Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využívání sociálních sítí

Využívání sociálních sítí

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Vondrášek
Šetření:01. 04. 2011 - 21. 04. 2011
Počet respondentů:236
Počet otázek (max/průměr):20 / 17.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Tento krátky dotazník si klade za cíl zjistit, v jaké míře využívají uživatelé sociální sítě v souvislosti s jejich využití firmami. To jak uživatelé komunikují se společnostmi na  sociálních sítích nebo například jak je ovlivňuje nabízení produktů a reklama na sociálních sítích. Výsledky budou použity v mé bakalářské práci na téma Využití sociálních sítí ve firmě. Dotazník má pouze 20 otázek v podstatě všechny jsou na možnosti a většina ještě na ano/ne a tak vám nezabere moc času. Předem všem děkuji za vyplnění celého dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš věk ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2520286,32 %85,59 %  
25-352611,11 %11,02 %  
35-4552,14 %2,12 %  
45 a více10,43 %0,42 %  

Graf

2. Jaké je vaše povolání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student19683,76 %83,05 %  
Zaměstnanec2811,97 %11,86 %  
Nezaměstnaný62,56 %2,54 %  
Podnikatel41,71 %1,69 %  

Graf

3. Jaké využíváte sociální sítě

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook21691,53 %91,53 %  
Některá česká sociální síť ( např Lidé.cz, Spolužáci.cz, Libímseti.cz, Xchat.cz..)11147,03 %47,03 %  
Twitter239,75 %9,75 %  
Jiná světová sociální síť (např. Friendster.com, Forsquare.com,..)187,63 %7,63 %  
Myspace114,66 %4,66 %  
Žádnou83,39 %3,39 %  

Graf

4. Přibližně jak často navštěvujete sociální sítě ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát denně16067,8 %67,8 %  
Jednou denně4619,49 %19,49 %  
Několikrát do týdne125,08 %5,08 %  
Jednou měsíčně a méně často72,97 %2,97 %  
Jednou týdně62,54 %2,54 %  
Několikrát měsíčně52,12 %2,12 %  

Graf

5. Kolik času přibližně průměrně strávíte při návštěvě sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 5 minut7431,36 %31,36 %  
Do 30 minut6326,69 %26,69 %  
Déle než 1 hodinu5724,15 %24,15 %  
Do 1 hodiny4217,8 %17,8 %  

Graf

6. Prohlížíte si na sociálních sítích stránky a skupiny vytvořené firmami ? (např. různé oblíbené značky, služby, firmy. např. Kofola, Nike, Slevomat apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12753,81 %53,81 %  
ano10946,19 %46,19 %  

Graf

7. Navštívili jste, nebo jste byli odkázáni po této návštěvě na oficiální webové stránky společnosti ?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10951,17 %46,19 %  
ano10448,83 %44,07 %  

Graf

8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15063,56 %63,56 %  
ne8636,44 %36,44 %  

Graf

9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
02820,29 %11,86 %  
102518,12 %10,59 %  
51510,87 %6,36 %  
201510,87 %6,36 %  
385,8 %3,39 %  
275,07 %2,97 %  
3064,35 %2,54 %  
5064,35 %2,54 %  
1542,9 %1,69 %  
632,17 %1,27 %  
ostatní odpovědi 150
1
8
200
100
4
300
25
2000
40
7
1850
70
2115,22 %8,9 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:16.18
Minimum:0
Maximum:150
Variační rozpětí:150
Rozptyl:737.78
Směrodatná odchylka:27.16
Medián:10
Modus:0

Graf

10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18477,97 %77,97 %  
ano5222,03 %22,03 %  

Graf

11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12373,21 %52,12 %  
ano4526,79 %19,07 %  

Graf

12. Vyplnili už jste na sociální sítí nějakou anketu či dotazník týkající se nějaké firmy, značky, služby ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18578,39 %78,39 %  
ano5121,61 %21,61 %  

Graf

13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13356,36 %56,36 %  
ne10343,64 %43,64 %  

Graf

14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10751,2 %45,34 %  
ano10248,8 %43,22 %  

Graf

15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20185,17 %85,17 %  
ano3514,83 %14,83 %  

