Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití léčivých rostlin v gastronomii
Využití léčivých rostlin v gastronomii
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavel Říha |
---|---|
Šetření: | 09. 02. 2013 - 15. 02. 2013 |
Počet respondentů: | 107 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.62 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Jsem studentkou 3. ročníku oboru nutriční terapeut na Vyšší odborné škole zdravotnické v Ostravě. Ve své absolventské práci se věnuji tématu Využití léčivých rostlin v gastronomii.
Dotazník před Vámi obsahuje otázky, kterými se snažím zjistit informovanost veřejnosti o léčivých účincích rostlin, které jistě každý z nás ve své kuchyni běžně používá. Dotazník je anonymní a neměl by Vám zabrat více jak 15 minut. Budu ráda, když si tento čas na vyplnění dotazníku najdete, a díky Vašim odpovědím mi pomůžete k co nejpřesnějšímu zpracování a vyhodnocení daného tématu.
Předem děkuji za Váš čas a pomoc.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 76 | 72,38 % | 71,03 % |
Muž | 29 | 27,62 % | 27,1 % |
2. Kolik je Vám let?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16-29 | 91 | 85,85 % | 85,05 % |
30-55 | 13 | 12,26 % | 12,15 % |
15 a méně | 1 | 0,94 % | 0,93 % |
55 a více | 1 | 0,94 % | 0,93 % |
3. Můžete prosím, co nejkonkrétněji vypsat Vaše současné zaměstnání nebo studium (v případě nezaměstnanosti, ukončení studia uveďte Vaše předchozí studium, zaměstnání)? (př. učitelka v mateřské školce, student 2. ročníku oboru automechanik atd.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
23 let učitelka na střední odborné škole (čeština, dějepis), nyní scenárista
bakalářské studium FAST VUT, Brno, 3. ročník
čzu
ekonomická fakulta, první ročník
FARMACEUTICKÁ LABORANTKA
Gymnázium - studentka oktávy
Jsem studentkou Masarykovy univerzity v Brně, fakulty filozofické a právnické, obory studia jsou Ruský jazyk a literatura a Právo.
kadeřnice
knihovnice
koordinátor v registru dárců
load controller (vyvažování letadel)
Mateř.dovolená, recepční
maturitní ročník všeobecného gymnázia
na stredni autokarosar, tedka skladnik
nevím
obchodni manager
odborna referentka na ÚMČ OŽP, dálkové studium magisterské regionální enviromentální správa
OSVČ - překlady, korektury
pedagog VŠ
porodní asistentka
porodní asistentka
pracuji na VŠ
Prodavačka
RD
sociální pracovnice v současné době na rodičovské dovolené
softwarová společnost
střední management
studen 2. ročníku, strojírenství
studen 3. ročníku předškolní a mimoškolní pedagogika
Studen na Univerzitě J. E. Purkyně, fakulta sociálně ekonomická.
studen oboru nutriční terapie, 3.ročník
Student
student 1. ročníku na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, obor- technologie a řízení v gastrnomii
student 1.ročníku magisterského studia obor ekonomie
student 2. ročníku magisterského navazujícího studia na filozofické fakultě
student 2. ročníku navazujícího magisterského studia Fakulty strojního inženýrství
student 2. ročníku Strojní fakulty na Vysoké škole Báňské - Technické univerzitě
student 2. ročníku VŠ obor regionální rozvoj
student 2.ročníku strojní fakulty VŠB Ostrava
student 3. ročníku bakalářského oboru sociální práce
Student 3. ročníku oboru Gastronomi, lázeňství a turismus
student 3. ročníku oboru veřejná správa
student 3. ročníku oboru zdravotní laborant na vysoké škole chemicko-technologické
Student 3. ročníku vysoké školy bakalářského studia, obor podniková ekonomika
Student 3.ročníku bakalářského studia vysoké školy stavební
student 4. ročník gymnázia
student 4. ročníku (Oktáva) Gymnázia
student 4. ročníku gymnázia
student 4. ročníku gymnázia (všeobecné)
student ČZU, 2. ročníku, Obor provoz a řízení myslivosti
Student maturitního ročníku na gymnáziu v Uničově.
