Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využívání počítačů při vzdělávání

Využívání počítačů při vzdělávání

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hanka Neřádová
Šetření:10. 02. 2010 - 28. 02. 2010
Počet respondentů:198
Počet otázek (max/průměr):15 / 10.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem průzkumu je zjistit, jakou roli hrají počítače a internet při vzdělávání studentů různých věkových skupin. Výsledky průzkumu budou využity v diplomové práci na téma Implementace e-learningu, která se zabývá nasazováním výukového softwaru do vzdělávacího procesu.

Odpovědi respondentů

1. Jak hodnotíš svou dovednost pracovat s počítačem a internetem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informační - počítač mi ulehčuje získávání informací10151,01 %51,01 %  
profi - díky počítači si přivydělávám5829,29 %29,29 %  
relax - počítač využívám spíše k hraní her a komunikaci3919,7 %19,7 %  

Graf

2. Jaké je vybavení tvé domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní počítač s připojením na internet10452,53 %52,53 %  
více počítačů a alespoň jeden je s připojením na internet6532,83 %32,83 %  
máme jeden počítač s připojením na internet2814,14 %14,14 %  
máme jeden počítač bez připojení na internet10,51 %0,51 %  

Graf

3. Kdy se připojuješ na internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
připojuji se doma i ve škole10653,54 %53,54 %  
mohu být online kdykoliv a kdekoliv5025,25 %25,25 %  
připojuji se pouze doma3115,66 %15,66 %  
mohu bát online kdykoliv a kdekoliv115,56 %5,56 %  

Graf

4. Kolik času trávíš u počítače?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pár hodin denně12463,59 %62,63 %  
maximum času, který mám k dispozici4824,62 %24,24 %  
pár hodin týdně2211,28 %11,11 %  
pár hodin měsíčně10,51 %0,51 %  

Graf

5. Víš, co je to e-learnig (online výuka)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nikdy jsem to slovo neslyšelotázka č. 9, slyšel jsem o tom, ale nikdy jsem se s tím nesetkalotázka č. 9, používáme ho ve školeotázka č. 6, používám ho pro samostudiumotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slyšel jsem o tom, ale nikdy jsem se s tím nesetkal10050,51 %50,51 %  
používáme ho ve škole4824,24 %24,24 %  
používám ho pro samostudium3316,67 %16,67 %  
nikdy jsem to slovo neslyšel178,59 %8,59 %  

Graf

6. S jakým výukovým systémem máš zkušenost?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
moodle2244 %11,11 %  
WebCT12 %0,51 %  
univerzitní systém edoceo12 %0,51 %  
MOODLE, IIS EKF12 %0,51 %  
java e-learning, merling.vsb.cz12 %0,51 %  
OPF Moodle, VSB Moodle12 %0,51 %  
ECDL12 %0,51 %  
mylearning.accenture.com12 %0,51 %  
CCNA, CCNP, Juniper12 %0,51 %  
Barborka, Microsoft E-Lernings,Cisco CCNA12 %0,51 %  
ostatní odpovědi nejsem si jistá, bylo to na výuku SW
ELF - výukový systém FF MUNI
angličtina na fakultě
nerozumím
cizí jazyk
se systémem MU
přednášky, skripta, jiné pomůcky k výuce - na netu
Informační systém MU
Flo-joe
face to face, e-learning, kombinované studium
e-learning
jazykovým
angličtina na portálu Seznam
účetnictví
nevím názvy - využívá je Masarykova univerzita
seznam.cz
oracle, cisco
Gopas
net-vyuka.cz
1938 %9,6 % 

Graf

7. Jsi spokojený s využíváním online výuky?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6088,24 %30,3 %  
ne811,76 %4,04 %  

Graf

8. Jaký je tvůj vlastní názor na online výuku?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

dobrá možnost, když se chci učit, když mi to zrovna vyhovuje v pohodlí domova. Ovšem také to vyžaduje donutit se k tomu :-)

dobrý, nicméně s přednáškou a knížkou se rovnat nemůže

dozvídám se nové informace, jednoduše a nemusím nikam chodit

E-learning by se měl využívat intenzivněji. Dnes už má téměř každý k dispozici internet. Snižuje čas pro studium (nemusíme absolvovat cestu do školy) a student si může kdykoli zopakovat důležitém momenty z výuky.

