Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití IT v cestovním ruchu

Využití IT v cestovním ruchu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Mrázková
Šetření:26. 10. 2010 - 19. 11. 2010
Počet respondentů:143
Počet otázek (max/průměr):33 / 30.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

 

následující dotazník "Využití IT v cestovním ruchu" nám poslouží jako podklad pro vypracování stejnojmenné seminární práce. Vyplnění dotazníku Vám nezabere více jak pět minut. Budeme Vám velmi vděčni, pomůžete-li nám  tímto k vypracování práce založené na kvalitních datech.

Děkujeme a přejeme hezký den

 

Lucie Mrázková a Ondřej Šíma

 

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denněotázka č. 2, několikrát do týdneotázka č. 2, příležitostněotázka č. 2, nevyužívám → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně13695,1 %95,1 %  
několikrát do týdne74,9 %4,9 %  

Graf

2. Kolik korun v průměru utratíte za pořízení jedné dovolené na osobu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 10 000 Kč8055,94 %55,94 %  
10 001 - 20 000 Kč4934,27 %34,27 %  
20 001 - 30 000 Kč106,99 %6,99 %  
30 001 a více Kč42,8 %2,8 %  

Graf

3. Na dovolenou nejčastěji jezdíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s partnerem / partnerkou (manželem / manželkou), kamarádkou / kamarádem8358,04 %58,04 %  
s partou přátel3222,38 %22,38 %  
s rodiči / tetou / strejdou1812,59 %12,59 %  
single53,5 %3,5 %  
se sourozencem / sestřenicí / bratrancem53,5 %3,5 %  

Graf

4. Zajištění dovolené preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše individuálně10170,63 %70,63 %  
spíše prostřednictvím cestovní kanceláře (dále jen CK) či cestovní agentury (dále jen CA)4229,37 %29,37 %  

Graf

5. Jaké jsou nejčastěji Vaše zdroje informací při výběru dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet13795,8 %95,8 %  
Příbuzní a přátelé8660,14 %60,14 %  
Informační materiály a katalogy5135,66 %35,66 %  
Osobní kontakt s CK nebo CA2416,78 %16,78 %  
Tištěná média96,29 %6,29 %  
Veletrhy, výstavy64,2 %4,2 %  
obecné zeměpisné a vojenské mapy10,7 %0,7 %  
informace nepotřebuji, poznávat nové je výzvou10,7 %0,7 %  
cestopisy10,7 %0,7 %  
Názory lidí, kteří v dané destinaci již byli.10,7 %0,7 %  

Graf

6. Při výběru CK (CA) se nejčastěji řídíte podle:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ceny konkrétního zájezdu4027,97 %27,97 %  
Zkušeností přátel/příbuzných3725,87 %25,87 %  
Recenzí2013,99 %13,99 %  
Zkušeností přátel/příbuzných2013,99 %13,99 %  
Známosti CK (CA)128,39 %8,39 %  
Unikátnosti nabídky74,9 %4,9 %  
Známosti CK (CA)74,9 %4,9 %  

Graf

7. Dovolenou nejraději objednáváte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prostřednictvím internetu9163,64 %63,64 %  
Osobně na pobočce CA, CK4934,27 %34,27 %  
Prostřednictvím call centra CA nebo CK32,1 %2,1 %  

Graf

8. Osobní kontakt s CA nebo CK volíte z důvodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vše potřebné vyřizuji přes internet6344,06 %44,06 %  
Možného poskytnutí dodatečných informací spojených se zájezdem6142,66 %42,66 %  
Bezpečnosti4229,37 %29,37 %  
Oblíbenosti osobního kontaktu1913,29 %13,29 %  
Blízkosti pobočky CK nebo CA128,39 %8,39 %  
Zvyku53,5 %3,5 %  
Zvyku42,8 %2,8 %  
Lepe se mi odhali "zaludnosti" ve smlouve/zajezdu/10,7 %0,7 %  
nevyužívám CK10,7 %0,7 %  
služeb CA / CK nevyužívám10,7 %0,7 %  
CK nevyužívám10,7 %0,7 %  

