Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití crowdfundingu pro rozvoj neziskových organizací

Využití crowdfundingu pro rozvoj neziskových organizací

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Hůrková
Šetření:19. 11. 2015 - 28. 11. 2015
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):14 / 10.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:85,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

rádi bychom Vás poprosili o vyplnění krátkého dotazníku, který zjišťuje, jaké je povědomí mezi občany o možnosti financování projektů pomocí crowdfundingu a o ochotě pomáhat neziskovým organizacím.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6460,95 %60,95 %  
muž4139,05 %39,05 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 305653,33 %53,33 %  
31 - 402120 %20 %  
41 - 501211,43 %11,43 %  
51 - 6598,57 %8,57 %  
65 a více32,86 %2,86 %  
15 - 2032,86 %2,86 %  
0 - 1510,95 %0,95 %  

Graf

3. V jakém okrese se nachází místo Vašeho trvalého pobytu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Plzeň-jih2019,23 %19,05 %  
Klatovy2019,23 %19,05 %  
Plzeň-město2019,23 %19,05 %  
Plzeň-sever1211,54 %11,43 %  
Praha54,81 %4,76 %  
Tachov43,85 %3,81 %  
Domažlice43,85 %3,81 %  
Rokycany32,88 %2,86 %  
cheb21,92 %1,9 %  
Český Krumlov21,92 %1,9 %  
Karlovy Vary10,96 %0,95 %  
Vysočina10,96 %0,95 %  
A10,96 %0,95 %  
Rakovník10,96 %0,95 %  
Beroun10,96 %0,95 %  
Strakonice (Jihočeský kraj)10,96 %0,95 %  
Brno - město 10,96 %0,95 %  
Praha-východ10,96 %0,95 %  
Jiný okres10,96 %0,95 %  
Praha 810,96 %0,95 %  
Bruntál10,96 %0,95 %  
Brno město 10,96 %0,95 %  

Graf

4. Vybavíte si něco pod pojmem crowdfunding?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6460,95 %60,95 %  
ano4139,05 %39,05 %  

Graf

5. Využil/a jste někdy tento způsob financování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3380,49 %31,43 %  
ano819,51 %7,62 %  

Graf

6. Slyšel/a jste o nějakém nebo navštívil/a jste již nějaký crowdfundingový portál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [slyšel/aotázka č. 7, navštívil/aotázka č. 8, slyšel/a, ale nenavštívil/aotázka č. 7, nenavštívil/a ani neslyšel/aotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenavštívil/a ani neslyšel/a6259,05 %59,05 %  
navštívil/a2422,86 %22,86 %  
slyšel/a, ale nenavštívil/a1413,33 %13,33 %  
slyšel/a54,76 %4,76 %  

Graf

7. O jakém crowdfundingovém portálu jste slyšel/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kickstarter1157,89 %10,48 %  
HitHit1052,63 %9,52 %  
Startovač315,79 %2,86 %  
IndieGoGO15,26 %0,95 %  

Graf

8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kickstarter2187,5 %20 %  
HitHit1354,17 %12,38 %  
Startovač1041,67 %9,52 %  
IndieGoGO520,83 %4,76 %  
Gofundme14,17 %0,95 %  
Seedmatch, Companisto14,17 %0,95 %  
nějaký český14,17 %0,95 %  
Nepamatuju 14,17 %0,95 %  
Kreativci sobě14,17 %0,95 %  
KreativciSobě, Odstartováno, NakopniMě,...14,17 %0,95 %  
Penezdroj.cz14,17 %0,95 %  
Nevim14,17 %0,95 %  

Graf

9. Pomohl/a jste již někdy finanční formou nějaké neziskové organizaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [neotázka č. 11, pouze jednouotázka č. 11, párkrát anootázka č. 11, pomáhám častootázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4441,9 %41,9 %  
párkrát ano3735,24 %35,24 %  
pouze jednou1817,14 %17,14 %  
pomáhám často65,71 %5,71 %  

Graf

10. Jak často pomáháte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou měsíčně116,67 %0,95 %  
cca 1 za 2 měsíce116,67 %0,95 %  
Měsíčně116,67 %0,95 %  
jednou za půl roku116,67 %0,95 %  
5-8x ročně116,67 %0,95 %  
nepravidelně + měsíční příspěvek 116,67 %0,95 %  

Graf

11. Jaké organizaci byste ve finanční podpoře dal/a přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezisková organizace7874,29 %74,29 %  
soukromá osoba4240 %40 %  
podnik1413,33 %13,33 %  
státní organizace65,71 %5,71 %  
žádná10,95 %0,95 %  
Charita10,95 %0,95 %  
Otázka mi přijde ne srozumitelná. 10,95 %0,95 %  
start-up10,95 %0,95 %  

