Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využitelnost programu SAS a MS Excel ve školách

Využitelnost programu SAS a MS Excel ve školách

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Strnadová
Šetření:25. 12. 2012 - 24. 01. 2013
Počet respondentů:180
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku pro mou bakalářskou práci Srovnání využitelnosti programu SAS a MS Excel. Prosím o vyplnění pouze studenty, kteří studují střední nebo vysokou školu.

Mým cílem je zjistit, v jaké míře se tyto dva programy na školách využívají, jestli je studenti znají a jak se jim v nich pracuje.

 

Děkuji.

Lenka Strnadová

Odpovědi respondentů

1. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12167,22 %67,22 %  
muž5932,78 %32,78 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
213921,67 %21,67 %  
223519,44 %19,44 %  
232513,89 %13,89 %  
242111,67 %11,67 %  
20158,33 %8,33 %  
19116,11 %6,11 %  
2595 %5 %  
1852,78 %2,78 %  
2731,67 %1,67 %  
2631,67 %1,67 %  
ostatní odpovědi 28
17
29
16
35
34
45
30
147,78 %7,78 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.15
Minimum:19
Maximum:28
Variační rozpětí:9
Rozptyl:3.37
Směrodatná odchylka:1.84
Medián:22
Modus:21

Graf

3. Kterou školu studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [střední školuotázka č. 4, gymnáziumotázka č. 6, vysokou školuotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokou školu16088,89 %88,89 %  
střední školu137,22 %7,22 %  
gymnázium73,89 %3,89 %  

Graf

4. Jaký je typ Vaší střední školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
průmyslová430,77 %2,22 %  
ekonomická430,77 %2,22 %  
zdravotnická215,38 %1,11 %  
pedagogická17,69 %0,56 %  
umělecká17,69 %0,56 %  
Odborná17,69 %0,56 %  

Graf

5. Jaký je typ Vaší vysoké školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomická13081,25 %72,22 %  
technická106,25 %5,56 %  
pedagogická95,63 %5 %  
filozofická21,25 %1,11 %  
zemědělská21,25 %1,11 %  
právnická10,63 %0,56 %  
ekonomická a přírodovědecká10,63 %0,56 %  
umělecká10,63 %0,56 %  
zdravotnická10,63 %0,56 %  
přírodovědná10,63 %0,56 %  
socialni medialni komunikace10,63 %0,56 %  
mediální10,63 %0,56 %  

Graf

6. Setkali jste se na Vaší škole s výukou nebo využitím programu MS Excel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16290 %90 %  
ne1810 %10 %  

Graf

7. Pokud jste se setkali s výukou programu MS Excel, jak se Vám v tomto programu pracovalo a které funkce jste nejčastěji používali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

ano

ano- grafy, tabulky

asi tak všechno včetně pokročilých statistických funkcí

blbě,funkce když

bolo to už dávno a veľmi ho nepoužívam takže ťažko sa odpovedá. Najviac asi na počty (funkcie, tabulky, grafy, atď.)

Celkem dobře, většinu základních a pokročilých funkcí

dobré

Dobre

dobre se mi pracovalo. funkce Fx

Dobre, nejcasteji tvorba tabulek a grafu.

dobrý

dobrý, je jich mnoho

dobře Funkce zřejmě kalkulace přes vzorce

dobře grafy, tabulky

Dobře Matematické funkce, podmíněné formátování, filstrování

dobře

dobře

dobře

dobře - SUMA, když, kontingenční tabulky...

dobře akorát je to v některých ohledech složitý

Dobře graficky zpracovaný program pro uživatele. Nejčastěji využívám MS Excel pro rychlou tvorbu přehledných tabulek, kontigenčních tabulek, grafů atd.

dobře, + - * / ^ sqrt

dobře, matematické funkce

dobře, nejčastěji fce když, count if a takové ty obyčejné (sčítání,odčítání,násobení..)

dobře, nejvíce používám matematické funkce

Dobře, porůznu..

dobře, používám Word a občas Excel.

dobře, SUMA

Dobře, tabulky - sumy a grafy

Dobře, uživatelsky přívětivý. Nejčastěji asi sčítání, odčítání

dobře, všechny po funkce, bez maker

dobře, využila jsem grafy, tabulky, vzorce

dobře, základní funkce, makra, hromadná korespondence

dobře, zejména suma, filtry, kontingenční tabulky apod. grafy

Dobře. k vytváření tabulek, základní funkce.

