Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jmenuji se Lenka Vondráčková a jsem studentkou třetího ročníku Univerzity Jana Amose Komenského v Praze, oboru Vzdělávání dospělých.
Nyní pracuji na bakalářské práci, která se zabývá využíváním služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců.
Součástí této práce je průzkum mezi personalisty firem, majiteli firem, liniovými manažery a vedoucími pracovníky firem, mezi těmi, kdo se zabývají získáváním a výběrem pracovníků a mají zkušenosti se spoluprácí s personálními agenturami.
Pomocí tohoto průzkumu chci zjistit, jak často jsou využívány služby personálních agentur, jak jsou firmy, které tyto služby využívají spokojené s jejich kvalitou, jaké vidí klady a zápory takové spolupráce, proč služeb agentur využívají, co by chtěli zlepšit na práci personálních agentur atd.
K zodpovězení těchto a dalších otázek mi má pomoci právě tento dotazník.
Předem děkuji za čas, který věnujete vyplnění dotazníku. Prosím o jeho odeslání zpět na emailovou adresu: LenkaVondrackova@email.cz
Lenka Vondráčková
Odpovědi respondentů
1. Personální agenturu pro spolupráci vybírám podle:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- předchozí zkušenosti s agenturou
30
49,18 %
49,18 %
- referencí
13
21,31 %
21,31 %
- podle specializace agentury
5
8,2 %
8,2 %
- podle ceny, kterou agentura za své služby požaduje
4
6,56 %
6,56 %
- podle pracovníka agentury, který nábor realizuje
3
4,92 %
4,92 %
- máme nařízeno centrálně, s jakými agenturami můžeme spolupracovat
2
3,28 %
3,28 %
- podle reklamních materiálů agentury, webových stránek
2
3,28 %
3,28 %
- podlé délky působení agentury na trhu
1
1,64 %
1,64 %
- podle firemní filozofie agentury
1
1,64 %
1,64 %
2. Označte, jakou ze služeb personálních agentur využíváte nejčastěji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- recruitment (získávání a výběr zaměstnanců)
52
85,25 %
85,25 %
- temporary help (služby krátkodobé či dlouhodobé brigádnické výpomoci)
4
6,56 %
6,56 %
- executive search (přímé vyhledávání)
3
4,92 %
4,92 %
- personální poradenství, školení, vzdělávání
1
1,64 %
1,64 %
- payroll
1
1,64 %
1,64 %
3. Jak často využíváte služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- občas, pokud nemám dostatek uchazečů z vlastních zdrojů
25
40,98 %
40,98 %
- pravidelně, prostřednictvím agentur obsazujeme všechny pozice ve společnosti
14
22,95 %
22,95 %
- pouze při obsazování těžko obsaditelných pozic
12
19,67 %
19,67 %
- nepravidelně ( "čas od času")
8
13,11 %
13,11 %
- zcela vyjímečně
2
3,28 %
3,28 %
4. Uveďte hlavní důvod, proč při získávání a výběru zaměstnanců využíváte služeb personálních agentur:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- personální agentura má větší možnosti získat vhodné kandidáty (např. databáze apod.)
37
60,66 %
60,66 %
- úspora času
15
24,59 %
24,59 %
- specializace agentury na obor, z něhož konkrétně hledám uchazeče ( např.farmacie apod.)