Graf

9. Využili jste při výběru dovolené služby internetu (recenze hotelů, letovisek, CK, CA, služby CK, CA, rezervace letenek, hotelů apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano – využívám vždyotázka č. 10, Spíše ano – jen některéotázka č. 10, Spíše ne - náhodněotázka č. 10, Ne – nikdy jsem nevyužil(a)otázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano – využívám vždy7854,55 %54,55 %  
Spíše ano – jen některé4531,47 %31,47 %  
Spíše ne - náhodně128,39 %8,39 %  
Ne – nikdy jsem nevyužil(a)85,59 %5,59 %  

Graf

10. Prostřednictvím internetu dovolenou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Plánuji, objednávám i platím6447,41 %44,76 %  
Pouze plánuji 4130,37 %28,67 %  
Plánuji a objednávám2216,3 %15,38 %  
Pouze objednávám42,96 %2,8 %  
Objednávám a platím42,96 %2,8 %  

Graf

11. Pro plánování (objednávání, placení) dovolené využíváte internet hlavně z důvodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlí9872,59 %68,53 %  
Rychlosti9368,89 %65,03 %  
Koncentrace informací na jednom místě7555,56 %52,45 %  
Cenové výhodnosti3525,93 %24,48 %  
Spolehlivosti21,48 %1,4 %  

Graf

12. Nejčastěji na internetu v souvislosti s Vaší dovolenou vyhledáváte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace o zemi, regionu, městě atd. 7354,07 %51,05 %  
Nabídku letenek/jízdenek 6749,63 %46,85 %  
Nabídku ubytování6749,63 %46,85 %  
Recenze CK, CA, hotelů či ostatních služeb související s dovolenou5943,7 %41,26 %  
Nabídky CK, CA5339,26 %37,06 %  
Kulturní akce139,63 %9,09 %  
Místní zvyky a kuchyně85,93 %5,59 %  
místní doprava apod.10,74 %0,7 %  
mapy a vizuální inspiraci10,74 %0,7 %  
reference10,74 %0,7 %  

Graf

13. Na internetu nejprve vyhledáváte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyberu si zájezd (destinaci) a pak se rozhoduji, kterou CK/CA zvolím10678,52 %74,13 %  
Konkrétní CK/CA a pak teprve zájezd1511,11 %10,49 %  
ubytování, letenky (nejezdím s CK)10,74 %0,7 %  
zásadně nevyužívám služeb CK/CA10,74 %0,7 %  
nehledám zájezdy10,74 %0,7 %  
Dovolenou vybíráme podle akční nabídky letenek.10,74 %0,7 %  
ubytování10,74 %0,7 %  
sama si skládám zájezd10,74 %0,7 %  
nevyužívám CK10,74 %0,7 %  
Nejezdím s CK/CA10,74 %0,7 %  
CK nevyužívám10,74 %0,7 %  
jak kdy10,74 %0,7 %  
nejezdím na dovolenou s CK ani CA10,74 %0,7 %  
hledám služby jednotlivě10,74 %0,7 %  
nic10,74 %0,7 %  
vyberu destinaci, pak zp.dopravy i ubytování10,74 %0,7 %  