Dobře. Matematické funkce

Dobře. Na grafy a různé základní funkce jako je suma, když atd...

Dobře. Tabulky, grafy.

Dobře. Vzorce především.

dobře..... když, a, nebo, sum

docela dobře, sestavoval jsem akorát graf k tabulce

Docela dobře, využívali jsme hlavně matematické funkce.

Excel je dobrý program, pracovalo se mi s ním velmi dobře. vzorce typu suma, když, vývojář, grafy a další

Excel je velmi užitečný pomocník, sice takový pracovitý blbec, ale šikovný. Převážně jsem se věnovali logickým a textovým funkcím. Okrajově vyhledávání. Matematické operace se braly jako samozřejmost.

Excel jsem využívala pro obecné funkce jako je součet, průměr, apod. a dále např. pro řešitele.

Excel má nespornou výhodu v tom, že se s ním setkal snad každý a je snadno a levně dostupný. Využívala jsem ho ale jen na základní operace, na složitější SAS.

Fce jsou strašně složité

fce KDYŽ

fce matematické

filtrování, tabulky, grafy, funkce. Je to užitečné když člověk ví jak na to, pro opravdovou využitelnost je třeba se to naučit. Uživatelsky by mohl být přátelštější.

formátovanie tabuliek, využitie vzorcov

funkce když, tabulky, vzorce

funkce sum, průměr, když

grafy

grafy

grafy, matematické vzorce pracovalo se mi dobře

Grafy, tabulky

grafy, vypocty

grafy, vzorce, tabulky

jednoduchá práce, grafy, tabulky, matematické fce

Jednoduché statistické funkce

Jelikož jsem jiný tabulkový procesor nepoužíval, nemohu srovnat, jak je na tom konkurence, ale k MS Excel nemám žádné výhrady. Převážně jsem využíval matematické a logické funkce.

Kompletní statistika, prakticky vše ručně, potom i programování maker. Funkce klasika, odchylky atd. + další podle potřeby. Vcelku pokročilá práce s Excelem

kontingenční tabulka, funkce typu: sčítání, odečítání, násobení a dělení; graf

kontingenční tabulky

krom kontingenčních tabulek, byla práce v MS Excel celkem snadná, nejčastěji jsem vytvářela jednoduché tabulky a grafy, z funkci používám nejčastěji suma a průměr

lepsi nez dratem do oka :) .. vsechny nejpouzivanjesi fce, prace s tabulky a grafy

matematické a finanční operace, úpravy, tabulky, grafy...

matematické funkce a grafy, pracovalo se dobře

matematické funkce, grafy

MS Excel mi velice vyhovuje, především v použití různých matematický vzorců

nejčastěji klasické fce, záznamy do tabulek ( z fcí satistické a časové) makra zatím jsem nevyužila miner v excelu lépe se mi při tvorbě grafů pracovalo ve starších verzích, Visual Basic jako jazyk celkem ujde občas mě štve, že excel "hádá" co dělám a samovolně mění nastavení (např. vlastnost buňky přemění na datum), člověk pak musí být pozorný, protože pak vycházejí pitomosti kvůli takové blbosti (odentrování obsehu buňky a její přeměny třebas na datum). byl problém např s transferem dat: jak mu přikázat, že dělčem je teď třeba středník a desetinnou čárkou desetinná tečka apod.

Nejdříve jsme prošli základní funkce (suma, průměr, rozptyl), přešli na počítání lineární regrese a kontingenční tabulky. Nemluvím o základních věcech jako je úprava tabulek a grafů, to každý student má umět, jinak výsledná práce nestojí za nic. Potom jsme přešli na programování ve VBA.

nemam ráda excel, moc ho nepoužívám

Není těžké pochopit, jak s programem pracovat. Obtížnější je nalézt požadovanou "funkci". S novými verzemi se stále mění jejich umístění.

nesetkala jsem se s výukou programu, ale výukou prostřednictvím tohoto programu

Nevim

normalne matematicke operace

Ok graf tabulky...

