Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využitelnost eLearningu
Využitelnost eLearningu
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavla Roupcová |
---|---|
Šetření: | 23. 07. 2008 - 06. 08. 2008 |
Počet respondentů: | 53 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 20.98 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | nelze zjistit |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj všichni!Prosím Vás o účast v průzkumu na téma "Využitelnost eLearningu". Průzkum se zabývá:
- dostupností techniky nutné k eLearningu
- přístupem uživatelů k technice komunikace
eLaerning je vzdělávací metoda podobná korenspodenčním kurzům v minulosti. Vyučující se osobně setkává se studentem v úvodu a závěru výuky a během několika málo konzultací. K zadávání úkolů pro studenta, zobrazení všech důležitých termínů, průběžnému testování znalostí a odevzdávání vypracovaných úkolů obvykle slouží internetová aplikace, do které mají přístup studenti i vyučující. Komunikace probíhá mezi vyučujícím a jedním studentem, vyučujícím a všemi studenty a nebo studenty mezi sebou, k tomu je využíváno buď E-mailu, nebo výše zmíněné aplikace.
Předem všem děkuji za spolupráci.
Pavla Roupcová
Odpovědi respondentů
1. Účastnil jste se již někdy v minulosti eLearningu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, zatím jsem neměl možnost | 31 | 58,49 % | 58,49 % |
Ano | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
2. Myslíte si, že je tato metoda rozšířena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nedostatečně | 32 | 60,38 % | 60,38 % |
Dostatečně | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
Nevím | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
3. Myslíte si, že má tato metoda smysl ve vzdělávání studentů na středních školách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ve vhodných oborech | 28 | 52,83 % | 52,83 % |
Spíše ne, pouze výjimečně pro výuku předmětů s malým rozsahem učiva | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
Ano, na všech středních školách | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
Ne, rozhodně ne | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Je mi to jedno | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
4. Máte možnost pracovat na počítači?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, dostatečně často | 51 | 96,23 % | 96,23 % |
Ne. Mám přístup k počítači, ale nemůžu jej využít k dalším aktivitám např. vzdělávání. | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Ano, ale ne tak často jak bych potřeboval(a) | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
5. Jak často pracujete s internetem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně, několik hodin | 41 | 77,36 % | 77,36 % |
Denně, krátce | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
Několikrát za týden | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
6. Kde máte možnost pracovat s internetem a nejčastěji s ním pracujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doma | 31 | 58,49 % | 58,49 % |
V práci nebo ve škole | 19 | 35,85 % | 35,85 % |
v práci a doma | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
doma = v práci | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
veřejné WC | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
7. K psané komunikaci po internetu využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
52 | 98,11 % | 98,11 % | |
Jiné | 23 | 43,4 % | 43,4 % |
Chat | 20 | 37,74 % | 37,74 % |
Hromadné rozesílání E-mailů | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
8. Při čtení E-mailu využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internetové rozhraní | 46 | 86,79 % | 86,79 % |
Outlook nebo jiné programy | 26 | 49,06 % | 49,06 % |
Nevím | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
9. Využíváte prostřednictvím internetového rozhraní tyto aplikace?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internetové bankovnictví | 39 | 75 % | 73,58 % |
Elektronický index, portály studenta nebo učitele | 37 | 71,15 % | 69,81 % |
Nakupování na internetu | 36 | 69,23 % | 67,92 % |
Knihovní výpůjčky | 30 | 57,69 % | 56,6 % |
Správa vlastní fotogalerie, blogu ... | 22 | 42,31 % | 41,51 % |
Jiné | 21 | 40,38 % | 39,62 % |
10. Jak často využíváte aplikace, které jste měli na mysli v předchozím bodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Týdně | 23 | 43,4 % | 43,4 % |
Denně | 21 | 39,62 % | 39,62 % |
Měsíčně | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
Nikdy | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
11. Pokud obdržíte E-mailem textové informace nebo pokyny. Jakými způsoby je obvykle zpracováváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Uložím je na disk nebo na přenosné médium | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
O uložení se nestarám, mám Outlook nebo jiný program, který automaticky ukládá maily na disk | 16 | 30,19 % | 30,19 % |
Přečtu si to, co mě zajímá. Pouze v případě nutnosti si udělám poznámky a mail hned mažu | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
Vytisknu si je | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Nechám na serveru, abych se k nim mohla vrátit. | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
přečtu si, co mě zajímá, ale email nemažu | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
odpověď č. 4 ale maily nemažu | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
mapi | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
v Gmailu si k nim dám hvězdičku | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Vytisknu a papír poté sním. Tak je dostanu do těla | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
12. Myslíte si, že průměrný student střední školy má dostatečný přístup k počítači, aby mohl zpracovávat úkoly zadané prostřednictvím eLearningu v elektronické podobě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 33 | 62,26 % | 62,26 % |
ne | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
nevím | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
13. Myslíte si, že průměrný student střední školy má dostatečný přístup k internetu, aby mohl komunikovat s učitelem a mohl odevzdávat zadané práce?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 35 | 66,04 % | 66,04 % |
ne | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
nevím | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
14. Myslíte si, že střední školy mají dostatečné technické vybavení, aby mohly zajišťovat E-learning?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
Nevím | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
Ano, ale nemají prostor pro studenty, kteří by chtěli využít vybavení školy pro komunikaci s učitelem a zpracovávání úkolů | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
Ano | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
15. Myslíte si, že střední školy mají dostatek vyučujících, kteří mohou vyučovat metodou E-learningu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 32 | 60,38 % | 60,38 % |
nevím | 16 | 30,19 % | 30,19 % |
ano | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
16. Myslíte si, že střední školy mají dostatek osob schopných technicky zajišťovat E-learning?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 26 | 49,06 % | 49,06 % |
nevím | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
ano | 9 | 16,98 % | 16,98 % |
17. Myslíte si, že student střední školy je sám dostatečně vzdělaný, nebo že jej škola dokáže vzdělat, aby byl schopen zvládnout technickou stránku E-learningu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 30 | 56,6 % | 56,6 % |
Ano, studenti již jsou na takové úrovni, že je škola nic učit nemusí | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
Nevím | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
Ne | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
18. Otázky na respondenta: Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 33 | 62,26 % | 62,26 % |
Muž | 20 | 37,74 % | 37,74 % |
19. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 až 35 let | 43 | 81,13 % | 81,13 % |
35 až 60 let | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
Do 19 let | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
60 let a více | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
20. Dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 27 | 50,94 % | 50,94 % |
Středoškolské | 24 | 45,28 % | 45,28 % |
Základní | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
21. Místo bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sídlo nad 100 tisíc méně než milion | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
Praha | 16 | 30,19 % | 30,19 % |
Sídlo nad 10 tisíc méně než 100 tisíc | 14 | 26,42 % | 26,42 % |
Sídlo méně než 10 tisíc | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.