Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití elektronického obchodu v ČR

Využití elektronického obchodu v ČR

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michala Hudečková
Šetření:03. 03. 2010 - 04. 03. 2010
Počet respondentů:60
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.45
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Žádám Vás o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci na výše uvedené téma. Dotazník je anonymní, který mi slouží jako podklad k BP.

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Koupil/a jste někdy zboží (služby) přes elektronický obchod (e-shop)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5890,63 %96,67 %  
ne69,38 %10 %  

Graf

2. Z jakého důvodu nevyužíváte nákup přes e-shop?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

jsem na to stará a neumím s pc a internetem

nějak k tomu nebyla příležitost.

nemám pc a zboží přes internet mi nakupuje dcera

nemám pc, ani s ním neumím, natož s internetem

Nepoužívam elektronické bankovníctvo. Teda skor asi internetové bankovníctvo :)

raději nakupuji v kamenném obchodě

3. Jak často nakupujete přes e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas (více jak 4x do roka)3865,52 %63,33 %  
výjimečně (méně než 4x do roka)1322,41 %21,67 %  
často (každý měsíc)712,07 %11,67 %  

Graf

4. Na internetu nakupuji: (Můžete vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zboží58100 %96,67 %  
služby2136,21 %35 %  

Graf

5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika (mimo PC a telekomunikace)3763,79 %61,67 %  
kosmetika, zdraví2746,55 %45 %  
oblečení, doplňky2543,1 %41,67 %  
sportovní vybavení2237,93 %36,67 %  
knihy, časopisy1729,31 %28,33 %  
telekomunikace1424,14 %23,33 %  
počítače1118,97 %18,33 %  
hudba, film1017,24 %16,67 %  
potraviny35,17 %5 %  
starožitnosti, sběratelství11,72 %1,67 %  
bílou techniku11,72 %1,67 %  
spotřební zboží11,72 %1,67 %  
domácí spotřebiče11,72 %1,67 %  
hračky11,72 %1,67 %  
čaje, čajové příslušenství11,72 %1,67 %  
potřeby pro děti, hračky11,72 %1,67 %  
náhradní díly na auto11,72 %1,67 %  

Graf

6. Jaký druh služeb přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vstupenky3276,19 %53,33 %  
služby v oblasti cestování a ubytování1945,24 %31,67 %  
letenky1535,71 %25 %  
fotoslužby819,05 %13,33 %  
stravování 49,52 %6,67 %  
žádné služby12,38 %1,67 %  
nenakupuji služby12,38 %1,67 %  
žádné12,38 %1,67 %  
Kosmetika12,38 %1,67 %  

Graf

7. Porovnáváte vybrané zboží v e-shopu a v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5179,69 %85 %  
ne1320,31 %21,67 %  

Graf

8. Z jakého důvodu nakupujete přes e-shop? (Můžete vybrat více možností)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výhodnější cena4697,87 %76,67 %  
úspora času3268,09 %53,33 %  
pohodlnější nákup3268,09 %53,33 %  
širší výběr1634,04 %26,67 %  
více informací o daném zboží1327,66 %21,67 %  

Graf

9. Z jakého důvodu nakupujete v kamenném obchodě? (Můžete vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost prohlédnutí a vyzkoušení zboží6093,75 %100 %  
možnost okamžitého odběru4265,63 %70 %  
důvěra v poskytnutý servis, snadnější případná reklamace1929,69 %31,67 %  
možnost odborné rady prodávajícího1726,56 %28,33 %  
neznalost obsluhy elektronického obchodu (informačních technologií, internetu)57,81 %8,33 %  

Graf

10. Prodal/a jste někdy zboží přes e-shop (aukce, bazar, inzerce,..)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4671,88 %76,67 %  
ano1828,13 %30 %  

Graf

11. Pokud jste u otázky č. 10 odpověděli záporně, z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

jsem na to stará a neznám techniku s pc a internetem

nebyl důvod

nebyl duvod

Nebyl důvod.

nebyla příležitost

Necítila som potrebu predávať svoje veci takýmto sposobom. Teda ja som asi nikdy nič nepredala ani iným sposobom :)

Negativní zkušenosti od známých . Málo času.

Nechce se mi na těchto portálech registrovat, špatná přehlednost a obsluha aplikací

nechci a není čas

Nějak nebylo co prodávat. (zatím). Ale do budoucnosti se tomu nebráním.

Nemám co bych prodala. :o(

nemám co prodat :o)

nemam co prodavat :)

Nemám k dispozici zboží které bych mohla prodávat přes e-shop.

Nemám na to čas

nemám na to čas a nervy

Nemám nic k prodeji.

nemám pc a prodává za mě dcera

nemám pc, ani s ním neumím, natož s internetem

nemám potřebu

nemám, co bych prodávala

Neměla jsem co prodávat.

není individuální potřeba

neprodávala jsem nic

Neprodávám ani se nezapojuji do aukcí, co se mi nehodí neprodám, ale vyhodím nebo dám někomu, kdo to využije.