Graf

12. Kterému z uvedených návrhů byste dal/a přednost ve finanční podpoře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro mentálně postižené děti zajistit osmidenní zájezd k moři, aby byly vytrženy ze stereotypu a dopřát jim nové zážitky.4643,81 %43,81 %  
Pro zdravotně postižené děti zajistit modernizaci cvičebních pomůcek a vybrat takové, které jim budou pomáhat ve zlepšení jejich zdravotního stavu, ale hlavně jim také budou přinášet radost.3129,52 %29,52 %  
Pro zdravotně i mentálně postižené děti zřídit hřiště, které bude rozvíjet spíše smyslové vnímání a myšlení (tj. aktivita bude pojata spíše formou učení).1615,24 %15,24 %  
Pro zdravotně postižené děti s perspektivou zlepšení jejich zdravotního stavu na základě lékařského doporučení poskytnout intenzivní pohybový kurz (2 měsíce pobytu v rehabilitačním ústavu např. v Kladrubech)1211,43 %11,43 %  

Graf

13. Jakou finanční částku byste obětoval/a na Vámi vybranou variantu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
301 - 5003735,24 %35,24 %  
101 - 3002927,62 %27,62 %  
501 - 8001716,19 %16,19 %  
0 - 1001514,29 %14,29 %  
801 - 120065,71 %5,71 %  
1200 a více10,95 %0,95 %  

Graf

14. Jakou odměnu byste si vybral/a za Vaši finanční podporu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádnou5755,34 %54,29 %  
obrázek od dětí, kterým jste pomohl/a4341,75 %40,95 %  
fotka dětí, kterým jste pomohl/a3130,1 %29,52 %  
malý dárek (př. klíčenka)1918,45 %18,1 %  
finanční odměnu10,97 %0,95 %  
Možnost vidět na vlastní oči, jak byla částka investována10,97 %0,95 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Vybavíte si něco pod pojmem crowdfunding?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Využil/a jste někdy tento způsob financování?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi navštívil/a na otázku 6. Slyšel/a jste o nějakém nebo navštívil/a jste již nějaký crowdfundingový portál?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi HitHit na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kickstarter na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Startovač na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?
  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nenavštívil/a ani neslyšel/a na otázku 6. Slyšel/a jste o nějakém nebo navštívil/a jste již nějaký crowdfundingový portál?

6. Slyšel/a jste o nějakém nebo navštívil/a jste již nějaký crowdfundingový portál?

  • odpověď navštívil/a:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi HitHit na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kickstarter na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Startovač na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?
  • odpověď nenavštívil/a ani neslyšel/a:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Vybavíte si něco pod pojmem crowdfunding?

8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?

  • odpověď Kickstarter:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Startovač na otázku 8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. V jakém okrese se nachází místo Vašeho trvalého pobytu?

4. Vybavíte si něco pod pojmem crowdfunding?

5. Využil/a jste někdy tento způsob financování?

6. Slyšel/a jste o nějakém nebo navštívil/a jste již nějaký crowdfundingový portál?

7. O jakém crowdfundingovém portálu jste slyšel/a?

8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?

9. Pomohl/a jste již někdy finanční formou nějaké neziskové organizaci?

11. Jaké organizaci byste ve finanční podpoře dal/a přednost?

12. Kterému z uvedených návrhů byste dal/a přednost ve finanční podpoře?

13. Jakou finanční částku byste obětoval/a na Vámi vybranou variantu?

14. Jakou odměnu byste si vybral/a za Vaši finanční podporu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. V jakém okrese se nachází místo Vašeho trvalého pobytu?

4. Vybavíte si něco pod pojmem crowdfunding?

5. Využil/a jste někdy tento způsob financování?

6. Slyšel/a jste o nějakém nebo navštívil/a jste již nějaký crowdfundingový portál?

7. O jakém crowdfundingovém portálu jste slyšel/a?

8. Jaký crowdfundingový portál jste navštívil/a?

9. Pomohl/a jste již někdy finanční formou nějaké neziskové organizaci?

11. Jaké organizaci byste ve finanční podpoře dal/a přednost?

12. Kterému z uvedených návrhů byste dal/a přednost ve finanční podpoře?

13. Jakou finanční částku byste obětoval/a na Vámi vybranou variantu?

14. Jakou odměnu byste si vybral/a za Vaši finanční podporu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hůrková, L.Využití crowdfundingu pro rozvoj neziskových organizací (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vyuziti-crowdfundingu-pro-ro.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.