Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití metody product placement v ČR a zahraničí

Využití metody product placement v ČR a zahraničí

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Stanislav Hlaváček
Šetření:10. 05. 2013 - 17. 05. 2013
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.38
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Průzkum je prováděn v rámci bakalářské práce na téma využití metody product placement v čr a zahraničí.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5456,84 %56,84 %  
Muž4143,16 %43,16 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-296871,58 %71,58 %  
15-191414,74 %14,74 %  
30-3966,32 %6,32 %  
40-4966,32 %6,32 %  
50 a více11,05 %1,05 %  

Graf

3. Sledujete televizní hudební pořady?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5962,11 %62,11 %  
ne3334,74 %34,74 %  
nevím33,16 %3,16 %  

Graf

4. Preferujete české nebo zahraniční hudební pořady?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zahraniční5557,89 %57,89 %  
České4042,11 %42,11 %  

Graf

5. Kterou z těchto hudebních TV stanic sledujete nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Óčko5155,43 %53,68 %  
MTV2223,91 %23,16 %  
Šlágr TV33,26 %3,16 %  
Retro Music TV33,26 %3,16 %  
MTV CZ22,17 %2,11 %  
žádnou22,17 %2,11 %  
Youtube hraju co se mi libi11,09 %1,05 %  
MTV Dance nebo Hits11,09 %1,05 %  
youtube:)11,09 %1,05 %  
nemam televizi a lidi, ktere znam, ani jednu z tech stanic nenaladi11,09 %1,05 %  
Brava HDTV + Unitel Classica11,09 %1,05 %  
VH111,09 %1,05 %  
zadnou, a tezko take preferuji ceske nebo zahranicni porady, kdyz jsem zvolil predtim NE. tzn dotaznik dava nerelevatni data - predelat11,09 %1,05 %  
Nesleduji11,09 %1,05 %  
nemám TV11,09 %1,05 %  

Graf

6. Setkal/a jste se někdy s pojmem „PRODUCT PLACEMENT“?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6972,63 %72,63 %  
ne2627,37 %27,37 %  

Graf

7. Znáte význam pojmu „Product placement“?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6973,4 %72,63 %  
ne2526,6 %26,32 %  

Graf

8. Kde se podle vás PP (záměrné a komerční umístění productu nebo brandu do hudebního videoklipu nebo filmu např. písnička od Lady Gaga – Telephone – kdy product placement je tu mobilní telefon LG, který ve videoklipu používá) objevuje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Filmy3031,91 %31,58 %  
Hudba (videoklipy)3031,91 %31,58 %  
Seriály2728,72 %28,42 %  
Televizní pořady66,38 %6,32 %  
Počítačové hry, videohry11,06 %1,05 %  

Graf

9. Vnímáte nebo všimnete si product placementu ve videoklipu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6063,83 %63,16 %  
ne1819,15 %18,95 %  
nevím1617,02 %16,84 %  

Graf

10. Má nebo měl na Vás někdy product placement vliv při nakupování?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5861,05 %61,05 %  
nevím2223,16 %23,16 %  
ano1515,79 %15,79 %  

Graf

11. Donutilo Vás někdy přemýšlet o produktu, který jste viděli ve videoklipu??

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4345,74 %45,26 %  
ano4143,62 %43,16 %  
nevím1010,64 %10,53 %  

Graf

12. Vadí Vám nebo kazí product placement nějak celkový dojem videoklipu, který sledujete?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5154,26 %53,68 %  
ano2930,85 %30,53 %  
nevím1414,89 %14,74 %  

Graf

13. Myslíte si, že je product placement efektivní reklamní metodou?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5659,57 %58,95 %  
nevím2425,53 %25,26 %  
ne1414,89 %14,74 %  

Graf

14. Vzpomenete si na nějaký videoklip, kde jste naposledy viděli product placement?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4547,37 %47,37 %  
Nevím2930,53 %30,53 %  
Ano1414,74 %14,74 %  
Swedish house mafia - greyhound11,05 %1,05 %  
Wladimir 518 - Nemám zájem11,05 %1,05 %  
Lana Del Rey: Burning Desire11,05 %1,05 %  
Ego žijeme len raz11,05 %1,05 %  
Ne v klipu ale ve filmu- nějaká banka11,05 %1,05 %  
Rytmus - Monopol11,05 %1,05 %  
Johny Machette - všechny videoklipy, pěkný sračky11,05 %1,05 %  
50 Cent - Window shopper11,05 %1,05 %  

Graf

15. Pokud si vzpomínáte, o jaký produkt se ve videoklipu jednalo? (auto, sluchátka, oblečení,..)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

alkohol, automobilová značka, sluchátka

auta

auto

Auto, šátek

banka

Boty, auto

Energeticky napoj

Hadry, Pringles and shit

Hodinky

Hodinky

chat

mobil

Mobil Blackberry

naušnice

Několik záběrů na lahvinku Budwaru, kterej sponzoroval knihu Kmeny, kterou Wladimir vydal pod BigBossem a taky loga Carharttu, jehož uměleckýho týmu je W členem.

