Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum postojů k drogistickým řetězcům

Výzkum postojů k drogistickým řetězcům

Investiční produkty
Do jakých produktů investujete, kde ukládáte peníze? Investovali byste do zlata?

(dotazník k diplomové práci - veřejné výsledky 31. 3. 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Pravdová
Šetření:08. 12. 2014 - 14. 12. 2014
Počet respondentů:58
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den!

Prosím Vás o vyplnění následujícího dotazníku týkajícího se drogistických řetězců v České republice.

Výsledky výzkumu budou sloužit jako podklad ke zpracování semestrální práce na VŠE.

Děkuji předem.

Klára Pravdová

Odpovědi respondentů

1. V jaké drogerii nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
DM3356,9 %56,9 %  
drogistické zboží nakupuji v supermarketech813,79 %13,79 %  
Rossman712,07 %12,07 %  
TETA712,07 %12,07 %  
drogistické zboží nakupuji v malých drogistických obchodech35,17 %5,17 %  

Graf

2. Z jakého důvodu nakupujete v této drogerii či supermarketu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lokační důvody – mám ji blízko u bydliště či blízko při běžných nákupech4170,69 %70,69 %  
sortimentní důvody – její sortiment mi vyhovuje nejvíce2543,1 %43,1 %  
osobní důvody – líbí se mi prostředí, marketingová komunikace, personál1627,59 %27,59 %  
cenové důvody – přijde mi cenově nejvýhodnější1322,41 %22,41 %  

Graf

3. Jste členem nějakého věrnostního klubu nabízeného drogistickými řetězci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsem.4272,41 %72,41 %  
Ne, nejsem.1627,59 %27,59 %  

Graf

4. Jakého?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
klub při DM3459,65 %58,62 %  
klub při Teta1933,33 %32,76 %  
žádný1526,32 %25,86 %  
klub při Rossmann610,53 %10,34 %  

Graf

5. Jaké výhody čerpáte z členství tohoto věrnostního klubu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sbírám body a dle nabídky je využívám2849,12 %48,28 %  
procentní slevy pro členy2747,37 %46,55 %  
zajišťuje mi přísun informací o novinkách1119,3 %18,97 %  
nečerpám23,51 %3,45 %  
žádné23,51 %3,45 %  
-23,51 %3,45 %  
nic23,51 %3,45 %  
Ne11,75 %1,72 %  
nemám, tak nečerpám 11,75 %1,72 %  
nejsem členem11,75 %1,72 %  
nejsem člen11,75 %1,72 %  
nic, nejsem členem11,75 %1,72 %  
nejsem ve věrnostním klubu11,75 %1,72 %  

Graf

6. Zaškrtněte odpověď, která Vás nejvíc vystihuje. V případě, že nakupujete drogistické zboží:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakupujete pouze své oblíbené produkty, které máte osvědčené4374,14 %74,14 %  
rozhodujete se primárně dle slevových akcí915,52 %15,52 %  
nakupujete, co Vám přijde pod ruku610,34 %10,34 %  

Graf

7. Z jakého důvodu navštěvujete drogerie? (Bereme-li v potaz zboží, které jdete úmyslně koupit, ne zboží se kterým odcházíte.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákup kosmetiky4781,03 %81,03 %  
nákup čisticích prostředků a prostředků využívaných pro celou domácnost (prací prášky atd.)2950 %50 %  
zdravé potraviny1220,69 %20,69 %  
nákup dětských produktů – pleny a další610,34 %10,34 %  
hygien. p.11,72 %1,72 %  
nákup krmení pro kocoury11,72 %1,72 %  
hygiena (pasty, mydla, toaletni papir)11,72 %1,72 %  
Toaletní papír a kapesníky. 11,72 %1,72 %  
hygienické potřeby11,72 %1,72 %  
prezervativy11,72 %1,72 %  

Graf

8. Ohodnoťte následující faktory mající vliv na výběr místa nákupu (5 nejdůležitější, 1 nejméně důležitá, každou hodnotu bodů pouze jednou)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
personál4.0353.332
otevírací doba4.5963.153
akční nabídky a cena4.8252.952
umístění obchodu5.2243.208
šířka a hloubka sortimentu5.1552.924
kvalita5.0173.189
privátní značky3.3794.029

Graf

9. Nakupujete produkty privátních značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4272,41 %72,41 %  
ne1627,59 %27,59 %  

