Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využitelnost animoterapie u dětí předškolního věku-dotazník pro rodiče

Využitelnost animoterapie u dětí předškolního věku-dotazník pro rodiče

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Lindovská
Šetření:04. 03. 2017 - 30. 03. 2017
Počet respondentů:177
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se zabývá zkoumání rozdílů povahových vlastností předškolních dětí (3-6 let) majících a nemajících v domácnosti zvíře. A pohledu rodičů na zvíře v MŠ a v domácnosti.

Dotazník je navržen pro rodiče předškolních dětí (3-6), pokud však máte již děti starší, můžete jej vyplnit na základě vašich vzpomínek na chování vašeho dítěte, či dětí v tomto období.

Odpovědi respondentů

1. Máte v rodině (domácnosti) domácího mazlíčka se kterým je dítě/děti předškolního věku(3-6 let) v kontaktu, či mu patří?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12570,62 %70,62 %  
Ne5229,38 %29,38 %  

Graf

2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Máme v domácnosti zvíře10659,89 %59,89 %  
Nemáme čas pečovat o zvíře3519,77 %19,77 %  
Nepořádek a zápach zvířete2514,12 %14,12 %  
Alergie1910,73 %10,73 %  
Nemůžeme mít zvíře v bytě116,21 %6,21 %  
Nemám vztah ke zvířatům84,52 %4,52 %  
Strach z parazitů/ nemocí52,82 %2,82 %  
Zvíře máme42,26 %2,26 %  
Máme zvíře42,26 %2,26 %  
máme21,13 %1,13 %  
Až dítě povyroste, nejspíš nějaké zvířátko dostane.10,56 %0,56 %  
Pejska máme u babičky,ale děti o něj denně pečují 10,56 %0,56 %  
zvíře nedávno zemřelo a zatím jsme nepořídíli jiné10,56 %0,56 %  
máme zvířata10,56 %0,56 %  
My mame, psa a kocoura.10,56 %0,56 %  
Máme.10,56 %0,56 %  
zvířata máme 10,56 %0,56 %  
Zvířata dle mého názoru do bytu nepatri10,56 %0,56 %  
Zvířata domů nepatří10,56 %0,56 %  
Máme psa10,56 %0,56 %  
mladší by ho asi "týrala", plánujeme až povyroste10,56 %0,56 %  
Neochota vstávat třeba k venčení psa, hluk který by oběžoval sousedy, strach z parazitů a nemocí10,56 %0,56 %  

Graf

3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pes7944,63 %44,63 %  
Kočka6235,03 %35,03 %  
Nemáme žádné zvíře4827,12 %27,12 %  
Morče/křeček2212,43 %12,43 %  
Králík158,47 %8,47 %  
rybičky 63,39 %3,39 %  
Papoušek, rybičky 21,13 %1,13 %  
Andulka21,13 %1,13 %  
potkan21,13 %1,13 %  
Chameleon, Osmák, vodní želva 10,56 %0,56 %  
Korela10,56 %0,56 %  
Osmák 10,56 %0,56 %  
achatina10,56 %0,56 %  
nemáme zvíře10,56 %0,56 %  
kůň, kozy, telata, husy...10,56 %0,56 %  
rybky10,56 %0,56 %  
ježek, agamy papoušek10,56 %0,56 %  
želva ,rybky10,56 %0,56 %  
2x kočka10,56 %0,56 %  
rybicky, svabi10,56 %0,56 %  
Had, fretka10,56 %0,56 %  
2 psi a 2 králící 10,56 %0,56 %  
ježek 10,56 %0,56 %  
Dvě kočky...10,56 %0,56 %  
Papoušíčci10,56 %0,56 %  
had, zelva10,56 %0,56 %  
ovce 10,56 %0,56 %  
Želva10,56 %0,56 %  
kůň10,56 %0,56 %  
zelva 10,56 %0,56 %  
křeček, potkani, myši10,56 %0,56 %  
žako10,56 %0,56 %  
Vodní zelva10,56 %0,56 %  
doma nemáme, ale hospodářská zvířátka ano:-) děti jsou s nimi v kontaktu.10,56 %0,56 %  
Andulka, rybičky, šneci10,56 %0,56 %  
agama vousatá, gekončík noční, pískomil, činčila vlnatá10,56 %0,56 %  
slepice10,56 %0,56 %  
Potkan, rybičky10,56 %0,56 %  
osmák, želva, rybičky10,56 %0,56 %  

