Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > VYUŽITÍ KERAMICKÉ HLÍNY VE VÝUCE U ŽÁKŮ NA 1. STUPNI ZŠ
VYUŽITÍ KERAMICKÉ HLÍNY VE VÝUCE U ŽÁKŮ NA 1. STUPNI ZŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Simona Tomášková |
---|---|
Šetření: | 02. 03. 2010 - 10. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 15 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 20.6 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 47,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.09:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení kolegové,
chtěla bych Vás touto cestou požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který je součástí mé magisterské práce, kterou píši na téma:
„Keramická hlína a její kreativní využití na 1. stupni základní školy praktické“
Jedná se o zcela anonymní dotazník, nikoliv test, který je zaměřen na zjištění aktuálního stavu v dané problematice, proto také neexistují správné nebo špatné odpovědi. V některých bodech dotazníku je přípustné, ba i přímo žádoucí označit více z možných odpovědí. Zodpovězte prosím, každou položku co nejpečlivěji a nejpřesněji.
Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na oblast Ústeckého kraje je pro mne každý vyplněný dotazník velmi důležitý.
Za Váš obětovaný čas Vám velice děkuji!
Odpovědi respondentů
1. S jak početnou pracovní skupinou při práci s keramickou hlínou pracujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 10 žáků | 9 | 64,29 % | 60 % |
do 15 žáků | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
do 6 žáků | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
více než 15 žáků | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
2. Do jakého předmětu jste práci s keramickou hlínou při tvorbě ŠVP zařadili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Výtvarné výchovy | 6 | 40 % | 40 % |
Pracovní výchovy | 5 | 33,33 % | 33,33 % |
zájmový kroužek DDM | 2 | 13,33 % | 13,33 % |
oba předměty | 1 | 6,67 % | 6,67 % |
nepovinný kroužek | 1 | 6,67 % | 6,67 % |
3. Jaká je Vaše odbornost v oblasti práce s keramickou dílnou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobní zájem | 7 | 50 % | 46,67 % |
akreditovaný keramický kurz | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
aprobovaný pedagog výtvarné výchovy nebo pracovních činností popř. specializace pro tyto předměty | 3 | 21,43 % | 20 % |
žádná | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
speciální pedagog - ZK z VV a PV | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
4. Jaký způsob práce z hlediska formy práce preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
individuální přístup tj. žák X učitel | 9 | 64,29 % | 60 % |
skupinový přístup tj. učitel X žáci | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
5. Kterou z uvedených technik modelování využíváte při práci s keramickou hlínou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
modelování z válečků | 10 | 71,43 % | 66,67 % |
modelování z hroudy | 9 | 64,29 % | 60 % |
modelování z kuliček | 7 | 50 % | 46,67 % |
plošné práce, připomínající kresbu | 6 | 42,86 % | 40 % |
modelování z plátů | 6 | 42,86 % | 40 % |
relaxační techniky | 6 | 42,86 % | 40 % |
modelování z volné ruky | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
modelování kompozice tvarů nebo postav | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
modelování reliéfu | 3 | 21,43 % | 20 % |
točení na kruhu | 3 | 21,43 % | 20 % |
několik technik modelování dle motivu | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
všechny techniky | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
kombinace, závisí na chtěném výsledku a věku dětí | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
6. V jakém finančním rámci se ročně přibližně pohybujete při nákupu materiálu (zahrňte veškerý materiál tj. hlína, glazury, pomůcky, apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 4 000,- Kč | 6 | 42,86 % | 40 % |
do 4 000,- Kč | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
do 2 000,- Kč | 3 | 21,43 % | 20 % |
7. Při edukačním procesu následuje po Vaší motivaci:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ukázka hotového výrobku s možností si jej kdykoliv v průběhu práce prohlédnout. | 11 | 78,57 % | 73,33 % |
ukázka hotového výrobku, který slouží k vytvoření představy a v průběhu vlastní tvorby již není žákům k dispozici | 3 | 21,43 % | 20 % |
8. V jakém prostředí probíhá výuka práce s keramickou hlínou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
keramická dílna | 9 | 64,29 % | 60 % |
běžná třída | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
učebna výtvarné výchovy vybavená kruhem | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
9. Využíváte formy dlouhodobější práce, např. 2-3 týdny s tím, že žáci mohou práci odložit až do jejího dokončení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 10 | 71,43 % | 66,67 % |
ne | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
10. Jakým způsobem dochází k prezentaci výrobků Vašich žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výzdoba školy | 11 | 78,57 % | 73,33 % |
veřejné výstavy | 9 | 64,29 % | 60 % |
veřejné soutěže | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
Dárky rodičům | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
Dárky seniorům | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
všechny případy | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
školní soutěže | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
sezónní výstavy (vánoce, velikonoce, apod) | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
11. Z jakých zdrojů čerpáte inspiraci na úkoly a témata do Vašich hodin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlastní zkušenosti a tvorba | 12 | 85,71 % | 80 % |
