Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využívání věrnostních programů

Využívání věrnostních programů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Renata Pavlíková
Šetření:03. 12. 2013 - 10. 12. 2013
Počet respondentů:151
Počet otázek (max/průměr):6 / 3.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Využíváte věrnostní programy obchodníků, bank, čerpacívh stanic a dalších subjektů?

Co lidi nejvíce motivuje k jejich využití? Jaké nabídky by nejvíce ocenili?

Odpovědi respondentů

Může se jednat o věrnostní kartu, na které sbíráte body při každém nákupu u jednoho obchodníka, o bonusový program banky, která vám dává body za využívání určitých služeb, registrace do klubu po které čerpáte při každém dalším nákupu slevu v určité výši, slevy na opakované nákupy v e-shopech...

1. Využíváte některý typ věrnostního programu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11777,48 %77,48 %  
Ne3422,52 %22,52 %  

Graf

2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příliš mnoho různých kartiček v peněžence - pro každého obchodníka jednu2161,76 %13,91 %  
Automatické zasílání nabídek firmy s věrnostním programem na můj e-mail/telefon2161,76 %13,91 %  
Nutnost registrace a poskytnutí mých osobních údajů2161,76 %13,91 %  
Raději budu využívat kvalitnější nebo levnější obchodníky/služby, než věrnostní program1441,18 %9,27 %  
Princip "zavázanosti" - nesvoboda1235,29 %7,95 %  
Neférovost nabídky411,76 %2,65 %  
Nutnost registrace12,94 %0,66 %  
Nevím většinou, kde mi hlava stojí12,94 %0,66 %  
to, že mě někdo sleduje12,94 %0,66 %  
Obvykle žádné významné výhody a omezení volby.12,94 %0,66 %  

Graf

3. Uvažujete o využití nějakého věrnostního programu v budoucnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3191,18 %20,53 %  
Ano38,82 %1,99 %  

Graf

4. Jaké typy věrnostních programů využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Věrnostní karta jedné značky- sbírání bodů a následné slevy (Orsay, Sephora, Shell, Lékárny...)10892,31 %71,52 %  
Věrnostní klub - slevy na základě registrace (např. u e-shopů)5345,3 %35,1 %  
Bodový systém - sběr bodů za využívání platební karty, následná výměna bodů za dárky4235,9 %27,81 %  
Souhrnná věrnostní karta - jedna karta, na kterou získáte slevu u více různých obchodníků (Sphare, Renome...)2017,09 %13,25 %  

Graf

5. Co vás nejvíce motivuje k využití věrnostního programu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výše slevy u obchodíka9481,03 %62,25 %  
Dostupnost obchodníka, který věrnostní program nabízí4236,21 %27,81 %  
Výše slevy u partnerů bonusového programu, odkud můžu vybírat odměny2723,28 %17,88 %  
Dostupnost rozšířené nabídky produktů nebo služeb2521,55 %16,56 %  
Partneři programu, u kterých můžu vybírat odměny1714,66 %11,26 %  
Výše slevy54,31 %3,31 %  
výhody po určitém množství nákupu10,86 %0,66 %  
a také mě to baví. :)10,86 %0,66 %  
Nemotivuje, spis nahoda10,86 %0,66 %  
Dobrý produkt, bonus k němu10,86 %0,66 %  
proste dostanu slevu nebo penize za neco, co stejne vyuzivam10,86 %0,66 %  
pocit, že mám něco výhodněji10,86 %0,66 %  
Atraktivita nabízených produktů ve věrnostním programu, nacenění odměn10,86 %0,66 %  

Graf

6. Jak často využíváte vaši věrnostní kartu nebo bonusy z věrnostního programu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přibližně jednou za týden3731,62 %24,5 %  
Přibližně jednou za měsíc3328,21 %21,85 %  
Přibližně jednou za 14 dní1714,53 %11,26 %  
Přibližně jednou za půl roku1411,97 %9,27 %  
Denně119,4 %7,28 %  
Méně často, než jednou za půl roku54,27 %3,31 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Využíváte některý typ věrnostního programu?

  • odpověď Ne:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Automatické zasílání nabídek firmy s věrnostním programem na můj e-mail/telefon na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nutnost registrace a poskytnutí mých osobních údajů na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Princip "zavázanosti" - nesvoboda na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příliš mnoho různých kartiček v peněžence - pro každého obchodníka jednu na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Raději budu využívat kvalitnější nebo levnější obchodníky/služby, než věrnostní program na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Uvažujete o využití nějakého věrnostního programu v budoucnu?

2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?

  • odpověď Automatické zasílání nabídek firmy s věrnostním programem na můj e-mail/telefon:
    • 6.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Princip "zavázanosti" - nesvoboda na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?

3. Uvažujete o využití nějakého věrnostního programu v budoucnu?

  • odpověď Ne:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nutnost registrace a poskytnutí mých osobních údajů na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Raději budu využívat kvalitnější nebo levnější obchodníky/služby, než věrnostní program na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 1. Využíváte některý typ věrnostního programu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Automatické zasílání nabídek firmy s věrnostním programem na můj e-mail/telefon na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příliš mnoho různých kartiček v peněžence - pro každého obchodníka jednu na otázku 2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?

5. Co vás nejvíce motivuje k využití věrnostního programu?

  • odpověď Výše slevy u obchodíka:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přibližně jednou za 14 dní na otázku 6. Jak často využíváte vaši věrnostní kartu nebo bonusy z věrnostního programu

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte některý typ věrnostního programu?

2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?

3. Uvažujete o využití nějakého věrnostního programu v budoucnu?

4. Jaké typy věrnostních programů využíváte?

5. Co vás nejvíce motivuje k využití věrnostního programu?

6. Jak často využíváte vaši věrnostní kartu nebo bonusy z věrnostního programu

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte některý typ věrnostního programu?

2. Co Vás od věrnostních programů odrazuje?

3. Uvažujete o využití nějakého věrnostního programu v budoucnu?

4. Jaké typy věrnostních programů využíváte?

5. Co vás nejvíce motivuje k využití věrnostního programu?

6. Jak často využíváte vaši věrnostní kartu nebo bonusy z věrnostního programu

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pavlíková, R.Využívání věrnostních programů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vyuzivani-vernostnich-progra.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.