Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití elektronických zařízení ke studiu/samostudiu

Využití elektronických zařízení ke studiu/samostudiu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Dostálová
Šetření:19. 02. 2017 - 22. 02. 2017
Počet respondentů:175
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Využíváte elektronická zařízení ke studiu/samostudiu? Je podle vás e-learning, neboli učení s pomocí elektronických zařízení, budoucnost tradičního vzdělávání? 
Každý z nás v této době tráví nějaký čas na počítači, mobilu, nebo obecně na internetu. Věnujete tento čas i pro vaše vzdělávání?

Tento dotazník se snaží zjistit, jestli lidé využívají elektronická zařízení ke studiu/samostudiu a jak vidí budoucnost e-learningu.

Výsledky tohoto dotazníku budou využity pro SOČ, která se zabývá problematikou e-learningu a jeho využitím. Jelikož se jedná o veřejný průzkum, budou výsledky zveřejněny i na těchto stránkách.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Jako e-learning se považuje vzdělávání, které probíhá s pomocí elektronických zařízení (počítačové prezentace, CD se zvukovými materiály, internetové stránky, videa (i na Youtube), dokumenty šířené pomocí elektronických zařízení). S tímto úzce souvisí i informační využití elektronických zařízení (informační weby a jiné). 

Odpovědi respondentů

E-learning je forma vzdělávání, která

1. Věděli jste před uvedení definice e-learningu, co tento pojem znamená?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13376 %76 %  
ne4224 %24 %  

Graf

2. Jak často jste na elektronickém zařízení připojeném k internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den16996,57 %96,57 %  
obden31,71 %1,71 %  
méně než jednou za týden21,14 %1,14 %  
καθημερινά10,57 %0,57 %  

Graf

3. Využíváte elektronická zařízení ke studiu/samostudiu?

Za samostudium se považuje veškerá činnost sloužící k doplnění či získání odborných informacích ve vlastním volném čase (tudíž se to netýká jen studentů, ale i pracujících, kteří se chtějí vzdělávat)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, NEotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO16795,43 %95,43 %  
NE74 %4 %  
NE10,57 %0,57 %  

Graf

4. Pokud se věnujete e-learningu na zařízení připojeném k internetu, býváte nesoustředění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, bývám občas rozptýlen/a, ale připojení k internetu nijak zásadně neovlivňuje moje učební výsledky8651,5 %49,14 %  
Ano, bývám rozptýlen/a a připojení k internetu negativně ovlivňuje moje učební výsledky4627,54 %26,29 %  
Ne, jsem naprosto soustředěný/á2716,17 %15,43 %  
Nevěnuji se e-learningu na zařízeních připojených k internetu84,79 %4,57 %  

Graf

5. Jaká elektronická zařízení využíváte ke studiu/samostudiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mobilní telefon13782,04 %78,29 %  
Notebook13379,64 %76 %  
Počítač (nepřenosný)6941,32 %39,43 %  
Tablet3621,56 %20,57 %  
Televize (vzdělávací programy, dokumentární pořady)3017,96 %17,14 %  
Čtečka158,98 %8,57 %  
CD přehrávač (zvukové záznamy k jazykové výuce...)116,59 %6,29 %  
DVD přehrávač (dokumentární pořady, videonávody...)42,4 %2,29 %  
Raspberry Pi, Arduino, ...10,6 %0,57 %  
vibrační dildo10,6 %0,57 %  
R2-D210,6 %0,57 %  
Vibrátor - na relaxaci a zmírnění stressu při studiu10,6 %0,57 %  

Graf

6. Využíváte elektronická zařízení k získání znalostí cizího jazyka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 7, NEotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14788,02 %84 %  
NE2011,98 %11,43 %  

Graf

7. Jste přihlášen/a k některému z internetových jazykových kurzů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12182,31 %69,14 %  
ano2617,69 %14,86 %  

Graf

8. E-learning je efektivnější než klasická forma učení (klasická=bez využití elektronických zařízení)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7241,38 %41,14 %  
souhlasím5431,03 %30,86 %  
nesouhlasím4827,59 %27,43 %  

Graf

9. E-learning je v této době využíván

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostatečně7341,95 %41,71 %  
Na toto nemám názor5531,61 %31,43 %  
Nedostatečně4626,44 %26,29 %  