Graf

14. Nejčastěji si dovolenou vybíráte (objednáváte) přes server:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
www.invia.cz5137,78 %35,66 %  
www.dovolena.cz2518,52 %17,48 %  
www.zajezdy.cz1712,59 %11,89 %  
www.eximtours.cz1511,11 %10,49 %  
www.cedok.cz118,15 %7,69 %  
www.fischer.cz107,41 %6,99 %  
www.nev-dama.cz107,41 %6,99 %  
www.firotour.cz42,96 %2,8 %  
www.booking.com42,96 %2,8 %  
www.nettravel.cz32,22 %2,1 %  
žádný21,48 %1,4 %  
www.blue-style.cz21,48 %1,4 %  
www.kudrna.cz10,74 %0,7 %  
nemam oblibenou stranku, vzdy dle konkretni nabidk10,74 %0,7 %  
ani jeden10,74 %0,7 %  
www.studentagency.cz -letenky10,74 %0,7 %  
www.jeduhned.cz10,74 %0,7 %  
www.mundo.cz10,74 %0,7 %  
různé10,74 %0,7 %  
různé servery10,74 %0,7 %  
ani jeden jsem nevyužila10,74 %0,7 %  
pokud pres CK, zalezi na konkretni nabidce10,74 %0,7 %  
dle požadavků na zájezd10,74 %0,7 %  
ubytování na www.homelidays.com, bez CK/CA10,74 %0,7 %  
jinde10,74 %0,7 %  
www.airstop.cz10,74 %0,7 %  
objednávám spíše osobně10,74 %0,7 %  
ryanair10,74 %0,7 %  
ani jeden ze servru jsem zatim nevyuzila10,74 %0,7 %  
www.homelidays.com10,74 %0,7 %  
zadnou10,74 %0,7 %  
žádnou, vlastní tvorba balíčku10,74 %0,7 %  
www.canariatravel.cz10,74 %0,7 %  
necestuji s CK, kouknu na mapu a pak hledam cestu10,74 %0,7 %  
podle potřeby10,74 %0,7 %  
projedu weby ca 10,74 %0,7 %  
Nikdy jsem žádného z těchto nevyužila.10,74 %0,7 %  
nepreferuji konkrétní "nej", záleží na destinaci10,74 %0,7 %  
jiné10,74 %0,7 %  
CK nevyužívám10,74 %0,7 %  
bez CK10,74 %0,7 %  
řada jiných10,74 %0,7 %  
www.alexandria.cz10,74 %0,7 %  
jednou jsem vyuzila sluzeb Student Agency10,74 %0,7 %  
tripadvisor.com10,74 %0,7 %  
www.akcniletenky.com10,74 %0,7 %  
ck alex10,74 %0,7 %  
dopravu, ubytování si hledám přímo u poskytovatelů10,74 %0,7 %  
ani přes jednu variantu10,74 %0,7 %  
www.cestovani.cz10,74 %0,7 %  
www.chatyachalupy.cz10,74 %0,7 %  
ani z jednoho10,74 %0,7 %  
www.chatar.cz10,74 %0,7 %  

Graf

15. Uveďte internetové stránky z oblasti cestovního ruchu, které nejvíce navštěvujete:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
www.invia.cz107,41 %6,99 %  
www.czechtourism.cz75,19 %4,9 %  
-53,7 %3,5 %  
tripadvisor.com42,96 %2,8 %  
www.dovolena.cz42,96 %2,8 %  
czechtourism.cz42,96 %2,8 %  
invia32,22 %2,1 %  
dovolena.cz32,22 %2,1 %  
www.kudyznudy.cz32,22 %2,1 %  
www.booking.com32,22 %2,1 %  
ostatní odpovědi .
skyscanner.com
www.homelidays.com
www.mzv.cz
invia.cz
http://www.czechtourism.cz/
kudyznudy.cz
www.tripadvisor.com
kudyznudy
cestovani.cz
cestovani.idnes.cz,geocaching.com,lonelyplanet.com
www.studentagengy.cz
www.zajezdy.cz
www.sopka.cz, www.wunderground.com
nevím - hledám přes google
www.jeduhned.cz
student-agency.cz
www.mundo.cz; www.kudrna.cz; www.idnes.cz
www.limba.sk
Navštěvuji různé.
náhodně
www.kralovna.cz (letenky), www.booking.com (hotel)
google :)
www.studentagency.cz
www.onTravel.cz
www.invia.cz, www.aeolus.cz
www.sopka.cz
google
pouze příležitostně v sezóně
google.cz - co mi dále nejde
www.tripadvisor.com, letenkove portaly letuska
není konkrétní
google.com :)
www. hungariatours
www.outdoorforum.cz/
orbion.cz
www.akcniletenky.com
ryanair
letenky.cz, hostelworld.com, studentagency.cz
různé, je jich několik
maps.google.com; hedvabnastezka.cz, outdoorforum.c
žádné
0
www.booking.com, www.studentagency.cz
cot.cz, ttg.cz
fischer.cz
www.vychodni-cechy.info
lonelyplanet.com
nevybavím si
www.skyscanner.net
czecot.cz
www.pelikan.cz
které najdu
www.alexandria.cz
skyscanner.cz
stránky s nabízenými zájezdy
booking.com
czech tourism
www.nev-dama.cz
www.greecetours.cz
zajezdy.cz, czechtourism.cz
www.kralovna.cz
www.kudyznudy.cz, www.tripadvisor.com
nenavštěvuji žádné
http://croatia.hr
www.wizzair.com, www.zajezdy.cz
www.czso.cz
nemám konkrétní internetové stránky
www.cestovani.cz
sa.cz
nemam nejvice navstevovanou stranku :D
kudyznudy.cz, czechspecials.cz
kudy z nudy
www.tixik.com
www.eximtours.cz
tripadvisor,holidaycheck
czechtourism, kudyznudy
www.kouzelnadovolena.cz
Žádné.
8965,93 %62,24 % 