Graf

4. Kolik dětí předškolního věku (3-6 let) vychováváte?

Např. Když vychováváte Aničku (8 let) a Honzíka(3 roky) zvolíte odpověď: 1dítě

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
113676,84 %76,84 %  
23720,9 %20,9 %  
již starší10,56 %0,56 %  
teď už je školák10,56 %0,56 %  
510,56 %0,56 %  
310,56 %0,56 %  

Graf

5. Jakého pohlaví je vaše dítě/děti (předškolního věku)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chlapeček7140,11 %40,11 %  
Holčička6737,85 %37,85 %  
Chlapeček a holčička179,6 %9,6 %  
Holčičky126,78 %6,78 %  
Chlapečci73,95 %3,95 %  
již starší10,56 %0,56 %  
2 holčičky a 3 chlapci10,56 %0,56 %  
2 chlapci, 1 dívka10,56 %0,56 %  

Graf

6. Prosím, vyberte ze seznamu 5 povahových vlastností vašeho předškoláčka:

V případě že se staráte o více než jednoho předškoláka, uveďtě povahové vlastnosti toho, který je se zvířetem více v kontaktu, či se o něj více stará.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 5).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvídavý/á11564,97 %64,97 %  
Živý/á10861,02 %61,02 %  
Citlivý/á10157,06 %57,06 %  
Upovídaný/á7240,68 %40,68 %  
Usměvavý/á6536,72 %36,72 %  
Srdečný/á6235,03 %35,03 %  
Společenský/á5631,64 %31,64 %  
Tvrdohlavý/á4827,12 %27,12 %  
Svéhlavý/á4726,55 %26,55 %  
Ohleduplný/á3720,9 %20,9 %  
Rozpustilý/á3117,51 %17,51 %  
Zodpovědný/á2815,82 %15,82 %  
Nesoustředěný/á2413,56 %13,56 %  
Plačtivý/á2111,86 %11,86 %  
Vzteklý/á1910,73 %10,73 %  
Tichý/á158,47 %8,47 %  
Nekonflitní147,91 %7,91 %  
Samotářský/á126,78 %6,78 %  
Hádavý/á105,65 %5,65 %  

Graf

7. Má vaše dítě vlastní zvířátko?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, je to zvíře babičky, celé rodiny, tety,...4123,16 %23,16 %  
Ano a pečuje o ně/j jak je vzhledem k věku možné3922,03 %22,03 %  
Ne žádné zvíře v rodině nemáme3922,03 %22,03 %  
Ano, ale staráme se o něj my, rodiče3720,9 %20,9 %  
Ne, ale plánujeme jeho pořízení52,82 %2,82 %  
dítě nemá zvířátko ani s žádným není v každodenním kontaktu, oboje prarodiče mají doma kočku10,56 %0,56 %  
Je celé rodiny,ale hlavní majitel jsem já (maminka)10,56 %0,56 %  
Ano, rybičku10,56 %0,56 %  
měli jsme morče a křečka10,56 %0,56 %  
Vlastní zvíře nemá, kočky jsme měli ještě před jeho narozením. Takže se staráme my jako rodiče, on trochu pomáhá.10,56 %0,56 %  
U nás zvíře není vlastněno nikým, je součástí rodiny a pečují o něj všichni10,56 %0,56 %  
ne, ale ale je zapojen do péče o zvířata10,56 %0,56 %  
O nase zvirata se starame spolecne, decka ucime, jak se starat o psa a kocoura.10,56 %0,56 %  
Ne, je to zvíře nás všech, ale do péče se zapojuje.10,56 %0,56 %  
celé rodiny10,56 %0,56 %  
Máme jako rodinné. Vsechny ostatni domácnosti v rodině maji taky zvíře.10,56 %0,56 %  
nemá vlastní zvíře, je rodičů10,56 %0,56 %  
je to rodinné zvíře, není vyloženě dětí10,56 %0,56 %  
Ne je to dítě celé rodiny (Máma, táta, další dítě, ale chce)10,56 %0,56 %  
kočička je podstatně starší než obě děti, byla tu už před nimi a staráme se o ni my, rodiče 10,56 %0,56 %  
zvířata jsou celé rodiny děti se podílejí na péči dle možností10,56 %0,56 %  