student maturitního ročníku všeobecného gymnázia
student MGR
student molekulární biologie a genetiky
Student SOŠ, obor životní prostředí
Student Vš
Student VŠE - 3 ročník
student VUT Brno, 3.ročník
student základné školy,9-tý ročník
STudentka
Studentka 1. ročníku na VOŠ
studentka 1. ročníku VOŠ pedegogické
Studentka 1. ročníku VŠ obor Nábytek
Studentka 2. ročníku, obor: požární ochrana
studentka 3. ročník Bc. Andragogika a personální řízení FF UK, HR Assistant brigádně
studentka 3. ročníku na voš obor bezpečnost obyvatelstva
studentka 3. ročníku oboru Andragogika
studentka 3. ročníku regionální georafie
studentka 3. ročníku vyšší odborné školy zdravotnické
studentka 3. ročníku vyšší odborné školy zdravotnické v Olomouci, ukončené vzdělání - střední zdravotnická škola v Olomouci
studentka 3.ročníku ekonomické fakulty, práce na částečný úvazek
studentka 3.ročníku-stavebka
studentka 4. ročníku gymnázia
studentka 4. ročníku oboru zdravotnické lyceum
studentka 4. ročníku psychologie, ukončené Bc. studium psychologie a sociální práce osobní asistentka pro děti s autismem a mentálním postižením
studentka 5.ročníku vysoké školy
studentka 6. ročníku Psychologie a 3. ročníku Arteterapie
Studentka druhého ročníku (sexta) gymnázia
studentka prvního ročníku VŠ obor Architektura a stavitelství
Studentka Univerzity Palackého v Olomouci a zároveň zaměstnaná jako sociální pracovník
studentka vysoké školy - magistrské studium ČZU Praha, obor podnikání a administrativa, rok ukončení 2013
Studium managementu - VŠ -3. ročník
studium Provoz a ekonomika, zaměstnání executive assistant v IT firmě
studium VUT v Brně, obor Geodézie a kartografie
ucetni v nadnarodni spolecnosti
učitelka na střední škole
Učitelka v mateřské škole
úřednice
v minul. ss obor management ve stavebnictvi, soucas. operator v call centru
voják z povolání
VŠ - obor SPPG vychovatelství
VŠB- ekonomická fakulta
VŠE Prague - FIS
VUT Brno, fakulta elektrotechniky, obor sdělovací technika, 3. ročník
Vyšší odborná škola sociální a pedagogická Kroměříž
Vyšší odborná škola zdravotnická,Brno.2. ročník obor všeobecná sestra
základní škola, gymnázium
zdr. sestra
zdravotní sestra
zubní asistentka
4. Zajímáte se ve Vašem volném čase jakýmkoliv způsobem o léčbu pomocí rostlin? (Ano/Ne; pokud ano - můžete prosím vypsat odkud informace čerpáte?)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aktivně ne
ani ne
Ano
ano
ano - brožury a atlasy léčivých rostlin
ano - hlavně z důvodu, že nepreferuji užívání chemických léčiv, zkušenosti od babičky, tety, ve vyšším věku internet
ano - internet, knihy
ano - internet, knihy, zkušenosti blízkých
ano - internet, literatura, "babské rady"
Ano - internet, známí, knihy
Ano - knihy, internet
Ano - letáky, internet, lékárny
Ano - odborná literatura
ano - odborné knihy, z přednášek ze školy, od známých, který se jimi také zabývají
ano - skripta
ano- internet, literatura
ano-informace čerpám převážně z internetu, méně z literatury
ano-internet, literatura, zkušenosti ostatních
ano, časopis, internet
Ano, čerpám pomocí internetu
ano, čerpám většinou z literatury, od babičky a z internetu
ano, informace čerpám od dědečka, který bylinkám rozumí, dále z knih a z internetu (opatrně)
ano, informace čerpám z internetu nebo od známých
ano, většinou od babiček nebo z internetu
ano, z internetu
ano, z internetu
ano, z internetu, knih
Ano, z internetu, knih, od přátel
ano, z knih a hlavně internetu
ano, ze zelených lékáren, knih a internetu
ano; informace čerpám z knih a internetu, eventuelně od přátel
internet
internet, knížky
ne
ne
ne
ne
Ne
NE
ne
ne
NE
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
NE
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
NE
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
ne
NE
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
NE
ne
NE
Ne tak rostlin, jako mastí.
