Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití služeb internetu ve výuce
Využití služeb internetu ve výuce
→ Zúčastněte se krátkého dotazníku o sbírání psích exkrementů a soutěžte o čokolády Seed and Bean ←
(cca 1 minuta, veřejné výsledky, jen pro chovatele psů)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Patáková |
---|---|
Šetření: | 16. 01. 2011 - 14. 02. 2011 |
Počet respondentů: | 87 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 14.85 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 58,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:59 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení kolegové učitelé,
prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku, který má za cíl zjistit využití služeb internetu ve výuce. Je určen především učitelům všech typů škol.
Výsledky tohoto výzkumu budou využity při zpracování diplomové práce a k dispozici i na tomto webu. Pokud Vás zajímají konkrétnější závěry mého šetření, či máte nějaké dotazy, neváhejte mě kontaktovat na emailu orbidlo (zavináč) gmail (tečka) com.
Odpovědi respondentů
1. Domníváte se, že je pro zdárný výkon učitelské profese využití internetu nezbyté?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 52 | 59,77 % | 59,77 % |
spíše souhlasím | 23 | 26,44 % | 26,44 % |
spíše nesouhlasím | 7 | 8,05 % | 8,05 % |
nesouhlasím | 5 | 5,75 % | 5,75 % |
2. Kde všude máte přístup k internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve škole | 84 | 96,55 % | 96,55 % |
doma | 83 | 95,4 % | 95,4 % |
mobilní | 21 | 24,14 % | 24,14 % |
doma, mobilní, ve škole | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
veřejná knihovna | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
veřejný kdekoliv | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
veřejně přístupná místa | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
3. Využíváte služby internetu k jiným než osobním účelům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 79 | 90,8 % | 90,8 % |
Ne | 8 | 9,2 % | 9,2 % |
4. Jak využíváte služby internetu? (odpovědi: 1 = vůbec, 2 = trochu, 3 = průměrně, 4 = často, 5 = velmi často)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
k osobním účelům | 4.443 | 0.601 |
pro zvyšování profesní kvalifikace | 4.076 | 1.007 |
ve výuce | 3.772 | 1.037 |
5. Jaké konkrétní služby internetu využíváte ve výuce či pro Váš profesní růst?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stahování materiálů | 77 | 97,47 % | 88,51 % |
odkazování výukových webových stránek | 68 | 86,08 % | 78,16 % |
wiki | 39 | 49,37 % | 44,83 % |
online portfolia učitele | 21 | 26,58 % | 24,14 % |
sociální sítě | 16 | 20,25 % | 18,39 % |
služby pro sdílení a hodnocení obsahu | 16 | 20,25 % | 18,39 % |
blogy | 16 | 20,25 % | 18,39 % |
diskusní a chatovací služby či aplikace | 15 | 18,99 % | 17,24 % |
vyhledávání informací | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
RSS | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
Google Docs | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
Glog | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
Prezi | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
e-learning | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
online výukové programy | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
LMS Moodle | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
videa, audia ukázky | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
jakékoliv zdroje faktů, materiálů pro výuku | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
ilustrace, dokumenty všeho druhu, návody, atd | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
moodle | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
on-line interaktivní programy | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
elektronické dokumentace | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
tutoriály | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
znalostní databáze | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
You Tube - super videa do výuky | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
cílené vyhledávání vhodných zdrojů informací | 1 | 1,27 % | 1,15 % |
6. Prosím podělte se o odkazy na Vaše nejoblíbenější služby internetu, které používáte ve výuce.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
např. http://www.ucebnice.krynicky.cz/Matematika/index.html
Česká škola, RVP, NIDV, SSSBrno, googleapps,
dum.rvp.cz www.naturfoto.cz www.youtube.cz http://www.rozhlas.cz/hlas/portal/
Google Apps - možnost tvorby vlastních webovek, dokumenty, dotazníky, ... Freeware - Geonext, Geogebra Wikipedia Youtube Stream.cz
Google Earth, fyzweb,
http://edu.glogster.com/ https://docs.google.com/ http://prezi.com/
http://eslprintables.com/ http://www.ivana-aj-dub.blogspot.com/ http://www.youtube.com/ - pro videa písniček v AJ s texty
http://osel.cz/ (týká se biologie) http://www.cittadella.cz/europarc/index.php?p=index
