Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití saxofonu
Využití saxofonu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Adéla Wiedemannová |
---|---|
Šetření: | 18. 03. 2020 - 25. 03. 2020 |
Počet respondentů: | 349 |
Počet otázek (max/průměr): | 34 / 21.13 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 56,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.10:55 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o vyplnění dotazníku, jehož cílem je sběr dat pro moji bakalářskou práci, která se zabývá názorem lidí různých profesí na saxofon a jeho uplatnění v různých hudebních stylech. Ráda bych touto cestou oslovila co nejširší spektrum respondentů, včetně nehudebníků.
Odpovědi respondentů
1. Jste hudebník? (profesionál/amatér)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano (aktivně hraji/studuji hudbu/chodím do ZUŠ/učím atd.) → otázka č. 3, Ne, nikdy jsem se hudbě nevěnoval/a → otázka č. 20, Hudbu veřejně neprovozuji (ale chodil/a jsem do ZUŠ, doma si hraji na kytaru atp.) → otázka č. 20, Mám odborné hudební vzdělání, jsem v produktivním věku, ale hudbě se již aktivně nevěnuji/neučím → otázka č. 2, Ano, byl jsem aktivním hudebníkem, ale nyní již nehraji, jsem v důchodu → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano (aktivně hraji/studuji hudbu/chodím do ZUŠ/učím atd.) | 251 | 71,92 % | 71,92 % |
Hudbu veřejně neprovozuji (ale chodil/a jsem do ZUŠ, doma si hraji na kytaru atp.) | 49 | 14,04 % | 14,04 % |
Ne, nikdy jsem se hudbě nevěnoval/a | 37 | 10,6 % | 10,6 % |
Mám odborné hudební vzdělání, jsem v produktivním věku, ale hudbě se již aktivně nevěnuji/neučím | 9 | 2,58 % | 2,58 % |
Ano, byl jsem aktivním hudebníkem, ale nyní již nehraji, jsem v důchodu | 3 | 0,86 % | 0,86 % |
2. I přesto, že jste uvedl/a, že se hudbě již nevěnujete/jste v důchodu, disponujete odborným vzděláním/zkušenostmi, a proto Vás žádám o vyplnění dalších částí dotazníku, které jsou formulovány v přítomném čase. Odpovídejte, prosím, jako kdybyste byl/a stále hudebně aktivní.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokračovat dále | 12 | 100 % | 3,44 % |
3. Hrajete na saxofon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 158 | 60,08 % | 45,27 % |
Ne | 105 | 39,92 % | 30,09 % |
4. Na jaký nástroj hrajete? (případně jaký obor děláte?)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Klavir | 11 | 10,48 % | 3,15 % |
Příčná flétna | 8 | 7,62 % | 2,29 % |
Klarinet | 6 | 5,71 % | 1,72 % |
Kytara | 5 | 4,76 % | 1,43 % |
Zpěv | 4 | 3,81 % | 1,15 % |
bicí | 4 | 3,81 % | 1,15 % |
trubka | 4 | 3,81 % | 1,15 % |
Flétna | 4 | 3,81 % | 1,15 % |
Pozoun | 2 | 1,9 % | 0,57 % |
Trombon | 2 | 1,9 % | 0,57 % |
ostatní odpovědi | 55 | 52,38 % | 15,76 % |
5. Byl saxofon vaším prvním dechovým nástrojem? (vyjma zobcové flétny, která je pro účely tohoto dotazníku chápána jako "přípravný nástroj")
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 112 | 70,89 % | 32,09 % |
Ano | 46 | 29,11 % | 13,18 % |
6. Jaký nástroj saxofonu předcházel? (vypište všechny nástroje)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
klarinet | 65 | 58,04 % | 18,62 % |
zobcová flétna, klarinet | 8 | 7,14 % | 2,29 % |
zobcová flétna, klarinet, klavír | 3 | 2,68 % | 0,86 % |
Klavir, klarinet | 3 | 2,68 % | 0,86 % |
Příčná flétna | 2 | 1,79 % | 0,57 % |
Klavír | 2 | 1,79 % | 0,57 % |
Zobcová flétna, klarinet, saxofon | 1 | 0,89 % | 0,29 % |
zobcová flétna, příčná flétna | 1 | 0,89 % | 0,29 % |
Klavír, hoboj | 1 | 0,89 % | 0,29 % |
Zobcové flétny, příčná flétna | 1 | 0,89 % | 0,29 % |
ostatní odpovědi | 25 | 22,32 % | 7,16 % |
7. V kolika letech jste začal/a hrát na saxofon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
14-19 | 66 | 41,77 % | 18,91 % |
8-13 | 61 | 38,61 % | 17,48 % |
19+ | 30 | 18,99 % | 8,6 % |
do 7 let | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
8. Na jaké úrovni se hudbě věnujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Studuji/studoval/a jsem na úrovni ZUŠ → otázka č. 11, Studuji/studoval/a jsem na konzervatoři, příp. jiné odborné škole → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Studuji/studoval/a jsem na konzervatoři, příp. jiné odborné škole | 82 | 51,9 % | 23,5 % |
Studuji/studoval/a jsem na úrovni ZUŠ | 73 | 46,2 % | 20,92 % |
Jsem profesionál (studuji/studoval/a jsem na konzervatoři, příp. jiné odborné škole) | 3 | 1,9 % | 0,86 % |
9. Upřesněte, prosím, na jaké úrovni se hudbě věnujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám odborné hudební vzdělání a aktivně hraji | 45 | 42,86 % | 12,89 % |
Nemám odbornou školu, ale aktivně hraji v orchestru/kapele/jinak | 17 | 16,19 % | 4,87 % |
Studoval jsem na úrovni ZUŠ, aktivně nehraji | 9 | 8,57 % | 2,58 % |
Studuji konzervatoř | 7 | 6,67 % | 2,01 % |
Mám odborné hudební vzdělání,ale aktivně nehraji | 6 | 5,71 % | 1,72 % |
Nemám odbornou školu, ale hraji v orchestru/kapele | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Studuji, aktivně hraji | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
studuji konzervatoř, učím, aktivně hraju | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Snažím se dostudovat konzervatoř | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
2 roky na zuš a pak samostudium. Hraju pro radost s kamarády | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Na konci tohoto školního roku budu absolventem ve hře na kytaru v ZUŠ, hraji ve školním orchestru | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
mám za sebou 1. cyklus a hraji v amatérském orchestru, dříve jsem hrála i v kapele | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Studuji na ZUŠ | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Studuju na ZUŠ, aktivně hraju | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Student konzervatoře, aktivně hraji, učím | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Chodím do ZUŠ a na ZŠ s RHV | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Studuju na Konzervatoři | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
ZUŠ, aktivní hra na bicí | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Ještě studuji ZUŠ | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Studuji konzervatoř, aktivně hraji | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Samouk, a nastupuju v září na konzervatoř (obor skladba) | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
studuju konzervatoř | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Mám Konzervatoř, učím v ZUŠ, ale sólista nejsem. | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Na stupnici od 2 do 47, kde 14 je nejvíc, tak někde okolo 17 | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
jsem současnou studentkou konzervatoře | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
Studoval jsem na urovni ZUŠ, aktivně hraji v orchestrech kapelách,... | 1 | 0,95 % | 0,29 % |
10. Prosím upřesněte, jaký obor a na jakém typu školy studujete/jste vystudoval/a. (Uveďte, prosím, všechna svá studia včetně probíhajících)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Konzervatoř - klarinet | 46 | 54,76 % | 13,18 % |
Konzervatoř - klasický saxofon | 29 | 34,52 % | 8,31 % |
Konzervatoř - jazzový saxofon | 15 | 17,86 % | 4,3 % |
Vysoká škola - klarinet | 15 | 17,86 % | 4,3 % |
Vysoká škola - klasický saxofon | 10 | 11,9 % | 2,87 % |
Hudební gymnázium | 3 | 3,57 % | 0,86 % |
Vysoká škola - jazzový saxofon | 2 | 2,38 % | 0,57 % |
konzervatoř - klasická kytara | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
Pražská konzervatoř | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
upřesnění: gymnázium s rozšířenou výukou HV (3 hod. týdně)- chyběla mi tam výuka klavíru. (střední pedagogická škola, zřejmě i lyceum v téže budově ji měla) | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
Konzervatoř - skladba jazz | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
KJJ: basová kytara | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
+ Gymnázium | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
aranžování a kompozice | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
dva cykly ZUŠ, hudební pedagogika na VŠ (Bc + Mgr) | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
UJEP | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
ZUŠ | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
Konzervatoř - fagot, soukromě 6 let saxofon u M. Plachého v Praze | 1 | 1,19 % | 0,29 % |
11. Učíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 91 | 57,59 % | 26,07 % |
Ano | 67 | 42,41 % | 19,2 % |
12. Vypište, prosím, na jakém typu školy učíte jaký nástroj. (např. 1) Na ZUŠ - saxofon, klarinet; 2) Na konzervatoři - saxofon apod.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ZUŠ - saxofon, klarinet | 6 | 8,96 % | 1,72 % |
ZUŠ - saxofon | 5 | 7,46 % | 1,43 % |
ZUŠ saxofon | 4 | 5,97 % | 1,15 % |
konzervatoř - saxofon | 3 | 4,48 % | 0,86 % |
ZUŠ - klarinet, saxofon | 3 | 4,48 % | 0,86 % |
Konzervatoř saxofon | 2 | 2,99 % | 0,57 % |
Na ZUŠ - klarinet, saxofon | 2 | 2,99 % | 0,57 % |
Na ZUŠ klarinet, saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - klarinet, zobcová flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ saxofon, klarinet, zobc. flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Vysoká škola saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na ZUŠ Saxofon a příčnou flétnu | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
V soukromé škole - saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Soukromě - kytara, baskytara | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Múzická škola | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - saxofon, klarinet, zobcová flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Zus klarinet a saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Soukroma praxe klarinet a saxofon - dospeli | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Soukrome - saxofon, klarinet, klavir | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Primary school v Anglii - keyboards | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
DDM - zobcová flétna, saxofon byl jen dříve soukromě | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - saxofon, klarinet, příčná flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Soukromá instituce - saxofon, zobc. flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
klarinet,saxofon,klavír,EKN,akordeon,zobcová flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na ZUŠ - saxofon, klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