7
11,48 %
11,48 %
- nemáme ve firmě pracovníka, který by nábory realizoval
2
3,28 %
3,28 %
5. Jaký typ zaměstnanců nejčastěji vyhledáváte ve spolupráci s personální agenturou ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- pracovníky na řadové pozice
26
42,62 %
42,62 %
- pracovníky na pozice ve středním managementu
25
40,98 %
40,98 %
- pracovníky na pozice ve vyšším managementu
7
11,48 %
11,48 %
- pracovníky do top managementu
3
4,92 %
4,92 %
6. Kvalitu uchazečů doporučených personálními agenturami hodnotím obecně jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- kvalitní
33
54,1 %
54,1 %
- průměrnou
25
40,98 %
40,98 %
- velmi kvalitní
2
3,28 %
3,28 %
- zcela nekvalitní
1
1,64 %
1,64 %
7. Označte tu z následujících možností, kterou by měly agentury v rámci své činnosti zlepšit:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- pochopení požadavků na osobnost, znalosti a dovednosti kandidátů, pochopení firemní kultury
31
50,82 %
50,82 %
- informovanost uchazečů před pohovorem u klienta o firmě, o pracovní pozici
11
18,03 %
18,03 %
- průběh výběru vhodných kandidátů, vedení pohovorů, testování, zjišťování informací o uchazečích
10
16,39 %
16,39 %
- komunikaci, poskytování průběžné zpětné vazby o výběru uchazečů
4
6,56 %
6,56 %
- profesionalitu a přístup svých konzultantů
3
4,92 %
4,92 %
- rychlost a flexibilitu
2
3,28 %
3,28 %
8. Komunikaci ze strany konzultantů agentur ( zpětnou vazbu ) o stavu výběrového řízení vnímám nejvíce jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- dostatečnou
50
81,97 %
81,97 %
- zcela dostatečnou
7
11,48 %
11,48 %
- nedostatečnou
4
6,56 %
6,56 %
9. Jako optimální frekvenci kontaktu s konzultantem agentury spatřuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- jen pokud pro mě má konzultant nové informace
27
44,26 %
44,26 %
- 1x za týden
18
29,51 %
29,51 %
- 2-3x za týden
13
21,31 %
21,31 %
- denní kontakt
3
4,92 %
4,92 %
10. Služby personálních agentur hodnotíte obecně jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- kvalitní
46
75,41 %
75,41 %
- spíše nekvalitní
15
24,59 %
24,59 %
11. Využití služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců ostatním firmám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- doporučuji
53
86,89 %
86,89 %
- nedoporučuji
7
11,48 %
11,48 %
- velmi doporučuji
1
1,64 %
1,64 %
12. Výše cen požadovaných agenturami za zprostředkování zaměstnance považuji za:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- přiměřené
37
60,66 %
60,66 %
- vysoké
24
39,34 %
39,34 %
13. Jakou PRŮMĚRNOU výši odměny za zprostředkování uchazeče ( za recruitment ) odvádíte personálním agenturám ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- 1,5 – 2 násobek nástupní mzdy kandidáta
20
32,79 %
32,79 %
- 2 – 2,5 násobek nástupní mzdy kandidáta
19
31,15 %
31,15 %
- 2,5 – 3 násobek nástupní mzdy kandidáta
11
18,03 %
18,03 %
- 1 – 1,5 násobek nástupní mzdy kandidáta
9
14,75 %
14,75 %
- 1 násobek nástupní mzdy kandidáta
2
3,28 %
3,28 %
14. Jaká je PRŮMĚRNÁ doba, po kterou Vám agentura poskytuje garance na kandidáty, které vám zprostředkuje ? (formou recrutimentu na hlavní pracovní poměr)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- 3 měsíce
45
73,77 %
73,77 %
- 4 – 6 měsíců
8
13,11 %
13,11 %
- 2 měsíce
7
11,48 %
11,48 %
- 1 měsíc
1
1,64 %
1,64 %
15. Jsou podle Vás garance poskytované agenturami v případě selhání ( odchodu či propuštění) uchazeče ve zkušební době dostatečné ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- spíše dostatečné
29
47,54 %
47,54 %
- spíše nedostatečné
22
36,07 %
36,07 %
- jsou dostatečné
7
11,48 %
11,48 %
- nedostatečné
3
4,92 %
4,92 %
