Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití nových médií pro účely marketingové komunikace

Využití nových médií pro účely marketingové komunikace

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Cabala
Šetření:07. 02. 2016 - 21. 02. 2016
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

prosíme o vyplnění dotazníků pro účely bakalářské práce.

 

Předem mnohokrát děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4560,81 %60,81 %  
muž2939,19 %39,19 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-305168,92 %68,92 %  
31-501722,97 %22,97 %  
15-2056,76 %6,76 %  
51 a více11,35 %1,35 %  

Graf

3. Pracujete v oboru „Nových médíí“ či marketingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6587,84 %87,84 %  
ano912,16 %12,16 %  

Graf

4. Dokázal(a) byste definovat pojem „Nová média“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4560,81 %60,81 %  
ne1722,97 %22,97 %  
neumím si představit co tam může patřit1216,22 %16,22 %  

Graf

5. Co dle Vašeho názoru patří do kategorie „Nová média“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociální sítě7094,59 %94,59 %  
internetové blogy5878,38 %78,38 %  
televize34,05 %4,05 %  
rozhlas22,7 %2,7 %  
digitální média umožňující remediaci, zpětnou vazbu a volnější z hlediska tvorby - soc.sítě, blogy, webový a mobilní obsah11,35 %1,35 %  
další formy propagace online, CEO apod.11,35 %1,35 %  
online marketing11,35 %1,35 %  
internetové televize, youtube11,35 %1,35 %  
internet obecně11,35 %1,35 %  
další formy internetové propagace, emaily apod.11,35 %1,35 %  
Blackmailing, Astroturfing, Stealth marketing, Undercover marketing, Ambush marketing, Podcasting a videopodcasting11,35 %1,35 %  

Graf

6. Využíváte některé z následujících sociálních sítí? Pokud ano, prosím uveďte které.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook6486,49 %86,49 %  
YouTube4966,22 %66,22 %  
LinkedIn3040,54 %40,54 %  
Instagram2533,78 %33,78 %  
Twitter1925,68 %25,68 %  
Google +1317,57 %17,57 %  
Pinterest22,7 %2,7 %  
ano11,35 %1,35 %  
Nepoužívám.11,35 %1,35 %  
nevyužívám11,35 %1,35 %  
Ne11,35 %1,35 %  
Žádné11,35 %1,35 %  
žádnou11,35 %1,35 %  
profil na sítích nemám,ale mrkám tam anonymně:)11,35 %1,35 %  

Graf

7. Všiml(a) jste si působení reklamy na sociálních sítí a internetu obecně? Pokud ano, uveďte jaké.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1013,51 %13,51 %  
Ano79,46 %9,46 %  
ano, bannery, vyskakovací okna apod.11,35 %1,35 %  
ano, různé11,35 %1,35 %  
Vyskakovací okna, reklama nä míru na Facebooku dle mnou předtím navštívených stránek11,35 %1,35 %  
Ne.11,35 %1,35 %  
ano, je tam. barevná, nezajímavá, špatná čeština,... 11,35 %1,35 %  
sem tam, hlavně sponzorované příspěvky na IG11,35 %1,35 %  
Remarketingové praktiky11,35 %1,35 %  
Recenze od bloggerů11,35 %1,35 %  
ostatní odpovědi ano, pomalu není stránka, kde by nebyl banner nebo vyskakující okno
reklamy na obuv, oblečení, kosmetiku, aj.
asi ano, na okrajích stránek
Všechny možné druhy reklam. Produkty na hubnutí, výrobky, které jsem hledala na interetu se mi následně nabízejí na sociálních sítích.
reklamy ve videích youtuberů
Sponzorované příspěvky, reklamy po pravé straně, cílení pomocí skupin a zájmů, přes cookies, přátele apod...
jsou to reklamy převážně na oblečení nebo více méně zbytečnosti, nejhorší je to u videí, kde jsou co kousek reklamy
Nově inzerování reklam na Instagramu
převážně nákupní nabídky
reklamy před videem, na instagramu, personalizované reklamy na facebooku
ano, je jich mnoho
reklamy na bočních stranách internetového prohlížeče, nejrůznější reklamy na instragramu
Reklamy na videích na youtube, facebookové stránky zaměřené na určité téma s větším množstvím fanoušků začínají přidávat odkazy se zcela irelevantní tématikou. atd atd...
ano, Komerční banka, skiareály, eshopy se sportovní zbožím,
ano, ale nepamatuji si
Ano, reklama je prakticky všudypřítomná a díky analytickým pomůckám i často pro člověka dost relevantní. Dá se s tím ale bojovat AdBlockem, bez kterého si to už nedokážu představit.
Remarketingové aktivity společností, PPC reklama na Google, cílená reklama na FB a reklama na instagramu
bannery
Nechápu otázku, reklamy samozřejmě vnímám každý den - spousty
Např. nabízení hotelů
ano všimla nevím jaké nevěnuju jim moc pozornosti
Elektronika(Alza/Alphacomp),Auta(Škoda auto)
snahy o virální kampaně (ze strany zadavatelů), cílení kampaní (dle historie daného uživatele internetu) + zvýšení snah o blokaci reklam (Adblock ap.)
ano, reklamni okna posunující se soucasně s rollem, banery, postranní okénka apod.
Ano. Reklamy všeho druhu
Ano, téměř vždy jako odstrašující příklady.
ano, PPC, bannery vyskakovací apod..
ano, po stranách Facebooku, vyskakovací reklamní oka na jiných webech
ano, firmy a jejich nove produkty
ano, reklama podel stránky, při prohlížení youtube, ta co překrývá celou stránku
vyskakující okna
je všude a cílí konkrétně na vás
Reklamní bannery na stránkách, reklamy před spuštěním videa
nevšimla
ano, na různé výrobky či služby a zájezdy, na soc.sítích dle posledně otevřených stránek
Vsimla, ale snazim se je ignorovat, jsou otravne a casto zavadejici
Ano, všelijaké reklamní bannery
od té doby co jsem vybírala lední brusle, na mě vyskakují brusličky skoro všude:-) člověk o sobě na internetu mnoho prozradí, takže působit na jednotlivce reklamou cíleně je velmi jednoduché
kabelky guess
asi ano, různé podélné okna nebo reklama, která mi překrývá téměř celou stránku apod.
samozřejmě, neustálé nabízení produktů na téměř všech stránkach, soicálních sítí, zpravodajství apod.
Ano, všímám si jí a jako zákazník ji občas i uvítám, když sháním např. nějaký konkrétní výrobek. Protože mi internet nabízí reklamu, která souvisí s mými vlastními preferencemi, všímám si vždy hlavně toho, co aktuálně sháním - zadávám do vyhledávačů - a co mi pak internet sám nabízí.
n
Ano, ruzne eshopy
bmw
ano, na FB mi často vyskakují nabídky Ekonomických staveb
Nevybavím si konkrétní příklad.
textová, obrazová
Ano, objevují se dle toho, co zrovna na internetových stránkách navštěvuji, podle toho co mě zrovna zajímá
4966,22 %66,22 % 

