Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití celebrit v reklamě

Využití celebrit v reklamě

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva
Šetření:10. 02. 2011 - 17. 02. 2011
Počet respondentů:66
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.79
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:61,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, právě jste obdržel/a dotazník zabývající se využitím celebrit v reklamním sdělení. Dotazník slouží pro účely praktické části bakalářské práce. Odpovědi jsou anonymní a vyplnění dotazníku Vám zabere pouze pár minut.

Odpovědi respondentů

1. Vybavujete si nějakou reklamu, kde vystupuje slavná osobnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5887,88 %87,88 %  
ne812,12 %12,12 %  

Graf

2. Uveďte prosím na jaký produkt a jakou celebritu jste si vzpomněl/a v předchozí otázce?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

adidas - Zinedine Zidane

Asi lak na vlasy a Heidi Klum.

asi nějaký typ pojištění a reklama je s Petrem Čechem

AVON (Reese Whiterspoon), Midnight (Kylie Minogue), Pepsi (David Beckham), ČSOB (Jakub Vágner), Davidoff- Cool water (Josh Holloway)

barva na vlasy - Mila Jovovich

Beckham, Gillette

beyonce, parfem heat

Bohdalová v letácích tv products, jakejsi herec v reklamě na nějaký jogurty

Bolek Polívka-paštika Májka. Pavlovská-hubnoucí produkt.

Bolek Polívka-paštiky Hamé,okurky,Znojmia Veronika Žilková-obuv Reno Miroslav Donutil-kloubní preparát Proenzi

celine dion-parfém; jméno herce nepamatuji, ale - reklama se psy vodafone; shakira coca cola; chuck norris - nějaký posilovací stroj

Daniela Peštová - barva na vlasy Eva Longoria - řasenka Kate Moss - Rimmel London Kubelková,Bagárová,Svobodová,Bočanová - Dermacol J. Macháček - Nescafé Ryan Reynolds-parfém Byoncé-parfém

David Beckham, kosmetika

David Beckhem - Addidas

Era - Eva Holubová

Eva Longoria, barva na vlasy David Backham, pánská vůně Petr Čech, Česká spořitelna

fernet - Ivan Trojan mattoni - Jan Kraus

fernet stock, Ivan Trojan

george clooney - cinzano cindy crawford - boty robert nebrensky - muller lance armstrong - nike

Gillete - fotbalista, golfista

Heidi Klum

Heidi Klum - schwarzkopf

chuck norris - T-mobile

Chuck Norris - T-mobile

Ivan Trojan - Fernet

Jeden velmi známý německý bavorský herec, reklama je na velké markety s nábytkem XXXL Möbelhäuser.

Jiří Macháček a Pavel Liška, vánoční stroměčky

jogurt activia - Žilková

kosmetika, parfémy, vlasový šampon,

lak a pěna do vlasů Taft, Heidi Klum gilette -hokejista ovechkin

léky, pojištění - sportovci - šebrle barvy na vlasy - herečka (neznám jméno) jogurty - herečky časopis - krampol

Marek Vašut - lék na prostatu

Marek Vašut, reklama na kávu

mattoni

Mauntfield - Bohdalová

Mountfield - Izer

Nicole Kidman - parfém Scarlet Johansson - parfém Rachel Weisz - kosmetika L'Oreal

Pánská voňavka

Pepsi cola, fotbalisti

Petr Čech - Česká spořitelna

Petr Čech - ten byl v reklamách snad na všechno možný..

Petr Čech- bankovní služby, ale netušim jaký

reklamy vnímám negativně, takže okamžitě vypínám mozkové závity...

roman šebrle - cornflakes

schwarzkopf - Heidi Klum, Fernet - Trojan, Avon - Salma Hayek, Wolswagen - Seal

sportovec Dvořák - kloubní podpora

Tatiana Wilhelmová, rexona

Tomáš Enge - AAA Auto Praha Hrozná reklama :-)

victoria beckam - parfem

vodafone, čtvrtníček total gym, chuck norris

VZP Sáblíková

zmrzlina Koral - Helena Vondráčková

3. Koupil/a jste si někdy něco na co jste předtím viděl/a reklamu, ve které vystupovala slavná osobnost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4365,15 %65,15 %  
ano2334,85 %34,85 %  

Graf

4. Je pro Vás reklama se slavnou osobností důvodem k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy5075,76 %75,76 %  
ano, občas812,12 %12,12 %  
nevím812,12 %12,12 %  

