Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využívání Multibrandingu při prodeji automobilů

Využívání Multibrandingu při prodeji automobilů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Josef Vladyka
Šetření:01. 11. 2011 - 13. 11. 2011
Počet respondentů:143
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.83
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Jakým způsobem nakupujete, budete nakupovat nový automobil?

Pokud jste ho nikdy nekupovali, nebo nemáte zkušenosti, pokuste si představit, že si ho jdete kupovat.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Na internetu vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná , 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-53.8321.832
V autosalonu (u prodejce, popř. dealera) vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.6080.812
Na speciálních akcích typu veletrh, předváděcí akce, ... vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-53.6781.169
Prostřednictvím aukce skladových vozů vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-53.5661.336
Prostřednictvím zprostředkovatele vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-53.6571.47

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

2. Je pro Vás důležitý původ značky?

Škoda Auto - ČR, BMW - Německo, Volvo - Švédsko

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO11379,02 %79,02 %  
NE3020,98 %20,98 %  

Graf

3. Zjišťujete při nákupu automobilu, kde je značka, popř. model vyráběn?

Např. Volkswagen Tuareg, Audi Q7 jsou německá, ale vyrábí se v Bratislavě

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, NEotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE8055,94 %55,94 %  
ANO6344,06 %44,06 %  

Graf

4. Ovlivní Vás tento fakt při výběru nového vozu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO5282,54 %36,36 %  
NE1117,46 %7,69 %  

Graf

5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Autorizovaný dealer jedné značky vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-52.2171.345
Počet typů vystavovaných vozidel (např. malé vozy, rodinné vozy, SUV, MPV atd) vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-52.931.52
Možnost výběru ze skladových vozů vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-52.6921.248
Možnost poprodejního značkového servisu vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.9791.405
Možnost nákupu originálního příslušenství vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-52.1751.459
Možnost nákupu konkurenčních značek "pod jednou střechou" vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-53.3991.554

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

6. Je pro Vás výhodou, když prodejce nabízí více konkurenčních značek?

Např. Ford, Škoda, Hyundai, Toyota

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 7, NEotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE8861,54 %61,54 %  
ANO5538,46 %38,46 %  

Graf

7. Jaké konkrétní výhody to pro Vás jsou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Větší škála modelů při výběru4174,55 %28,67 %  
Konkurenční postoj značek v oblasti prodeje a tím výhodnější cenová nabídka prodejce2749,09 %18,88 %  
Nižší náklady při hledání nového vozu (např. cestovné, čas)2443,64 %16,78 %  
jednodušší možnost porovnat a posoudit výhody11,82 %0,7 %  

Graf

8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Širokou nabídku typů vozů (malé vozy, rodinné, SUV, MPV, …) vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.931.296
Kvalitní a levný servis vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.3570.439
Možnost nákupu originálních dílů vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.7130.736
Možnost nákupu originálního příslušenství vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.8670.954
Jiné finanční služby (pojištění, leasing, půjčka) vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-52.4621.311
Nabídku 2, 3 nebo více značek vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-53.2031.602
Dobrá dopravní dostupnost (např. MHD) vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-52.9791.629
Rychlé vyřízení škodné události vs. 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE1-2-3-4-51.7340.866

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

9. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8660,14 %60,14 %  
Muž5739,86 %39,86 %  

Graf

10. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 8458,74 %58,74 %  
25-35 4229,37 %29,37 %  
35-50 139,09 %9,09 %  
50 a více 42,8 %2,8 %  

Graf

11. Nejvyšší dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské (vyučen/na, maturita)7955,24 %55,24 %  
Vysokoškolské6444,76 %44,76 %  

Graf

12. Měsíční příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 10 000 Kč6545,45 %45,45 %  
10 000 Kč - 30 000 Kč5739,86 %39,86 %  
30 000 Kč - 50 000 Kč1510,49 %10,49 %  
50 000 Kč a více64,2 %4,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Zjišťujete při nákupu automobilu, kde je značka, popř. model vyráběn?

  • odpověď ANO:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 4. Ovlivní Vás tento fakt při výběru nového vozu?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 4. Ovlivní Vás tento fakt při výběru nového vozu?
  • odpověď NE:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nákupu originálního příslušenství [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 4 na otázku 8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?

5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

  • odpověď Možnost poprodejního značkového servisu [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost výběru ze skladových vozů [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1 na otázku 5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

6. Je pro Vás výhodou, když prodejce nabízí více konkurenčních značek?

  • odpověď ANO:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nákupu konkurenčních značek "pod jednou střechou" [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1 na otázku 5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Konkurenční postoj značek v oblasti prodeje a tím výhodnější cenová nabídka prodejce na otázku 7. Jaké konkrétní výhody to pro Vás jsou?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nižší náklady při hledání nového vozu (např. cestovné, čas) na otázku 7. Jaké konkrétní výhody to pro Vás jsou?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší škála modelů při výběru na otázku 7. Jaké konkrétní výhody to pro Vás jsou?
  • odpověď NE:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nabídku 2, 3 nebo více značek [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 5 na otázku 8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nákupu konkurenčních značek "pod jednou střechou" [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 5 na otázku 5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?

  • odpověď Možnost nákupu originálních dílů [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nákupu originálního příslušenství [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1 na otázku 8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?
  • odpověď Rychlé vyřízení škodné události [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dobrá dopravní dostupnost (např. MHD) [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 1 na otázku 8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?

10. Věk

  • odpověď 18-25 :
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Širokou nabídku typů vozů (malé vozy, rodinné, SUV, MPV, …) [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 3 na otázku 8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost poprodejního značkového servisu [1-2-3-4-5] 1 - určitě ANO, 2 - asi ANO, 3 - možná, 4 - asi NE, 5 - určitě NE: 3 na otázku 5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakým způsobem nakupujete, budete nakupovat nový automobil?

2. Je pro Vás důležitý původ značky?

3. Zjišťujete při nákupu automobilu, kde je značka, popř. model vyráběn?

4. Ovlivní Vás tento fakt při výběru nového vozu?

5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

6. Je pro Vás výhodou, když prodejce nabízí více konkurenčních značek?

7. Jaké konkrétní výhody to pro Vás jsou?

8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?

9. Pohlaví

10. Věk

11. Nejvyšší dokončené vzdělání

12. Měsíční příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakým způsobem nakupujete, budete nakupovat nový automobil?

2. Je pro Vás důležitý původ značky?

3. Zjišťujete při nákupu automobilu, kde je značka, popř. model vyráběn?

4. Ovlivní Vás tento fakt při výběru nového vozu?

5. Podle jakých kritérií vybíráte prodejce při nákupu nového vozu?

6. Je pro Vás výhodou, když prodejce nabízí více konkurenčních značek?

7. Jaké konkrétní výhody to pro Vás jsou?

8. Pokud byste si měli představit „ideálního“ prodejce nových automobilů (např. nějaký autosalon), ke kterému byste rádi zavítali, popř. se vraceli, co by měl mít?

9. Pohlaví

10. Věk

11. Nejvyšší dokončené vzdělání

12. Měsíční příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vladyka, J.Využívání Multibrandingu při prodeji automobilů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vyuzivani-multibrandingu-pri.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.