16. Osobnost personálního konzultanta ( včetně jeho praxe a vzdělání ) je pro mě při spolupráci s personální agenturou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- velmi důležitá
38
62,3 %
62,3 %
- důležitá
23
37,7 %
37,7 %
17. Spolupráce s personální agenturou při získávání a výběru zaměstnanců je pro naši společnost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- přínosná
33
54,1 %
54,1 %
- je jen doplňkovým zdrojem při získávání a výběru zaměstnanců
17
27,87 %
27,87 %
- velmi přínosná
9
14,75 %
14,75 %
- přínos je minimální
2
3,28 %
3,28 %
18. Zjišťují si obecně konzultanti agentur dle Vašeho názoru dostatečně informace o pozici, kterou pro Vás obsazují, o požadavcích na vhodné uchazeče ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- dostatečně
36
59,02 %
59,02 %
- nedostatečně
11
18,03 %
18,03 %
- ano, zcela dostatečně
8
13,11 %
13,11 %
- nedostatečně
5
8,2 %
8,2 %
- zcela nedostatečně
1
1,64 %
1,64 %
19. Považujete za důležité, aby konzultant před zahájením výběru uchazečů pro Vaši společnost navštívil Vaši firmu osobně ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- ano, je to pro mě velmi důležité
44
72,13 %
72,13 %
- ne, je to pro mě zcela nedůležité
10
16,39 %
16,39 %
- je mi to jedno
7
11,48 %
11,48 %
20. Při získávání a výběru zaměstnanců využívám služeb:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- 2 personální agentur
23
37,7 %
37,7 %
- 3-5 personálních agentur
18
29,51 %
29,51 %
- pouze 1 personální agentury
11
18,03 %
18,03 %
- 5 a více personálních agentur
9
14,75 %
14,75 %
21. Plánujete v budoucnu spolupráci s personálními agenturami při získávání a výběru zaměstnanců ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
44
72,13 %
72,13 %
nevím
12
19,67 %
19,67 %
ne
5
8,2 %
8,2 %
22. Prosím, napište, jaké hlavní VÝHODY spatřujete ve spolupráci s personální agenturou při získávání a výběru zaměstnanců:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
úspora času
4
6,56 %
6,56 %
úspora času, oborové zaměření
1
1,64 %
1,64 %
specilizace agentury, množství kandidátů, čas.úspo
1
1,64 %
1,64 %
rychlost výběru uchazeče a zkušenosti s trhem prác
1
1,64 %
1,64 %
množství externích zdrojů
1
1,64 %
1,64 %
zmapovaný trh inzerce a integr. odezva ze vš www
1
1,64 %
1,64 %
rychlý nábor pracovníků
1
1,64 %
1,64 %
FLEXIBILITA, RYCHLOST
1
1,64 %
1,64 %
úspora peněz a času
1
1,64 %
1,64 %
úspora času, zrychlení náboru
1
1,64 %
1,64 %
ostatní odpovědi
navýšené možnosti zdrojů hledání lidí, čas.flexibl úspora času při základním výběru uchazečů Urychlení náboru, širší spektrum kandidátů. úspora času při prvním výběru zaměstnanců úspora času, databáze uchazečů pokrývají nárazové nároky na nabírání lidí velká databáze kandidátů větší zkušenosti a možnosti Databáze uchazečů. úspora času, rozmanitost kandidátů Velká databáze uchazečů větší databáze kandidátů specializace a zkušenosti agentury v oboru doprav nabídka kvalitních zaměstnanců Oslovení uchazečů aktuálně nesledujících inzerci. prvotní síto (za předpokladu jasných instrukcí) agentury mají databáze kvalitních uchazečů ušetří mi to čas a peníze ušetření času časová efektivita, větší záběr kandidátů uchazeče, o kterých bych se jinak nedozvěděla úspora času, databáze volných lidí na trhu práce Jso specializovaní, více času i možností předvýběr vhodných uchazečů= ušetření mého času uspora casu, vyber z vetsiho poctu kandidatu uspora casu doporučení odpovídajících kandidátů větší možnosti inzerce Profesionální přístup agentury Mohou poskytnout kandidáty z jiných zdrojů. nedostatek kandidátů z vlastních zdrojů větší počet vhodných kandidátů rychlost vyhledání kandidáta možnost využití vlastní databáze uchazečů selekce životopisů předselekce a plynoucí uspora času, přístup do da časová úspora přehled o trhu práce, dostatek uchazečů z oboru sirsi vyber rozšíření nabídky vyhovujících uchazečů pro výběr Větší portfolio uchazečů o zaměstnání úspora času, schopnost lépe sestavit inzerci širší databáze pro výběr, před selekce kandidátů úspora času, eliminace nevhodných kandidátů čas větší možnost výběru zaměstnanců -databáze databáze uchazečů širší výběr nových zaměstnanců
