Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum o internetovém nakupování se zaměřením na elektroniku

Výzkum o internetovém nakupování se zaměřením na elektroniku

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alina Visalova
Šetření:20. 03. 2011 - 03. 04. 2011
Počet respondentů:41
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosím o pomoc s vyplněním mého dotazníku. Myslím si, že by mnou sestavený dotazník mohl zajímat spoustu lidí, tak jen do toho:)

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2560,98 %60,98 %  
muž1639,02 %39,02 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-302765,85 %65,85 %  
31-401024,39 %24,39 %  
41-5024,88 %4,88 %  
51 a více24,88 %4,88 %  

Graf

3. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec1741,46 %41,46 %  
student1639,02 %39,02 %  
živnostník49,76 %9,76 %  
důchodce37,32 %7,32 %  
nezaměstnaný12,44 %2,44 %  

Graf

4. Využíváte nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4097,56 %97,56 %  
ne12,44 %2,44 %  

Graf

5. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Měsíčně1639,02 %39,02 %  
Ročně1126,83 %26,83 %  
2-3x měsíčně512,2 %12,2 %  
2-3x týdně49,76 %9,76 %  
Nakoupil(a) jsem jen jednorázově49,76 %9,76 %  
1x týdně12,44 %2,44 %  

Graf

6. Jaký produkt nebo službu nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika2560,98 %60,98 %  
Kosmetika614,63 %14,63 %  
Oblečení512,2 %12,2 %  
Knihy, časopisy37,32 %7,32 %  
Kosmetické služby12,44 %2,44 %  
Potraviny12,44 %2,44 %  

Graf

7. Při nákupu elektroniky dáváte přednost

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetovým prodejnám3278,05 %78,05 %  
kamenným prodejnám921,95 %21,95 %  

Graf

8. Jaké jsou výhody nakupování elektroniky v kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím37,32 %7,32 %  
osahání zboží12,44 %2,44 %  
zboží vidím na vlastní oči12,44 %2,44 %  
přímá komunikace s prodejcem12,44 %2,44 %  
Mohu si to ohmatat12,44 %2,44 %  
vidím zboží v chodu12,44 %2,44 %  
přímá komunikace12,44 %2,44 %  
cena12,44 %2,44 %  
možnost si zboží zblízka prohlédnout12,44 %2,44 %  
možnost vyzkoušení12,44 %2,44 %  
ostatní odpovědi důvěrohodnost
fyzicka prohlidka zbozi
prodavači občas dobře poradí
přímý kontakt
lepsi moznost reklamace
Možnost "ochmátání" a větší záruka obchodu.
okamžitý odběr
zboží vidím v reálu
prohlídka na vlastní oči
osobní domluva
možnost smlouvat
sexy pracovník :D
prodavaci
alza
zboží mám ihned
prohlednu si zbozi
můžu zboží vidět a zeptat na všechno ihned na míst
větší spolehlivost
Mohu si zboží prohlédnout na vlastní oči
můžu si výrobek vyzkoušet
možnost prohlédnout si výrobek
porada s prodavačem, vyzkoušení na místě
můžete si výrobek zkontrolovat
možnost podívat se a vyzkoušet
fyzický kontakt se zbožím
vidět zboží v reálu
dá se jednoduše vyhádat reklamace
fyzičnost zboží
Jistota
2970,73 %70,73 % 

Graf

9. Jaké jsou výhody nakupování elektroniky v internetových obchodech?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena1024,39 %24,39 %  
pohodlí24,88 %4,88 %  
nevím24,88 %4,88 %  
možnost srovnávat (produkty, ceny v obchodech,...)12,44 %2,44 %  
obrovský výběr, srovnání cen, pohodlí domova12,44 %2,44 %  
pohodlí domova nebo práce12,44 %2,44 %  
Lepší cena 12,44 %2,44 %  
sortiment, ceny12,44 %2,44 %  
pohodlnost12,44 %2,44 %  
cena-recenze.Nemusíte nic shánět. Zadáte a víte.12,44 %2,44 %  
ostatní odpovědi všechno
levnější zboží, větší výběr
prijde az domu a je vetsinou levnejsi
určení dodání
Cena a výběr.
větší výběr
bohatší sortiment, lepší výběr, ceny
rychlost, všechny informace
přehled sortimentů
všechno mi přijde domů
nuda
cena, klid, větší výběr
nižší cena, dostupnost
příjemnější cena
Úspora času
doprava až domů, pohodlnost
levnější, pohodlnější
nižší cena
rychlejší, bez potřeby někam dojíždět
Dostupnost zboží
2048,78 %48,78 % 

Graf

10. Znáte nějaké internetové obchody s elektronikou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3790,24 %90,24 %  
ne49,76 %9,76 %  

Graf

11. Pokud ano, které?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

Alfacomp

alza

alza

alza

alza, cybex, TSbohemia, patro

Alza, czc

alza, czechcomputer

alza, mall

alza, mironet, czc

Alza, Mironet, Datart

alza, pixmania, elektroworld

alza.cz

alza.cz

alza.cz

Alza.cz

Alza.cz, Conrad, Kasa.cz, Eva.cz

Alza.cz, czc.cz, alfacomp.cz, eva.cz,

Alza.cz, Kasa.cz, Eva.cz, Dobryobchod.cz, Planeo.cz

alza.cz, mshop.cz, většinou přes mezičlánek heureka.cz

Conrad, Alza, Obchodnet

CZC, Alza, eProton, Kasa

CZC,Mall,Alza,Elektromedia,Ráj spotřebičů,Kasa.cz,Korunka.cz a další

Datart, Mall.cz, Nakup-levne.cz, Alza.cz, Proton

DATART.cz, Obchod.net

elektroworld, datart, alza

Kasa, CZC, Alza, Patro, Mall

kasa.cz, datart.cz, alza.cz

mall, alza, aukro

mall, datart, nákupka, eproton

Mall.cz, Alza.cz

Mall.cz, bilezbozi.cz

mall.cz, datart.cz, bilezbozi.cz

Megaobchod

neznám

neznám

OK Computers, Mironet, Alza

těch je :-)

vždy je hledám přes google

www.alza.cz

www.kamennyobchod.cz, www.alza.cz, www.arara.cz, www.czechcomputer.cz

12. Podle jakých kritérií vybíráte internetový obchod s elektronikou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena2560,98 %60,98 %  
Nabízené značky zboží717,07 %17,07 %  
Přehlednost zboží49,76 %9,76 %  
Dostupnost zboží37,32 %7,32 %  
Doprava zboží24,88 %4,88 %  

Graf

13. Myslíte si, že je propagace internetového obchodu s elektronikou důležitá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3482,93 %82,93 %  
ne717,07 %17,07 %  

Graf

14. Myslíte si, že je v ČR nakupování přes internet dostatečně rozvinuté?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale je stále co zlepšovat2253,66 %53,66 %  
Ano dostatečně1536,59 %36,59 %  
Ne, není49,76 %9,76 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Visalova, A.Výzkum o internetovém nakupování se zaměřením na elektroniku (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vyzkum-o-internetovem-nakupo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.