Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití sociálních sítí v internetovém obchodě

Využití sociálních sítí v internetovém obchodě

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Tichá
Šetření:11. 03. 2017 - 14. 03. 2017
Počet respondentů:83
Počet otázek (max/průměr):22 / 17.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jsem studentkou České zemědělské univerzity v Praze a pro účely mé diplomové práce prosím o vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného na zákazníky, kteří nakupují online. Předem mnohokrát děkuji. Klára Tichá

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5667,47 %67,47 %  
Muž2732,53 %32,53 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 254756,63 %56,63 %  
26 - 352631,33 %31,33 %  
36 - 4567,23 %7,23 %  
46 - 5533,61 %3,61 %  
56 - 6011,2 %1,2 %  

Graf

3. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3946,99 %46,99 %  
Pracující3744,58 %44,58 %  
Jiné67,23 %7,23 %  
Důchodce11,2 %1,2 %  

Graf

4. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské4857,83 %57,83 %  
Středoškolské s maturitou2631,33 %31,33 %  
Základní44,82 %4,82 %  
Vyšší odborné33,61 %3,61 %  
Vyučení22,41 %2,41 %  

Graf

5. Používáte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7590,36 %90,36 %  
ne89,64 %9,64 %  

Graf

6. Pokud ano, jaké sociální sítě používáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook7195,95 %85,54 %  
Youtube6486,49 %77,11 %  
Instagram3040,54 %36,14 %  
Google+1722,97 %20,48 %  
LinkedIn1216,22 %14,46 %  
Pinterest810,81 %9,64 %  
Twitter79,46 %8,43 %  
Jiné45,41 %4,82 %  
Snapchat45,41 %4,82 %  
Tumblr11,35 %1,2 %  

Graf

7. Jak často používáte sociální sítě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně6891,89 %81,93 %  
Několikrát do měsíce34,05 %3,61 %  
Několikrát do týdne34,05 %3,61 %  

Graf

8. Co na sociálních sítích nejčastěji děláte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace s přáteli5776 %68,67 %  
Zábava4762,67 %56,63 %  
Vyhledávání informací4256 %50,6 %  
Nákupy1013,33 %12,05 %  
Jiné34 %3,61 %  
Kontaktování firem/organizací34 %3,61 %  
Marketing11,33 %1,2 %  
když bohužel firma nemá vlastní web/ neudržuje ho11,33 %1,2 %  
škola11,33 %1,2 %  

Graf

9. Využíváte sociální sítě ke sledování firem, značek nebo produktů?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4560,81 %54,22 %  
ne2533,78 %30,12 %  
nevím45,41 %4,82 %  

Graf

10. Kontaktovali jste již někdy firmu nebo obchod skrz sociální sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4254,55 %50,6 %  
ano3545,45 %42,17 %  

Graf

11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Služby1736,96 %20,48 %  
Oblečení, móda, šperky1328,26 %15,66 %  
Elektronika1123,91 %13,25 %  
Potraviny, restaurační zařízení1021,74 %12,05 %  
NIkdy jsem žádnou společnost nebo obchod nekontaktoval/a přes sociální sítě919,57 %10,84 %  
Kosmetika, drogerie613,04 %7,23 %  
Jiné24,35 %2,41 %  
Na otázku 10. jsem odpověděla ne12,17 %1,2 %  
Fitness12,17 %1,2 %  
galerie umění12,17 %1,2 %  

Graf

12. Byly jste někdy ovlivněni na základě reklamy nebo kampaně firmy/obchodu na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, vždy si ještě zjistím více informací o produktu/službě než nakoupím3646,75 %43,37 %  
Ano, minimálně jednou2025,97 %24,1 %  
Nikdy1418,18 %16,87 %  
Ano, vícekrát79,09 %8,43 %  

Graf

13. Jakým způsobem jste byli reklamou nebo kampaní ovlivnění?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klikl/a jsem na tlačítko Like (To se mi líbí)2148,84 %25,3 %  
Navštívil/a web společnosti po kliknutí na reklamu2148,84 %25,3 %  
Provedl/a jsem nákup1534,88 %18,07 %  
Jiné613,95 %7,23 %  
Dal/a jsem si web společnosti do oblíbených záložek613,95 %7,23 %  
Přihlásil/a jsem se k odběru newsletteru na webu společnosti613,95 %7,23 %  
Sdílel/a jsem reklamu na své sociální síti36,98 %3,61 %  
Založil/a jsem si na webu společnosti účet24,65 %2,41 %  

Graf

14. Znáte společnost Datart?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7698,7 %91,57 %  
ne11,3 %1,2 %  

Graf

15. Víte, že společnost Datart má kromě kamenných prodejen i e-shop www.datart.cz?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6787,01 %80,72 %  
ne1012,99 %12,05 %  

Graf

16. Všimli jste si společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6179,22 %73,49 %  
ano1620,78 %19,28 %  

Graf

17. Pokud ano, na jaké sociální síti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook1583,33 %18,07 %  
YouTube633,33 %7,23 %  
Instagram15,56 %1,2 %  

Graf

18. Jste fanouškem společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7496,1 %89,16 %  
ano33,9 %3,61 %  

Graf

19. Pokud ano, na jaké sociální síti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook583,33 %6,02 %  
Pinterest116,67 %1,2 %  