Graf

16. Využíváte možnosti platit za služby cestovního ruchu přes internet (e-banking)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, považuji tento způsob placení za rychlý a bezpečný7454,81 %51,75 %  
E- banking sice mám, ale nepoužívám jej k placení větších částek3122,96 %21,68 %  
Nemám přístup k internetovému bankovnictví (případně nemám povolenou platbu kartou přes internet)2216,3 %15,38 %  
ano, ale ne vždy10,74 %0,7 %  
nevyužívám10,74 %0,7 %  
platím přes platební kartu10,74 %0,7 %  
nepoužívám při placení zájezdu (viz ot 7)10,74 %0,7 %  
Využívala bych, ale poskytovatelé to nenabízejí.10,74 %0,7 %  
nepouzivam10,74 %0,7 %  
platím pomocí čísla karty Visa elecktron10,74 %0,7 %  
nic10,74 %0,7 %  

Graf

17. Jak hodnotíte úlohu designu, image, přehlednosti, srozumitelnosti apod. webových stránek při vašem výběru CK/CA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podněcující k rozhodnutí7253,33 %50,35 %  
Neutrální3626,67 %25,17 %  
Velmi významné, rozhodující2619,26 %18,18 %  
Spíše zanedbatelné10,74 %0,7 %  

Graf

18. Při rezervaci letenek letenkové portály:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Využívámotázka č. 19, Nevyužívámotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevyužívám7253,33 %50,35 %  
Využívám6346,67 %44,06 %  

Graf

19. Jaké letenkové portály využíváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
www.kralovna.cz46,35 %2,8 %  
letuska.cz46,35 %2,8 %  
www.letuska.cz34,76 %2,1 %  
www.wizzair.com23,17 %1,4 %  
www.letuska.cz, www.studentagency.cz23,17 %1,4 %  
letuška23,17 %1,4 %  
sa.cz23,17 %1,4 %  
http://www.letuska.cz11,59 %0,7 %  
www.swiss.com, studentagency.cz, kralovna.cz11,59 %0,7 %  
skyscanner.com11,59 %0,7 %  
ostatní odpovědi www.studentagency.cz
www.wizzair.cz
www.csa.cz, www.sutdentagency.cz
wizzair, easyjet, thomsonfly
www.letenky.cz ;www.aas.cz
letenky.sk
-
studentagency.cz
skyscanner.co
student agency, letuska
www.studentagency.cz, www.letuska.cz, apod.
skyscanner.cz,
letuska.cz, expedia.com
www.letenky.cz
www.skyscanner.cz
letenky.cz
www.akcniletenky.cz, www.wizzair.com
csa
ryanair
letenky.cz, letuska.sk, studentagency,cz, expedia.
letuska.cz;wizzair.com;ryanair.com
expedia.com
wizzair, ryanair, souhrnně skyscanner
kralovna, pelikan, lokalni portaly dane zeme
www.studentagency.cz, www.wizzair.com
kralovna.cz
co je po ruce (srovnávám)
skyscanner.net, expedia.com, smartwings.cz, csa.c
Wizzair, Ryanair, letuška.cz, student agency..
superletuska.cz
kralovna.cz, letuska.cz, pelikan.sk
www.skyscanner.com
www.studentagency.cz, letuska
Pelikán, SA
skyscanner.cz
wizzair, letuska, click4sky
levneletenky
www.letuška.cz
http://www.skyscanner.cz/
www.studentagency.cz, www.csa.cz, wizzair.cz
kralovnaletenek
4165,08 %28,67 % 