Osobně MS Excel nemám ráda, práce je náročná a složitá, zabere hodně času, než člověk mnoho věcí z MS Excel vůbec pochopí. Nejčastěji jsem využívala (využívám) funkci tvorby tabulek, vzorce.

paráda

parádně, všechno možné, nejde říct které funkce nejčastěji ... možná tak sumu

parádně, všechny funkce

Podle toho, která verze. Vetšinou se člověk i v nových verzích rychle zorientuje. Já jsem prošla všemi. Teď mám v počítači nejnovější a pracuje se dobře. Funkce stále přidávám podle potřeby školy.

Používali jsme spíše základní funkce (vyhledávací, databázové apod.). Kontingenční tabulky. S analytickými funkcemi jsme se prakticky nesetkali, statistické také prakticky vůbec. Vyučuje se také práce ve VBA, ale hrozně záklaďácky (nedozvíte se nic třeba o třídách, takže je to vlastně dost celý na hovno). VSTO tu snad nikdo z učitelů ani nezná.

používali jsme zde funkce když a další matematické i jiné funkce i funkci řešitel...

Práci v tomto programu mám ráda, používám zde mnoho funkcí na výpočty. Součet, medián, různé tabulky....atd.

pracovalo se celkem snadno a jednoduše; různé vzorce

pracovalo se dobře, nejčastěji funkce na vyhodnocování dotazníků

pracovalo se dobře, nejčastěji jsem používala matematické funkce

pracovalo se dobře, nejčastější funkce tvorba tabule, suma

pracovalo se dobře, usnadnění práce - tvorba tabulek, součet (suma) či ostatní početní operace

pracovalo se dobře, využivali jsme téměř všechny funkce

pracovalo se dobře, základní funkce i složitější

Pracovalo se mi dobře díky snadnému ovládání. Nejčastější funkce: suma, průměr, countif

pracovalo se mi dobře, ale některé pochopení funkcí bylo celkem náročné, nejčastěji funkce pro výpočty, zpracování tabulek

pracovalo se mi dobře, nejčastěji jsme používali funkce

Pracovalo se mi dobře, program není nijak složitý. Nejčastější funkcí bylo vytváření grafů z tabulek.

pracovalo se mi dobře, tento program znám už z dřívějška a používám ho

pracovalo se mi dobře, využívala jsem především různé matematické funkce, které program nabízí, dále kontingenční tabulky, apod., jako přínosný hodnotím i doplněk programu Řešitel.

Pracovalo se mi dobře. Nejčastěji jsem používala grafy.

Pracovalo se mi s MS Excelem dobře, možná i díky tomu, že jsem ho probírala již na střední škole. Funkce: Suma, Min, Max, Průměr, ...

Pracovalo se mi s ním dobře a nejčastě jsem ho používala na vytváření tabulek, funkce jsem nejčastěji používala ty základní, jako suma a průměr.

pracovalo se mi v programu MS Excel dobře a používali jsme různé funkce, těžko říci, které nejčastěji

Pracovalo se v něm špatně, používali jsme převážně funkce statistické

Pracuji v něm nerada, protože neznalost potřebných vzorečků je komplikací při práci s tímto programem a hledat vše v nápovědě je zdlouhavé. Nejčastěji jsem zde používala tvorbu grafů a plno dalších funkcí od základních až po složitější.

pracuji s ním i v práci, pracuje se mi dobře, hlavně používáme základní fce + tvorba grafů, regresí analýza, countif, sumif, ....

Pracuji v něm poměrně často, lehké ovládání. Využívám většinu funkcí.

Probírali jsme to velmi krátce. Měli jsme IVT na gymnáziu jen pár měsíců. Dělali jsme opravdu jen základy a to někdy v 9.třídě nebo prváku. Tak jsem teď pěkně zjistila při zápočtu z IVT, že jsme se vlastně učili úplný nic a hodně dávno, tak kdo si to má pamatovat.

program je docela náročný a složitý (alespoň pro mne), hhůře ovládám používání funkcí (např. fce když,...)

program je přehledný,pracuje se s ním dobře, používání hlavně matematických funkcí a statistických funkcí

Program jsme jen zběžně shlédli, že v něm vůbec nějaké statistické funkce existují

Program MS excel, jsem měla již na SŠ takže jsem na něj zvyklá. Pracuje se mi s ním velmi dobře. Používali jsme fce maximum, minimum, průměr, součet.... když, datum..