Graf

10. E-learning v budoucnosti nahradí klasickou formu učení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím7442,53 %42,29 %  
nesouhlasím6235,63 %35,43 %  
nevím3821,84 %21,71 %  

Graf

11. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10560,34 %60 %  
Muž6939,66 %39,43 %  

Graf

12. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let10057,47 %57,14 %  
13-17 let5229,89 %29,71 %  
25-40 let169,2 %9,14 %  
51 a víc let52,87 %2,86 %  
41-50 let10,57 %0,57 %  

Graf

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ukončená základní škola8045,98 %45,71 %  
Ukončená střední škola4928,16 %28 %  
Ukončená vysoká škola2112,07 %12 %  
Stále studuji základní školu137,47 %7,43 %  
Stále studuji10,57 %0,57 %  
Gympl10,57 %0,57 %  
studuji VŠ 10,57 %0,57 %  
Studuju gympl, kde to máš v možnostech? :D10,57 %0,57 %  
Momentalně studuji na gymnáziu10,57 %0,57 %  
Končím gymnázium10,57 %0,57 %  
studuji střední školu10,57 %0,57 %  
Zatím studuji druhý ročník bakalářského na vysoké...zatím10,57 %0,57 %  
Stále studuju střední školu 10,57 %0,57 %  
Ulice a škola života10,57 %0,57 %  
Aktuální studium na vysoké škole10,57 %0,57 %  

Graf

14. Jaké je vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze studuji8045,98 %45,71 %  
Studuji a mám brigádu6436,78 %36,57 %  
Pracuji v terciárním sektoru (služby - školství, doprava, obchod, zdravotnictví...)116,32 %6,29 %  
Jsem nezaměstnaný/á63,45 %3,43 %  
Pracuji v sekundárním sektoru (průmysl)42,3 %2,29 %  
Pracuji v kvintérním sektoru (informační technologie, biotechnologie, nanotechnologie...)42,3 %2,29 %  
Pracuji v primárním sektoru (těžba, lesnictví, zemědělství, rybářství...)31,72 %1,71 %  
Pracuji v kvartérním sektoru (věda, výzkum, vysokoškolské vzdělávání...)21,15 %1,14 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Do jaké věkové kategorie patříte?

  • odpověď 13-17 let:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stále studuji základní školu na otázku 13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věděli jste před uvedení definice e-learningu, co tento pojem znamená?

2. Jak často jste na elektronickém zařízení připojeném k internetu?

3. Využíváte elektronická zařízení ke studiu/samostudiu?

4. Pokud se věnujete e-learningu na zařízení připojeném k internetu, býváte nesoustředění?

5. Jaká elektronická zařízení využíváte ke studiu/samostudiu?

6. Využíváte elektronická zařízení k získání znalostí cizího jazyka?

7. Jste přihlášen/a k některému z internetových jazykových kurzů?

8. E-learning je efektivnější než klasická forma učení (klasická=bez využití elektronických zařízení)

9. E-learning je v této době využíván

10. E-learning v budoucnosti nahradí klasickou formu učení

11. Jaké je vaše pohlaví?

12. Do jaké věkové kategorie patříte?

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaké je vaše zaměstnání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věděli jste před uvedení definice e-learningu, co tento pojem znamená?

2. Jak často jste na elektronickém zařízení připojeném k internetu?

3. Využíváte elektronická zařízení ke studiu/samostudiu?

4. Pokud se věnujete e-learningu na zařízení připojeném k internetu, býváte nesoustředění?

5. Jaká elektronická zařízení využíváte ke studiu/samostudiu?

6. Využíváte elektronická zařízení k získání znalostí cizího jazyka?

7. Jste přihlášen/a k některému z internetových jazykových kurzů?

8. E-learning je efektivnější než klasická forma učení (klasická=bez využití elektronických zařízení)

9. E-learning je v této době využíván

10. E-learning v budoucnosti nahradí klasickou formu učení

11. Jaké je vaše pohlaví?

12. Do jaké věkové kategorie patříte?

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaké je vaše zaměstnání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dostálová, K.Využití elektronických zařízení ke studiu/samostudiu (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://vyuziti-elektronickych-zariz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.