Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum iracionality

Výzkum iracionality

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Annemarie Zalabová
Šetření:30. 03. 2015 - 09. 04. 2015
Počet respondentů:70
Počet otázek (max/průměr):6 / 6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:68,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím pár minut na vyplnění následujícího dotazníku. Dotazník se skládá ze 6 otázek a je určený studentům vysokých škol. Dotazník se týká problematiky behaviorální ekonomie a iracionálního chování a slouží jako praktická část mé bakalářské práce.

Předem děkuji za váš čas a vaše odpovědi.

Odpovědi respondentů

1. Představte si situaci, že na stránkách časopisu The Economist narazíte na následující inzerát: „Economist.com PŘEDPLATNÉ. Vítejte v čtenářském centru časopisu The Economist. Zvolte typ předplatného, které si chcete pořídit nebo prodloužit.“ Vyberte prosím jednu z následujících možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetová verze Economist.com (Online přístup k Economist.com na celý rok. Zahrnuje archiv všech článků od roku 1997!) – 59.00 $3347,14 %47,14 %  
Tištěná & internetová verze (Tištěný časopis a online verze v jednom! Samozřejmě i včetně archivu všech článků od roku 1997.) – 125 $3042,86 %42,86 %  
Tištěná verze (Časopis The Economist komfortně doručený až k vašim domovním dveřím!) – 125 $710 %10 %  

Graf

2. Představte si situaci, že na stránkách časopisu The Economist narazíte na následující inzerát: „Economist.com PŘEDPLATNÉ. Vítejte v čtenářském centru časopisu The Economist. Zvolte typ předplatného, které si chcete pořídit nebo prodloužit.“ Vyberte prosím jednu z následujících možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetová verze Economist.com (Online přístup k Economist.com na celý rok. Zahrnuje archiv všech článků od roku 1997!) – 59.00 $4057,14 %57,14 %  
Tištěná & internetová verze (Tištěný časopis a online verze v jednom! Samozřejmě i včetně archivu všech článků od roku 1997.) – 125 $3042,86 %42,86 %  

Graf

3. Řekněme, že si chcete koupit dům na venkově. Realitní agent vám předloží tyto tři nabídky. Všechny domy jsou zhruba stejně velké a všechny mají žádoucí polohu. Který dům z nabízených možností byste si vybral(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moderní dům.3651,43 %51,43 %  
Tradiční dům.3245,71 %45,71 %  
Tradiční dům, který potřebuje novou střechu.22,86 %2,86 %  

Graf

4. Řekněme, že plánujete romantické líbánky v Evropě. Cestovní kancelář vám předloží tyto nabídky. Který zájezd z nabízených možností byste si vybral(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zájezd do Paříže. V ceně zájezdu jsou letenky, hotel, vyhlídkový okruh městem, polopenze.3854,29 %54,29 %  
Zájezd do Říma. V ceně zájezdu jsou letenky, hotel, vyhlídkový okruh městem, polopenze.2130 %30 %  
Zájezd do Říma. V ceně zájezdu jsou letenky, hotel, vyhlídkový okruh městem, bez stravování.1115,71 %15,71 %  

Graf

5. Představte si situaci, že vám někdo nabídne tyto poukázky do obchodu Amazon a vy si můžete jednu z nich vybrat. Kterou z následujících možností byste si vybral(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poukázka do obchodu Amazon v hodnotě 10 $ - ZDARMA (cena poukázky 0 $).4260 %60 %  
Poukázka do obchodu Amazon v hodnotě 20 $ – cena poukázky 7 $.2840 %40 %  

Graf

6. Představte si situaci, že objednáváte knihy z internetového obchodu Amazon. Kterou z následujících možností byste si vybral(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nákup 2 knih v hodnotě 31,90 $ + poštovné a balné ZDARMA (cena 0 $).5477,14 %77,14 %  
Nákup 1 knihy v hodnotě 16,95 $ + poštovné a balné za 3,95 $.1622,86 %22,86 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Představte si situaci, že na stránkách časopisu The Economist narazíte na následující inzerát: „Economist.com PŘEDPLATNÉ. Vítejte v čtenářském centru časopisu The Economist. Zvolte typ předplatného, které si chcete pořídit nebo prodloužit.“ Vyberte prosím jednu z následujících možností:

  • odpověď Internetová verze Economist.com (Online přístup k Economist.com na celý rok. Zahrnuje archiv všech článků od roku 1997!) – 59.00 $:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internetová verze Economist.com (Online přístup k Economist.com na celý rok. Zahrnuje archiv všech článků od roku 1997!) – 59.00 $ na otázku 1. Představte si situaci, že na stránkách časopisu The Economist narazíte na následující inzerát: „Economist.com PŘEDPLATNÉ. Vítejte v čtenářském centru časopisu The Economist. Zvolte typ předplatného, které si chcete pořídit nebo prodloužit.“ Vyberte prosím jednu z následujících možností:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Představte si situaci, že na stránkách časopisu The Economist narazíte na následující inzerát: „Economist.com PŘEDPLATNÉ. Vítejte v čtenářském centru časopisu The Economist. Zvolte typ předplatného, které si chcete pořídit nebo prodloužit.“ Vyberte prosím jednu z následujících možností:

3. Řekněme, že si chcete koupit dům na venkově. Realitní agent vám předloží tyto tři nabídky. Všechny domy jsou zhruba stejně velké a všechny mají žádoucí polohu. Který dům z nabízených možností byste si vybral(a)?

4. Řekněme, že plánujete romantické líbánky v Evropě. Cestovní kancelář vám předloží tyto nabídky. Který zájezd z nabízených možností byste si vybral(a)?

5. Představte si situaci, že vám někdo nabídne tyto poukázky do obchodu Amazon a vy si můžete jednu z nich vybrat. Kterou z následujících možností byste si vybral(a)?

6. Představte si situaci, že objednáváte knihy z internetového obchodu Amazon. Kterou z následujících možností byste si vybral(a)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Představte si situaci, že na stránkách časopisu The Economist narazíte na následující inzerát: „Economist.com PŘEDPLATNÉ. Vítejte v čtenářském centru časopisu The Economist. Zvolte typ předplatného, které si chcete pořídit nebo prodloužit.“ Vyberte prosím jednu z následujících možností:

3. Řekněme, že si chcete koupit dům na venkově. Realitní agent vám předloží tyto tři nabídky. Všechny domy jsou zhruba stejně velké a všechny mají žádoucí polohu. Který dům z nabízených možností byste si vybral(a)?

4. Řekněme, že plánujete romantické líbánky v Evropě. Cestovní kancelář vám předloží tyto nabídky. Který zájezd z nabízených možností byste si vybral(a)?

5. Představte si situaci, že vám někdo nabídne tyto poukázky do obchodu Amazon a vy si můžete jednu z nich vybrat. Kterou z následujících možností byste si vybral(a)?

6. Představte si situaci, že objednáváte knihy z internetového obchodu Amazon. Kterou z následujících možností byste si vybral(a)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zalabová, A.Výzkum iracionality (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vyzkum-iracionality.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.