Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využívání interaktivních tabulí
Využívání interaktivních tabulí
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Hajduch |
---|---|
Šetření: | 28. 03. 2012 - 01. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 51 |
Počet otázek (max/průměr): | 9 / 7.04 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 85,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:29 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Rád bych vás požádal o vyplnění krátkého dotazníku, který má za úkol zmapovat využívání interaktivních tabulí v českém školství.
Dotazník je tedy určen pro žáky základních a středních škol, ale i studenty VŠ. V případě že nenavštěvujete žádnou školu a se smartboardy se tak nesetkávate, je zbytečné dotazník vyplňovat.
Odpovědi respondentů
1. Jakou školu navštěvujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola | 30 | 58,82 % | 58,82 % |
Základní škola | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
Vysoká škola | 3 | 5,88 % | 5,88 % |
2. Je některá učebna na Vaší škole vybavena interaktivní tabulí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, naše škola nemá interaktivní tabuli → otázka č. 3, Ano, na škole je 1-3 interaktivních tabulí → otázka č. 4, Ano, smartboardy je vybavena většina učeben → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, smartboardy je vybavena většina učeben | 33 | 64,71 % | 64,71 % |
Ano, na škole je 1-3 interaktivních tabulí | 17 | 33,33 % | 33,33 % |
Ne, naše škola nemá interaktivní tabuli | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
3. Setkal(a) jste se s výukou pomocí interaktivní tabule?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 1 | 100 % | 1,96 % |
4. Kolik vyučovacích hodin týdně jste v učebně s interaktivní tabulí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
většinu času | 18 | 36 % | 35,29 % |
2-5 hodin | 17 | 34 % | 33,33 % |
Méně než 2 hodiny | 7 | 14 % | 13,73 % |
5-10 hodin | 7 | 14 % | 13,73 % |
vůbec | 1 | 2 % | 1,96 % |
5. Využívá učitel tyto tabule k výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 31 | 62 % | 60,78 % |
Ano, pravidelně | 14 | 28 % | 27,45 % |
Vůbec | 5 | 10 % | 9,8 % |
6. Myslíte si že výuka s pomocí interaktivních tabulí je zajímavější?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je to zajímavé zpestření | 24 | 51,06 % | 47,06 % |
Ano, interaktivní tabuly by se měly využívat častěji | 15 | 31,91 % | 29,41 % |
Nevím | 5 | 10,64 % | 9,8 % |
Ne, mám radši klasický způsob výuky | 3 | 6,38 % | 5,88 % |
7. V kterém kraji se vaše škola nachází?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jihočeský kraj | 43 | 84,31 % | 84,31 % |
Jihomoravský kraj | 3 | 5,88 % | 5,88 % |
Středočeský kraj | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
Královehradecký kraj | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
Vysočina | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
Praha | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
8. Kolik obyvatel má město ve kterém školu navštěvujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30-70 tis | 28 | 54,9 % | 54,9 % |
5 - 15tis | 8 | 15,69 % | 15,69 % |
70 tis. a více | 8 | 15,69 % | 15,69 % |
15-30 tis | 4 | 7,84 % | 7,84 % |
do 5tis | 3 | 5,88 % | 5,88 % |
9. Máte nějaké postřehy či připomínky k používání interaktivních tabulí? (tato otázka je nepovinná)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
Asi ne.
je super, že nám učitelé mohou psát do svých materiálů poznámky, aniž by si je poničili... mohou dočasně dopisovat poznámky, nebo zvírazňovat to co je na prezentaci důležité...
Jsou to drahé hračky - jsou vhodné spíš do 1.stupně ZŠ a to jen částečně. Jinak vyhoví obyčejná tabule a fixy...
Nevyužívají se tak, jak by se využívat měly. Tedy alespoň ne unás ve škole.
spousta učitelů s interaktivními tabulemi neumí vůbec pracovat, někteří ji pouze využívají jako promítací plátno
Učitelé je neumí dobře využívat -- a ani já nedokážu přijít na způsob, jak je dobře využít na střední škole
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.