E-Lerningy od microsoftu a Cisca jsou na hodne dobre urovni.

fajn

jako doplněk dobrý

je to dobrá pomůcka, ale osobní kontakt s učitelem nenahradí

je to dobrý způsob jak plnit školní povinnosti mimo školu (v zahraničí, ...)

je to pokrok

Je to pokrokové, ale klasické mi dává mnohem více.

je to věc, která je schopná objasnit problematiku ve škole nepochopenou a rozšířit obzory

Je to výhodné z hlediska dostupnosti materiálů, nemusím složitě shánět knížky nebo si něco tisknout.

Když je člověk na mol a nezvládl by jít do školy, tak se to hodí.

Kladny. :)

Nejefektivnejsi zpusob, co znam. Myslim, ze by mel byt ve VS vzdelavani vyuzivan vice namisto povinnych seminaru

nejlepší možnost pro studenty - dálkaře - jak získat materiály z přednášek/ psát průběžné testy/procvičovat si látku v průběhu semestru, aniž by museli opustit domácnost

Někdy je to poučné,ale záleží na každém, jak to bere. Když se dotyčný nechce nic naučit, nenaučí se to ani z knížek ani z přednášek ani z online výuky.

Není to špatná věc, nicméně osobní kontakt s vyučujícím je pro mne mnohem lepší.

nezbytny doplnek vyuky ve skole

Občas pomůže, ale nikdy neuškodí...

Online vyuka je dobra, setri spoustu casu, pokud je to formou online-konference je to akorat plus. Ciste textova forma online vyuky neni podle me to prave.

Pokud je dobře zpracovaná, tak může konkurovat běžné "nudné" výuce ve škole v "pohodlí" domova :-)

skvělá, ale málo využívaná

studuji VŠ vpodstatě kombinovaně (mám individuální stud. plán), takže kurzy, kde je moodle mi značně usnadňují život

super, když je to dobře udělané

Tož ujde to.

určitě velmi přínosné, ušetří to spoustu času a hlavně umožní snadnou dostupnost studijních materiálů

Ušetří čas. Jsou zvýhodněni ti, co vlastní počítač a připojení k internetu doma. Ve škole je přístup k obojímu, což by mělo být samozřejmé, pokud škola vyžaduje ke studiu využívat internet. Jednodušeji se předávají informace, tím se ulehčuje studium, ale v žádném případě se nezkvalitňuje! Někdy mě zaráží, s jakou vervou všichni používají ve škole k dorozumívání se internet a potom najednou je elektronická podoba neúnosná a člověk tiskne 30 barevných stránek, aby měl učitel čím doma topit. V tomto případě mi unikají souvislosti.(Jestli si učitel myslí, že se alespoň tímto vrátí ke klasice bez internetu...je to hloupost.)

Velice dobra, pokud je dobre udelana, ale obcas cloveku chybi osobni kontant (moznost se lehce na neco zeptat)

výborná, ale nenahradí interakci mezi učitelem a žákem

Zajímavé spestření a vhodná pro dálková studia, ale pro prezenční bych upřednostňoval využit osobní kontakt.

Zase nějaká novinky, pokrok, dobrá věc

Že by se měla dále rozšiřovat.

9. Máš zkušenost s využíváním výukových kurzů na počítači?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11256,57 %56,57 %  
ano8643,43 %43,43 %  

Graf

10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
volně přístupné výukové kurzy na internetu5261,9 %26,26 %  
jako podporu při výuce ve škole4351,19 %21,72 %  
výukové CD2934,52 %14,65 %  
komerční online kurzy1113,1 %5,56 %  
výukové CD67,14 %3,03 %  

Graf

11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jazky4553,57 %22,73 %  
jiné3946,43 %19,7 %  
informatika3541,67 %17,68 %  
matematika1821,43 %9,09 %  
fyzika1011,9 %5,05 %  
chemie910,71 %4,55 %  
zeměpis89,52 %4,04 %  
přírodopis89,52 %4,04 %  
nic11,19 %0,51 %  

Graf

12. Které služby na Google.cz využíváš?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyhledávač18796,39 %94,44 %  
mapy12363,4 %62,12 %  
fotografie10654,64 %53,54 %  
mail6131,44 %30,81 %  
dokumenty4824,74 %24,24 %  
jiné3920,1 %19,7 %  
blog a web136,7 %6,57 %  
žádné31,55 %1,52 %  

Graf

13. Využíváš portál Wikipedie.cz?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, občas12463,92 %62,63 %  
ano, velmi často6131,44 %30,81 %  
ne94,64 %4,55 %  

Graf

14. Využíváš některé online programy či webové stránky, které ti ulehčují studium?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,_:

...

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

Ano, např. primat.cz

ano, například primát.cz

Ano, odborné magazíny (science, the economist...)