DDM - kytara | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - zobcová flétna, saxofon, klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na zuš sax.,kl.,příč.fl,z.fl. | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Soukromě | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Súkromne | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na konzervatoři-saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na ZUS - pricna fletna, saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - klarinet, saxofon, zobcová flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Zuš - basová kytara | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na konzervatoři, saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Soukromé lekce, saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ-saxofon, klarinet, zobcová flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Privatní výuka klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Privátní výuka saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - klarinet,saxofon,zobc.fl. | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZuŠ klar.,sax | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - saxofon, klarinet, zobcové flétny | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ, saxofon, klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ- saxofon, klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na ZUŠ - saxofon a klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - z.flétna, klarinet, saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ klarinet saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - saxofon, zobcová flétna, klarinet (výjimečně) | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na ZUŠ-saxofon, klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na konzervatoři - saxofon, klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ klarinet, saxofon, zobcova fletna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na ZUS - klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ klarinet saxofon zobcová flétna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na konzervatoři klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na konzervatoři saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUS - klarinet a saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
zus saxofon,klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ saxofon, klarinet, fagot, orchestr, malou partu a kvartet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ, klarinet, saxofon, ZFL | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Zus - sacofon, klarinet, zibcova fletna | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na konzervatoři - saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Na vysoké škole - saxofon | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
ZUŠ - klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
Konzervatoř - klarinet | 1 | 1,49 % | 0,29 % |
13. V případě, že jste hru na saxofon přímo nevystudoval/a /nestudujete nyní, doplňujete si vzdělání v této oblasti nějakými semináři, kurzy atp.? Jestliže ano, prosím specifikujte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Saxofon jsem vystudoval/a /studuji | 33 | 48,53 % | 9,46 % |
Ano | 18 | 26,47 % | 5,16 % |
Ne | 16 | 23,53 % | 4,58 % |
Samostudium | 2 | 2,94 % | 0,57 % |
Individuální hudebni lekce | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
chodím na soukromé lekce | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
(při ZUŠ Saxíkové srazy saxik.com zajištěné Dušanem Čechem, stejně jeho letní soustředění ve Lhotce u Mělníka, poslední 2 roky LJD Frýdlant. Při peďáku nic) | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
rok jsem studoval saxofon jako vedlejší nástroj na konzervatoři | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
Samostudium např. prostřednictvím internetu - texty, nahrávky, knihy, noty | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
Koncerty, semináře, masterclass, workshopy | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
Videa na YouTube | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
studiem metodiky hry na saxofon, konzultace s profesionálními hráči | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
Internet, kurzy, Frýdlant | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
Absolvoval jsem několik seminářů, lektoři: Pavel Škrna, Pavel Fiedler, přednášky v rámci Dechových sobot na brněnské konzervatoři, atd. | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
Ostravske kurzy | 1 | 1,47 % | 0,29 % |
14. Učíte saxofon na ZUŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → otázka č. 16, V současné době ne, ale v minulosti jsem na ZUŠ vyučoval → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 45 | 67,16 % | 12,89 % |
Ne | 13 | 19,4 % | 3,72 % |
V současné době ne, ale v minulosti jsem na ZUŠ vyučoval | 9 | 13,43 % | 2,58 % |
15. Seznamujete žáky s klasickým repertoárem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Seznamuji stejně jako s jazzovým repertoárem | 31 | 68,89 % | 8,88 % |
Okrajově | 8 | 17,78 % | 2,29 % |
Pouze v případě zájmu žáka | 4 | 8,89 % | 1,15 % |
Výhradně seznamuji | 2 | 4,44 % | 0,57 % |
16. Živíte se (alespoň částečně - formou přivýdělku) aktivním hraním?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, jsem stálým členem uskupení, ale nemám stálý příjem (např. plesová kapela, komorní soubor) | 80 | 50,63 % | 22,92 % |
Ano, příležitostně (např. natáčení, záskok, zájezd) | 52 | 32,91 % | 14,9 % |
Ne | 28 | 17,72 % | 8,02 % |
Ano, mám stálý příjem, jsem zaměstnaný (např. divadelní orchestr) | 24 | 15,19 % | 6,88 % |
Zatím ne, jsem student/ka a mé hraní není honorováno | 18 | 11,39 % | 5,16 % |
Ano, hraji sólově (např. s orchestrem, klavírem atd.) | 17 | 10,76 % | 4,87 % |
aranžuji, provádím školení pedagogů, masterclass, porotcuji v soutěžích | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Aranžuji | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
soukromá výuka | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
učím soukromě | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
sólový saxofonista s DJi ... :) | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
byl jsem stálým členem jazz uskupení 24 let | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Vedu orchestr na ZUŠ, píši aranže | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
17. Která z uvedených tvrzení pro Vás platí ve spojení se saxofonem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Aktivně hraji, jsem stálým členem uskupení, ale nemám stálý příjem (např. plesová kapela, komorní soubor) | 76 | 48,1 % | 21,78 % |
Aktivně hraji příležitostně (např. natáčení, záskok, zájezd) | 54 | 34,18 % | 15,47 % |
Hraním na saxofon si nevydělávám | 38 | 24,05 % | 10,89 % |
Zatím ne, jsem student/ka a mé hraní není honorováno | 22 | 13,92 % | 6,3 % |
Aktivně hraji, mám stálý příjem, jsem zaměstnaný (např. divadelní orchestr) | 18 | 11,39 % | 5,16 % |
Hraji sólově (např. s orchestrem, klavírem atd.) | 15 | 9,49 % | 4,3 % |
18. Je na naší hudební scéně dostačující hrát pouze na saxofon nebo jste nuceni hrát i na jiné nástroje? Případně, prosím, specifikujte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, pouze saxofon je dostačující | 62 | 39,24 % | 17,77 % |
klarinet | 38 | 24,05 % | 10,89 % |
Klarinet, příčná flétna | 5 | 3,16 % | 1,43 % |
klarinet, basklarinet | 3 | 1,9 % | 0,86 % |
Příčná flétna, klarinet | 2 | 1,27 % | 0,57 % |
Klarinet, klavir | 2 | 1,27 % | 0,57 % |
Klarinet, flétna | 2 | 1,27 % | 0,57 % |
příčná flétna | 2 | 1,27 % | 0,57 % |
Klavír | 2 | 1,27 % | 0,57 % |
Na hudební scéně již nehraji na saxofon vůbec. Pouze jiné hudební nástroje | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
bohužel žádné; dostačující to není | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Nevím, netýká se mě | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klarinet občas Aerophone | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
cajon, piano, klarinet, elektronika, drobné perkuse | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
kytara, baskytara | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Minimalne klarinet | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Kytara, klarinet, flétny a další | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klarinet, příčná flétna, klávesové nástroje, dudy, počítač, trubka | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klarinet, ale vystačila bych si v jinch uskupeních se saxofonem. | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
příčná flétna, klavír-hlavně studijní účely, (klarinet - moc neumím) | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klarinet, příčná flétna, ale tu neovládám... | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Netýká se to mě, hraním se neživím, ale obecně mám dojem, že hráči na saxofon obvykle musí ovládat i klarinet, flétnu atd. | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klarinet,akordeon,klavír,klávesy | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klarinet, ale zatím se učím, používám ho jen v plesovce | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klavír, flétna, klarinet, kytara | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klarinet, bici | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Neviem | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Příč.fl.,klarinet | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klárinet, basklarinet, flétnu | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Pricna fletna | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Basová kytara | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Všechny běžné druhy klarinetů | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
všechny typy saxofonu, klarinet, klávesy, | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klavír, akordeon, kytara | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
el. kytara | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
kontrabas/baskytaru, lesnici | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klarinet, flétny, klavír, zpěv | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klávesy, syntezátory | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Všecky saxofony +klarinety | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Nemohu soudit | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Bohužel klarinet | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klavír, kytara, cajon | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klarinet, klávesy | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Ne | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Příčná flétna, ale většina aranží vyžaduje spíše klarinet | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Flétny, klarinety, basklarinet, fagot | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Saxofón alt, tenor, soprán, klarinet, klavír | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
klarinet,basklarinet | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Klarinety | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
19. Jaké druhy saxofonu aktivně používáte nebo jste v minulosti používal/a? (uveďte, prosím, jen ty nástroje, které opravdu ovládáte)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Altový | 131 | 82,91 % | 37,54 % |
Tenorový | 100 | 63,29 % | 28,65 % |
Sopránový | 60 | 37,97 % | 17,19 % |
Barytonový | 55 | 34,81 % | 15,76 % |
tenor méně | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
Bas | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
basový | 1 | 0,63 % | 0,29 % |
20. Setkali jste se někdy s pojmem "klasický saxofon"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 21, Ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 238 | 68,19 % | 68,19 % |
Ne | 111 | 31,81 % | 31,81 % |
21. Co si představíte pod pojmem "klasický saxofon"?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
.
