Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití Fair trade produktů v ČR

Využití Fair trade produktů v ČR

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nina Cihlářová
Šetření:06. 11. 2012 - 20. 11. 2012
Počet respondentů:216
Počet otázek (max/průměr):19 / 11.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění dotazníku, který je součástí praktické části mé diplomové práce.

Ta je zaměřena na znalost Fair trade produktů a zda se v posledních letech zvyšuje. Dále  také na to, jak české firmy využívají Fair trade produkty jako nástroj společenské odpovědnosti.

Vyplněním dotazníku pomůžete nejen mě, ale třeba i některému z chudých pěstitelů v rozvojových zemích. Stačí jen myšlenku Fair trade šířit dál.

Odpovědi respondentů

1. Znáte Fair trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19891,67 %91,67 %  
ne188,33 %8,33 %  

Graf

2. Kde jste se Fair tradem setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v obchodech, kavárnáchotázka č. 7, na internetuotázka č. 7, v tisku a jiných médiíchotázka č. 7, na kulturních akcíchotázka č. 7, ve školeotázka č. 7, v rodině, u přátelotázka č. 7, v zaměstnání, u obchodních partnerůotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obchodech, kavárnách9547,98 %43,98 %  
ve škole4120,71 %18,98 %  
na internetu2010,1 %9,26 %  
v tisku a jiných médiích157,58 %6,94 %  
v rodině, u přátel136,57 %6,02 %  
na kulturních akcích94,55 %4,17 %  
v zaměstnání, u obchodních partnerů52,53 %2,31 %  

Graf

3. Při jaké příležitosti v zaměstnání jste se s Fair trade produkty setkali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [dárek od obchodního partneraotázka č. 4, dekorace kanceláříotázka č. 5, občerstvení na pracovištiotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občerstvení na pracovišti360 %1,39 %  
dárek od obchodního partnera240 %0,93 %  

Graf

4. O jaký dárek se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čokoláda150 %0,46 %  
Káva150 %0,46 %  

Graf

5. Jak na vás společnost využívající Fair trade produkty působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nijak zvláštně, nevnímám rozdíl mezi Fair trade a běžnými produkty.480 %1,85 %  
Společnost na mě dělá dobrý dojem.120 %0,46 %  

Graf

6. Zdůvodněte prosím svou předchozí odpověď:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ač je to krásná myšlenka, a možná (snad) někde i tento princip funguje a pomáhá lidem žít důstojněji, za posledních několik let se mi bohužel zdá, že na západě tento trend spíše využívají jako krásné PR společnosti, které na tom vydělají, ale peníze se dostanou do jejich kapes. Navíc, když to vezmu z hlediska spotřebitele, tak pro mě je nejdůležitější kvalita dané komodity - a to, jestli je např. zrovna káva kvalitní nebo ne, neurčuje nálepka Fair trade.

Nejsem si zcela jist, že to co Fair Trade hlásí není spíše marketing než skutečná pozice

7. Jaké Fair trade výrobky znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
káva17889,9 %82,41 %  
čokoláda14975,25 %68,98 %  
čaj13970,2 %64,35 %  
rukodělné a řemeslné výrobky8944,95 %41,2 %  
cukr5025,25 %23,15 %  
ovoce3316,67 %15,28 %  
víno2814,14 %12,96 %  
květiny84,04 %3,7 %  
kakao21,01 %0,93 %  
žádné21,01 %0,93 %  
koření10,51 %0,46 %  
všechny10,51 %0,46 %  
olej10,51 %0,46 %  
oblečení10,51 %0,46 %  

Graf

8. Nakupujete Fair trade výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11357,07 %52,31 %  
ano8542,93 %39,35 %  

Graf

9. Kde nejčastěji Fair trade výrobky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v běžných obchodních sítích4047,06 %18,52 %  
v kavárnách, čajovnách3642,35 %16,67 %  
ve specializovaných obchodech3136,47 %14,35 %  
v e-shopech55,88 %2,31 %  
při náhodném potkání 11,18 %0,46 %  
některé obchody s knihami11,18 %0,46 %  
na různých kulturních akcích - festivaly, konzerty, divadla atd.11,18 %0,46 %  
pravidelná nabídka od faráře v našem městě11,18 %0,46 %  
chybí odpovědi - já je nekupuju cíleně, to že tam ta značka je, je bonus...11,18 %0,46 %  
na různých akcích, kde se fair trade výrobky prodávají ve stánkách11,18 %0,46 %  

