Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento krátky dotazník si klade za cíl zjistit, v jaké míře využívají uživatelé sociální sítě v souvislosti s jejich využití firmami. To jak uživatelé komunikují se společnostmi na sociálních sítích nebo například jak je ovlivňuje nabízení produktů a reklama na sociálních sítích. Výsledky budou použity v mé bakalářské práci na téma Využití sociálních sítí ve firmě. Dotazník má pouze 20 otázek v podstatě všechny jsou na možnosti a většina ještě na ano/ne a tak vám nezabere moc času. Předem všem děkuji za vyplnění celého dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Jaký je váš věk ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25
202
86,32 %
85,59 %
25-35
26
11,11 %
11,02 %
35-45
5
2,14 %
2,12 %
45 a více
1
0,43 %
0,42 %
2. Jaké je vaše povolání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Student
196
83,76 %
83,05 %
Zaměstnanec
28
11,97 %
11,86 %
Nezaměstnaný
6
2,56 %
2,54 %
Podnikatel
4
1,71 %
1,69 %
3. Jaké využíváte sociální sítě
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook
216
91,53 %
91,53 %
Některá česká sociální síť ( např Lidé.cz, Spolužáci.cz, Libímseti.cz, Xchat.cz..)
111
47,03 %
47,03 %
Twitter
23
9,75 %
9,75 %
Jiná světová sociální síť (např. Friendster.com, Forsquare.com,..)
18
7,63 %
7,63 %
Myspace
11
4,66 %
4,66 %
Žádnou
8
3,39 %
3,39 %
4. Přibližně jak často navštěvujete sociální sítě ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Několikrát denně
160
67,8 %
67,8 %
Jednou denně
46
19,49 %
19,49 %
Několikrát do týdne
12
5,08 %
5,08 %
Jednou měsíčně a méně často
7
2,97 %
2,97 %
Jednou týdně
6
2,54 %
2,54 %
Několikrát měsíčně
5
2,12 %
2,12 %
5. Kolik času přibližně průměrně strávíte při návštěvě sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 5 minut
74
31,36 %
31,36 %
Do 30 minut
63
26,69 %
26,69 %
Déle než 1 hodinu
57
24,15 %
24,15 %
Do 1 hodiny
42
17,8 %
17,8 %
6. Prohlížíte si na sociálních sítích stránky a skupiny vytvořené firmami ? (např. různé oblíbené značky, služby, firmy. např. Kofola, Nike, Slevomat apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
127
53,81 %
53,81 %
ano
109
46,19 %
46,19 %
7. Navštívili jste, nebo jste byli odkázáni po této návštěvě na oficiální webové stránky společnosti ?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
109
51,17 %
46,19 %
ano
104
48,83 %
44,07 %
8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
150
63,56 %
63,56 %
ne
86
36,44 %
36,44 %
9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
16.18
Minimum:
0
Maximum:
150
Variační rozpětí:
150
Rozptyl:
737.78
Směrodatná odchylka:
27.16
Medián:
10
Modus:
0
10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
184
77,97 %
77,97 %
ano
52
22,03 %
22,03 %
11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
123
73,21 %
52,12 %
ano
45
26,79 %
19,07 %
12. Vyplnili už jste na sociální sítí nějakou anketu či dotazník týkající se nějaké firmy, značky, služby ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
185
78,39 %
78,39 %
ano
51
21,61 %
21,61 %
13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
133
56,36 %
56,36 %
ne
103
43,64 %
43,64 %
14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
107
51,2 %
45,34 %
ano
102
48,8 %
43,22 %
15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
201
85,17 %
85,17 %
ano
35
14,83 %
14,83 %
16. Poznali jste už díky sociálním sítím nějakou značku, kterou jste předtím neznali ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
131
55,51 %
55,51 %
ano
105
44,49 %
44,49 %
17. Zaujalo vás na některé ze sociálních sítích nějaké firemní video ? (např. vtipná reklama apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
143
60,59 %
60,59 %
ano
93
39,41 %
39,41 %
18. Na jaké/jakých sociální síti to bylo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook
118
88,72 %
50 %
Jiná sociální síť
15
11,28 %
6,36 %
nic
6
4,51 %
2,54 %
Twitter
6
4,51 %
2,54 %
Myspace
3
2,26 %
1,27 %
19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
223
94,49 %
94,49 %
ano
13
5,51 %
5,51 %
20. Jak rychle firma na váš podnět reagovala ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vůbec nereagovala
34
62,96 %
14,41 %
Ještě ten samý den
7
12,96 %
2,97 %
Do tří dnů
6
11,11 %
2,54 %
Do týdne
5
9,26 %
2,12 %
Za dobu delší než týden
2
3,7 %
0,85 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
9.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky
8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")
odpověď ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 5 - 10 > na otázku 9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 10 - 20 > na otázku 9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 20 - 300 > na otázku 9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?
13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)
odpověď ano:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaký je váš věk ?
2. Jaké je vaše povolání
3. Jaké využíváte sociální sítě
4. Přibližně jak často navštěvujete sociální sítě ?
5. Kolik času přibližně průměrně strávíte při návštěvě sociální sítě?
6. Prohlížíte si na sociálních sítích stránky a skupiny vytvořené firmami ? (např. různé oblíbené značky, služby, firmy. např. Kofola, Nike, Slevomat apod.)
7. Navštívili jste, nebo jste byli odkázáni po této návštěvě na oficiální webové stránky společnosti ?
8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")
9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?
11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?
12. Vyplnili už jste na sociální sítí nějakou anketu či dotazník týkající se nějaké firmy, značky, služby ?
13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)
14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?
15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?
16. Poznali jste už díky sociálním sítím nějakou značku, kterou jste předtím neznali ?
17. Zaujalo vás na některé ze sociálních sítích nějaké firemní video ? (např. vtipná reklama apod.)
18. Na jaké/jakých sociální síti to bylo?
19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky
20. Jak rychle firma na váš podnět reagovala ?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaký je váš věk ?
2. Jaké je vaše povolání
3. Jaké využíváte sociální sítě
4. Přibližně jak často navštěvujete sociální sítě ?
5. Kolik času přibližně průměrně strávíte při návštěvě sociální sítě?
6. Prohlížíte si na sociálních sítích stránky a skupiny vytvořené firmami ? (např. různé oblíbené značky, služby, firmy. např. Kofola, Nike, Slevomat apod.)
7. Navštívili jste, nebo jste byli odkázáni po této návštěvě na oficiální webové stránky společnosti ?
8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")
9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?
11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?
12. Vyplnili už jste na sociální sítí nějakou anketu či dotazník týkající se nějaké firmy, značky, služby ?
13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)
14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?
15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?
16. Poznali jste už díky sociálním sítím nějakou značku, kterou jste předtím neznali ?
17. Zaujalo vás na některé ze sociálních sítích nějaké firemní video ? (např. vtipná reklama apod.)
18. Na jaké/jakých sociální síti to bylo?
19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky
20. Jak rychle firma na váš podnět reagovala ?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Míša: U otázky číslo jedna. jak mají odpovědět lidi, kterým je například 25 nebo 35 a mají svůj věk ve více odpovědích? Mě se to sice netýká, ale zajímalo by mě jak se to má řešit :D