.
...
"Rovné hraní," žádné "zahnutiny," precizní technika, sametový zvuk...
Alt nebo tenor saxofon
Alt sax
alt saxofon
Alt saxofon
Alt saxofon
Alt saxofon
Alt saxofon
Alt saxofon
Altka
altka
Altový
altový saxofon
Altový saxofon
Altový saxofon
altový saxofon
Altový saxofon
Altový saxofon
Altový saxofon (plechový)
Altový saxofon.
Artificiální hudba pro saxofon
Artificiální hudba pro saxofon, sax. kvarteta apod., transkripce i pův. skladby
asi bych to pochopila jako vymezení např. k jazzovému saxofonu -? ale možná je to blbost:)
Bez úprav
Běžný jazzový saxofon
Běžný saxofon
Běžný saxofon
Blba otazka
Bolero
bruh raajc
Crestooooon! B-)
Čisté žesťový saxofon. Podobný z dávných dob.
čistý tón, brániční vibrato
Člověka, který hraje na saxofon klasickou/vážnou hudbu
Debussy, Milhaud, Glasunov, Ibert, Creston a další. Mule, Bornkampf, Vincent, Delange, Londeix, Rascher a další.
dechový hudební nástroj s klapkami
Dechový nástroj tvaru zahnuté trubky s klapkama.
dechový nástroj z mosazi, takový co se běžně používá
Dlouho nevytažený z futrálu.
Druh nástroje, který za posledních 50 let neprošel vývojem.
Es alt saxofon
Evokuje mi to představu zvuku, jenž má saxofon např. v klasických jazzových nebo bluesových skladbách. Takový sametový, jemný. Sem tam nějaký growling.
evropskou školu hry na saxofon v období od vynalezení nástroje do cca 1950
Felixe Slováčka
Hádám, že by to mohlo souviset s klasickou hudbou, ale jak říkám, pouze hádám.
Hlavně hudbu 20. století, ale i starší. Asi všechno, co nespadá do jazzu a populární hudby.
hra "klasického repertoáru" "klasickým způsobem"
Hra articifialni hudby
hra articifiální hudby
Hra klasické hudby
Hra klasické hudby na saxofon (ne jazz apod.)
Hra klasické hudby na saxofon- např. V syfonickem orchestru, sólové koncerty
Hra klasické hudby, bez "zbytečných jazzových nesmyslů", ozdob, jednodušší, téměř nevyužívané
Hra klasického repertoáru, využívání klasických technik (tón, dech atd.)
Hra klasickým způsobem, bez využití moderních a jazzových technik, klasický repertoir
Hra klasiky na saxofon, ne jazz
Hra na saxofon se zaměřením na opusy "klasických" skladatelů
Hra na saxofon v oblasti klasické hudby. Nikoli jazzová interpretace.
Hra na saxofon v orchestru/komorním seskupení, hraní "klasické" hudby, na rozdíl od hraní jazzu/swingu/funku/popu atd.
Hra na saxofon ve vážně hudbě. To znamená sólista, komorní hráč nebo orchestrální, hrající repertoár vážné hudby, stejně jako například houslista či klavírista..
Hra repertoaru vazne hudby
Hra repertoáru z oblasti vážné hudby
Hráč hrající na saxofon klasiku, charakteristický “klasický” zvuk, utáhlý nátisk
Hráč na saxofon hraje/studuje klasickou hudbu
Hráč non-artificiální a soudobé hudby na saxofon
Hráče v symfonickém orchestru, sólistu hrajícího transkripce a skladby "vážného charakteru " od baroka po současnost.
Hraje klasiku?
Hraje se klasika na saxofon
Hraní klasické hudby
Hraní klasické hudby
Hrani klasicke hudby
hrani klasické hudby na saxofon
Hraní klasické hudby, ne jazzu
Hraní klasické i jazově hudby
Hraní klasiky na saxofon
hraní netaneční, nezábavové hudby tedy filmové muziky či např. děl napsaných pro sólový saxofon a těleso
Hraní těžkých a technických skladeb. Využití plného potencionálu saxofonu. Naučení mnoha saxofonových technik. Hraní transkripcí
Hranie klasickej hudby na saxofóne
Hrát z not na altku odponé skladby současných autorů. Zlo v krystalické pidobě.
hru klasické ( vážné) hudby na saxofon
Hru na saxofon hodně se přibližující klarinetu. A to ve smyslu kultivace tónu, vyrovnanosti zvuku, techniky atd. V neposlední řadě zaměření repertoáru.
Hru v symfonickém orchestru, nebo sólové hraní.
hudba bez improvizace
hudební nástroj
Hudební nástroj
hudební nástroj
hudební nástroj
Hudební nástroj dechový
interpretace "klasické"/"vážné" hudby
Interpretace vážné hudby na saxofon
Interpretaciu klasickych diel na saxofone
Interpretovat převážně klasické hraní, např komorní těleso , hra se symfonickým orchestrem atd...
jakýkoliv saxofon nebo jemu podobný. Tedy z pohledu laika asi všechny typy :)
Jamese Browna na lekci klasického baletu. Ale je to možná jen mojí minimální zkušeností s klasickým saxofonem. :)
Jazz
Jazzový a klasický saxofon jsou 2 rozdílné žánrové pojmy. Od toho se odvíjí literatury, způsob hry i využití hráče v interpretační praxi.
Je to vyuziti saxofonu ve “vazne” hudbe, jiny zpusob hrani
K
Každý něco jinýho, já s pojmem nesouhlasím, ale když ho někdo použije, představím si altku.
Když hraji na saxofon vážnou hudbu.
Klasická hra bez "kudrlinek"
Klasická hudba
Klasická hudba na saxofon
klasická hudba, saxofon v orchestru např
Klasická průměrná velikost a tvar
Klasická skladba napsaná pro saxofon
Klasické pojetí hry, saxofon vnímám jako koncertní nástroj podobně jako ostatní dřevěné dechové nástroje.