Graf

10. Prosím, uveďte konkrétné obchody:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bioobchody

Coffe Source, IKEA, Costa Coffe

Cukrárna Seliko Volyně, Obchod pro radost Volyně, Kaufland České Budějovice, DM drogérie České Budějovice

Česká Lípa

DM

DM

DM drogerie

DM, Rossmann

Globus, Makro

Globus, Spar

hypernova

ikea

Karmelitánské nakladatelství, potraviny na nádraží v Olomouci,

kaufland

Kaufland, Čajovna u vysmátý žáby

Kavarána fair trade u ip pavlova

mám dojem, že jsem kupovala černý čaj v Tescu, čokoládky - čajovna (u Sýkorova mostu, ostrava), zdravá výživa vega ostrava; čaj zelený s jasmínem - marks and spencer, webová stránka fairově.cz

mama coffee jeden svět

Mamma coffee

Marcks and Spencer

Mark & Spencer

Mark&Spencer

Marks & Spencer

Marks and Spencer

Marks and Spencer

Marks and Spencer

Marks and Spencer, DM Drogerie

Marks&Spencer, Starbucks

menza na ČZU

Na Zemi, Marks&Spencer

nepamatuji se

obchod NaZemi, Marks & Spencer

obchody se zdravou výživou

Praha, Sokolovská 9

starbucks

starbucks, dm, bio obchody

Starbugs, Obchod zdravé vyživy v Brně

Supermarkety

školní menza ČZU

Tesco, Marks & Spencer

Tesco, zdravá výživa na Lidické v Brně, různé e-shopy

To si nepamatuju, prostě když na ně narazím...

žádný specializovaný neznám

11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čokoláda5767,06 %26,39 %  
Káva4755,29 %21,76 %  
Čaj3035,29 %13,89 %  
Cukr1214,12 %5,56 %  
Rukodělné a řemeslné výrobky78,24 %3,24 %  
kakao11,18 %0,46 %  
koření11,18 %0,46 %  

Graf

12. Jak často Fair trade výrobky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alespoň 1x za pů roku3743,53 %17,13 %  
alespoň 1x za měsíc2023,53 %9,26 %  
alespoň 1x za rok1821,18 %8,33 %  
méně67,06 %2,78 %  
alespoň 1x týdně44,71 %1,85 %  

Graf

13. Jaký je váš průměrný výdaj za Fair trade výrobky za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alespoň 100 Kč4654,12 %21,3 %  
alespoň 500 Kč2731,76 %12,5 %  
alespoň 1000 Kč89,41 %3,7 %  
více22,35 %0,93 %  
alespoň 2000 Kč22,35 %0,93 %  

Graf

14. Myslíte si, že Fair trade výrobky jsou kvalitnější než běžné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11156,06 %51,39 %  
spíše ne4221,21 %19,44 %  
ne2814,14 %12,96 %  
ano178,59 %7,87 %  

Graf

15. Myslíte si, že princip Fair trade funguje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano10553,03 %48,61 %  
spíše ne4120,71 %18,98 %  
ano3618,18 %16,67 %  
ne168,08 %7,41 %  

Graf

16. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15471,3 %71,3 %  
muž6228,7 %28,7 %  

Graf

17. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
253616,67 %16,67 %  
242812,96 %12,96 %  
232612,04 %12,04 %  
262411,11 %11,11 %  
27167,41 %7,41 %  
19125,56 %5,56 %  
22115,09 %5,09 %  
2183,7 %3,7 %  
2873,24 %3,24 %  
2073,24 %3,24 %  
ostatní odpovědi 29
49
30
18
38
42
34
33
56
32
37
45
48
52
68
31
50
66
46
39
51
62
100
17
41
4118,98 %18,98 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:25.92
Minimum:19
Maximum:49
Variační rozpětí:30
Rozptyl:30.12
Směrodatná odchylka:5.49
Medián:25
Modus:25

Graf

18. Ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14968,98 %68,98 %  
SŠ, vyučení s maturitou5726,39 %26,39 %  
73,24 %3,24 %  
vyučení20,93 %0,93 %  
nedokončené10,46 %0,46 %  