Ne, ale osobně si myslím, že to může být poučné a každopádně lepší než používat léky.
někdy
nevím
spíše ne
spíše ne
trochu ano (také jejich využití v kosmetice) - info čerpám zejména z tištěných knih, také dost starých
z internetu
z letaku
zajímám se příležitostně, knihy, internet, časopisy
5. Připravujete/připravovali jste si někdy jídlo sami (počítá se jakákoliv příprava, studených i teplých pokrmů, i pouhé namazání pečiva, zkrátka vše, co jste si připravili sami a sloužilo Vám nebo někomu jinému ke konzumaci)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano každý den, několikrát týdně | 97 | 94,17 % | 90,65 % |
Ano jednou za 14 dní a méně často | 3 | 2,91 % | 2,8 % |
Dříve ano | 2 | 1,94 % | 1,87 % |
Ne, jídlo mi doposud připravují jiné osoby | 1 | 0,97 % | 0,93 % |
6. Používáte v kuchyni ovoce, zeleninu, čerstvé zelené natě (př. petrželka, pažitka…), koření nebo bylinky?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale ne při každé přípravě | 60 | 58,25 % | 56,07 % |
Ano, při každé přípravě | 41 | 39,81 % | 38,32 % |
Ne | 2 | 1,94 % | 1,87 % |
7. V jaké formě nejčastěji ovoce, zeleninu, čerstvé zelené natě nebo bylinky konzumujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V syrovém stavu | 84 | 80,77 % | 78,5 % |
Tepelně upravené | 18 | 17,31 % | 16,82 % |
Sušené | 2 | 1,92 % | 1,87 % |
8. Víte, že suroviny rostlinného původu, které se používají k přípravě jídla i konzumaci samotné, mají kromě zpestření chuti a vůně také léčebný a pozitivní účinek na Vaše zdraví? (př. zlepšení trávení, zmírnění nadýmáni atd.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 96 | 92,31 % | 89,72 % |
Ne | 8 | 7,69 % | 7,48 % |
9. Z jakého důvodu tyto suroviny rostlinného původu používáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pouze z důvodu zlepšení chuti, barvy, vůně | 71 | 68,93 % | 66,36 % |
Mimo jiné hlavně cíleně pro pozitivní a léčebné účinky na zdraví | 32 | 31,07 % | 29,91 % |
10. Pokud jste u otázky č. 9 zvolili první odpověď, vypište prosím pro jaké léčebné a pozitivní účinky na Vaše zdraví tedy tyto suroviny rostlinného původu konzumujete nebo používáte k přípravě pokrmů? (V případě zvolené druhé odpovědi u otázky č. 9 vypište nevím, případně si tipněte)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
Cíleně nepoužívám zeleninu, ovoce, atp. ze zdravotních důvodů, vím ale o některých léčivých účincích a když tedy výše uvedené konzumuji, mám dobrý pocit, že něco dělám pro své zdraví. Nemyslím si, že bych byla nějak extra dobře informovaná, z účinků bych ale uvedla např. přísun vitaminů (např. C u citrusových plodů), pozitivní účinky na zrak u mrkve, pozitivní účinky na mysl (uklidnění, získání rovnováhy) u meduňky, atp.
cítím se lépe a chutná mi
dobrý pocit
dodávají důležité vitamíny
ke zlepšení trávení, antioxidační účinky
Lepší trávení, popřípadě spalování tuku a pro vysoký obsah vitamínů.
líbí se mi zdravý životní styl, který se mi sice ne vždy daří dodržet, jelikož jsem student s omezenými financemi, avšak snažím se v rámci možností. v sezone ovoce a zeleniny konzumuji jidlo z vlastni zahradky, o kterou se s rodinou starame.