Klasické saxofonové přednesy za doprovodu klavíru nebo orchestru. Bud' originálně psané pro saxofon - nějaký koncert Glazunova, něco od Ravela nebo úpravy skladeb pro jiné nástroje - časté pro saxofonový kvartet.
Klasickou hudbu
Klasickou hudbu + saxofon
klasickou hudbu hranou na saxofon
Klasickou hudbu od roku 1900 a hlavně I. F. Stravinskij
Klasický hudební nástroj :)
Klasický repertoár
Klasický repertoár. Ne big band nebo modernu. (Samozřejmě hraje i to)
klasický saxofon
Klasický saxofon
Klasický saxofon
Klasicky saxofon
klasický saxofon
Klasicky saxofon - převážně hrát jen klasiku
Klasicky saxofon. Saxofon tak jak ho znam. Mozna jakoze na nej hrajou klasiku?
Klasický styl hry - nátisk, technika, ... Hra skladeb, které jsou zkomponovány v klasickém stylu. Mohou být i současné, ale určené klasickým saxofonistům.
klasický způsob hry, který vychází z francouzské školy (Marcel Mule)
klasika hrana na saxofon, vyucovano na klasickych konzervatorich (Praha, C.Budejovice, Teplice...), hrani uzkym tonem blizko klarinetu, frazovani pouze klasicky
Klasika hraná na saxofon. Ať už několik méně děl z období vzniku saxofonu, neno transkripce.
Krásný elegantní nastroj
Ktery hraje v orchestru
Kulatý plný tón, plastové hubičky, modré vandoren plátky, soudobá hudba, transkripce starší hudby než saxofon samotný, experimety, sopranový saxofon podobný barvou tónu hobojovému, saxofonová kvarteta, Bozza
Kultivovanější zvuk než u jazzového využití
M.Ravel - Bolero, S. Prokofjev - Romeo a Julie atd.
Mám to spojené s hraním v souborech ne jazzových, ale zřejmě to nebude správná odpověď
Moderní artificiání hudbu
na saxofon se hraje klasická hudba
Na to hraje Bill Clinton
Nástroj je stejný, je ale jiný zvuk, jiná hubice, jiný způsob nasazení tónu, hra odlišného hudebního materiálu- artificiální hudba od romantismu až po současnost, okrajově i baroko nebo klasicismus(transkripce)
Nástroj který uslyším hlavně v jazzu
Nástroj na který se hraje klasická hudba
Nástroj používaný v klasické hudbě.
nástroj v umělecké hudbě
Nejazzovou formu saxofonu.
Nejběžnější typ tohoto nástroje? Přičemž jsou třeba i nějaké další druhy? Opravdu jako klavírista netuším :-).
Nejčastěji používaný typ saxofonu
Nejspíše nějaký saxofon hrající klasickou hudbu
někteří lidé tak označují saxofon
Není jazzový
Nepopulární hudba možná
Neupravený saxofon
Nevím
Nevím
Nevím
Nevim
Nevím
nevim
Nevím
Nevím
Nevím
Nevim
Nevím,neposlouchám vůbec tento žánr.
nevim..hraní etud na saxofon..žádný freestyle, žádný jazz
Nevydelecny obor
Nevytuněný moderními vymoženostmi
Nic
nic
Nic
nic, prostě saxofon
No přece, že hraješ klasiku, Adélko! :D
no... prostě saxofon
Normální hudební nástroj saxofon
normální saxofon
normální saxofon
Normální saxofon třeba pro orchestr
normalny saxofon?
Nula gigů
obor poměrně nový - nedávno zařazený do výuky na konzervatořích, dříve jako vedlejší předmět k výuce hry na klarinet
Obor saxofonu, zaměřený na vážnou a klasickou hudbu
obyčajný saxofon
Obyčejný saxofon
Obyčejný saxofon
obyčejný saxofon bez klapek, taková roura, na kterou se cvičí alikvoty
obyčejný saxofon, bez jakýkoliv moderních modifikací, designu apod.
Opak jazzového sax.
Opak jazzového? :)
Opak toho, co si pod pojmem ‘saxofon’ představí většina populace: vše kromě Felixe Slováčka. Ale ani tvrzení “vážná hudba hraná na saxofon” nepovažuji za zcela správné, neboť hrozí, že mu bude správně rozumět jen ten, kdo ji sám provozuje. Většinou tedy pojem “klasický saxofon” supluji spojením “to by ti přišlo takový divný...” :-(
originální zvuk nástroje,čistý zvuk bez možných intonančních technik a výrazů
Pod pojmem klasický saxofon si představím soprán, alt, tenor, baryton sax - oproti např. C metody tenor sax a zbytku rodiny původních orchestrálních sax. jak je vynalezl A.Sax. Možná jsi ale myslela něco jako klasický repertoár saxofonu = artificiální repertoár sólový, komorní, orchestrální, popřípadě výuka tohoto repertoáru ve školském zařízení.
Podle mě to má něco z klasickou hudbou protože se hrajou různé hudební žánry například: jazz, pop ale hraje se i klasická hudba a to je podle mě klasický saxofón
Popravdě jsem se s ním setkal pouze v orchestrální hudbě pánů Debussyho a Ravela, i když ani ti takových kusů nenapsali mnoho, nebo v aranžích starších (občas dokonce barokních) skladeb.
Popravdě vůbec nemám ponětí, ale tipl bych si, že se jedná o nijak specifický saxofon. Myšleno, že to například není barytonový saxofon.
pouziti v klasicke hudbe
Pro hraní klasické hudby
pro klasickou hudbu
Pro mě je to nevytěžená oblast (i co se týče např. začlenění nástroje v orchestrální hře)
Prostě saxafon
Prostě saxofon
především kompozice impresionistů apod.
Především vyhranění repertoáru v klasické hudbě
Puvodni saxofon, ne nijak technicky doupravivany...
Původní Saxův záměr, daný tehdejším trendem. To , že se většinově prosadil v novější populární hudbě považuji za vývoj a není třeba se bránit ani původnímu, ani modernějšímu . Důležité je podle mého používat nástroj správně a vyhnout se tomu , aby na saxofon učili zkrachovalí ( vojenští) klarinetisti, kteří tvrdí dětem spoustu nepravd. (především ohledně nátisku... , dýchání, prstokladů atd. - neochota se o nástroji něco nového učit)
Repertoár artificiální hudby psaný pro sólový saxofon
Repertoár od romantismu po současnost (kromě jazzu), úpravy/aranže starších hudebních období
Repertoár pre saxofón mladší ako 50 rokov
repertoar pro saxofon, moderni i klasicke prednesove skladby urcene pro saxofon
Repertoár spojený s autory tvořícím na počátku 20. století. Technickou virtuozitu, často speciální techniky jako cyklických dech, dvojitý a trojitý jazyk/artikulace. Poměrně nezajímavá, toporná a uniformní barva tónu.
repertoár tvoria diela tzv. "vážnej hudby"
Řekl bych, že se jedná o základní 4 druhy - soprán, alt, tenor a baryton
Sax ve "vàzné" hudbě treba
Saxofon
saxofon
saxofon
Saxofon
Saxofon
Saxofon
Saxofon
Saxofon
Saxofon + orchestr, klasická hudba
saxofon bez různých modifikací
Saxofon bez úprav
saxofon bez úprav, nevím
Saxofon co má Lisa Simpsonová
Saxofon hrající "vážnou hudbu" - tj. ne jazz, pop...
saxofon hrající klasickou hudbu
Saxofon hrající klasickou hudbu ?
Saxofon hrající klasickou hudbu, ne jazz
Saxofon hrající klasickou hudbu.
Saxofon hrající klasický repertoár.
Saxofon hrající v klasickém orchestru. Využíván v klasické hudbě.
Saxofon hrající vážnou hudbu.
saxofon hraný v klasické hudbě
Saxofon jakékoliv velikosti, využitý v “klasické hudbě” s “klasickým repertoárem”- kvůli své mechanice je též klasický ( repertoár může vycházet z vojenských ensemblů, nebo směrů (ve vážné hudbě) především 20.století)
Saxofon jako každý jiný, hrající krásný klasický repertoár !
Saxofon jako má Líza Simpsonová
Saxofon klasické stavby
saxofon laděný "normálně" (není altový apod.)
Saxofon na klasiku?
saxofon na který se hraje klasika
Saxofon použitý v klasické hudbě, ať už v původním díle (např. Bolero) nebo v úpravě (barokní koncerty). Nevím, jestli tohle se tím myslí.
saxofon použitý v klasické hudbě?
saxofon používány ve vážné hudbě
Saxofon pro hru klasické hudby, například v symfonickém orchestru
Saxofon působící v symfonickým orchestru a hrající klasickou hudbu
Saxofon s tělem ve tvaru písmene J.
