Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití gamifikace v marketingu destinace cestovního ruchu
Využití gamifikace v marketingu destinace cestovního ruchu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Brunátová |
---|---|
Šetření: | 26. 03. 2019 - 17. 04. 2019 |
Počet respondentů: | 7 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 16 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.11:00 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou magisterského studia a pracuji na diplomové práci s názvem Moderní trendy v marketingu a jejich využití v destinaci cestovního ruchu (se zaměřením na gamifikaci). V této souvislosti si Vás dovoluji požádat o vyplnění níže uvedeného dotazníku na téma využití gamifikace v marketingu destinace cestovního ruchu.
Dotazník je anonymní a Vaše odpovědi využiji pouze pro svoji diplomovou práci.
Účelem dotazníkového šetření je zjistit povědomí o gamifikaci a zda účastníci cestovního ruchu gamifikaci využívají. Výsledkem bude návrh gamifikace, který pomůže zatraktivnit cestovní ruch pro vybranou destinaci.
Závěrem velice děkuji za účast v dotazníkovém šetření a čas, který jste mi věnovali.
S přáním hezkého dne
Michaela Brunátová
Odpovědi respondentů
1. Prosím uveďte název a sídlo DMO:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Broumov, společnost pro destinací management Broumovska o.p.s.
Destinační agentura Dolní Poohří, o.p.s. náměstí Prokopa Velkého 1951 Žatec
Destinační společnost Jihočeský venkov, z.s. (Turistická oblast PodKletí) Sídlo: Pištín
Destinační spolek Novohradsko-Doudlebsko Trhové Sviny
Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu Kladská 1 787 01 Šumperk
Krkonoše - svazek měst a obcí
PRO Šumavsko, z.s. Archiváře Teplého 1, 387 06 Malenice
2. Jaká je Vaše funkce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Marketing a PR regionu l | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Produktový manažer | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Marketing & PR manažer | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
místopředseda | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
ředitel | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
produktová manažerka | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
ředitelka | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
3. Setkali jste se již s pojmem gamifikace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 6 | 85,71 % | 85,71 % |
ne | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
4. Znáte nějaké projekty gamifikace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neznám žádné projekty gamifikace | 5 | 71,43 % | 71,43 % |
Znám projekty gamifikace v ČR | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
5. Pokud znáte projekty gamifikace, prosím uveďte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Bohužel, žádné konkrétní.
Geofun - obecně na více území, včetně Krkonoš Po stopách Jindřicha - Středočeský kraj
Nevím
neznám
Neznám
Neznám v praxi osobně
Středočeská brožura Kingdom Come: Deliverance - průvodce po místech GEOPARSER, GEOHRY, TOULKY PO MAPÁCH, TIERRA DEMONICAL, GEOFUN
6. Využíváte ve Vaší destinaci gamifikaci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 5 | 71,43 % | 71,43 % |
ano | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
7. Pokud jste v otázce č. 6 odpověděli kladně, uveďte, jak gamifikaci využíváte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Geofun - Pohádkové Krkonoše
Herní aplikace k projektu, který provádí po turistické oblasti
Ne
Nevím
Odpověděl jsem v otázce č. 6 "ne".
V současné době nevyužíváme.
8. Pokud jste v otázce č. 6 odpověděli záporně, uveďte, proč gamifikaci nevyužíváte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
Finančně náročné, máme jiné priority.
jsem ve funkci krátce a mám nové záměry, mimo jiné i využití gamifikace
neodpověděla jsem záporně.
Nevím co to znamená
Teď připravujeme
V současné době mají prioritu jiné projekty - přizpůsobení turistického portálu, digitalizace materiálů, tvorba audiovizuálního obsahu, komunikační kampaň YES.
9. Považujete gamifikaci za využitelnou pro zatraktivnění Vaší destinace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
nevím | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
souhlasím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
10. Považujete gamifikaci za motivační nástroj k návštěvě destinace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
spíše souhlasím | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
souhlasím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
11. Na které potenciální návštěvníky byste cílili gamifikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Generace Z | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Generace X | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Generace Y | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Podléhá to trendovosti a marketingové kampani nelze přesně specifikovat. | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Nevím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
12. Který produkt Vaší destinace považujete za vhodný pro aplikaci gamifikace? Prosím uveďte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Gastrostezka turistickou oblastí Šumavsko Zážitková stezka turistickou oblastí Šumavsko pro rodiny s dětmi
Geohry a Quiz Planet. Ovšem díky rychlému vývoji a právě trendovosti může být tato situace za rok jiná.
Hru na mobilu
Možná Chrám chmele a piva nebo cokoliv s pivem spojené
Nevím
Pěší stezky, pátrací hry.
Pohádkové Krkonoše. V budoucnu hornictví a vojenské památky
13. Jakým způsobem byste motivovali potenciální návštěvníky, aby hráli hru o Vaší destinaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Soutěžemi a odměnami | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Plnění zábavných úkolů | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Odhalení tajemství destinace, nebo místo o kterém nikdo neví | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Zajímavá strategie (téma) hry | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Zajímavým designem | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Nevím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Využití oblíbených forem her (kvízy, příběhy, šifry aj.) | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
14. Jaké bonusy byste poskytli výhercům jednotlivých her ve Vaší destinaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hmotné odměny (dárkové balíčky s motivy navštívené destinace) | 4 | 57,14 % | 57,14 % |
Odměna formou slevových poukazů na ubytování, stravování a různé aktivity v destinaci | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Rodinné vstupné do muzeí, kulturně-historických památek či sportovišť | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
YesCard - slevová karta, propagační předměty NW hole, trička, šátky | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Nevím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Poznání destinace kdy průvodcem bude historická postava dané destinace | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Sleva na víkendový pobyt | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Sleva na vstupné do kulturně-historických památek v dané destinaci pro hráče daných her | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
15. Jakou formu hry byste zvolili pro Vaši destinaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Storytelling – hry založené na příběhu (hledání pokladu, vyšetřování místní záhady aj.) | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Vědomostní hry – hry založené na logice a trénování paměti (kvízy, hádanky, křížovky, aj.) | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Lokalizační hry – hry založené na GPS souřadnicích (geocatching, pokemon go, aj.) | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Virtuální realita – vytváření iluzí skutečného světa (simulace letu, řízení auta aj.) | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Vzdělávací hry – hry určené pro vzdělávání, učení jazyků (duolingo, aj.) | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Nevím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
16. Jaký typ hry by se nejvíce hodil na Vaši destinaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hra zaměřená na znalosti přírody | 5 | 71,43 % | 71,43 % |
Hra zaměřená na historii a památky | 3 | 42,86 % | 42,86 % |
Dobrodružná hra | 2 | 28,57 % | 28,57 % |
Hra zaměřená na znalosti o městě | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
challenge | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Nevím | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Pohádková hra | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Šifrovačky | 1 | 14,29 % | 14,29 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.