S excelem se mi pracuje dobře, mezi nejčastější funce, které používám patří základní matematické a statistické funkce jako je průměr, suma, apod.

s mnoha funkcemi, velmi obecná otázka na kterou nelze odpovědět

s prací nebyl problém, funkce zaměřeny na praktické využití širokého rozsahu. Práce s textem, zjednodušení výpočtů, práce s grafy, formátování a upravy buněk.

S prací v tomto programu nemám žádné problémy. Nejčastěji jsem využívala statistické a analytické funkce a tvorbu grafů

S programem pracuji ráda, je velice intuitivní. Nejčastěji matematické a statistické funkce.

S programem se mi pracovalo dobře, užívala jsem hlavně funkce pro počítání statistik.

s programem se mi pracovalo dobře, v rámci výuky jsme projeli všechny funkce, ale osobně využívám jen ty nejzákladnější - Sum

s tímto programem se mi pracovalo velmi dobře, nejčastěji používám tabulky, grafy

skvěle, nejčastěji fce suma, když

statistické funkce

sum, avg, filter,

suma

suma, filtr, tabulky

super, když

super, využívám fce suma, max, min apod, žádné speciální funkce už si z výuky nepamatuji a ještě jsem pro ně ani nenašla využití

Tabulka, jednotlivé funkce hodící se do finančnictví

tabulky a grafy, jednoduché ovládání

tabulky, grafy

tabulky, grafy, databáze,...

Tabulky, kontingenční tabulky, filtry, sčítání, odčítání

Tento program jsem nejčastěji využívala hlavně k tvorbě grafů či tabulek. Dále jsem používala různé vzorce k vypočtení příkladů (např. do školy).

Tento program používám v běžném životě, ale chtělo by to vědět více nebo si zopakovat základy! Využívám vytváření grafů, počítání, tabulky...

tento program se mi zamlouvá, nejčastěji jsem používali vzorce (funkce), kontingenční tabulky, filtry, grafy ...

Tvoření tabulek a grafů, kontingenční tabulky, tvoření vzorců, filtrování dat

už si nepamatuji je to davno

V MS excel se pracuje poměrně jednoduše, zejména jsem používala sčítací funkce a při vypracování BP grafy.

v programu se mi pracovalo dobře, a nejvíce jsme používali různé matematické funkce

V programu se pracovalo pohodlně, program je přehledný. Nejčastěji jsem využíval matematické funkce.

V programu se pracuje velmi dobře, je přehledný a lze jej využít pro spoustu věcí. Jedinou nevýhodou je tvorba grafů, která je v novém MS Excel celkem zdlouhavá. Nejčastěji využívám vytváření tabulek, matematické funkce

v tomto programu se mi pracovalo dobře. nejčastěji používám vzorce, grafy, úprava tabulky ...

VE starém MS Excel dobře, poté jsem přešla na nové a to už bylo horší. Tabulky, grafy, rovnice

velmi dobra prace, pouzivani vzorcu a formatovani

Velmi dobře, jedná se o základní, rychlý a přehledný souhrn dat. Funkce když, součet, průměr.

Velmi dobře, líbí se mi nabídka funkcí a grafické zpracování programu, jednoduchá použitelnost a jednoduché a přehledné možnosti úprav. Funkcí jsem používal opravdu hodně.

Velmi dobře. Na střední škole nejčastěji vytváření tabulek, grafů, apod. Na vysoké škole potom využívání například řešitele.

Velmi dobře. Především vzorce

vsechny fce

vše kromě maker

Vše v pořádku, pracovalo se mi dobře. Funkce: suma, sumif, countif, když

Vše; přehlednost a rychlost, množství funkcí ať je to 2007 nebo 2010, nezáleží na tom, jde jen o vzhled.