Saxofon s tónem ideálním pro využití v klasické hudbě jako náhrada za klarinet či basetový roh
Saxofon se specifickým klasickým tónem a klasickou literaturou.
saxofon určen pro klasickou hudbu
Saxofon užitý pro klasickou hudbu, ať sólové skladby (Debussy) nebo v symfonickém orchestru
Saxofon v artificiální literatuře
Saxofon v dílech “klasického” rázu (tj. žádný jazz apod.)-například sporánka v Boleru.
Saxofon v hudbě skladatelů vážné hudby
Saxofon v klasické ,,vážné” hudbě. Tzn. Repertoár pro saxofon vyjma jazzu atp.
Saxofon v klasické hudbě
Saxofon v klasické hudbě
Saxofon v klasicke hudbe
Saxofon v klasické hudbě
Saxofon v klasické hudbě
saxofon v klasické hudbě, mimo jazz
Saxofon v klasické hudbě. Jiný zvuk a způsob hraní než jazzový saxofon.
Saxofon v oblasti vážné hudby
Saxofon ve vazne hudbe 20.stoleti
Saxofon ve vážné hudbě
Saxofon ve vážné hudbě
Saxofon ve vážné hudbě
saxofon ve vážné hudbě
Saxofon vyuzity v tzv. klasicke hudbe
Saxofon využitý v klasické hudbě
Saxofon využitý v klasické hudbě
Saxofon využitý ve vážné hudbě
Saxofon využívaný v orchestru
Saxofon z klasického kovového materiálu (zlatý, stříbrný).
Saxofon zakomponovány v klasické hudbě
Saxofon, co se nevymezuje na jazz ? (dle mě kravina)
Saxofon, který běžné zname
Saxofon, který hraje klasickou hudbu
Saxofon, který hraje klasickou hudbu
Saxofon, který hraje klasickou hudbu
saxofon, který je používán např. v různých skladbách skladatelů tzv. vážné hudby, např. Kartinky, Bolero, atd
Saxofon, který není altový, barytonový atd..?
saxofon, který používají hudebníci
Saxofon, na který jsou hrány původní skladby pro tento nástroj, popř. transkripce z klasické hudby, ne jazzový repertoár.
Saxofon, na který se běžně hraje
saxofon, na nějž se pravou rukou hraje na klapkách dole a levou nahoře.
Saxofonista hraje klasickou hudbu
saxofonista hraje klasický repertoár - myšleno ne jazzový ani populár; saxofonista hraje klasickým nátiskem a na hubici určenou pro klasiku (jazzový nátisk je jinak postavený, také se používá jiná hubice)
saxofonový koncert, komorní hudba, symfonické a operní skladby
Saxofonový repertoár v oblasti klasické hudby (tj. romantismus, minimalismus, 20. století, transkripce baroka aj.)
saxofony z let 1962 a dalsi roky
Sólové hraní s klavírem
sonáty, koncerty s orch. apod.
Sousloví vylučující skutečnost, že se jedná o neklasický saxofon
Specifický způsob studia saxofonu zaměřený na klasickou hudbu
Srovnatelné zvukové a dynamické schopnosti s ostatními nástroji v komorním či symfonickém orchestru.
Standardní saxofon
Starší saxofon
Stejný nástroj, který hraje klasickou hudbu
Středně veliký, zlatý nebo stříbrný s určitou výškou tónů
Studium hry na saxofon mimo bigband nebo jazzový saxofon.
Styl hraní na saxofon aplikovaný v klasické hudbě.
Styl hry na safofon, který je čistčí co se týče zvuku a jiných problematik hry.
Stylově dobře zvládnutou interpretaci skladeb kategorie tzv. vážné/klasické hudby interpretované odpovídajícím kultivovaným tónem.
Takovej ten prostě normální saxofon
Takový, který lze vidět běžně na koncertech.
Ten nejbeznejsi, netenorovy, nebarytonovy
ten nejzákladnější nástroj, bez různých nových "vychytávek"
tenor
Tenor
Tenor sax
Tenor saxofon
Tenor Saxofon
To co studuje Adelka v Ostrave :-)
To same jako kdyz se rekne klasicky trombon, trubka, ci jiny nastroj dechovy. Saxofon neni jen o jazzu
To, co studuju na vysoké škole :-)
Trubku
Třeba saxofon v orchestru :)
uhlazeny projev
úplně normální saxofon. Řekněme tenor?
úzký a jemný tón, spíše soudobá hudba
užití saxofonu v klasické hudbě
V klasické hudbě.
Vážná hudba
vážná hudba
vážná hudba komponovaná pro saxofon, nástroj v podobě tak jak vznikl- pro symfonický orchestr
vážná hudba pro saxofon
Važnohudební repertoár, odlišná interpretace
Veškerá vážná hudba pro saxofonu (krome jazzu, blues atd)
Veškerý repertoár pro saxofon vyjma jazzu a popu atd.
vibrato, malo znamy
Využití klasické techniky.
využití saxofonu jako klasického nástroje v klasické hudbě s klasickým způsobem hry na něj
Využití saxofonu pro klasickou hudbu
Využití saxofonu pro klasickou hudbu
Využití saxofonu v artificiální hudbě
využití saxofonu v klasické hudbě
Využití saxofonu v klasické vážné hudbě
Využití saxofonu ve važné klasické hudbě v jeho počátcích
Využití v klasické symfonické hudbě.
využití ve vážné hudbě, Šostakovič-Valčíky, Prokofiev- Romeo a Julie, apod.
Využitý v klasickej hudbe.
Zavřenou hubičku.
zlaty dlouhy saxofon
zlatý velký hudební nástroj s páčkami, který umí otvírat dveře
Způsob hry podle školy Marcela Mula a z něj vycházejích učitelů
zřejmě půjde o styl hry, tón atp.