Graf

16. Poznali jste už díky sociálním sítím nějakou značku, kterou jste předtím neznali ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13155,51 %55,51 %  
ano10544,49 %44,49 %  

Graf

17. Zaujalo vás na některé ze sociálních sítích nějaké firemní video ? (např. vtipná reklama apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14360,59 %60,59 %  
ano9339,41 %39,41 %  

Graf

18. Na jaké/jakých sociální síti to bylo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook11888,72 %50 %  
Jiná sociální síť1511,28 %6,36 %  
nic64,51 %2,54 %  
Twitter64,51 %2,54 %  
Myspace32,26 %1,27 %  

Graf

19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22394,49 %94,49 %  
ano135,51 %5,51 %  

Graf

20. Jak rychle firma na váš podnět reagovala ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůbec nereagovala3462,96 %14,41 %  
Ještě ten samý den 712,96 %2,97 %  
Do tří dnů611,11 %2,54 %  
Do týdne59,26 %2,12 %  
Za dobu delší než týden23,7 %0,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaké využíváte sociální sítě

  • odpověď Twitter:
    • 9.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky

8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 5 - 10 > na otázku 9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 10 - 20 > na otázku 9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 20 - 300 > na otázku 9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?

13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš věk ?

2. Jaké je vaše povolání

3. Jaké využíváte sociální sítě

4. Přibližně jak často navštěvujete sociální sítě ?

5. Kolik času přibližně průměrně strávíte při návštěvě sociální sítě?

6. Prohlížíte si na sociálních sítích stránky a skupiny vytvořené firmami ? (např. různé oblíbené značky, služby, firmy. např. Kofola, Nike, Slevomat apod.)

7. Navštívili jste, nebo jste byli odkázáni po této návštěvě na oficiální webové stránky společnosti ?

8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")

9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")

10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?

11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?

12. Vyplnili už jste na sociální sítí nějakou anketu či dotazník týkající se nějaké firmy, značky, služby ?

13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)

14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?

15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?

16. Poznali jste už díky sociálním sítím nějakou značku, kterou jste předtím neznali ?

17. Zaujalo vás na některé ze sociálních sítích nějaké firemní video ? (např. vtipná reklama apod.)

18. Na jaké/jakých sociální síti to bylo?

19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky

20. Jak rychle firma na váš podnět reagovala ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš věk ?

2. Jaké je vaše povolání

3. Jaké využíváte sociální sítě

4. Přibližně jak často navštěvujete sociální sítě ?

5. Kolik času přibližně průměrně strávíte při návštěvě sociální sítě?

6. Prohlížíte si na sociálních sítích stránky a skupiny vytvořené firmami ? (např. různé oblíbené značky, služby, firmy. např. Kofola, Nike, Slevomat apod.)

7. Navštívili jste, nebo jste byli odkázáni po této návštěvě na oficiální webové stránky společnosti ?

8. Přidali jste se někdy do nějakých takovýchto skupin ? (označili jste "líbí se mi")

9. Přibližně do kolika takovýchto skupin jste se přidali ?(označili "líbí se mi")

10. Přispěli už jste někdy na zeď takovýchto stránek/skupin svými příspěvky(dotazy) ?

11. Setkal se váš příspěvek s nějakou odezvou ?

12. Vyplnili už jste na sociální sítí nějakou anketu či dotazník týkající se nějaké firmy, značky, služby ?

13. Zaujala vás někdy nějaká reklama umístěná na sociálních sítích ? (např. na Facebooku v pravém panelu apod.)

14. Zajímali jste se potom dále produkt z této reklamy ?

15. Rozhodli jste se díky podnětu ze sociální sítě k pořízení nějakého výrobku nebo služby?

16. Poznali jste už díky sociálním sítím nějakou značku, kterou jste předtím neznali ?

17. Zaujalo vás na některé ze sociálních sítích nějaké firemní video ? (např. vtipná reklama apod.)

18. Na jaké/jakých sociální síti to bylo?

19. Komunikovali jste pomocí Twitteru s nějakou firmou, nebo jste si zde četli nějaké její příspěvky

20. Jak rychle firma na váš podnět reagovala ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vondrášek, P.Využívání sociálních sítí (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vyuzivani-socialnich-siti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.