Graf

8. Obtěžuje Vás tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy3648,65 %48,65 %  
ano2635,14 %35,14 %  
ne1216,22 %16,22 %  

Graf

9. Řekl(a) byste zda je reklama, která je Vám na sociálních sítích nabízena opravu cílená přímo na věci jenž Vás zajímají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4763,51 %63,51 %  
ne2736,49 %36,49 %  

Graf

10. Klikl(a) jste někdy na reklamu, která Vám byla na internetu nabízena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5270,27 %70,27 %  
ne2229,73 %29,73 %  

Graf

11. Využil(a) byste ve svém podnikání reklamu prostřednictví sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6182,43 %82,43 %  
ne1317,57 %17,57 %  

Graf

12. Jakou částku byste byl(a) ochotna vynaložit měsíčně na reklamu prostřednictvím sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 000 Kč3547,3 %47,3 %  
do 3 000 Kč2128,38 %28,38 %  
do 5 000 Kč1013,51 %13,51 %  
do 10 000 Kč810,81 %10,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Dokázal(a) byste definovat pojem „Nová média“?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 5 000 Kč na otázku 12. Jakou částku byste byl(a) ochotna vynaložit měsíčně na reklamu prostřednictvím sociálních sítí?

12. Jakou částku byste byl(a) ochotna vynaložit měsíčně na reklamu prostřednictvím sociálních sítí?

  • odpověď do 1 000 Kč:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Využil(a) byste ve svém podnikání reklamu prostřednictví sociálních sítí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Pracujete v oboru „Nových médíí“ či marketingu?

4. Dokázal(a) byste definovat pojem „Nová média“?

5. Co dle Vašeho názoru patří do kategorie „Nová média“?

6. Využíváte některé z následujících sociálních sítí? Pokud ano, prosím uveďte které.

7. Všiml(a) jste si působení reklamy na sociálních sítí a internetu obecně? Pokud ano, uveďte jaké.

8. Obtěžuje Vás tato reklama?

9. Řekl(a) byste zda je reklama, která je Vám na sociálních sítích nabízena opravu cílená přímo na věci jenž Vás zajímají?

10. Klikl(a) jste někdy na reklamu, která Vám byla na internetu nabízena?

11. Využil(a) byste ve svém podnikání reklamu prostřednictví sociálních sítí?

12. Jakou částku byste byl(a) ochotna vynaložit měsíčně na reklamu prostřednictvím sociálních sítí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Pracujete v oboru „Nových médíí“ či marketingu?

4. Dokázal(a) byste definovat pojem „Nová média“?

5. Co dle Vašeho názoru patří do kategorie „Nová média“?

6. Využíváte některé z následujících sociálních sítí? Pokud ano, prosím uveďte které.

7. Všiml(a) jste si působení reklamy na sociálních sítí a internetu obecně? Pokud ano, uveďte jaké.

8. Obtěžuje Vás tato reklama?

9. Řekl(a) byste zda je reklama, která je Vám na sociálních sítích nabízena opravu cílená přímo na věci jenž Vás zajímají?

10. Klikl(a) jste někdy na reklamu, která Vám byla na internetu nabízena?

11. Využil(a) byste ve svém podnikání reklamu prostřednictví sociálních sítí?

12. Jakou částku byste byl(a) ochotna vynaložit měsíčně na reklamu prostřednictvím sociálních sítí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Cabala, V.Využití nových médií pro účely marketingové komunikace (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://vyuziti-novych-medii-pro-uce.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.