Že safoxon hraje klasický věci ne jen jazz např. z období klasicismu
Že se na saxofon hraje klasická hudba, ne jazz
Žlutý saxofon
22. Pojem "klasický saxofon" chápeme jako využití saxofonu pro hru klasického repertoáru (z oblasti vážné hudby - tzn. koncert, sonáta atp.), za využití klasických herních technik; dále hru v symfonickém orchestru nebo komorní hudbě.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokračovat dále | 349 | 100 % | 100 % |
23. Myslíte si, že saxofon původně vznikl pro účely:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Klasické hudby | 191 | 54,73 % | 54,73 % |
Jazzové hudby | 158 | 45,27 % | 45,27 % |
24. Saxofon byl zkonstruován se záměrem vyplnit zvukovou nevyváženost v orchestru mezi sekcemi smyčcových nástrojů, dřevěných dechových nástrojů a žesťových dechových nástrojů - tedy pro účely hudby klasické. Adolphe Sax nástroj zkonstruoval okolo roku 1840. Ve svých prvopočátcích byl masivně využíván pro účely hudby vojenské.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokračovat dále | 349 | 100 % | 100 % |
25. Vyberte, prosím, tvrzení, která nejvíce odpovídají Vašemu postoji ke "klasickému saxofonu":
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Již jsem slyšel/a hrát saxofon klasickou hudbu, líbí se mi to, ale myslím si, že primární uplatnění tohoto nástroje je v jiných žánrech | 127 | 36,6 % | 36,39 % |
Již jsem slyšel/a hrát saxofon klasickou hudbu, líbí se mi to a uznávám, že je saxofon plnohodnotným klasickým nástrojem | 109 | 31,41 % | 31,23 % |
Klasiku jsem již hrál/a a myslím si, že je nedílnou součástí saxofonového repertoáru | 61 | 17,58 % | 17,48 % |
Nikdy jsem se s pojmem nesetkal/a a nemám k němu tedy žádný vztah | 49 | 14,12 % | 14,04 % |
Klasický saxofon znám, ale využití saxofonu v klasické hudbě se mi nelíbí | 30 | 8,65 % | 8,6 % |
Klasiku na saxofon jsem nikdy nehrál/a a ani po tom netoužím | 30 | 8,65 % | 8,6 % |
Klasický saxofon je má srdcová záležitost | 29 | 8,36 % | 8,31 % |
Živí mě klasické i jiné žánry | 21 | 6,05 % | 6,02 % |
Klasiku mám rád/a, hraji ji, studuji ji, ale můj hlavní příjem tvoří hra jiných žánrů | 20 | 5,76 % | 5,73 % |
Klasiku jsem již hrál/a /hraji, ale nemám ji rád/a | 15 | 4,32 % | 4,3 % |
Nikdy jsem klasiku nehrál, ale líbí se mi/láká mě | 14 | 4,03 % | 4,01 % |
Klasikou se živím a nemusím hrát jiný žánr | 6 | 1,73 % | 1,72 % |
jsem univerzální hráč | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Klasiku se saxofonem jsem snad ani nikdy neslyšel :) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Klasika na saxofon je jako mít auto a jezdit s ním jen rovně. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Klasiku jsem hrál, ale neměl z ní příjem co se týče sólové hry s klavírem. V saxofonovém kvartetu ji mám i honorovanou - hlavně barokní skladby, ale v kombinaci s jazzovou hudbou.. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V hudební praxi je možné skloubit více činností, přičemž klasický saxofon může mít dominantní roli... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
kolasický saxofon je technikou hry neslučitelný s jinými žánry co se týče techniky hry, tedy postavení nátisku, ideálu tónové představy témbru. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Saxofon je krásný v každém zanru | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Žádná odpověď | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nejsem aktivní hudebník | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
S pojmem se mi nejvíce (opět jako klavíristovi) spojí vstupy saxofonu v Rapsodii v modrém G. Gershwina, byť jde o klasiku velmi inspirovanou jazzem. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Lenost číst tolik možností, omlouvám se :( | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
o uplatnění saxofonistů nic nevím, ale myslím že tomu klasičtějšímu povědomí by určitě pomohlo víc sólových skladeb s doprovodem orchestru (klidně komorního) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nechci aby moje odpovědi vyzněly nepřátelsky vůči klasickému saxofonu. Sám mám jenom jednu zkušenost s hraním Kartinek ve fildě, ale neuchvátilo mě to. Standardy a hraní s malejma partama , bigbandy, improvizace, kluby, to mě naplňuje , ale hra klasiky mě nepřinášela žádnou radost ani na fagot. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Právě jsem tento termín poznal | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
26. Myslíte si, že lze v ČR studovat klasický saxofon na konzervatoři?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 258 | 73,93 % | 73,93 % |
Nevím | 55 | 15,76 % | 15,76 % |
Nerozlišuje se to | 24 | 6,88 % | 6,88 % |
Ne, studuje se pouze jazz | 12 | 3,44 % | 3,44 % |
27. Myslíte si, že lze v ČR studovat klasický saxofon na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 28, Ne, studuje se pouze jazz → otázka č. 29, Nerozlišuje se to → otázka č. 29, Nevím → otázka č. 29].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 217 | 62,18 % | 62,18 % |
Nevím | 97 | 27,79 % | 27,79 % |
Nerozlišuje se to | 18 | 5,16 % | 5,16 % |
Ne, studuje se pouze jazz | 17 | 4,87 % | 4,87 % |
28. Vyberte, prosím, na které/kterých VŠ se podle Vás studuje klasický saxofon:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
AMU Praha | 97 | 44,7 % | 27,79 % |
JAMU Brno | 69 | 31,8 % | 19,77 % |
Jinde - do pole "Vlastní odpověď" prosím specifikujte | 42 | 19,35 % | 12,03 % |
Nevím | 42 | 19,35 % | 12,03 % |
Ostravská univerzita | 21 | 9,68 % | 6,02 % |
Ostrava | 19 | 8,76 % | 5,44 % |
OSU | 7 | 3,23 % | 2,01 % |
Univerzita Ostrava | 2 | 0,92 % | 0,57 % |
V Ostravě | 2 | 0,92 % | 0,57 % |
Univerzita v Ostravě | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
VHŠ Ostrava | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
BANIK PIČO (!!!) | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ježkárna? | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
FU OU | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
FAU Ostrava | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
V Ostravě na Univerzite | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostravska univerzita - fakulta umeni | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostravská univerzita - Fakulta umění, Konzervatoř v Ostravě (Kaleta), v Kroměříži (Muhlhansel), v Českých Budějovicích (Pavlíková), v Praze (Fidler) | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Fakulta umění v Ostravě | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostrava - je tam kamarádka. Ostatní nevím. | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
univerzita Ostrava? | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostravská univerzita - FU | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Fakulta umění Ostrava | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
myslím, že v Ostravě je na Univerzitě, jinak spis konzervatoře, hamu jamu je jazz obor | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostrava, fakulta umeni | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
FU Ostravské univerzity | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Nemyslím si, že se v ČR vyučuje na VŠ „hra na klasický saxofon“ | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostrava Fakulta umění | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
VŠ Ostrava | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
JAMU Ostrava? | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Pokud vím, na AMU i JAMU je možné studovat jazzový saxofon. Další studium saxofonu je myslím možné i na Ostravské univerzitě. | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
pouze na Gymnáziu Adolphea Saxe | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
Ostravaaa bejby | 1 | 0,46 % | 0,29 % |
29. Klasický saxofon se nyní vyučuje na konzervatořích v Praze (Pražská konzervatoř, Konzervatoř Jana Deyla, Mezinárodní konzervatoř Praha), Teplicích, Pardubicích, Ostravě, Brně, Kroměříži, Českých Budějovicích, Plzni a na Ostravské univerzitě.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokračovat dále | 349 | 100 % | 100 % |
30. Vyberte, prosím, všechny možnosti, ve kterých se Vám líbí využití saxofonu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Big band | 298 | 85,39 % | 85,39 % |
Jazzové kombo | 271 | 77,65 % | 77,65 % |
Blues | 256 | 73,35 % | 73,35 % |
Plesová kapela | 243 | 69,63 % | 69,63 % |
Sólový nástroj (s klavírem, akordeonem...) | 240 | 68,77 % | 68,77 % |
Sólo s orchestrem | 237 | 67,91 % | 67,91 % |
Symfonická filmová hudba | 228 | 65,33 % | 65,33 % |
Retro orchestry (menší uskupení-např. Melody Makers) | 223 | 63,9 % | 63,9 % |
Funky | 217 | 62,18 % | 62,18 % |
Komorní soubor (kvarteto, trio...) | 208 | 59,6 % | 59,6 % |
Symfonický orchestr | 207 | 59,31 % | 59,31 % |
Muzikál | 205 | 58,74 % | 58,74 % |
Populární hudba (např. Felix Slováček) | 193 | 55,3 % | 55,3 % |
Dixieland | 178 | 51 % | 51 % |
Wind symphonic band ( např. Hudba Hradní stráže a Policie České republiky) | 171 | 49 % | 49 % |
Kapela (např. Chinaski) | 171 | 49 % | 49 % |
Rock'n'Roll | 159 | 45,56 % | 45,56 % |
Easy-listening (např. hudba do restaurace) | 149 | 42,69 % | 42,69 % |
Lounge Bar Music | 149 | 42,69 % | 42,69 % |
Elektronická hudba (DJ) | 141 | 40,4 % | 40,4 % |
Rock | 131 | 37,54 % | 37,54 % |
Romantic Saxophone (např. Kenny G) | 129 | 36,96 % | 36,96 % |
Marching band | 121 | 34,67 % | 34,67 % |
Dechovka | 82 | 23,5 % | 23,5 % |
Všude | 2 | 0,57 % | 0,57 % |
Všude, když je to vkusné a umí se na to | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Asi je to i dost kus od kusu, líbí se mi různé věci. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nelíbí se mi saxofon celkové. Většinou ho vídám v bigbandech ale většina saxofonistů co znám jsou divní | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
erotické scény ve filmech | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V čemkoli | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
A u všech odpovědí platí, že jak v které skladbě. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
hlavně sólový s jazzovou kapelou | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Kdekoliv kde se v danou chvíli hodí | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nejsem fanoušek tohoto nástroje | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Kenny G mě rozsekal :-D | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v šatně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Využití saxofonu se mi nelíbí nikde | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Hraji v Melody Makers | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Experimentální jazz, soudobá hudba, novatorské přístupy | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
filmová muzika | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Progresivní žánry (např. Už jsme doma) nebo post-punk a new wave (viz. Talking Heads) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V podstatě všude | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
SKA | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Jazz Rock | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
všude možně, dnes už fungují nejrůznější fůze napříč žánry a styly | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Asi se hodí do všech nabízených. Neoznačil jsem ty žánry, které jsou podle mě špatné, ale nemůže za to saxofon. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
všechny | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
The Simpsons | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
všude kde je použitý vkusně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
téměř všude | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Instagramový machrovinky (např. Danny J) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
31. Napište, prosím, co Vás jako první napadne při slovu saxofon. (může to být jméno, kapela, film, barva, zvuk, cokoliv)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jazz | 58 | 16,62 % | 16,62 % |
zlatá | 7 | 2,01 % | 2,01 % |
Lisa Simpsonová | 6 | 1,72 % | 1,72 % |
Felix Slováček | 5 | 1,43 % | 1,43 % |
Zvuk | 5 | 1,43 % | 1,43 % |
Charlie Parker | 4 | 1,15 % | 1,15 % |
Red Dwarf Band | 4 | 1,15 % | 1,15 % |
Lisa Simpson | 4 | 1,15 % | 1,15 % |
Big Band | 4 | 1,15 % | 1,15 % |
Líza Simpsonová | 4 | 1,15 % | 1,15 % |
ostatní odpovědi | 248 | 71,06 % | 71,06 % |
32. Nyní mi dovolte se v rámci zpřesnění výstupu dotazníku zeptat se na základní osobní údaje. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 185 | 53,01 % | 53,01 % |
Žena | 159 | 45,56 % | 45,56 % |
Nechci uvést | 5 | 1,43 % | 1,43 % |
33. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-29 | 131 | 37,54 % | 37,54 % |
11-19 | 79 | 22,64 % | 22,64 % |
30-39 | 50 | 14,33 % | 14,33 % |
40-49 | 35 | 10,03 % | 10,03 % |
50-59 | 31 | 8,88 % | 8,88 % |
60-69 | 9 | 2,58 % | 2,58 % |
70+ | 8 | 2,29 % | 2,29 % |
Nechci uvést | 5 | 1,43 % | 1,43 % |
Do 10 let | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
34. Nyní máte prostor se vyjádřit k dotazníku, napsat své postřehy nebo cokoliv, co Vás k tématu napadne.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
...