Graf

10. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-53153,45 %53,45 %  
22136,21 %36,21 %  
146,9 %6,9 %  
více než pět23,45 %3,45 %  

Graf

11. Máte v rodině malé dítě ve věku 0-3 roky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5086,21 %86,21 %  
ano813,79 %13,79 %  

Graf

12. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let2644,83 %44,83 %  
25-35 let1932,76 %32,76 %  
35-55 let1220,69 %20,69 %  
do 18 let11,72 %1,72 %  

Graf

13. Jak vysoký je součet příjmů Vaší rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 001 – 45 000 Kč2034,48 %34,48 %  
20 001 – 30 000 Kč1525,86 %25,86 %  
45 001 Kč a více1220,69 %20,69 %  
do 20 000 Kč1118,97 %18,97 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. V jaké drogerii nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

  • odpověď DM:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravé potraviny na otázku 7. Z jakého důvodu navštěvujete drogerie? (Bereme-li v potaz zboží, které jdete úmyslně koupit, ne zboží se kterým odcházíte.)

3. Jste členem nějakého věrnostního klubu nabízeného drogistickými řetězci?

  • odpověď Ne, nejsem.:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 4. Jakého?

4. Jakého?

  • odpověď klub při DM:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi sbírám body a dle nabídky je využívám na otázku 5. Jaké výhody čerpáte z členství tohoto věrnostního klubu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravé potraviny na otázku 7. Z jakého důvodu navštěvujete drogerie? (Bereme-li v potaz zboží, které jdete úmyslně koupit, ne zboží se kterým odcházíte.)
  • odpověď žádný:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nejsem. na otázku 3. Jste členem nějakého věrnostního klubu nabízeného drogistickými řetězci?

5. Jaké výhody čerpáte z členství tohoto věrnostního klubu?

  • odpověď sbírám body a dle nabídky je využívám:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravé potraviny na otázku 7. Z jakého důvodu navštěvujete drogerie? (Bereme-li v potaz zboží, které jdete úmyslně koupit, ne zboží se kterým odcházíte.)

10. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

  • odpověď 3-5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita=7 na otázku 8. Ohodnoťte následující faktory mající vliv na výběr místa nákupu (5 nejdůležitější, 1 nejméně důležitá, každou hodnotu bodů pouze jednou)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jaké drogerii nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

2. Z jakého důvodu nakupujete v této drogerii či supermarketu?

3. Jste členem nějakého věrnostního klubu nabízeného drogistickými řetězci?

4. Jakého?

5. Jaké výhody čerpáte z členství tohoto věrnostního klubu?

6. Zaškrtněte odpověď, která Vás nejvíc vystihuje. V případě, že nakupujete drogistické zboží:

7. Z jakého důvodu navštěvujete drogerie? (Bereme-li v potaz zboží, které jdete úmyslně koupit, ne zboží se kterým odcházíte.)

8. Ohodnoťte následující faktory mající vliv na výběr místa nákupu (5 nejdůležitější, 1 nejméně důležitá, každou hodnotu bodů pouze jednou)

9. Nakupujete produkty privátních značek?

10. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

11. Máte v rodině malé dítě ve věku 0-3 roky?

12. Jaký je Váš věk?

13. Jak vysoký je součet příjmů Vaší rodiny?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jaké drogerii nejčastěji nakupujete drogistické zboží?

2. Z jakého důvodu nakupujete v této drogerii či supermarketu?

3. Jste členem nějakého věrnostního klubu nabízeného drogistickými řetězci?

4. Jakého?

5. Jaké výhody čerpáte z členství tohoto věrnostního klubu?

6. Zaškrtněte odpověď, která Vás nejvíc vystihuje. V případě, že nakupujete drogistické zboží:

7. Z jakého důvodu navštěvujete drogerie? (Bereme-li v potaz zboží, které jdete úmyslně koupit, ne zboží se kterým odcházíte.)

8. Ohodnoťte následující faktory mající vliv na výběr místa nákupu (5 nejdůležitější, 1 nejméně důležitá, každou hodnotu bodů pouze jednou)

9. Nakupujete produkty privátních značek?

10. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

11. Máte v rodině malé dítě ve věku 0-3 roky?

12. Jaký je Váš věk?

13. Jak vysoký je součet příjmů Vaší rodiny?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pravdová, K.Výzkum postojů k drogistickým řetězcům (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vyzkum-postoju-k-drogisticky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.