Všechno (funkce, grafy, filtr, formát, ...). Nejvíc asi funkce.

výborně se mi pracovalo. Tvořím tabulky, vzorce (funkce min, max, suma, průměr ...)

výborně, různé počítání pomocí funkcí, grafy

vzorce

vzorce a grafy

vzorce, dobře

8. S kterou verzí MS Excelu jste ve škole pracovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20077143,56 %39,44 %  
20104930,06 %27,22 %  
2003159,2 %8,33 %  
nevím137,98 %7,22 %  
2000,2003,2007,201010,61 %0,56 %  
2000, 2003, 2007, 201010,61 %0,56 %  
všechny uvedené10,61 %0,56 %  
2003,2007,201010,61 %0,56 %  
začínala jsem na 2003 a později i 2007 a 201010,61 %0,56 %  
Pracovala jsem s více verzemi: 1997, 2007, 201010,61 %0,56 %  
2010 i 200710,61 %0,56 %  
2000, 2003, 200110,61 %0,56 %  
2003, 2007, 201010,61 %0,56 %  
2003, 201010,61 %0,56 %  
se všemi10,61 %0,56 %  
nepamatuji si to10,61 %0,56 %  
2003 a 200710,61 %0,56 %  
200010,61 %0,56 %  
199710,61 %0,56 %  

Graf

9. Setkali jste se na Vaší škole s výukou programu SAS (Statistical Analysis System)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9854,44 %54,44 %  
ano8245,56 %45,56 %  

Graf

10. Jak se Vám v programu SAS pracovalo a které funkce jste nejčastěji používali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

analýza dat, statistika

Analýza závislostí - např. kontingenční tabulky, ANOVA, regrese, korelace.. Nevýhodou SASu je jeho velká robustnost a to, že není obecně známý, ani běžně dostupný. (na cizím počítači s největší pravděpodobností bude Excel, ale SAS určitě ne)

ano

až na angličtinu dobře, už si nevzpomenu

Blbě, nevím které

bol to pre mňa veľmi prehľadný program a uvítala by som ďalšie predmety, v ktorých by bol tento program využívaný

Celkem dobře, ale občas to bylo nic moc.

Celkem dobře: využíval jsem to, co jsem pořeboval, tudíž téměř všechny funkce

Celkem dobře. Distribution analysis, summary statstics a podobně.

data miner, pro úpravu dat i modelování scoringových modelů, analýza dat jak v Guidovi, tak v programovacím rozhraní na to, jak je SAS drahý, to není žádná sláva. Věci jako WOE by měly být již přímo V Guidovi, nechápu, proč si na takovou data miningovou trivialitu musím napsat vlastní makro. Stejně tak při psaní kodu: když to nejede, zjistit, kde je zakopaný pes je běh na dlouhou trať (zvlášť v dlouhém kodu). Třeba díky přklepu pracuji s neexistující proměnnou a SASu to nedojde. Dělím nulou, a SAS ani neupozorní, že následující výsledky to zohledňují. V guidu se pracuje dobře, ale chybí tam hromada funkcí, ppro analýzu dat to jde, pro samotné modely absolutně nedostačující (co třeba lifty? proč neumí?) jinak je (oproti třeba STATISTICE) přehlednější. V kodovem prostředí: jistě, co si nakoduju, mám, ale na každou blbost musím psát makro, a pak ty problémy s hledáním hyb v kodu.

deskriptivní, analytické - regrese, anova, korelace, parametrické a neparametrické testy, ...

Dobre

dobre, testy

dobře

dobře

dobře

dobře, deskriptivní statistika, statistické testování

dobře, všechny v základní výuce

Docela slusne, neda se rict, ze bych nejake funkce pouzival vyrazne casteji nez jine.

Docela to šlo, vadila mi angličtina. Regresní analýza

dorbře. summary statistics

filtrování, testy normality, zjišťování statistických veličin

Jednodu3e, summary statistics, one way frequencies, anova

ještě jsem s ním nepracovala

moc dobře ne

moc dobře ne, už nevím.

Nebyt toho, ze byl v aj, dobre

Některé operace nejsou uživatelsky přívětivé a pokud opominu několik chyb, které sas při výpočtech udělá je výborný pomocník na statistické analýzy. Nejčasněji obyčejný popis dat a jednoduché testy. Velice okrajově predikce a časové řady

Není lehké se naučit používat, zabírá moc času, ale lepší výsledky. Funkce si nepamatuji.

Není to úplně program, ve kterém bych se vyznala

Nepamatuji si.