Ať Ti práce dobře dopadne. Lukáš
ať Vám to dobře dopadne
Ať žije saxofon.
Až na tu Ostravu... nemám to tak úplně zažité. pěkný dotazník.
ďakujem.
děkuji za dotazník, konečně nějaký skvělý! Moc mě to bavilo
Děkuji za rozšíření obzorů
Děkuji, rád jsem pomohl
Dobrý půzkum lidí v ČR ve vztahu k saxofonu.
Dobře zpracovaný dotazník
Dotazník byl vyplněn během cvičení na saxofon :-)
Dotazník mě i poučil, neboť jsem se, ač absolvent obou stupňů ZUŠ (obor hra na housle), s pojmem klasický saxofon nesetkal nebo si nepamatuji jeho význam
Dotazník mi připadá dobrý a je to přesně téma, které mě teď zajímá. Je velká škoda, že saxofon není v základním symfonickém orchestru. Chtěl bych někdy slyšet kvarteto saxofonů soprán až baryton v symfonickém orchestru. Jinak se mi na saxofonech líbí třeba to, že tvoří kompletní rodinu od piccolo až po kontrabas a že se pravidelně střídají v ladění Bb - Eb. Eb ladění se mi zase ale nelíbí, to už mění předznamenání o hodně. Nerozumím tomu, proč nejsou třeba v F.
Dotazník se mi líbil a nezbývá mi nic jiného, než Vám popřát, ať jsou veškeré odpovědi respondentů pro Vás relevantní a poslouží danému účelu.
Dotazníky jsou mnohem zbytečnější než klasický saxofon.
Drž se, vypadá to, že chystáš něco velkýho!
Držím palce Áďo
Držím palce při obhajobě! PF
Emerald is a gemstone and a variety of the mineral beryl (Be3Al2(SiO3)6) colored green by trace amounts of chromium and sometimes vanadium. Beryl has a hardness of 7.5–8 on the Mohs scale. Most emeralds are highly included, so their toughness (resistance to breakage) is classified as generally poor. Emerald is a cyclosilicate. <3
Hodně zdaru s bakalářkou!
chtělo by to kromě možnosti "ukončit a smazat" mít možnost vrátit o jednu otázku zpět. Snad odpovědi posloužily, a přeju ať se daří.
jako sólový nastroj v neumělecké hudbě (jazz ,rock,pop...) nejvíce využitý pro jeho možnost přiblížit se atributům lidského hlasu.( rozsah dynamiky ,barvy, ohýbání tónu) V klasické hudbě nedosahuje rozsahem ,technikou ,dynamikou,barvou možností ostatních klasických dřev. Proto od jeho vynálezu není standartně v klasických symf. orchestrech využíván.
Je velmi chválihodné, že se v ČR konečně vyučuje hra na saxofon na profesionální úrovni v konzervatořích i VŠ, že se vychovávají kvalitní hráči a také pedagogové (hlavně pro výuku v ZUŠ, kde zatím učí mnoho laiků).
Jsem korepetitorka na konzervatoři, pár let jsem doprovázela saxonisty. Měla jsem velkou radost ze znovuvzkřísení výuky tohoto krásného nástroje. Překvapil mě poněkud repertoir výuky - jednalo se buďto o transkribce klasických skladeb nebo o původní skladby napsané od dob vzniku nástroje - tedy od r. 1840 a později - což byly klasicistní skladby nebo skladby z přelomu min. století působící poněkud salónním dojmem (byly sice technicky velmi náročné, ale dalo by se říci, více či méně hudebně zdařilé - poplatné módě době svého vzniku)... A kromě těchto skladeb pak jsou zařazovány skladby ryze novodobé od současných skladatelů, mnohé jsou velmi obtížné a jsou velkým obohacením moderní kulturní scény. Ano, je ale zřejmé, že saxofon se zabydlel zejména v hudbě nonartificiální (jzejména v oblasti jazzu, pop. a taneční hudby, proto může být pozice saxofonu v oblasti hudby klasické poněkud kontroverzní... Věřím, že rozšíření oblastí působnosti tohoto krásného nástroje se časem stane běžnou záležitostí a potvrdí se jeho univerzálnost.
Jsem prvním absolventem konzervatoře (Ostrava 2008) i bakalářského studia (Ostrava 2015) klasického saxofonu v ČR. Kdybyste měla zájem o nějaké informace, jsem Vám k dispozici. Přeji hodně zdaru. Daniel Troszok dtroszok@seznam.cz
kategorizace (žánry, využití...) v jedné z posledních otázek je poněkud zvláštní, myslím, že podivně směšuje x hledisek dohromady ...
když poslouží dobré věci tak ano
Klasický saxofon se v pradávnu objevil jako jeden z mnoha vrtochů Adolfa Saxe, aniž tušil, jak se s jeho nápadem později naloží...Použili jej skladatelé jako požadavek barvy v tělesech artificialní hudby, ale díky svým výrazovým možnostem nalezl okamžitě svůj domov na začátku 20. století ve stylech jazzu, a dalších odvozených žánrových odnoží, jejichž součastí je požadovaný a vítaný individuální projev hráče, prostor pro vyjádření názoru, emocí a zejména pro improvizaci. Jako jeden z mála nastrojů umožňuje variabilní techniku hry, a tedy přistoupit k tvorbě tónu a frází zcela originálně. Mnoho saxofonistů výše zmiňovaných žánrů je rozpoznatelných po prvních tónech. Klasický saxofon naproti tomu baží po uniformní barvě tónu, po jednom způsobu interpretace. Jeden předepsaný projev, jeden zvuk, jedna barva, vše ostatní je projev nepřijatelný. Klasický saxofon pitvoří a umrtvuje potenciál ve zvuku saxofonu, znásilňuje jej do témbru houslí a violončel. Díky tomu, že přefukuje do oktávy lze velmi brzo zvládnout hru na něj (pravý opak houslí či klarinetu) proto je dobrou volbou pro děvčata, která mají dilema po svém přípravném nástroji, kam přesedlat. Může to být příčná flétna. Druhá polovina z nich zvažuje zále: Klarinet je těžký na hmaty, hoboj je trapný, fagot je těžký na krk a navíc astronomicky drahý a vůbec není sexy. Saxofon naproti tomu je jasnou volbou. Je prostě COOL. A překážkou není ani zřejmá dechová indispozice hráčky na saxofon. Aby saxofonistka nástroj dechově zvládla, klasický saxofon dává řešení. Abnormálně zavřená hubice tolik dechu nenárokuje a vzniknuvší výsledná barva přidušeného šalmaje je dokonce přínosem. Saxofon dodá na osobní atraktivnosti, je to dokonalá záminka na kterou se dá stočit rozhovor. Je evidentní, že mnoho hráču a zejména hráček si v saxofonu něco kompenzuje. Dokonce se dá vystopovat, že přitahuje určité archetypální povahy. A nezanedbatelná je i jeho úloha image doplňku na podiu, kdy posluchač věnuje spíše pozornost zrakovou hráčce, nežli pozornost sluchovou dané skladbě.