Nevím.

Obleceni, telefony, automobily

Oblečení

Pokud zaskrtnu v předchozí otázce ne, tak je tato otázka zbytečná. Také předchozí otázka dávala na vyber jen jedno místo, kde se podle respondenta PP vyskytuje i když by jich chtěl zaskrtnout víc. Opět zavádějící postup generující nepoužitelná data. Předělat.

Proč pořád ta hudba? Já vídám PP v českých brakových seriálech a je to tragédie.

sluchátka

sluchátka

sluchátka Beats

sluchátka, hodinky

Sony ericsson, casto alkohol, hodinky, boty, doplnky.

telefon

Vodka absolut

16. Vzpomínáte si na značku produktu? Napište ji prosím do řádku níže (pokud jste otázku č.15 nevědeli, ignorujte ji)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ICQ15,56 %1,05 %  
Nike15,56 %1,05 %  
audi15,56 %1,05 %  
Absolut15,56 %1,05 %  
swarowski15,56 %1,05 %  
Jaguar F-Type15,56 %1,05 %  
Beats by Dr. Dre, Ciroc, Dodge15,56 %1,05 %  
Monster15,56 %1,05 %  
Apple, Blackberry15,56 %1,05 %  
ne15,56 %1,05 %  
ostatní odpovědi Ice watch
Mercedes, LV
Pringles
Sony
Nike, Maseratti
g-shock
blackberry
Mobil Blackberry
844,44 %8,42 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Preferujete české nebo zahraniční hudební pořady?

  • odpověď Zahraniční:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi MTV na otázku 5. Kterou z těchto hudebních TV stanic sledujete nejčastěji?

6. Setkal/a jste se někdy s pojmem „PRODUCT PLACEMENT“?

  • odpověď ne:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Znáte význam pojmu „Product placement“?

7. Znáte význam pojmu „Product placement“?

  • odpověď ne:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Setkal/a jste se někdy s pojmem „PRODUCT PLACEMENT“?

10. Má nebo měl na Vás někdy product placement vliv při nakupování?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Myslíte si, že je product placement efektivní reklamní metodou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Sledujete televizní hudební pořady?

4. Preferujete české nebo zahraniční hudební pořady?

5. Kterou z těchto hudebních TV stanic sledujete nejčastěji?

6. Setkal/a jste se někdy s pojmem „PRODUCT PLACEMENT“?

7. Znáte význam pojmu „Product placement“?

8. Kde se podle vás PP (záměrné a komerční umístění productu nebo brandu do hudebního videoklipu nebo filmu např. písnička od Lady Gaga – Telephone – kdy product placement je tu mobilní telefon LG, který ve videoklipu používá) objevuje?

9. Vnímáte nebo všimnete si product placementu ve videoklipu?

10. Má nebo měl na Vás někdy product placement vliv při nakupování?

11. Donutilo Vás někdy přemýšlet o produktu, který jste viděli ve videoklipu??

12. Vadí Vám nebo kazí product placement nějak celkový dojem videoklipu, který sledujete?

13. Myslíte si, že je product placement efektivní reklamní metodou?

14. Vzpomenete si na nějaký videoklip, kde jste naposledy viděli product placement?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je vám let?

3. Sledujete televizní hudební pořady?

4. Preferujete české nebo zahraniční hudební pořady?

5. Kterou z těchto hudebních TV stanic sledujete nejčastěji?

6. Setkal/a jste se někdy s pojmem „PRODUCT PLACEMENT“?

7. Znáte význam pojmu „Product placement“?

8. Kde se podle vás PP (záměrné a komerční umístění productu nebo brandu do hudebního videoklipu nebo filmu např. písnička od Lady Gaga – Telephone – kdy product placement je tu mobilní telefon LG, který ve videoklipu používá) objevuje?

9. Vnímáte nebo všimnete si product placementu ve videoklipu?

10. Má nebo měl na Vás někdy product placement vliv při nakupování?

11. Donutilo Vás někdy přemýšlet o produktu, který jste viděli ve videoklipu??

12. Vadí Vám nebo kazí product placement nějak celkový dojem videoklipu, který sledujete?

13. Myslíte si, že je product placement efektivní reklamní metodou?

14. Vzpomenete si na nějaký videoklip, kde jste naposledy viděli product placement?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hlaváček, S.Využití metody product placement v ČR a zahraničí (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vyuziti-metody-product-place.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.