Graf

5. Se kterým z následujících výroků ohledně nákupu výrobku na který jste viděl/a reklamu se slavnou osobností nejvíce souhlasíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kupuji to, co potřebuji, nekoukám co bylo v reklamě3756,06 %56,06 %  
Potřeboval/a jsem to, stejně bych si to koupil/a1319,7 %19,7 %  
Chtěl/a jsem vyzkoušet produkt710,61 %10,61 %  
Nesnáším zobrazování slavných osobností v reklamě34,55 %4,55 %  
Zajímalo mě, co slavná osobnost propaguje34,55 %4,55 %  
jsou to kecy11,52 %1,52 %  
nic11,52 %1,52 %  
slavnej není pro mě směrodatnej pro nákup11,52 %1,52 %  

Graf

6. Věříte slavné osobnosti pokud vystupuje v reklamě, že má s výrobkem zkušenost a ví, co v reklamě propaguje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3654,55 %54,55 %  
určitě ne2436,36 %36,36 %  
spíše ano69,09 %9,09 %  

Graf

7. Kterou slavnou osobnost byste rád/a viděl/a v reklamně a na co by tato reklama měla být?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

..............

Agáta Hanychová propagující prášky pro růst IQ

Agáta Hanychová, reklama na saponát na podlahu

asi žádnou

brada pitta - na spodní prádlo

david kraus

Dominika Mesarošová - uklízecí prostředky,mopy,.... :-D

G. Bush v reklamě na gilotinu.

Já je tam opravdu nepotřebuji, ba naopak

Jak jsem již uvedl celebrity mě nezajímají

James Bond - reklama na condomy

Jan Dolanský - spodní prádlo :-)

je mi to jedno

je mi to jedno

je mi to jedno

Johnny Depp, spodní prádlo :-)

Jude Law v reklamě na čokoládu :-)

Karla Gotta na dámské vložky

Lucie Bílá v reklamě na zubní pastu

Lucie Vonráčková - zdravá výživa

Madonna - reklama na parfém

Mathew Perry - voňavka nebo sprchový gel

Natalie Portman - kosmetické přípravky

Nenám žádnou vyhraněnou hvězdu. Na reklamy koukám a je mi jedno kdo tam vystupuje.

neřeším

neviem

nevím

Nevím

Nevím

nevim

nevim

Nevím

nevím

nevím, je mi to jedno

nevím..

nikdo mě nenapadá

Nikoho

no, nesnášim reklamy

Paris Hilton - jídlo

Pavla Lišku v reklamě na zubní pastu

Petr Čtvrtníček, spodní prádlo

Pollert, marihuana

pomoc dětem např. seriálová postava (Ulice, Ordinace atd.)

pussycatdolls v reklame na obleceni

reklamy ignoruji

roberta pattinsona

tak to vážně nevím :) Cimrmana v reklamě na kočkonos

Takhle vůbec nepřemýšlím, reklamy beru jako nutné zlo, i když mě občas i ovlivní.

tinu turner - reklama na elektrické kytary

Václav Klaus - Greenpeace

zpěvák Rytmus - oblečení

žádná

žádná - slavné osobnosti mě v reklamě nezajímají

žádnámě nenapadá

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou, radši ať nic nepropagují, působí to nedůvěryhodně :-D

žádnou, slavní nemohou objektivně propagovat výrobky

Žádnou.

žádnou. Nevěřím, že slavné osobnosti používají výrobek, který propagují.

8. Vezmeme-li Karla Gotta, jaký výrobek by podle Vás mohl propagovat?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

:-) fakt netuším

alkohol

ArginMax

automobil

automobil

butik se společenskými obleky

bylo by to divný

cereálie

dámské vložky

doplněk stravy na klouby

farmaceutické produkty, módní značku, obuv, nějaký druh sociální reklamy

hudbu, léky na nachlazení, nejlépe by se však neměl zaprodat do žádné reklamy

hudbu, výrobky pro seniory (léky,...)

hudební nástroje, luxusní oblečení a boty

charitativní akce

jakýko-li retro výrobek nebo nějaký výrobek na klouby, či hlas ve stáří

jogurt

Karel Gott?! Cokoliv, od kolínské, přes psí žrádlo, nervový plyn až po vložky s křidélky.

kravaty

krém proti vráskám :-)

lék na prostatu

léky na prostatu

luxusní oblečení

minerální vodu

móda

Momentálně mě nic nenapadá.

na erekci

nadační fondy

něco z oblasti hudebnin, popř nějaký omlazující prostředek

nějaké pánské oblečení

nějaké sladkosti:-)