http://rvp.cz/ http://www.youtube.com/ http://www.nashvillesymphony.org/nsokids/ http://www.nyphilkids.org/main.phtml http://www.learningchocolate.com http://www.english-time.eu/pro-deti/ http://anglomaniacy.pl/ http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/ http://www.hraveuceni.cz/
http://www.geogebra.org/cms/cz
http://www.jakpsatweb.cz http://www.linuxsoft.cz/php/ http://www.php.net/manual/en/ http://www.webylon.info/ http://validator.w3.cz/ http://seo-servis.cz http://www.citace.com http://www.falstad.com/ http://pandatron.cz/ http://homepages.which.net/~paul.hills/Circuits/Spice/ModelIndex.html http://www.roznovskastredni.cz/biolek/dwnl/skriptaSPICE.pdf
http://www.komen1.estranky.cz/clanky/ucitele-ii-stupen/zemepis-2-st.html http://vyuka.zsjarose.cz/ http://www.suu.edu/faculty/colberg/HazardzIndex.html
http://www.onestopenglish.com/ http://www.mingoville.com/cs.html
http://www.spomocnik.cz/ http://www.ep15.eu/ http://ondrej.neumajer.cz/
http://www.superhry.cz/games/1734/ http://office.microsoft.com/cs-cz/ http://www.wolframalpha.com
http://www.ucebnice.krynicky.cz./ http://www.walter-fendt.de/m14cz/index.html http://www.walter-fendt.de/ph14cz/ http://www.veskole.cz/home.html http://www.gztgm.cz/projekty/mat1/index01_L.asp
http://www.youtube.com/watch?v=C1_uez5WX1o http://www.chempokusy.webzdarma.cz/sezM2.htm http://dokumentarni.tv/ http://askabiologist.asu.edu/activities/coloring http://nobelprize.org/educational/medicine/landsteiner/ http://www.nebezpecnachemie.estranky.cz/clanky/exotermicke-reakce-a-efektni-pokusy.html www.google.com www.wikipedia.com a spousta dalších - hledám pokaždé znovu, hodně i v angličtině - myslím, že děti by si měly zvykat, že spousta důležitých informací je dostupná pouze v ní...
interaktivní výuka, rvp, česká škola, moderní vyučování, google, stránky obcí
kalendář, sdílení a ukládání dokumentů, úschovna, e-mail, RSS
Moodle.cz
nepoužívám
Omlouvám se, ale to už zmíněné tříminutové vyplnění dotazníku přesáhlo.
Pro přípravu na výuku a jako zdroj informací všeho druhu a) google.cz, com, sk, včetně Translator (překladač) pro přístup k informacím i z jiných jazyků b) informační zdroje a diskuzní fóra, např. Česká škola, MŠMT, stránky škol c) kuzry a návody, učební materiály on-line, obsahy knih, článků a publikací na webu d) technické dokumentace, katalogové listy, schémata, definice (wikipedie) e) jakékoliv vhodné zdroje informací
RVP portál
školní Moodle, RVP.cz, Wikipedie
wikipedia.cz
wikipedie
www. rvp.cz, http://pertoldova.webzdarma.cz/ - výkové materiály - matematika na internetu, www. superhry.cz - logické,
www.accordionist.net www.msmt.cz
www.dum.rvp.cz
www.google.com www.wikipedia.cz www.czso.cz
www.rvp.cz, wikipedie, kritické myšlení, zeměpis.com,
www.rvp.cz, www.google.com
You tube, Český jazyk, Literární doupě, Wikipedie, Internetová jazyková příručka
youtube.cz wikipedia.cz rvp.cz
zdroje informací - google a z něj plynoucí odkazy všeho druhu
7. Vnímáte nějaká negativa využití služeb internetu ve výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 9, Nevím → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 57 | 65,52 % | 65,52 % |
Ne | 19 | 21,84 % | 21,84 % |
Nevím | 11 | 12,64 % | 12,64 % |
8. Pokud ano, jaká?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odvádí pozornost žáků | 30 | 52,63 % | 34,48 % |
složitější či delší příprava | 30 | 52,63 % | 34,48 % |
realizace zabere více času | 28 | 49,12 % | 32,18 % |
složitější klasifikace | 12 | 21,05 % | 13,79 % |
žáci se nenaučí tolik, co normálně | 7 | 12,28 % | 8,05 % |
riziko svedení žáků na nevhodný web,... | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
pokud budou s odkazem pracovat sami doma | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
ne vždy jsou informace věrohodné | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
chyby a špatná funkčnost některých aplikací, infor | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
referáty - jsou často jenom čistým stažením textu | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
vyžaduje změnu výukových metod | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
špatný přístup k počítačům ve škole | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
spousta :plevelu",nepůvodních,zkreslených informa, | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
Riziko, že při hodině nebude internet fungovat | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
Změna myšlení k "hypertextovému" | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
směřující k nesoustředěnosti a povrchnosti | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
Neschopnost vyřešit technický problém | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
Nechuť k duševní práci | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
některé informace je stejně nutné kontrolovat | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
ztráta času při hledání originálního zdroje, | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
nevhodnost pro každého žáka - někomu nevyhovuje | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