Graf

8. Kdy jste si zvířátko pořídili (zvířátko žijící aktuálně v domácnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvíře jsme měli už před narozením dítěte/dětí7642,94 %42,94 %  
Nemáme zvíře/zvířata5128,81 %28,81 %  
Zvíře jsme pořídili dětem/ s dětmi4324,29 %24,29 %  
kočku jsme měli před narozením, šneček - achatina, se pořídil ve věku 4 let dcerky10,56 %0,56 %  
zvíře jsme pořídili, abychom chránili vlastní zahradu před jinými zvířaty a pro radost10,56 %0,56 %  
Do jeho 2 let jsme měli psa, pak zemřel a poté jsme pořídili první kočku10,56 %0,56 %  
Kocoura před dítětem, to samé předchozí pes, nynějšího psa jsme pořizovali už k dítěti 10,56 %0,56 %  
Psa a kočku jsme měli před otěhotněním, králíky jsme pořídili, když malé bylo 2,510,56 %0,56 %  
Pes pred dětmi, rybičky až s dětmi. 10,56 %0,56 %  
psa jsme měli ještě před narozením dítěte, potkana také, ale máme nového až po narození dítěte, kočka je novinka10,56 %0,56 %  

Graf

9. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, určitě15084,75 %84,75 %  
Nevím, je to možné2715,25 %15,25 %  

Graf

10. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, určitě je to možné8950,28 %50,28 %  
Ano, je to možné, ale pouze u dětí, které mají ke zvířatům vztah7542,37 %42,37 %  
Ne, je to hloupost, tomu je naučí jen kontakt s jinými dětmi, rodiče, učitelé63,39 %3,39 %  
částečně je to možné10,56 %0,56 %  
ano, ale ne sama o sobě, rodiče k nim musí vychovávat10,56 %0,56 %  
Ano, do jisté míry a s dopomocí a dohledem dospělých10,56 %0,56 %  
Pouze pokud je k tomu trpělivě vedeno.10,56 %0,56 %  
Povaha je daná bez ohledu na zvíře10,56 %0,56 %  
To dítě citlivé je, ale v kontaktu se zvířetem se to může projevit. Nenaučí ho to. Zodpovědnost, možná spíše, že pravidelné venčení je pruda :)10,56 %0,56 %  
Řekla bych, že jak u koho10,56 %0,56 %  

Graf

11. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím o co se jedná13274,58 %74,58 %  
Ne, neslyšel/a4525,42 %25,42 %  

Graf

12. Myslíte si, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale záleželo by na druhu zvířete7542,37 %42,37 %  
Ano, je to dobrý nápad, děti by se naučily zodpovědnosti5329,94 %29,94 %  
Zvířata mám rád/a, ale do MŠ nepatří3318,64 %18,64 %  
Rozhodně ne52,82 %2,82 %  
Ano, pouze zvížátka nevyvolávající alergie10,56 %0,56 %  
chtělo by to zvíře, kterému by nebylo snadné ublížit a nevadil by mu hluk a řev dětí10,56 %0,56 %  
My mame na ZŠ mini zoo, deti maji radost, pomahaji pri peci o ne, bohuzel je hodne deti, ktere maji alergii, tzn.asi pes, kocka ve skolce nerealne.10,56 %0,56 %  
ano, pokud by bylo zaručené že ho netýrají (i nechtěně)10,56 %0,56 %  
ano, ale pouze za předpokladu, že učitelé budou dostatečně kompetentní k tomu, aby děti učily, jak správně o zvíře pečovat a jak se k němu chovat. Sami učitelé by ke zvířeti měli mít vztah. 10,56 %0,56 %  
Co by bylo se zvířetem o prázdninách, kdy je školka zavřená?10,56 %0,56 %  
Ano, deti mají rády zvířata, ale se zodpovědností to nemá nic společného10,56 %0,56 %  
Nevím, jestli by zvíře mělo adekvátní podmínky a péči, dětem by to prospělo.10,56 %0,56 %  
Osobně si myslí, že učitelky toho mají i tak dost.10,56 %0,56 %  
Zažila jsem to v praxi, není to dobrý nápad, i když se snažíte sebevíc, zvíře bohužel trpí...10,56 %0,56 %  
u dcery v odd. mají šneky10,56 %0,56 %  

Graf

13. Mají děti ve Vaší školce zvíře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemají14380,79 %80,79 %  
Ano, mají3419,21 %19,21 %  