Graf

20. Využil jste již check-in přes internet/mobil?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10174,81 %70,63 %  
ano3425,19 %23,78 %  

Graf

21. Využíváte recenzní servery?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7656,3 %53,15 %  
ne5943,7 %41,26 %  

Graf

22. Jaký recenzní server využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenze na stránkách českých CA (Invia, Nettravel apod.)4130,37 %28,67 %  
Tripadvisor2518,52 %17,48 %  
nic139,63 %9,09 %  
žádný128,89 %8,39 %  
Holidaycheck75,19 %4,9 %  
nevyužívám75,19 %4,9 %  
HRS42,96 %2,8 %  
ne32,22 %2,1 %  
Zoover21,48 %1,4 %  
žádné21,48 %1,4 %  
nevyuzivam10,74 %0,7 %  
zadne10,74 %0,7 %  
diskuzní fóra, sdělovací prostředky10,74 %0,7 %  
nepamatuji se10,74 %0,7 %  
recenze na booking.com10,74 %0,7 %  
nepoužívám žádný10,74 %0,7 %  
www.booking.com10,74 %0,7 %  
orbion.cz10,74 %0,7 %  
Vše kromě zoover 10,74 %0,7 %  
zadny10,74 %0,7 %  
010,74 %0,7 %  
recenze hotelu na www.booking.com10,74 %0,7 %  
tripadvisor, booking.com10,74 %0,7 %  
Recenze volných cestovatelů10,74 %0,7 %  
žádnou z uvedených10,74 %0,7 %  
nevyužívám!10,74 %0,7 %  
www.orbion.cz10,74 %0,7 %  
nepoužívám10,74 %0,7 %  
Žádné.10,74 %0,7 %  

Graf

23. Přispíváte sami po využití služeb na tyto servery?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10376,3 %72,03 %  
Občas2014,81 %13,99 %  
Ano128,89 %8,39 %  

Graf

24. Používáte sociální síť?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10875,52 %75,52 %  
ne3524,48 %24,48 %  

Graf

25. Domníváte se, že by firmy (CK, CA, hotely, dopravní společnosti, restaurace, …) měly mít propagaci i na sociální síti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5337,06 %37,06 %  
souhlasím4330,07 %30,07 %  
nevím2819,58 %19,58 %  
nesouhlasím128,39 %8,39 %  
spíše nesouhlasím74,9 %4,9 %  

Graf

26. Jste osobně „fanouškem“ některé firmy týkající se cestovního ruchu ne sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 27, Neotázka č. 28].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12386,01 %86,01 %  
Ano2013,99 %13,99 %  

Graf

27. Jaké firmy související s cestovním ruchem jste fanouškem na sociální síti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
CK(Kudrna,Alpina,Mundo),Akčníletenky,LonelyPlanet16,25 %0,7 %  
firmy zadne, obecne stranky o cestovani16,25 %0,7 %  
levné letenky16,25 %0,7 %  
akční letenky, Brádlerovy boudy, Mundo, Kudrna16,25 %0,7 %  
Vienna16,25 %0,7 %  
Hungariatours16,25 %0,7 %  
Invia16,25 %0,7 %  
CA Orlické hory a Podorlicko16,25 %0,7 %  
CSA, Rhodos, atd.16,25 %0,7 %  
Four Seasons Hotels and Resorts16,25 %0,7 %  
ostatní odpovědi TNT Tours
Student Agency
NH Hotels, další hotely, destinace...
tripadvisor
restaurace
Kouzelna dovolena
637,5 %4,2 % 