literatura | 9 | 64,29 % | 60 % |
nápady vlastních žáků | 8 | 57,14 % | 53,33 % |
inspirace ze vzdělávacích kurzů | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
vl. zkušenosti a nápady žáků, kurzy | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
nárazová inspirace, odborné časopisy | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
12. Z hlediska technologického postupu při práci s keramickou hlínou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysvětlujete svým žákům pokaždé jednotlivé kroky technologického postupu | 8 | 57,14 % | 53,33 % |
při zažitých technikách vysvětlujete svým žákům kroky před činnostmi jen rámcově | 6 | 42,86 % | 40 % |
13. Cílem Vašeho pedagogického úsilí je v oblasti práce s keramickou hlínou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
radost z práce | 13 | 92,86 % | 86,67 % |
získáním dobrých pracovních návyků | 12 | 85,71 % | 80 % |
rozvoj jemné motoriky | 12 | 85,71 % | 80 % |
kladný postoj žáků k práci | 11 | 78,57 % | 73,33 % |
vytvoření výrobku | 7 | 50 % | 46,67 % |
prodloužení doby soustředění | 6 | 42,86 % | 40 % |
všechny možnosti,větší význam motorika | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
14. Vyberte z níže uvedených technik ty, které uplatňujete při práci s dětmi mladšího školního věku.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
seznámení s hlínou a jejím zpracováním, s potřebnými pomůckami a nářadím | 14 | 100 % | 93,33 % |
seznámení s hygienickými předpisy (nebezpečnost glazur, pořádek, čistota) | 14 | 100 % | 93,33 % |
prostorové práce z plátů nebo válečků, kuliček | 12 | 85,71 % | 80 % |
hra s tvary – prostorové uspořádání, vrstvení, plastiky | 9 | 64,29 % | 60 % |
složitější dutý tvar stočený z plátů a domodelovaný z volné ruky (hrnek, postava...) | 7 | 50 % | 46,67 % |
plošné práce připomínající kresbu | 6 | 42,86 % | 40 % |
figurální modelování (z jednoho kusu hlíny) | 6 | 42,86 % | 40 % |
relaxační techniky | 6 | 42,86 % | 40 % |
návštěva galerií, výstav | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
kompozici tvarů nebo postav | 3 | 21,43 % | 20 % |
točení na kruhu | 3 | 21,43 % | 20 % |
15. Využíváte práci s keramickou hlínou jako prostředek mezipředmětových vztahů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 92,86 % | 86,67 % |
ne | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
16. Vyberte z níže uvedených možností Vaše materiálové zabezpečení a pomůcky:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nádoby na vodu | 14 | 100 % | 93,33 % |
keramická pec | 13 | 92,86 % | 86,67 % |
špachtle | 13 | 92,86 % | 86,67 % |
houbičky | 13 | 92,86 % | 86,67 % |
štětce | 13 | 92,86 % | 86,67 % |
nože | 12 | 85,71 % | 80 % |
válečky | 12 | 85,71 % | 80 % |
nádoby na uchování hlíny | 11 | 78,57 % | 73,33 % |
kovové struny nebo vlasce | 11 | 78,57 % | 73,33 % |
regály na odkládání hotových výrobků | 11 | 78,57 % | 73,33 % |
laťky různých tlouštěk | 10 | 71,43 % | 66,67 % |
smirkový papír | 10 | 71,43 % | 66,67 % |
očka | 9 | 64,29 % | 60 % |
hrnčířský kruh | 8 | 57,14 % | 53,33 % |
dřevěné podložky | 8 | 57,14 % | 53,33 % |
látkové podložky | 8 | 57,14 % | 53,33 % |
modelovací stolky | 6 | 42,86 % | 40 % |
sádrové desky | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
alternativní razítka, tvořítka | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
pomůcky používáme jen při práci s tvrdnoucí hmotou | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
glazury | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
17. Usilujete vždy o dokončení výrobku v rámci jedné vyučovací jednotky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 8 | 57,14 % | 53,33 % |
ano | 6 | 42,86 % | 40 % |
18. Jakou formu hodnocení při práci s keramickou hlínou nejčastěji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
slovní hodnocení | 6 | 42,86 % | 40 % |
kombinaci výše uvedených | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
klasifikační stupeň 1 - 5 | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
Nechám děti zhodnotit své výrobky sami | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
19. Při volbě tématu práce s keramickou hlínou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Preferujete kombinaci výše zmíněných variant. | 10 | 71,43 % | 66,67 % |
Preferujete u žáků možnost výběru tématu práce z okruhu možných variant, podle jejich výběru. | 3 | 21,43 % | 20 % |
Preferujete zpracování konkrétního motivu. | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
20. Jakou variantu zpracování tématu práce s keramickou hlínou u žáků preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kombinace výše uvedených, dle zvoleného cíle práce. | 9 | 64,29 % | 60 % |
Dané téma žáci zpracovávají technikou zadanou učitelem. | 3 | 21,43 % | 20 % |
Dané téma žáci zpracovávají volnou technikou, podle svého uvážení. | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
21. Máte ve Vašem zařízení keramickou pec?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 85,71 % | 80 % |
ne | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
22. Uveďte, co je pro Vás při práci s keramickou hlínou nějakým způsobem nejčastěji limitující.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
prostory | 6 | 42,86 % | 40 % |
materiál | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
nezájem žáků | 3 | 21,43 % | 20 % |
malá morální podpora ze strany pedagogického sboru | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
nedostatek inspirace | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
nic | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
čas | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.