Len tak dalej
lol
Mám tento nástroj ráda, připomíná mi má studentská léta kdy jsem ráda chodila do jazovych klubů Dnes na něj hraje můj vnuk.
Moc hezké zpracování otázek, přeji hodně štěstí :)
Momentálně na konzervatoři studuji místo saxofonu klasického klasický zpěv a pokud se vše podaří, tak jak má, jsou si výsledné tóny/škály velice podobné barevně, což mě baví.
Mrzí mě, že mnoho lidí nerozumí tomuto nástroji, hledí na něj povrchně, a ani jej přitom nestudují- jakou celou škálou hudebních technik a zvukobarev disponuje. Ať Ti dobře dopadne diplomka! ❤️
Myslím si že je velice dobře že se zajímáte o odpovědi druhých na tohle téma, protože každej kdo je muzikant nebo není muzikant to vidí jinak
Myslím, že i přes slušnou oblibu saxofonu i jeho využití, je stále potřeba provádět osvětu o tomto nástroji (vzorem budiž tento dotazník)
Na saxofonu jsem absolvovala ZUŠ a vždy jsem ho vnímala jako jazzový nástroj. Klasické využití je určitě opomíjené a děkuji, že se mu v dotazníku věnujete a rozšiřujete o něm povědomí.
nástroj všestranně použitelný téměř ve všech hudebních žánrech
nechapu smysl...
Nejlíp na saxofon hraje Áďa.
Nejspíš nic
nemám připomínek
nemám rád dotazníky ale když to pomůže tak proč ne.
Nemíchej aktivní hraní a učení z hlediska příjmu. (u 1 otázky aktivního hraní je učení/aranžování jako poslední možnost, jinak celkem rozlišené) Ještě dobré zmínit, pro jaký obor práci píšeš - předpokládám u tebe na pedagogické fakultě - Hv. Zjišťuješ povědomí lidí o klasickém saxofonu. To je dobré. Jako další vhodný průzkum, obzvlášť na pedagogické fakultě, vidím, zda a proč se učit hrát na saxofon na ZŠ (SŠ) (samozřejmě by sem šly zařadit všechny nástroje vyjma klavíru a houslí-hlavně ty dechové) a jaké to má (v případě zájmu a pokroků žáka) důsledky pro budoucí pracovní uplatnění. Nebo alespoň zjišťovat pohnutky, proč se žáci začali učit hrát na saxofon. (Hypotéza: Rodiče rozhodli pro ZUŠ) No a absolventi oboru hudební výchova (nic proti tobě) vyučující saxofon a další zmíněné nástroje v ZUŠ nesmí zapomenout, že výuka hry na saxofon (a dalších nástrojů kromě houslí a klavíru) není přípravou pro studium hudební výchovy. (Někteří učitelé chtějí po svých žácích nemožné, když mají peďák jako svou sociální jistotu.) Problém je, že výše zmínění učitelé zavrhují konzervatoř pro problém s obživou - neuvědomují si však, že je to vhodná příprava na studium HV mimo jiné hlavně díky povinnému klavíru. (oproti tomu na ZUŠ se na nutný klavír pro hudební výchovu saxofonisté a další instrumentalisté většinou nenaučí, na gymnáziu s rozšířenou HV už vůbec ne) V podstatě popisuji problém kluci a saxofon (či jiný nástroj) a měl by se řešit. Za minulého století se tento problém řešil učebním oborem. (ovšem spíš v hudební rodině) Studium dětí na ZUŠ s ohledem na možná budoucí rizika by se mělo ošetřit legislativně. (např. nelze po ZUŠ jít na gymnázium, pokud to není současně s učebním oborem či střední odbornou školou/konzervatoří)
Neobvyklé téma, děkuji!
nic
Nic
Nič mi nenapadá.
Občas trochu moc možností, jinak hezké
OK
Pardon,nemám teď čas,Tonička už chce domů.
Pěkně zpracováno :)
Perfektní
Podle mě z mých odpovědí nevyzní úplně správně můj vztah k saxofonu. Jsem studentka, chodím do Zuš a v rámci této výuky jsem i členkou saxofonového souboru. S tím ovšem hrajeme velmi zřídka a zaplaceno za koncerty nedostáváme. Nemám pravidelný příjem, nemusím si ještě vydělávat na živobytí, takže když dostanu za nějaké hraní peníze, nepovažuji to za příjem, ale jednorázovou odměnu. Na saxofon hraji ještě v malé kapelce s kamarády. Koncertů máme za sebou několik, ale nikdy jsme žádné peníze nevybírali.
Přeji maximální úspěch tohoto dotazníku, absolutně maximální úspěch, kterého lze dosáhnout, i toho kterého se zdánlivě dosáhnout s "pouhým" dotazníkem nedá!
Přeji si, aby si klasický saxofon u nás našel své místo a budu se snažit tomu domoci!
Přijde mi, že se k saxofonu přistupuje jako k méně důležitému nástroji a některým lidem připadá nudný. Je to velká škoda, dle mého názoru dokáže saxofon hudbu krásně oživit.
rozririla jsem si vedomosti o saxiku
Ságo je nejlepší!
Saxofon je královský nástroj a nemělo by se ani přemýšlet nad tím, kde je jeho využití vhodnější, zdali v tzv. vážné hudbě, jazzu nebo popu? Jeho využití je takové, jaká je i hudba, buď je dobrá nebo špatná, tak je to i se saxofonem (tedy spíše interprety na tento nástroj).
Saxofon je super, zbožňuji ten moment, kdy přichází sólo saxofonu a ten frajer(ka) ten nástroj dokáží narovnat.
Snad jen, že držím palce při zpracovávání.
STO je nejlepší kapela na světě (nebo aspoň možná v Hradci Králové), běžte se podívat na náš Instagram:D(STO jazz orchestra)
Supa čupa, cením vzdělávací vložky, hodně štěstí se zpracováním ;)
Super otázky, moc by mě zajímala výsledná práce, snad pak bude k dohledání :-) Eliška
supr skvěly moc se mi líbil
Svět saxofonu mne pohltil.Tyto nástroje jsem vyråběl a opravují je od r. 1983.Zabývám se i jejich historii a tyto nástroje občas i vystavuji na veřejnosti. www.saxofonservis.eu Daniel Jaša
Těším se na vyhodnocení. A přeji mladé generaci hodně energie a elánu k tomu, aby byl klasický saxofon daleko víc slyšet.
Uvědomil jsem si, že klasický saxofon potřebuje vlastní slavné skladby, s těmi si budeme zvuk následně spojovat
V některých otázkách hned ze začátku bylo pro mne těžké se zařadit. Během střední školy jsem chodila do ZUŠky na tenor saxofon. Zůstalo mi to jako koníček dodnes a tak si čas od času s přáteli hrajeme jen tak pro radost sobě i ostatním v několika místních hospůdkách. Bez výdělku, jen za pivo a guláš. Jsem tedy aktivní hráčka bez výdělku, ale taková možnost tam nikde nebyla. :-(
Veľa šťastia s prácou :)
Vyplnila jsem, abych pomohla.
za mě trochu těžší čtení z pohledu laika :)
Zajímal by mě Váš výstup. Každopádně mám saxofon a hru na něj moc rád, mám poměrně dost zkušeností, a sám za sebe můžu říct, že populární styly mě baví, klasika mi nevadí, ale ani mě nenaplňuje. Snažím se to ovšem svým studentům nevnucovat, naopak jim doporučuji poslech maximálního rozpětí, aby si mohli svůj názor vytvořit sami. Přeji Vám hodně úspěchů a zdraví.
Zajímaly by mě výstupy, popř. celá bakalářská práce.
Zajímavé
zajímavé téma k zamyšlení
Zajímavé, děkuji
Zajimavy, nikdy jsem se nezamyslela, kde vsude muzu tenhle nástroj objevit
zbytečnost
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.