Nějaký hudební nástroj

Nemám Káju ráda takže je to jedno

nemám představu

nemyslím si, že by měl cokoliv propagovat

nevím

Pánská vůně, Luxusní auto...

pánské obleky

Pánské večerní obleky

Pánský parfém.

parfem

Parfém

pastilky na bolest v krku

penzijní připojištění

pivo

pohrebni sluzbu

pohřební urny

potravinový doplněk na udrzění dobrého zdraví a vitality

prášky na potenci

prášky proti bolesti kloubů

Prezervativy

proenzi, vincentku, plínky, axu

prostenal

Prostenal

rači nic

sám sebe

snad nějaké léky....

své CD

tabletky na bolest v krku

třeba kolínsko;, nebo nějaký zlatnictví, když má ty zlatý slavíky

v reklame na kavu

viagra

whisky

žádný

žádný, vždyť ten pán nic neumí..

9. Co je podle Vás u osobnosti vystupující v reklamě nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důvěryhodnost3857,58 %57,58 %  
popularita2639,39 %39,39 %  
znalost produktu1827,27 %27,27 %  
inteligence1624,24 %24,24 %  
úspěch v profesi1218,18 %18,18 %  
krása1218,18 %18,18 %  
přitažlivost1015,15 %15,15 %  
životní styl812,12 %12,12 %  

Graf

10. Dáváte přednost reklamě se slavnou osobností přednost před reklamou s obyčejnými lidmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3857,58 %57,58 %  
záleží na konkrétní reklamě2537,88 %37,88 %  
nezajímá mě reklama, ale kvalita produktu11,52 %1,52 %  
nic11,52 %1,52 %  
nedávám přednost žádné11,52 %1,52 %  

Graf

11. Proč podle Vás slavné osobnosti vystupují v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dělají to pro peníze4974,24 %74,24 %  
slavná osobnost chce být vidět1319,7 %19,7 %  
je to jejich práce11,52 %1,52 %  
mám pocit, že většinou všechno kromě zkušeností11,52 %1,52 %  
nic11,52 %1,52 %  
jde jim jen o peníze11,52 %1,52 %  

Graf

12. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5075,76 %75,76 %  
muž1624,24 %24,24 %  

Graf

13. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-25 let3350 %50 %  
26-35 let2030,3 %30,3 %  
36-49 let913,64 %13,64 %  
50-60 let34,55 %4,55 %  
více než 61 let11,52 %1,52 %  

Graf

14. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou3248,48 %48,48 %  
vysokoškolské2334,85 %34,85 %  
vyšší odborné69,09 %9,09 %  
základní34,55 %4,55 %  
středoškolské bez maturity/vyučen23,03 %3,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vybavujete si nějakou reklamu, kde vystupuje slavná osobnost?

3. Koupil/a jste si někdy něco na co jste předtím viděl/a reklamu, ve které vystupovala slavná osobnost?

4. Je pro Vás reklama se slavnou osobností důvodem k nákupu?

5. Se kterým z následujících výroků ohledně nákupu výrobku na který jste viděl/a reklamu se slavnou osobností nejvíce souhlasíte?

6. Věříte slavné osobnosti pokud vystupuje v reklamě, že má s výrobkem zkušenost a ví, co v reklamě propaguje?

9. Co je podle Vás u osobnosti vystupující v reklamě nejdůležitější?

10. Dáváte přednost reklamě se slavnou osobností přednost před reklamou s obyčejnými lidmi?

11. Proč podle Vás slavné osobnosti vystupují v reklamě?

12. Jste?

13. Váš věk?

14. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vybavujete si nějakou reklamu, kde vystupuje slavná osobnost?

3. Koupil/a jste si někdy něco na co jste předtím viděl/a reklamu, ve které vystupovala slavná osobnost?

4. Je pro Vás reklama se slavnou osobností důvodem k nákupu?

5. Se kterým z následujících výroků ohledně nákupu výrobku na který jste viděl/a reklamu se slavnou osobností nejvíce souhlasíte?

6. Věříte slavné osobnosti pokud vystupuje v reklamě, že má s výrobkem zkušenost a ví, co v reklamě propaguje?

9. Co je podle Vás u osobnosti vystupující v reklamě nejdůležitější?

10. Dáváte přednost reklamě se slavnou osobností přednost před reklamou s obyčejnými lidmi?

11. Proč podle Vás slavné osobnosti vystupují v reklamě?

12. Jste?

13. Váš věk?

14. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

, E.Využití celebrit v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vyuziti-celebrit-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.