Nepracovalo se mi s tímto programem příliš dobře. Využívali jsme například jednorozměrnou tabulku četností nebo určení 95% míry hladiny spolehlivosti.

nepracovalo se mi se SASem dobře, nikdy jsem ho nepochopila

nevim

Nic moc, anova a one-way frequencies

nic moc.... table analysis

normalita, testy závislosti, filltrování, třízení dat podle, ... Sas je velmi užitečný program ale opět vemi "neuživatelsky" nastavený.

one way frequencies, anova, summary statistics

open data :)

popisné statistiky, testování hypotéz, regrese

Pracoval jsem pouze s anglickou verzí programu SAS Enterprise Guide. Trochu limitující pro mě byla právě angličtina a grafické prostředí není až tak vhodné pro úplné začátečníky. Po "osahání" si myslím, že je ke vhodný pro zpracování statistických dat.

Pracovalo se dobře, ani nevadilo, že je program v angličtině. Nejčastěji funkce pro regresy a ANOVA.

pracovalo se dobře, použití vyfiltrování a testů

pracovalo se mi dobře, SAS EG jsme ve škole používali zejména k popisu dat (rozdělení, četnosti,...) ,k provádění různých statistických testů (jednovýběrový x dvouvýběrový t-test, Wilcoxnův test,...) a k vytváření regresních modelů.

pracovalo se mi dobře, využívali jsem tak 1/2 funkcí

pracovalo se mi obtížně, používala jsem ty funkce, které nás učili ve výuce na FM VŠE

Pracovalo se mi s ním dobře, nejčastěji jsem používal ANOVU.

Pracovalo se mi špatně, program je až moc složitý. Využíval jsem statistické funkce nejčastěji.

pracovalo se mi v programu SAS dobře

pracovalo se nic moc, funkce si nepamatuji :))

priserne :) .. spise zakladni statisticke fce

Program jako takový celkem jednoduchý, ale neoblíbila jsem si ho, pracovala jsem v něm pouze, protože to byl povinný předmět. Co jsme používali nejčastěji opravdu nevím...

program v AJ => špatná orientace

Prostředí SASu není tak kvalitní, jako u MS Excel. Práce s tímto programem byla spíše z povinnosti než, že by mě to zajímalo.

Přesto, že byl v anglickém jazyce, pracovalo se mi v něm dobře. Používali jsme ANOVU, regresi apod.

přijde mi to docela zmatené

Přijde mi velmi složitý, ne vždy funguje. korelace, anova...

přišlo mi to zbytečně složité a dále nevyužitelné, pro mne je lepší excel.

Regrese, četnosti apod.

regrese, data mining. EG má vynikající zpracování dat na bázi query jako v SQL, což je výhoda pro toho kdo databáze umí.

s mnoha funkcemi, velmi obecná otázka na kterou nelze odpovědět

SAS je lehce náročnější na učení, a to zejména z důvodu programu v angličtině. V programu SAS si myslím že jsem používali v předmětu analýza a statistika pro manažery všechny funkce které nabízí.

SAS je pro mě nepřehledný, složitý program, který stále nemohu pořádně pochopit..

sas je v angličtině a práce v něm byla pro mne o něco složitější než v MS excel. Využila jsem funkce jako například summary statistic, anova..apod..

SAS mi přišel složitý jako takový, nejen že je to prakticky program v angličině (což mnohým působí obtíže) ale opět je velice náročný co se týče pochopení. Používala jsem (používám) různé funkce - summary statistics, atd.

Sas se mi líbil, byl jednoduchý na ovládání.

se Sasem se mi pracovalo hůř, možná i proto, že je pouze v angličtině, ale přišlo mi, že je méně přehlednější než Excel, osobně žádné funkce nevyužívám

složitější program a bez rad těch, co v něm měli zkušenosti, by se v něm člověk těžko orientoval; základní statistické funkce

složitost programu kvůli angličtině fce grafů a základních testů

statistické funce

statistické údaje, relativně složité ovládaní

šlo to - již si nepamatuji

špatně

špatně, chyby v systému a nepřehlednost

Tento program je celkem náročný na pochopení, poté už se v něm ale pracuje docela dobře.