Graf

28. Necháváte se ovlivnit při výběru Vaší dovolené referencemi a doporučením přátel?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13594,41 %94,41 %  
ne85,59 %5,59 %  

Graf

29. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10170,63 %70,63 %  
muž4229,37 %29,37 %  

Graf

30. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 2510573,43 %73,43 %  
26 – 352215,38 %15,38 %  
46 – 5574,9 %4,9 %  
36 – 4553,5 %3,5 %  
56 a více42,8 %2,8 %  

Graf

31. Nejvyšší dokončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
8962,24 %62,24 %  
SŠ s maturitou4833,57 %33,57 %  
SŠ bez maturity32,1 %2,1 %  
VOŠ32,1 %2,1 %  

Graf

32. Povolání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student + zaměstnanec (brigádník)7149,65 %49,65 %  
Student3222,38 %22,38 %  
Zaměstnanec3121,68 %21,68 %  
Podnikatel74,9 %4,9 %  
Nezaměstnaný21,4 %1,4 %  

Graf

33. Váš průměrný měsíční čistý příjem (včetně peněžních prostředků od rodičů):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001 – 10 000 Kč3625,17 %25,17 %  
10 001 – 15 000 Kč3121,68 %21,68 %  
15 001 – 20 000 Kč2517,48 %17,48 %  
0 – 5 000 Kč2517,48 %17,48 %  
20 001 – 30 000 Kč1611,19 %11,19 %  
30 001 a více Kč106,99 %6,99 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Dovolenou nejraději objednáváte:

  • odpověď Prostřednictvím internetu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vše potřebné vyřizuji přes internet na otázku 8. Osobní kontakt s CA nebo CK volíte z důvodu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi www.nev-dama.cz na otázku 14. Nejčastěji si dovolenou vybíráte (objednáváte) přes server:

12. Nejčastěji na internetu v souvislosti s Vaší dovolenou vyhledáváte:

  • odpověď Nabídku letenek/jízdenek :
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 20. Využil jste již check-in přes internet/mobil?

14. Nejčastěji si dovolenou vybíráte (objednáváte) přes server:

  • odpověď www.invia.cz:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi www.invia.cz na otázku 15. Uveďte internetové stránky z oblasti cestovního ruchu, které nejvíce navštěvujete:

16. Využíváte možnosti platit za služby cestovního ruchu přes internet (e-banking)?

  • odpověď Ano, považuji tento způsob placení za rychlý a bezpečný:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Plánuji, objednávám i platím na otázku 10. Prostřednictvím internetu dovolenou:

18. Při rezervaci letenek letenkové portály:

  • odpověď Nevyužívám:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne - náhodně na otázku 9. Využili jste při výběru dovolené služby internetu (recenze hotelů, letovisek, CK, CA, služby CK, CA, rezervace letenek, hotelů apod.)?

21. Využíváte recenzní servery?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tripadvisor na otázku 22. Jaký recenzní server využíváte nejčastěji?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Občas na otázku 23. Přispíváte sami po využití služeb na tyto servery?
  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic na otázku 22. Jaký recenzní server využíváte nejčastěji?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 22. Jaký recenzní server využíváte nejčastěji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte internet?

2. Kolik korun v průměru utratíte za pořízení jedné dovolené na osobu?

3. Na dovolenou nejčastěji jezdíte:

4. Zajištění dovolené preferujete:

5. Jaké jsou nejčastěji Vaše zdroje informací při výběru dovolené?

6. Při výběru CK (CA) se nejčastěji řídíte podle:

7. Dovolenou nejraději objednáváte:

8. Osobní kontakt s CA nebo CK volíte z důvodu:

9. Využili jste při výběru dovolené služby internetu (recenze hotelů, letovisek, CK, CA, služby CK, CA, rezervace letenek, hotelů apod.)?