Internet je vzdálený a anonymní, stejně i e-learn. | 1 | 1,75 % | 1,15 % |
9. Vnímáte nějaká pozitiva využití služeb internetu ve výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11, Nevím → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 83 | 95,4 % | 95,4 % |
Ne | 3 | 3,45 % | 3,45 % |
Nevím | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
10. Pokud ano, jaká?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výuka baví více mě i žáky | 59 | 71,08 % | 67,82 % |
výuková aktivita se přesouvá i mimo samotné vyučování | 57 | 68,67 % | 65,52 % |
žáci jsou více motivovaní | 56 | 67,47 % | 64,37 % |
žáci získávají důležité kompetence pro život | 38 | 45,78 % | 43,68 % |
žáci se více naučí | 20 | 24,1 % | 22,99 % |
výuka baví více žáky | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
rychlost přístupu k názorným ukázkám | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
žáci mají možnost se více naučit | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
praktické předvedení práce s informacemi,origináln | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
Vynikající nástroj, ale zlý pán | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
Žáky nebaví práce, internet s tím nemá nic spol. | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
"domácí príprava" žáků ve vlastním čase, tempu, ús | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
oceán aktuálních informací z celého světa | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
odkaz na oficiální zdroje informací a ukázka | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
pro žáky, jak pracovat s informacemi, atd.. | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
snadná aktualizace obsahu | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
individualizace | 1 | 1,2 % | 1,15 % |
11. Máte na škole někoho, kdo je ochoten Vám s využitím technologií pomáhat?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 63 | 72,41 % | 72,41 % |
ne | 15 | 17,24 % | 17,24 % |
nevím | 9 | 10,34 % | 10,34 % |
12. Měli byste zájem účastnit se školení, jakým způsobem lze použít služby internetu ve výuce?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 56,32 % | 56,32 % |
ne | 23 | 26,44 % | 26,44 % |
nevím | 15 | 17,24 % | 17,24 % |
13. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 44 | 50,57 % | 50,57 % |
žena | 43 | 49,43 % | 49,43 % |
14. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
41 - 60 let | 42 | 48,28 % | 48,28 % |
26 - 40 let | 32 | 36,78 % | 36,78 % |
18 - 25 let | 9 | 10,34 % | 10,34 % |
61 let a více | 4 | 4,6 % | 4,6 % |
15. Na jakém zařízení učíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ZŠ | 38 | 43,68 % | 43,68 % |
Gymnázium | 17 | 19,54 % | 19,54 % |
SOU, SOŠ | 16 | 18,39 % | 18,39 % |
SŠ | 11 | 12,64 % | 12,64 % |
VŠ | 5 | 5,75 % | 5,75 % |
Mimoškolní vzdělávání | 4 | 4,6 % | 4,6 % |
Předškolní vzdělávání | 3 | 3,45 % | 3,45 % |
VOŠ | 3 | 3,45 % | 3,45 % |
. | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
neučím | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
nevyučuji | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
praktická | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
speciální ZŠ | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
odborný výcvik, elektronika | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
ZUŠ | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
Podílím se na zákl. výzkumu ve spol. s VŠ | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
nezaměstnaná; učitelství pro SŠ | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
16. V jakém oboru učíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Informační a komunikační technologie | 41 | 47,13 % | 47,13 % |
Člověk a příroda | 26 | 29,89 % | 29,89 % |
Matematika a její aplikace | 25 | 28,74 % | 28,74 % |
Jazyk a jazyková komunikace | 22 | 25,29 % | 25,29 % |
Umění a kultura | 10 | 11,49 % | 11,49 % |
Člověk a jeho svět | 9 | 10,34 % | 10,34 % |
Člověk a svět práce | 9 | 10,34 % | 10,34 % |
Člověk a společnost | 8 | 9,2 % | 9,2 % |
Člověk a zdraví | 8 | 9,2 % | 9,2 % |
. | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
?? | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
nevyučuji | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
mateřská škola | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
pedagogika | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
speciální pedagogika, logopedie | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
odborné předměty elektro | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
komplexní výuka praxe,teorie i pracovní návyky | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
elektrotechnika | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
elektrotechnika, odborné vzdělávání | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
multidisciplinární praktické vzdělávání | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
I.st. | 1 | 1,15 % | 1,15 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.