48
78,69 %
78,69 %
23. Prosím, napište, jaké hlavní NEVÝHODY spatřujete ve spolupráci s personální agenturou při získávání a výběru zaměstnanců:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neprofesionalita
2
3,28 %
3,28 %
cena
2
3,28 %
3,28 %
finanční náklady
1
1,64 %
1,64 %
někdy nepochopení potřeb firmy
1
1,64 %
1,64 %
nedostatečná vhodnost kandidáta na pozici
1
1,64 %
1,64 %
Trenkw a/minim odezva b/ cena c/ přístup konzult
1
1,64 %
1,64 %
neznalost prostředí
1
1,64 %
1,64 %
MNOHDY MALÁ INFORMOVANOST O VÝŠI VZDĚLÁNÍ
1
1,64 %
1,64 %
málo nabídek
1
1,64 %
1,64 %
neznalost naší firemní kultury, nepochopení pozice
1
1,64 %
1,64 %
ostatní odpovědi
časté střídání konzultantů v agenturách žádné zásadní nevýhody Neznalost firemního prostředí, požadavků na kandid finanční a časová náročnost často jsou pouhými "přeposílači CV" je to drahé snaha prodat za každou cenu cena a délka procesu Vysoké ceny. drahá služba např. posouzení technický požadavků u kandidáta Vysoká cena za kandidáta mnohdy jsou nám doporučování stejní kandidáti větší finanční náklady pro firmu vyšší cena za přijatého zaměstnance Ztráta/zkreslení informací při zprostředkování. doubblování kandidátů ("monopolní "inzertní zdroj) vyšší cena za recruitment příliš dlouhá doba nástupu vhodného uchazeče nepochopeni profilu kandidata nezná prostředí a kulturu firmy, povrchní pohovory náborový proces v personálních agenturách není dos nepochopení priorizace požadavků Přemrštná cena a nedost.garance některé agentury se nevěnují výběru uchazečů a "ne financni vysoká cena služby financni naroky finančně náročné neznalost pozice, předávání mylných informací Agentrua někdy chce poskytnou službu za každou ce zdlouhavý výběr Cena za kandidáty. zbytečně zdlouhavé jednání kandidáti jsou méně kvalitní než ti z vlastních zd vysoká odměna poskytované garance nepochopení hledané pozice od klienta náklady neznalost firmy, která zaměstnance potřebuje n nákladová stránka Při nevhodném doporučení kandidáta = ztráta času cena, snaha doporučit i nevhodné kandidáty snaha obsadit pozici za každou cenu ne 100% kvalit zvýšené náklady vysoká odměna, nízká informovanost o firmě a pozic vysoká cena nejsem u prvních pohovorů
49
80,33 %
80,33 %
24. Prosím, napište, JEDNU pro Vás nejdůležitější věc, kterou by měly personální agentury zlepšit na své práci:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
komunikace
3
4,92 %
4,92 %
zpětná vazba
1
1,64 %
1,64 %
pochopení požadavku "koho hledáme"
1
1,64 %
1,64 %
individualizaci přístupu ke klientovi
1
1,64 %
1,64 %
doporučovat jen ty nejkvalitnější kandidáty
1
1,64 %
1,64 %
průnik požadavků klienta s vlastnostmi uchazečů
1
1,64 %
1,64 %
KOMUNIKACI
1
1,64 %
1,64 %
rychlost
1
1,64 %
1,64 %
osobní přístup
1
1,64 %
1,64 %
zájem osobního setkání
1
1,64 %
1,64 %
ostatní odpovědi