Graf

19. Vaše zaměstnání (případně student):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student10850,23 %50 %  
nezamestnaná41,86 %1,85 %  
asistentka31,4 %1,39 %  
pracující student31,4 %1,39 %  
podnikatel20,93 %0,93 %  
učitel20,93 %0,93 %  
-20,93 %0,93 %  
administrativní pracovnice20,93 %0,93 %  
účetní20,93 %0,93 %  
programator20,93 %0,93 %  
ostatní odpovědi sociální pracovnice
Recepční
porodní asistentka
student, asistentka
marketing specialist
Account Manager
Učitel SŠ
lektor
Projektant
vychovatel v DD
Web administrátor
střední management
Produktový manažer
personální konzultant
OCVČ
i
správce telekomunikační sítě
mzdová účetní
THP
mateřská
Analytik-statistik
technik
administrativní pracovník
vedecky pracovnik R&D
inventory associate -exxonmobil
v ck
Procesní technik
asistentka administrativy
ředitelka ZŠ
asistentka ředitele
HR
Účetní pro zahr.styk
Administrativní pozice
ČZU, PEF, HKSN
Obchodní zástupce
Vedouci vyroby cateringu
specialista kontrolingu a výkaznictví
...
student,
manažer oblastního prodeje
finanční konzultant
shop assistant
Kancelářská krysa
student Vš
akademický pracovník na univerzitě
správce informačního systému
ředitelka
GML
logistic administrator support
Programátorka
Referent monitoringu
Inventory Analyst
Profesorka na SŠ
Študák
studentk
asistent ředitele
absolvent - nezaměstnaný
osobní asistence u dětí s autismem/studium sociální práce a psychologie
zaměstnanec
Studetn VŠ
Area manager junior
student, recepční
HR staff
administrativa
PhD. student
ředitelka správy bytového a nebytového fondu, již v důchodu
manažer prodeje
ve službách
OSVČ
právník
Human Resources
pivovarnictví
technolog, projektový manažer
oftalmolog
student a pracující
chemik
studentka + obchodní asistentka
x
důchodce
zdravotnictví
studentka VŠ biologie
státní správa
8539,53 %39,35 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaké Fair trade výrobky znáte?

  • odpověď cukr:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cukr na otázku 11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?

8. Nakupujete Fair trade výrobky?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve specializovaných obchodech na otázku 9. Kde nejčastěji Fair trade výrobky nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi alespoň 1x za měsíc na otázku 12. Jak často Fair trade výrobky nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi alespoň 1x za pů roku na otázku 12. Jak často Fair trade výrobky nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi alespoň 1x za rok na otázku 12. Jak často Fair trade výrobky nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi alespoň 100 Kč na otázku 13. Jaký je váš průměrný výdaj za Fair trade výrobky za rok?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi alespoň 500 Kč na otázku 13. Jaký je váš průměrný výdaj za Fair trade výrobky za rok?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cukr na otázku 11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čaj na otázku 11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čokoláda na otázku 11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Káva na otázku 11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi v běžných obchodních sítích na otázku 9. Kde nejčastěji Fair trade výrobky nakupujete?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi v kavárnách, čajovnách na otázku 9. Kde nejčastěji Fair trade výrobky nakupujete?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi na internetu na otázku 2. Kde jste se Fair tradem setkali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte Fair trade?

2. Kde jste se Fair tradem setkali?

7. Jaké Fair trade výrobky znáte?

8. Nakupujete Fair trade výrobky?

9. Kde nejčastěji Fair trade výrobky nakupujete?

11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?

12. Jak často Fair trade výrobky nakupujete?

13. Jaký je váš průměrný výdaj za Fair trade výrobky za rok?

14. Myslíte si, že Fair trade výrobky jsou kvalitnější než běžné?

15. Myslíte si, že princip Fair trade funguje?

16. Pohlaví:

17. Věk:

18. Ukončené vzdělání:

19. Vaše zaměstnání (případně student):

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte Fair trade?

2. Kde jste se Fair tradem setkali?

7. Jaké Fair trade výrobky znáte?

8. Nakupujete Fair trade výrobky?

9. Kde nejčastěji Fair trade výrobky nakupujete?

11. Jaké fair trade výrobky nejčastěji nakupujete?

12. Jak často Fair trade výrobky nakupujete?

13. Jaký je váš průměrný výdaj za Fair trade výrobky za rok?

14. Myslíte si, že Fair trade výrobky jsou kvalitnější než běžné?

15. Myslíte si, že princip Fair trade funguje?

16. Pohlaví:

17. Věk:

18. Ukončené vzdělání:

19. Vaše zaměstnání (případně student):

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Cihlářová, N.Využití Fair trade produktů v ČR (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vyuziti-fair-trade-prduktu-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.