Graf

14. O jaké zvíře se jedná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V naší MŠ zvíře nemáme13777,4 %77,4 %  
Šnek126,78 %6,78 %  
Králík73,95 %3,95 %  
Želva63,39 %3,39 %  
Morče/ křeček42,26 %2,26 %  
rybičky42,26 %2,26 %  
ryba21,13 %1,13 %  
Nemaji21,13 %1,13 %  
do naší MŠ pravidelně chodí na návštěvu chovatelka se zvířátky z nedaleké farmy (plazy, hlodavci), a děti pravidelně chodí krmit na farmu ostatní zvířátka (ovce, kozy apod.), sbírají pro ně v MŠ staré pečivo apod.10,56 %0,56 %  
Rybicky10,56 %0,56 %  
rybky10,56 %0,56 %  
V soukrpmé měli obřího šneka10,56 %0,56 %  
v mš není zvíře10,56 %0,56 %  
rybicky, svabi10,56 %0,56 %  
ve školce zvíře nemají 10,56 %0,56 %  
Škola je u lesa, na zahradu chodi zajici, občas srna. deti jsou pry nadšené a z oken pozoruji.10,56 %0,56 %  
rybička10,56 %0,56 %  
Naše MŠ je na vesnici, sice ve školce zvířata nejsou, ale často navštěvují blízkou koňskou farmu.10,56 %0,56 %  
agama, želva, morče, křeček, kralik, slepice10,56 %0,56 %  
Kočky (jde o lesní školku, kočky jsou venku)10,56 %0,56 %  
agama10,56 %0,56 %  
Slepice a kachny10,56 %0,56 %  
ne nemají10,56 %0,56 %  
Akvarijní rybičky10,56 %0,56 %  

Graf

15. Jaké zvíře, by vám v prostorách MŠ nevadilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvíře v MŠ mi nevadí9352,54 %52,54 %  
Nevadilo by mi zvíře bez srsti, kvůli alergiím3519,77 %19,77 %  
Vadila by mi všechna, zvíře nemá v MŠ co dělat2916,38 %16,38 %  
Andulka,kočka, morče, rybičky 10,56 %0,56 %  
kočka, morče, králíček, papoušek10,56 %0,56 %  
Nemám dítě alergika, takže cvokoliv malého a pro děti příhodného by mi nevadilo. Nicméně chápu, že rodiče alergiků a astmatiků na to budou mít zcela právem jiný názor.10,56 %0,56 %  
Zvířata, která dobře snáší vyšší hluk a současně jim nevadí, že jsou každý den cca 12 hodin sama10,56 %0,56 %  
Ta zelva, sneci to by snad nemuselo vadit ani alergikum.10,56 %0,56 %  
nevadilo by mi žádné zvíře, ale venkovní zvířata by měla být venku (kočka, pes...) a kvůli dětem alergikům by měla být bez srsti10,56 %0,56 %  
vadila by mi vsechna, deti je budou trapit10,56 %0,56 %  
Nevadilo by mi zvíře bez srsti, ki alergiím jiných dětí, ale hlavně by mělo jít o zvíře nenárořnčné a mělo by dokázat snést tlak ze strany dětí. V tomto ohledu je vhodný hmyz, nejedovatí hadi, obojživelníci, želvy, případně rybičky. MŠ by se určitě mely vyvarovat zvířet, která by děti mohla nosit (tahat) a tím pádem i nechtěně týrat.10,56 %0,56 %  
Nevadilo by mi jakékoli zvíře v případě, že by byla ošetřena bezpečnost dětí i zvířete.10,56 %0,56 %  
s ohledem na zvíře- aby nebylo "trápeno" takže pro menší děti třeba rybičky,předškoláci klidně morčátko10,56 %0,56 %  
želva, rybičky... zvířata kterým nevadi, ze nemají jednoho majitele. Nevadili by mi ani kozy či králici, ale pokud by mělo nějaké dítě alergii, asi by bylo smutné, pokud by nesmělo ke zvířeti.10,56 %0,56 %  
Jakékoli, které zvládne stres z hluku 10,56 %0,56 %  
Nevadilo by mi venkovní zvíře, např. hospodářská zvířata10,56 %0,56 %  
morče,křeček,zelva atd10,56 %0,56 %  
Vadilo by mi to spíš kvůli zvířeti samotnému, považuju to za týrání, předškolní děti nemohou zvířeti dát potřebnou péči 10,56 %0,56 %  
Jediné zvíře, které zvládne pobyt v MŠ bez problému je Achatina10,56 %0,56 %  
nevěřím tomu, že je v MŠ možnost vytvořit takové podmínky, aby nedocházelo k týrání zvířete, byť v dobrém úmyslu10,56 %0,56 %  
rybičky, pulec a pozorování vývoje10,56 %0,56 %  
Pouze malé a dobře zabezpečené, aby např. bobky, piliny, zbytky potravy nemohlo vyhazovat tam, kde se děti pohybují.10,56 %0,56 %  
nenáročné pro chov10,56 %0,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Máte v rodině (domácnosti) domácího mazlíčka se kterým je dítě/děti předškolního věku(3-6 let) v kontaktu, či mu patří?