Ano, odborné stránky určitých firem pro získání např. katalogových hodnot pro řešení problematiky jak do školy,tak i do práce.

ano, onliúne překladače.

ano, většinou ale hledám přes google nebo wikipedii

Ano, využívám. Na internetu jich najdu hned několik :-)

ano, webové stránky s odbornými časopisy s veterinární tématikou, zejména cizojazyčné (Kanada, USA...)

Clovek se uci porad. Internet je plny informaci. Chce to umet hledat.

google translator

Google, MSDN, studentske fora

google.com

helpforenglish.cz

hledám potřebné věci dceři do školy, já čerpán informace o změnách v účetnictví a daních

http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=z

internetove slovniky, javadoc, wikipedie, abzslovnik.cz, slovnik-cizich-slov.abz.cz, www.acronymsearch.com

které to jsou?

moodle.vsb.cz

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

Ne

ne

Ne

ne

Ne.

Nikoliv

nj, stránky školy :D (www.fsv.cvut.cz) www.wikipedia.org vyhledávač google

občas si něco najdu, většinou novinky, které nejsou v knihách

občas, když něco najdu přes google

pouze stranky ucitelu ve skole +

primat.cz spoluzaci.cz

primat.cz, referaty.cz

překladač na google, různé informce pro studium a přípravu bakalářské práce, bez pořítače si to ani nedovedu představit

různé studentské portály a jiné stránky

slovník

spise ne

spoluzaci.cz primat.cz

spousty

školní

Velmi zřídka

vse co potrebuji hledam bud na odbornych serverech, nebo vyhledam pres google

vseborec.cz

výuka jazyků na seznamu, wikipedie

vzdělávací portál naší univerzity

wikipedie.cz jiné, specializovanější stránky

wikipedie.org, dictionary.com, sms.cz/slovnik, britannica online, proquest

www.artmuseum.cz www.seminarky.cz www.maturita.cz

www.jakpsatweb.cz, wikipedia.cz, google.cz, seznam.cz

www.maturita.cz

www.msmt.cz, www.czso.cz....

www.navajo.cz www.cia.gov www.nasa.gov

www.wikepedie.cz

15. V současné době jsi

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student na VŠ12563,13 %63,13 %  
student na SŠ4221,21 %21,21 %  
pracující2914,65 %14,65 %  
žák na ZŠ21,01 %1,01 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Víš, co je to e-learnig (online výuka)?

  • odpověď používáme ho ve škole:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi moodle na otázku 6. S jakým výukovým systémem máš zkušenost?

9. Máš zkušenost s využíváním výukových kurzů na počítači?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi výukové CD na otázku 10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jako podporu při výuce ve škole na otázku 10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi komerční online kurzy na otázku 10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi volně přístupné výukové kurzy na internetu na otázku 10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi fyzika na otázku 11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi informatika na otázku 11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jazky na otázku 11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné na otázku 11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi matematika na otázku 11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?

12. Které služby na Google.cz využíváš?

  • odpověď mapy:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mohu bát online kdykoliv a kdekoliv na otázku 3. Kdy se připojuješ na internet

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak hodnotíš svou dovednost pracovat s počítačem a internetem?

2. Jaké je vybavení tvé domácnosti?

3. Kdy se připojuješ na internet

4. Kolik času trávíš u počítače?

5. Víš, co je to e-learnig (online výuka)?

6. S jakým výukovým systémem máš zkušenost?

7. Jsi spokojený s využíváním online výuky?

9. Máš zkušenost s využíváním výukových kurzů na počítači?

10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?

11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?

12. Které služby na Google.cz využíváš?

13. Využíváš portál Wikipedie.cz?

14. Využíváš některé online programy či webové stránky, které ti ulehčují studium?

15. V současné době jsi

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak hodnotíš svou dovednost pracovat s počítačem a internetem?

2. Jaké je vybavení tvé domácnosti?

3. Kdy se připojuješ na internet

4. Kolik času trávíš u počítače?

5. Víš, co je to e-learnig (online výuka)?

6. S jakým výukovým systémem máš zkušenost?

7. Jsi spokojený s využíváním online výuky?

9. Máš zkušenost s využíváním výukových kurzů na počítači?

10. Jaký typ výukových kurzů využíváš?

11. Z jakého oboru byly získávané znalosti?

12. Které služby na Google.cz využíváš?

13. Využíváš portál Wikipedie.cz?

14. Využíváš některé online programy či webové stránky, které ti ulehčují studium?

15. V současné době jsi

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Neřádová, H.Využívání počítačů při vzdělávání (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vyuzivani-pocitacu-pri-vzdelavani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.