V programu jsem pracovala pouze s naučenými funkcemi, Summary statistics, různé grafy atd. Sama bych na nic nepřišla, bylo třeba mi dané kroky ukázat a až pak jsem chápala jak je použít.

v programu sas se mi dobře nepracovalo. přišel mi moc složitý

veľmi ma to bavilo ale funkcie si už nepamätam:)

velmi tezkopadna prace, pouzivani statistickych metod

základní statistické funkce...

ze začátku horší, časem to člověk ovládne a dělá hrozný čáry :)

Ze začátku jsem s tímto programem měla problémy kvůli tomu, že je program v anglickém jazyce, ale postupem času jsem se vše naučila. V tomto programu jsem využívala funkcí pomocí níž jsme v předmětu Statistika pro manažery analyzovali různé příklady. Myslím, že jsem používala všechny funkce stejně.

11. S kterou verzí programu SAS jste ve škole pracovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Enterprise Guide6072,29 %33,33 %  
nevím1821,69 %10 %  
Base SAS33,61 %1,67 %  
EG 4,2 a EM 6,111,2 %0,56 %  
Base SAS + Enterprise Guide11,2 %0,56 %  

Graf

12. Pokud jste měli možnost setkat se s oběma programy, který Vám více vyhovoval pro zpracování statistických údajů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracoval jsem jen s jedním z nich8245,56 %45,56 %  
SAS5027,78 %27,78 %  
MS Excel3519,44 %19,44 %  
nepracoval jsem ani s jedním137,22 %7,22 %  

Graf

13. V jakém kraji studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský12368,33 %68,33 %  
Praze2312,78 %12,78 %  
Jihomoravský73,89 %3,89 %  
Moravskoslezský52,78 %2,78 %  
Středočeský42,22 %2,22 %  
Plzeňský31,67 %1,67 %  
Vysočina31,67 %1,67 %  
Liberecký31,67 %1,67 %  
Králové-hradecký31,67 %1,67 %  
Zlínský21,11 %1,11 %  
Ústecký21,11 %1,11 %  
Karlovarský10,56 %0,56 %  
Olomoucký10,56 %0,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Setkali jste se na Vaší škole s výukou programu SAS (Statistical Analysis System)?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 11. S kterou verzí programu SAS jste ve škole pracovali?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SAS na otázku 12. Pokud jste měli možnost setkat se s oběma programy, který Vám více vyhovoval pro zpracování statistických údajů?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Enterprise Guide na otázku 11. S kterou verzí programu SAS jste ve škole pracovali?
  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Setkali jste se na Vaší škole s výukou nebo využitím programu MS Excel?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepracoval jsem ani s jedním na otázku 12. Pokud jste měli možnost setkat se s oběma programy, který Vám více vyhovoval pro zpracování statistických údajů?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi technická na otázku 5. Jaký je typ Vaší vysoké školy?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracoval jsem jen s jedním z nich na otázku 12. Pokud jste měli možnost setkat se s oběma programy, který Vám více vyhovoval pro zpracování statistických údajů?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste?

2. Kolik Vám je let?

3. Kterou školu studujete?

5. Jaký je typ Vaší vysoké školy?

6. Setkali jste se na Vaší škole s výukou nebo využitím programu MS Excel?

8. S kterou verzí MS Excelu jste ve škole pracovali?

9. Setkali jste se na Vaší škole s výukou programu SAS (Statistical Analysis System)?

11. S kterou verzí programu SAS jste ve škole pracovali?

12. Pokud jste měli možnost setkat se s oběma programy, který Vám více vyhovoval pro zpracování statistických údajů?

13. V jakém kraji studujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste?

2. Kolik Vám je let?

3. Kterou školu studujete?

5. Jaký je typ Vaší vysoké školy?

6. Setkali jste se na Vaší škole s výukou nebo využitím programu MS Excel?

8. S kterou verzí MS Excelu jste ve škole pracovali?

9. Setkali jste se na Vaší škole s výukou programu SAS (Statistical Analysis System)?

11. S kterou verzí programu SAS jste ve škole pracovali?

12. Pokud jste měli možnost setkat se s oběma programy, který Vám více vyhovoval pro zpracování statistických údajů?

13. V jakém kraji studujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Strnadová, L.Využitelnost programu SAS a MS Excel ve školách (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vyuzitelnost-programu-sas-a.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.