  • odpověď Ne:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme žádné zvíře na otázku 3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne žádné zvíře v rodině nemáme na otázku 7. Má vaše dítě vlastní zvířátko?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemůžeme mít zvíře v bytě na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme zvíře/zvířata na otázku 8. Kdy jste si zvířátko pořídili (zvířátko žijící aktuálně v domácnosti)?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme čas pečovat o zvíře na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepořádek a zápach zvířete na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alergie na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:

2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:

  • odpověď Máme v domácnosti zvíře:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Králík na otázku 3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?

3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?

  • odpověď Nemáme žádné zvíře:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemůžeme mít zvíře v bytě na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne žádné zvíře v rodině nemáme na otázku 7. Má vaše dítě vlastní zvířátko?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme zvíře/zvířata na otázku 8. Kdy jste si zvířátko pořídili (zvířátko žijící aktuálně v domácnosti)?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Máte v rodině (domácnosti) domácího mazlíčka se kterým je dítě/děti předškolního věku(3-6 let) v kontaktu, či mu patří?

4. Kolik dětí předškolního věku (3-6 let) vychováváte?

  • odpověď 2:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Holčičky na otázku 5. Jakého pohlaví je vaše dítě/děti (předškolního věku)
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chlapeček a holčička na otázku 5. Jakého pohlaví je vaše dítě/děti (předškolního věku)

6. Prosím, vyberte ze seznamu 5 povahových vlastností vašeho předškoláčka:

  • odpověď Citlivý/á:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Holčičky na otázku 5. Jakého pohlaví je vaše dítě/děti (předškolního věku)

8. Kdy jste si zvířátko pořídili (zvířátko žijící aktuálně v domácnosti)?

  • odpověď Nemáme zvíře/zvířata:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme žádné zvíře na otázku 3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne žádné zvíře v rodině nemáme na otázku 7. Má vaše dítě vlastní zvířátko?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemůžeme mít zvíře v bytě na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Máte v rodině (domácnosti) domácího mazlíčka se kterým je dítě/děti předškolního věku(3-6 let) v kontaktu, či mu patří?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemáme čas pečovat o zvíře na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepořádek a zápach zvířete na otázku 2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:

13. Mají děti ve Vaší školce zvíře?

  • odpověď Ano, mají:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šnek na otázku 14. O jaké zvíře se jedná?

15. Jaké zvíře, by vám v prostorách MŠ nevadilo?

  • odpověď Zvíře v MŠ mi nevadí:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, je to dobrý nápad, děti by se naučily zodpovědnosti na otázku 12. Myslíte si, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte v rodině (domácnosti) domácího mazlíčka se kterým je dítě/děti předškolního věku(3-6 let) v kontaktu, či mu patří?

2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:

3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?

4. Kolik dětí předškolního věku (3-6 let) vychováváte?

5. Jakého pohlaví je vaše dítě/děti (předškolního věku)

6. Prosím, vyberte ze seznamu 5 povahových vlastností vašeho předškoláčka:

7. Má vaše dítě vlastní zvířátko?

8. Kdy jste si zvířátko pořídili (zvířátko žijící aktuálně v domácnosti)?

9. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky?

10. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

11. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?

12. Myslíte si, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

13. Mají děti ve Vaší školce zvíře?

14. O jaké zvíře se jedná?

15. Jaké zvíře, by vám v prostorách MŠ nevadilo?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte v rodině (domácnosti) domácího mazlíčka se kterým je dítě/děti předškolního věku(3-6 let) v kontaktu, či mu patří?

2. V případě, že v domácnosti zvíře nemáte, co je důvodem? Možno zvolit více odpovědí:

3. V případě, že máte zvíře doma, o jaké jde?

4. Kolik dětí předškolního věku (3-6 let) vychováváte?

5. Jakého pohlaví je vaše dítě/děti (předškolního věku)

6. Prosím, vyberte ze seznamu 5 povahových vlastností vašeho předškoláčka:

7. Má vaše dítě vlastní zvířátko?

8. Kdy jste si zvířátko pořídili (zvířátko žijící aktuálně v domácnosti)?

9. Věříte, že zvíře může mít terapeutické a uklidňující účinky?

10. Myslíte si, že péče o zvíře dokáže dítě naučit ohleduplnosti, citlivosti či zodpovědnosti?

11. Slyšeli jste někdy o animoterapii (zooterapii)?

12. Myslíte si, že by bylo přínosné, kdyby měly děti i v běžných MŠ přístup ke zvířeti (želva, šnek,…) na třídě o které by pečovaly?

13. Mají děti ve Vaší školce zvíře?

14. O jaké zvíře se jedná?

15. Jaké zvíře, by vám v prostorách MŠ nevadilo?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lindovská, P.Využitelnost animoterapie u dětí předškolního věku-dotazník pro rodiče (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://vyuzitelnost-animoterapie-u.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.