného tématu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9482,46 %82,46 %  
ne2017,54 %17,54 %  

Graf

9. Vyhledáváte hraní společenských her ve svém volném čase? (Cokoliv od hraní karet, šachů až po moderní hry typu Carcassone)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9584,82 %83,33 %  
ne1715,18 %14,91 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik je vám let?

2. Hráli jste někdy ve škole v rámci výuky nějakou hru? Tělocvik se nepočítá, kvízy typu "riskuj" a podobné aktivity ano.

3. Hráli jste někdy v rámci výuky nějakou deskovou nebo karetní společenskou hru?

4. Přáli byste si ve vyučování hrát společenské hry k tématu?

7. Jaká je podle vás ideální doba herního času výukové hry? Počítáme odehraný čas, ne vysvětlování pravidel.

8. Motivovala by vás dobře sestavená výuková hra k vlastnímu samostatnému učení v rámci daného tématu?

9. Vyhledáváte hraní společenských her ve svém volném čase? (Cokoliv od hraní karet, šachů až po moderní hry typu Carcassone)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik je vám let?

2. Hráli jste někdy ve škole v rámci výuky nějakou hru? Tělocvik se nepočítá, kvízy typu "riskuj" a podobné aktivity ano.

3. Hráli jste někdy v rámci výuky nějakou deskovou nebo karetní společenskou hru?

4. Přáli byste si ve vyučování hrát společenské hry k tématu?

7. Jaká je podle vás ideální doba herního času výukové hry? Počítáme odehraný čas, ne vysvětlování pravidel.

8. Motivovala by vás dobře sestavená výuková hra k vlastnímu samostatnému učení v rámci daného tématu?

9. Vyhledáváte hraní společenských her ve svém volném čase? (Cokoliv od hraní karet, šachů až po moderní hry typu Carcassone)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kvapilová, K.Výuková společenská hra (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vyukova-spolecenska-hra.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.