Graf

20. Nakoupili jste někdy na e-shopu Datart na základě reklamy nebo kampaně na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy6989,61 %83,13 %  
Nakupuji tam pravidelně i bez sociálních sítí56,49 %6,02 %  
Jednou22,6 %2,41 %  
Nevzpomínám si.11,3 %1,2 %  
Několikrát11,3 %1,2 %  
ot 12 - PRAVOPIS!!!11,3 %1,2 %  
nevim11,3 %1,2 %  

Graf

21. Znáte některé ze služeb společnosti (v případě, že jste u Datartu nakoupili)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doprava Datart včetně výnosu, zapojení spotřebičů a odvozu starého k eko. likvidaci1252,17 %14,46 %  
Prodloužená záruka1252,17 %14,46 %  
Blesková výměna (výměna zboží v případě nefunkčnosti bez lhůty 30 dnů)1043,48 %12,05 %  
Doprava zdarma na všechny velké spotřebiče za první dveře (bez výnosu, zapojení a eko. likvidace)521,74 %6,02 %  
Odborná instalace spotřebičů (Datart zajistí plynaře, elektrikáře, instalace vestavěných spotřebičů apod.)521,74 %6,02 %  
Dárkové karty28,7 %2,41 %  
PC služby (instalace operačního systému, antivirové ochrany apod.)28,7 %2,41 %  

Graf

22. V případě, že některou ze služeb znáte, jakým způsobem jste se o ní dozvěděli?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na prodejně při nákupu1248 %14,46 %  
Z TV a rádia520 %6,02 %  
Web společnosti520 %6,02 %  
Znáte díky předchozímu nákupu28 %2,41 %  
Jiné28 %2,41 %  
znám zaměstnance marketingu v Datartu14 %1,2 %  
Infolinka Datart14 %1,2 %  
Jsem zaměstnanec Datartu :)14 %1,2 %  
doporučení známého14 %1,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věk

  • odpověď 18 - 25:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 16. Všimli jste si společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

4. Dosažené vzdělání

  • odpověď Vysokoškolské:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi LinkedIn na otázku 6. Pokud ano, jaké sociální sítě používáte?

8. Co na sociálních sítích nejčastěji děláte?

  • odpověď Vyhledávání informací:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Elektronika na otázku 11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?

9. Využíváte sociální sítě ke sledování firem, značek nebo produktů?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Elektronika na otázku 11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?

10. Kontaktovali jste již někdy firmu nebo obchod skrz sociální sítě?

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny, restaurační zařízení na otázku 11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby na otázku 11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblečení, móda, šperky na otázku 11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Elektronika na otázku 11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Zaměstnání

4. Dosažené vzdělání

5. Používáte sociální sítě?

6. Pokud ano, jaké sociální sítě používáte?

7. Jak často používáte sociální sítě?

8. Co na sociálních sítích nejčastěji děláte?

9. Využíváte sociální sítě ke sledování firem, značek nebo produktů?

10. Kontaktovali jste již někdy firmu nebo obchod skrz sociální sítě?

11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?

12. Byly jste někdy ovlivněni na základě reklamy nebo kampaně firmy/obchodu na sociální síti?

13. Jakým způsobem jste byli reklamou nebo kampaní ovlivnění?

14. Znáte společnost Datart?

15. Víte, že společnost Datart má kromě kamenných prodejen i e-shop www.datart.cz?

16. Všimli jste si společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

17. Pokud ano, na jaké sociální síti?

18. Jste fanouškem společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

20. Nakoupili jste někdy na e-shopu Datart na základě reklamy nebo kampaně na sociálních sítích?

21. Znáte některé ze služeb společnosti (v případě, že jste u Datartu nakoupili)?

22. V případě, že některou ze služeb znáte, jakým způsobem jste se o ní dozvěděli?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Zaměstnání

4. Dosažené vzdělání

5. Používáte sociální sítě?

6. Pokud ano, jaké sociální sítě používáte?

7. Jak často používáte sociální sítě?

8. Co na sociálních sítích nejčastěji děláte?

9. Využíváte sociální sítě ke sledování firem, značek nebo produktů?

10. Kontaktovali jste již někdy firmu nebo obchod skrz sociální sítě?

11. Pokud ano, z jakého oboru firma nebo obchod byl?

12. Byly jste někdy ovlivněni na základě reklamy nebo kampaně firmy/obchodu na sociální síti?

13. Jakým způsobem jste byli reklamou nebo kampaní ovlivnění?

14. Znáte společnost Datart?

15. Víte, že společnost Datart má kromě kamenných prodejen i e-shop www.datart.cz?

16. Všimli jste si společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

17. Pokud ano, na jaké sociální síti?

18. Jste fanouškem společnosti Datart na některé ze sociálních sítí?

20. Nakoupili jste někdy na e-shopu Datart na základě reklamy nebo kampaně na sociálních sítích?

21. Znáte některé ze služeb společnosti (v případě, že jste u Datartu nakoupili)?

22. V případě, že některou ze služeb znáte, jakým způsobem jste se o ní dozvěděli?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Tichá, K.Využití sociálních sítí v internetovém obchodě (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://vyuziti-socialnich-siti-v-in.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.