Majoránka saturejka kmín-proti nadýmání, bazalka meduňka-zlepšení trávení...
máta-trávení
mensi zatez pro travici system, zdravejsi zivotni styl, obsah vitaminu a jinych dulezitych latek
nevím
nevím
nevím
Nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevim
nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím.
ovoce je zásobárna vitamínu C, zároveň vláknina
Po bylinkách lépe tráví, obsahují vitamíny.
PODPORA TRÁVENÍ, SPRÁVNÁ ČINNOST ZAŽÍVACÍHO TRAKTU, ZDROJ VITAMÍNŮ A MINERÁLŮ,
podpora imunity, potlačení zánětů, ničení virů, pro antioxidační účinky, pro podporu pohybového aparátu, pro správnou funkci orgánů, pro více energie...
pozitivní vliv na zdraví, snížení váhy...
prevence proti nemocem hlavně nachlazení
pro příjem vitaminů
př. máta - když je špatně od žaludku
přísun minerálů, vitamínů - složek pro organismus důležitých, dané mají dobrý vliv na zažívání, psychiku, kůži - na celé tělo po všech stránkách, antioxidanty, ....
přísun vitamínů, minerálů, čištění těla
trávení, zvýšení tlaku,
úprava a zlepšení funkce střev, desinfekce dýchacích cest, pozitivní vliv na játra a ledviny, vliv na krvetvorbu,...
vitamíny
vitamíny
vitaminy u nati(pterzelka pazitka,koriandr..) a obecne blahodarne ucinky,ktere nevim jak presne pojmenovat u cesneku, "zdravych" prisad.
Zázvor - proti nachlazení, Máta - proti žaludečním křečím, Šalvěj - proti kašli, Česnek - posílení imunity
Zdraví v případě ovoce - vitáminy, bylinky v případě chuti a zdravější, než různé sušené bylinky
zlepšení fyz. stavu, chuť
zlepšení trávení, imunity, psychiky
Zlepšení trávení, proti nachlazení, nemocím
zlepšení trávení,obsah vitamínů , nějak nad tim nepřemýšlím prostě mi to chutná
Zlepšení trávení. Pročištění organismu.
zmírnění nadýmání, lepší trávení, přecházení nemocem
žádné
11. Dokážete i vypsat některé látky, které se na těchto léčebných a pozitivních účincích podílejí nebo je přímo způsobují? (V případě zvolené druhé odpovědi u otázky č. 9 vypište nevím, případně si tipněte)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
--
aloe vera, konopi
betakaroten, ...
hořčík, draslík
kyselina listová
magnezium, hořčík
ne
nedokáži
nechapu
nennene
neví
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
Nevím
NEVÍM
nevím
Nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevím
Nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
neznám názvy látek, znám působení látek (např. rajče - antioxidanty), vitamíny
nyní neumím
vápník, hořčík, vitamín c, vitamíny b, omega 3 a 6 mastné kyseliny,...
vitamin A, B, C, D,....
vitamíny
vitamíny
vitaminy, antioxidanty, stopove prvky
vitaminy, enzymy, antibiotika (cesnak)
vitamíny, silice, oleje, třísloviny, hořčiny
Vitamíny. A,D, E, K, B..
viz výše
VLÁKNINA V OVOCI A ZELENINĚ
vláknina, vitamíny
železo, vitamíny V, E, K.
12. Konzumujete před jídlem nebo během jídla nějaký alkoholický nápoj?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 83 | 79,81 % | 77,57 % |
Ano | 21 | 20,19 % | 19,63 % |
13. Z jakého důvodu tyto alkoholické nápoje konzumujete? (V případě záporné odpovědi u otázky č. 12 vyberte odpověď nevím)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 60 | 67,42 % | 56,07 % |
Jen pro chuť | 19 | 21,35 % | 17,76 % |
Jako aperitiv (pro vyvolání hladu, zvýšení chuti k jídlu) | 10 | 11,24 % | 9,35 % |
14. Uvědomujete si, že tyto alkoholické nápoje se také vyrábí z léčivých rostlin?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 72 | 70,59 % | 67,29 % |
Ne | 30 | 29,41 % | 28,04 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.