Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití otevřeného softwaru ve výuce

Využití otevřeného softwaru ve výuce

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Talandová
Šetření:24. 06. 2010 - 29. 06. 2010
Počet respondentů:33
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.58
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník zjišťuje, jaký typ softwaru je používán na školách pro výuku (převážně pro výuku informatiky) a zda školy preferují otevřený nebo uzavřený software. Obsahuje maximálně 8 otázek.

Výsledky budou zveřejněny mj. jako součást jednoho z příspěvků na konferenci Otvorený softvér vo vzdelávaní, výskume a v IT riešeniach 2010 v Žilině.

Odpovědi respondentů

1. Jste zaměstnanec školy nebo student/žák?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne, nic z uvedeného → konec dotazníku, ano, jsem student/žákotázka č. 2, ano, jsem učitelotázka č. 2, ano, pracuji ve škole, ale nejsem učitelotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, jsem učitel1851,43 %54,55 %  
ano, jsem student/žák1234,29 %36,36 %  
ano, pracuji ve škole, ale nejsem učitel38,57 %9,09 %  
ne, nic z uvedeného25,71 %6,06 %  

Graf

2. O jaký typ školy jde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veřejná vysoká škola1133,33 %33,33 %  
základní škola721,21 %21,21 %  
gymnázium618,18 %18,18 %  
střední odborná škola412,12 %12,12 %  
učiliště a střední odborná škola (SOŠ a SOU)26,06 %6,06 %  
soukromá vysoká škola13,03 %3,03 %  
Stř. průmyslová škola potravinářských technologií13,03 %3,03 %  
speciální ZŠ13,03 %3,03 %  

Graf

3. Jaký operační systém (systémy) vaše škola používá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MS Windows (i různé verze)3193,94 %93,94 %  
Linux1236,36 %36,36 %  
Jiný operační systém412,12 %12,12 %  
Mac OS39,09 %9,09 %  

Graf

4. Používá se při výuce kancelářský software?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6, nevímotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano33100 %100 %  

Graf

5. Jaký typ kancelářského softwaru se používá ve výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Microsoft Office2575,76 %75,76 %  
OpenOffice.org2060,61 %60,61 %  
Používá se jiný kancelářský software.26,06 %6,06 %  

Graf

6. Vyučuje se na vaší škole informatika/výpočetní technika?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, ne → konec dotazníku, nevím → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3196,88 %93,94 %  
nevím13,13 %3,03 %  

Graf

7. Vyučuje se v rámci informatiky/výpočetní techniky také počítačová grafika?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, ne → konec dotazníku, nevím → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2064,52 %60,61 %  
ne929,03 %27,27 %  
nevím26,45 %6,06 %  

Graf

8. Jaký typ softwaru používáte pro výuku počítačové grafiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
GIMP1155 %33,33 %  
Zoner Callisto1155 %33,33 %  
Používáme jiný/další program.735 %21,21 %  
Zoner Photo Studio735 %21,21 %  
OpenOffice.org Draw525 %15,15 %  
Inkscape420 %12,12 %  
Neví, jaký software používáme420 %12,12 %  
Corel Draw420 %12,12 %  
Adobe Photoshop315 %9,09 %  
Corel Photopaint315 %9,09 %  
Zoner Draw210 %6,06 %  
Adobe Illustrator15 %3,03 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Talandová, P.Využití otevřeného softwaru ve výuce (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vyuziti-otevreneho-softwaru-ve-vyuce.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.