Neumím to

nevím proč bych něco prodávala - ještě se to nestalo

Nevyznám se v tom

Nic jsem nikdy neprodával, ale jinak bych klidně prodával přes internet.

Nic prodávat nepotřebuji.

pokud je co tak spíše věnuji někomu z rodiny

Prodává manželka:-)

protože neprodávam přes e-shop

prozatím jsem neměla důvod prodat zboží přes e-shop

prstě tak

raději donesu nepotřebné zboží na skládku nebo dám svým známým, které o dané zboží mají zájem...lenost a pohodlnost:) a navíc služba pro druhé a zadarmo:) no, neberte to...

Slo6it0

starosti navic - baleni, odesilani veci, komunikace se zajemci...

starý ponožky vzhazuju, nikdo by je nekoupil...

vetsinou nepotrebne veci rozdam, vyhodim nebo skladuju

využívám věci do rozpadnutí

Využívám zatím jiné formy prodeje

zatím jsem neměla co prodat

Zatím jsem neměla nic, co bych prodala.

zatím nebylo co prodávat

zatím se ničeho nezbavuji

12. Jak často prodáváte přes e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výjimečně (méně než 4x do roka)844,44 %13,33 %  
občas (více jak 4x do roka)844,44 %13,33 %  
často (každý měsíc)211,11 %3,33 %  

Graf

13. Jaký druh zboží přes e-shop prodáváte? (Můžete vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení, doplňky1055,56 %16,67 %  
elektronika (mimo PC a telekomunikace)633,33 %10 %  
knihy, časopisy633,33 %10 %  
počítače527,78 %8,33 %  
sportovní vybavení527,78 %8,33 %  
kosmetika, zdraví422,22 %6,67 %  
telekomunikace211,11 %3,33 %  
hudba, film15,56 %1,67 %  
nepotřebné věci - aukce15,56 %1,67 %  
věci po dětech15,56 %1,67 %  
nábytek15,56 %1,67 %  

Graf

14. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4976,56 %81,67 %  
muž1523,44 %25 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-45 let4367,19 %71,67 %  
15-25 let1218,75 %20 %  
46-59 let710,94 %11,67 %  
60 a více let23,13 %3,33 %  

Graf

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ včetně vyučení s maturitou3351,56 %55 %  
2539,06 %41,67 %  
SŠ včetně vyučení bez maturity57,81 %8,33 %  
VOŠ11,56 %1,67 %  

Graf

17. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec4976,56 %81,67 %  
student69,38 %10 %  
podnikatel69,38 %10 %  
na mateřské dovolené/ v domácnosti46,25 %6,67 %  
v důchodu23,13 %3,33 %  

Graf

18. Bydliště dle počtu obyvatel

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 500.001 obyvatel - Hl. m. Praha3859,38 %63,33 %  
1.001 - 10.000 obyvatel1625 %26,67 %  
10.001 - 500.000 obyvatel710,94 %11,67 %  
do 1.000 obyvatel34,69 %5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jak často nakupujete přes e-shop?

  • odpověď občas (více jak 4x do roka):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi počítače na otázku 5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

  • odpověď elektronika (mimo PC a telekomunikace):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi telekomunikace na otázku 5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

6. Jaký druh služeb přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

  • odpověď vstupenky:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi letenky na otázku 6. Jaký druh služeb přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

15. Věk

  • odpověď 26-45 let:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi počítače na otázku 5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Koupil/a jste někdy zboží (služby) přes elektronický obchod (e-shop)?

3. Jak často nakupujete přes e-shop?

4. Na internetu nakupuji: (Můžete vybrat více možností)

5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

6. Jaký druh služeb přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

7. Porovnáváte vybrané zboží v e-shopu a v kamenném obchodě?

8. Z jakého důvodu nakupujete přes e-shop? (Můžete vybrat více možností)

9. Z jakého důvodu nakupujete v kamenném obchodě? (Můžete vybrat více možností)

10. Prodal/a jste někdy zboží přes e-shop (aukce, bazar, inzerce,..)

14. Pohlaví

15. Věk

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

17. Zaměstnání

18. Bydliště dle počtu obyvatel

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Koupil/a jste někdy zboží (služby) přes elektronický obchod (e-shop)?

3. Jak často nakupujete přes e-shop?

4. Na internetu nakupuji: (Můžete vybrat více možností)

5. Jaký druh zboží přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

6. Jaký druh služeb přes e-shop nakupujete? (Můžete vybrat více možností)

7. Porovnáváte vybrané zboží v e-shopu a v kamenném obchodě?

8. Z jakého důvodu nakupujete přes e-shop? (Můžete vybrat více možností)

9. Z jakého důvodu nakupujete v kamenném obchodě? (Můžete vybrat více možností)

10. Prodal/a jste někdy zboží přes e-shop (aukce, bazar, inzerce,..)

14. Pohlaví

15. Věk

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

17. Zaměstnání

18. Bydliště dle počtu obyvatel

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hudečková, M.Využití elektronického obchodu v ČR (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vyuziti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.