10. Prostřednictvím internetu dovolenou:

11. Pro plánování (objednávání, placení) dovolené využíváte internet hlavně z důvodu:

12. Nejčastěji na internetu v souvislosti s Vaší dovolenou vyhledáváte:

13. Na internetu nejprve vyhledáváte:

14. Nejčastěji si dovolenou vybíráte (objednáváte) přes server:

15. Uveďte internetové stránky z oblasti cestovního ruchu, které nejvíce navštěvujete:

16. Využíváte možnosti platit za služby cestovního ruchu přes internet (e-banking)?

17. Jak hodnotíte úlohu designu, image, přehlednosti, srozumitelnosti apod. webových stránek při vašem výběru CK/CA?

18. Při rezervaci letenek letenkové portály:

20. Využil jste již check-in přes internet/mobil?

21. Využíváte recenzní servery?

22. Jaký recenzní server využíváte nejčastěji?

23. Přispíváte sami po využití služeb na tyto servery?

24. Používáte sociální síť?

25. Domníváte se, že by firmy (CK, CA, hotely, dopravní společnosti, restaurace, …) měly mít propagaci i na sociální síti?

26. Jste osobně „fanouškem“ některé firmy týkající se cestovního ruchu ne sociální síti?

28. Necháváte se ovlivnit při výběru Vaší dovolené referencemi a doporučením přátel?

29. Jste:

30. Váš věk:

31. Nejvyšší dokončené vzdělání:

32. Povolání:

33. Váš průměrný měsíční čistý příjem (včetně peněžních prostředků od rodičů):

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte internet?

2. Kolik korun v průměru utratíte za pořízení jedné dovolené na osobu?

3. Na dovolenou nejčastěji jezdíte:

4. Zajištění dovolené preferujete:

5. Jaké jsou nejčastěji Vaše zdroje informací při výběru dovolené?

6. Při výběru CK (CA) se nejčastěji řídíte podle:

7. Dovolenou nejraději objednáváte:

8. Osobní kontakt s CA nebo CK volíte z důvodu:

9. Využili jste při výběru dovolené služby internetu (recenze hotelů, letovisek, CK, CA, služby CK, CA, rezervace letenek, hotelů apod.)?

10. Prostřednictvím internetu dovolenou:

11. Pro plánování (objednávání, placení) dovolené využíváte internet hlavně z důvodu:

12. Nejčastěji na internetu v souvislosti s Vaší dovolenou vyhledáváte:

13. Na internetu nejprve vyhledáváte:

14. Nejčastěji si dovolenou vybíráte (objednáváte) přes server:

15. Uveďte internetové stránky z oblasti cestovního ruchu, které nejvíce navštěvujete:

16. Využíváte možnosti platit za služby cestovního ruchu přes internet (e-banking)?

17. Jak hodnotíte úlohu designu, image, přehlednosti, srozumitelnosti apod. webových stránek při vašem výběru CK/CA?

18. Při rezervaci letenek letenkové portály:

20. Využil jste již check-in přes internet/mobil?

21. Využíváte recenzní servery?

22. Jaký recenzní server využíváte nejčastěji?

23. Přispíváte sami po využití služeb na tyto servery?

24. Používáte sociální síť?

25. Domníváte se, že by firmy (CK, CA, hotely, dopravní společnosti, restaurace, …) měly mít propagaci i na sociální síti?

26. Jste osobně „fanouškem“ některé firmy týkající se cestovního ruchu ne sociální síti?

28. Necháváte se ovlivnit při výběru Vaší dovolené referencemi a doporučením přátel?

29. Jste:

30. Váš věk:

31. Nejvyšší dokončené vzdělání:

32. Povolání:

33. Váš průměrný měsíční čistý příjem (včetně peněžních prostředků od rodičů):

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mrázková, L.Využití IT v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vyuziti-it-v-cestovnim-ruchu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.