zaměřit se na školení a kontrolu konzultantů Pochopení požadavků na hledanou pozici. větší důraz na kvalitu kandidáta, jehož CV předáva osobní pohovory a testování vhodnosti uchazečů přesnost výběru kandidátů profesionální přístup přesné pochopení pozice hledaného kandidáta Více se zajímat o obsazované pracovní pozice. doporučovat skutečně jen kvalitní kandidáty nabídnout i jiné služby, které fa prozatím nevyuží rychlost dodání kandidátů více se zajímat o nově vypsané pracovní pozice Informovat uchazeče o firmě, kam se hlásí. nabízet jen uchazeče vhodné na zadanou pozici Raději jen 1 uchazeče, ale opravdu vhodného. informovanost o pozici, firmě a o kompettenci kand zjistit si více informací o dané pozici zpětné vazby ziskani informaci pred pocatkem hledani kandidata větší znalosti o obsazovaných pozicích náborový proces a testování kandidátů práce a úprava kandidátských CV, aby vypadala prof Změna systému odměňování hlavně komunikace-osobní přístup informace uchaze o pozici/firme lépe pochopit požadavky firmy na kandidáta komunikace se zamestnavatelem zdokonalit výběr více selektovat kandidáty, nezasílat "křoví" Odpovědnější výběr užší spolupráce s konkrétní firmou Profesionální vystupování konzultantů. profesionalita jejich konzultantů reference o kandidátech kandidáta vyprofilovat konunikace o pruběžném stavu zakázky klienta zvýšit záruku za vybrané zaměstnance odbornost n objektivni a detailni posouzeni kvalit uchazecu poznat zaměstnavatele - popsat a "prodat" uchazeči Více komunikace snížit ceny pochopení potřeb klienta důslednější prověření schopností kandidátů informovanost o pozici vyšší kvalita služeb nevím kvalifikovanost konzultantů
49
80,33 %
80,33 %
25. Označte, prosím,v jakém oboru Vaše firma působí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- obchod, prodej, služby
27
44,26 %
44,26 %
- průmysl, výroba, strojírenství
10
16,39 %
16,39 %
- finance, banky, pojišťovny
5
8,2 %
8,2 %
- IT
3
4,92 %
4,92 %
jiný – uveďte jaký:
3
4,92 %
4,92 %
média
2
3,28 %
3,28 %
nic
2
3,28 %
3,28 %
farmaceutická firma
1
1,64 %
1,64 %
stavebnictví
1
1,64 %
1,64 %
centrum sdílených služeb
1
1,64 %
1,64 %
školství
1
1,64 %
1,64 %
námořní kontejnerová přeprava
1
1,64 %
1,64 %
telekomunikace
1
1,64 %
1,64 %
balicí technika a materiály
1
1,64 %
1,64 %
distribucni psolecnost
1
1,64 %
1,64 %
více oborů z uvedených
1
1,64 %
1,64 %
26. V naší společnosti působím na pozici:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- personalista, personální manažer
28
45,9 %
45,9 %
- majitel, jednatel společnosti
10
16,39 %
16,39 %
- vedoucí oddělení, liniový manažer
9
14,75 %
14,75 %
- firemní asistentka
3
4,92 %
4,92 %
- asistentka personálního oddělení
3
4,92 %
4,92 %
key account manager
1
1,64 %
1,64 %
manažer pro klíčové zákazníky
1
1,64 %
1,64 %
personální ředitel
1
1,64 %
1,64 %
nic
1
1,64 %
1,64 %
markting manager
1
1,64 %
1,64 %
asistentka jednatele/zástup za personalistku
1
1,64 %
1,64 %
back office manager
1
1,64 %
1,64 %
- jiná pozice - uveďte jaká, prosím:
1
1,64 %
1,64 %
27. Kolik pracovníků pracuje ve vaší společnosti ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
- 200 a více
24
39,34 %
39,34 %
- do 20
10
16,39 %
16,39 %
- 100 – 150
9
14,75 %
14,75 %
- 20 – 50
9
14,75 %
14,75 %
- 50 – 100
8
13,11 %
13,11 %
- 150 – 200
1
1,64 %
1,64 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Uveďte hlavní důvod, proč při získávání a výběru zaměstnanců využíváte služeb personálních agentur:
odpověď - personální agentura má větší možnosti získat vhodné kandidáty (např. databáze apod.):
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi - pouze při obsazování těžko obsaditelných pozic na otázku 3. Jak často využíváte služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců?
18. Zjišťují si obecně konzultanti agentur dle Vašeho názoru dostatečně informace o pozici, kterou pro Vás obsazují, o požadavcích na vhodné uchazeče ?
odpověď - dostatečně :
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi - referencí na otázku 1. Personální agenturu pro spolupráci vybírám podle:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Personální agenturu pro spolupráci vybírám podle:
2. Označte, jakou ze služeb personálních agentur využíváte nejčastěji:
3. Jak často využíváte služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců?
4. Uveďte hlavní důvod, proč při získávání a výběru zaměstnanců využíváte služeb personálních agentur:
5. Jaký typ zaměstnanců nejčastěji vyhledáváte ve spolupráci s personální agenturou ?
6. Kvalitu uchazečů doporučených personálními agenturami hodnotím obecně jako:
7. Označte tu z následujících možností, kterou by měly agentury v rámci své činnosti zlepšit:
8. Komunikaci ze strany konzultantů agentur ( zpětnou vazbu ) o stavu výběrového řízení vnímám nejvíce jako:
9. Jako optimální frekvenci kontaktu s konzultantem agentury spatřuji:
10. Služby personálních agentur hodnotíte obecně jako:
11. Využití služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců ostatním firmám:
12. Výše cen požadovaných agenturami za zprostředkování zaměstnance považuji za:
13. Jakou PRŮMĚRNOU výši odměny za zprostředkování uchazeče ( za recruitment ) odvádíte personálním agenturám ?
14. Jaká je PRŮMĚRNÁ doba, po kterou Vám agentura poskytuje garance na kandidáty, které vám zprostředkuje ? (formou recrutimentu na hlavní pracovní poměr)
15. Jsou podle Vás garance poskytované agenturami v případě selhání ( odchodu či propuštění) uchazeče ve zkušební době dostatečné ?
16. Osobnost personálního konzultanta ( včetně jeho praxe a vzdělání ) je pro mě při spolupráci s personální agenturou:
17. Spolupráce s personální agenturou při získávání a výběru zaměstnanců je pro naši společnost:
18. Zjišťují si obecně konzultanti agentur dle Vašeho názoru dostatečně informace o pozici, kterou pro Vás obsazují, o požadavcích na vhodné uchazeče ?
19. Považujete za důležité, aby konzultant před zahájením výběru uchazečů pro Vaši společnost navštívil Vaši firmu osobně ?
20. Při získávání a výběru zaměstnanců využívám služeb:
21. Plánujete v budoucnu spolupráci s personálními agenturami při získávání a výběru zaměstnanců ?
25. Označte, prosím,v jakém oboru Vaše firma působí:
26. V naší společnosti působím na pozici:
27. Kolik pracovníků pracuje ve vaší společnosti ?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Personální agenturu pro spolupráci vybírám podle:
2. Označte, jakou ze služeb personálních agentur využíváte nejčastěji:
3. Jak často využíváte služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců?
4. Uveďte hlavní důvod, proč při získávání a výběru zaměstnanců využíváte služeb personálních agentur:
5. Jaký typ zaměstnanců nejčastěji vyhledáváte ve spolupráci s personální agenturou ?
6. Kvalitu uchazečů doporučených personálními agenturami hodnotím obecně jako:
7. Označte tu z následujících možností, kterou by měly agentury v rámci své činnosti zlepšit:
8. Komunikaci ze strany konzultantů agentur ( zpětnou vazbu ) o stavu výběrového řízení vnímám nejvíce jako:
9. Jako optimální frekvenci kontaktu s konzultantem agentury spatřuji:
10. Služby personálních agentur hodnotíte obecně jako:
11. Využití služeb personálních agentur při získávání a výběru zaměstnanců ostatním firmám:
12. Výše cen požadovaných agenturami za zprostředkování zaměstnance považuji za:
13. Jakou PRŮMĚRNOU výši odměny za zprostředkování uchazeče ( za recruitment ) odvádíte personálním agenturám ?
14. Jaká je PRŮMĚRNÁ doba, po kterou Vám agentura poskytuje garance na kandidáty, které vám zprostředkuje ? (formou recrutimentu na hlavní pracovní poměr)
15. Jsou podle Vás garance poskytované agenturami v případě selhání ( odchodu či propuštění) uchazeče ve zkušební době dostatečné ?
16. Osobnost personálního konzultanta ( včetně jeho praxe a vzdělání ) je pro mě při spolupráci s personální agenturou:
17. Spolupráce s personální agenturou při získávání a výběru zaměstnanců je pro naši společnost:
18. Zjišťují si obecně konzultanti agentur dle Vašeho názoru dostatečně informace o pozici, kterou pro Vás obsazují, o požadavcích na vhodné uchazeče ?
19. Považujete za důležité, aby konzultant před zahájením výběru uchazečů pro Vaši společnost navštívil Vaši firmu osobně ?
20. Při získávání a výběru zaměstnanců využívám služeb:
21. Plánujete v budoucnu spolupráci s personálními agenturami při získávání a výběru zaměstnanců ?
25. Označte, prosím,v jakém oboru Vaše firma působí:
26. V naší společnosti působím na pozici:
27. Kolik pracovníků pracuje ve vaší společnosti ?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.