Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingový výzkum spotřebitelů

Marketingový výzkum spotřebitelů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavlína Matějková
Šetření:03. 01. 2014 - 10. 01. 2014
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):24 / 23.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento výzkum je zaměřen na chování spotřebitelů na českém trhu.

Výsledky tohoto výzkumu budou použity do mojí semestrální práce k předmětu Marketing.

 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6658,41 %58,41 %  
muž4741,59 %41,59 %  

Graf

Kupní chování

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 35 let8474,34 %74,34 %  
více jak 35 let2320,35 %20,35 %  
16 - 20 let54,42 %4,42 %  
do 15ti let10,88 %0,88 %  

Graf

3. Co je pro vás rozhodující při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita7162,83 %62,83 %  
Cena3127,43 %27,43 %  
Dostupnost65,31 %5,31 %  
Jiné54,42 %4,42 %  

Graf

4. Pokud byste si přál/a získat více informací o dané věci, jaká forma by Vám vyhovovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet8171,68 %71,68 %  
Doporučení přátel2421,24 %21,24 %  
Leták65,31 %5,31 %  
Média21,77 %1,77 %  

Graf

5. Co Vás nejvíce ovliňuje při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet4438,94 %38,94 %  
Nikdo2623,01 %23,01 %  
Kamarád/kamarádka1412,39 %12,39 %  
Letáky108,85 %8,85 %  
Reklama97,96 %7,96 %  
Rodina87,08 %7,08 %  
Média21,77 %1,77 %  

Graf

6. Jak často chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou týdně5246,02 %46,02 %  
Každý den3127,43 %27,43 %  
Jen podle nustnosti2623,01 %23,01 %  
Jednou za měsíc21,77 %1,77 %  
Jednou za 14 dní21,77 %1,77 %  

Graf

7. Kam nejraději chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket4842,48 %42,48 %  
Hypermarket3430,09 %30,09 %  
Jiné2522,12 %22,12 %  
Diskont65,31 %5,31 %  

Graf

8. Ovlivňuje Vás móda?

Obal produktu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5851,79 %51,33 %  
Ne5448,21 %47,79 %  

Graf

9. Vyžadujete při koupi výrobku kvalitní obal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7061,95 %61,95 %  
Ano4338,05 %38,05 %  

Graf

10. Pořídíte si produkt jen kvůli jeho obalu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9180,53 %80,53 %  
Ano2219,47 %19,47 %  

Graf

11. Myslíte si, že kvalita obalu, odpovídá kvalitě výrobku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10290,27 %90,27 %  
Ano119,73 %9,73 %  

Graf

12. Jak často si myslíte, že výrobci mění obal produktu?

Značka produktu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za 2 roky6456,64 %56,64 %  
Jednou za 3 roky3127,43 %27,43 %  
Jednou za 6 let1210,62 %10,62 %  
Nikdy65,31 %5,31 %  

Graf

13. Jste – li spokojeni s produktem určité značky, kupujete i další produkty této značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10895,58 %95,58 %  
Ne54,42 %4,42 %  

Graf

14. Z jakých důvodů kupujete značkové zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je zárukou kvality a vkusu7263,72 %63,72 %  
Jiné3530,97 %30,97 %  
Důkaz životní úrovně65,31 %5,31 %  

Graf

15. Co vás vede k nákupu jiné značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení přátel4035,4 %35,4 %  
Touha zkusit něco nového3430,09 %30,09 %  
Jiné2017,7 %17,7 %  
Vzhled1311,5 %11,5 %  
Materiál54,42 %4,42 %  
Reklama10,88 %0,88 %  

Graf

16. V jakém sortimentu upřednostňujete značkové zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika8575,22 %75,22 %  
Kosmetika6355,75 %55,75 %  
Obuv6053,1 %53,1 %  
Oblečení5145,13 %45,13 %  
Drogerie4438,94 %38,94 %  
Potraviny3228,32 %28,32 %  
Nápoje2723,89 %23,89 %  
Jiné1614,16 %14,16 %  

Graf

17. Je pro Vás značka hodně důležitá?

Cena produktu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7768,14 %68,14 %  
Ano3631,86 %31,86 %  

Graf

18. Zaujmou Vás při nákupu akční a zaváděcí ceny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5851,33 %51,33 %  
Rozhodně ano3026,55 %26,55 %  
Spíše ne1715,04 %15,04 %  
Nevím76,19 %6,19 %  
Rozhodně ne10,88 %0,88 %  

Graf

19. Myslíte si, že vyšší cena vypovídá o vyšší kvalitě ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne4338,05 %38,05 %  
Spíše ano4136,28 %36,28 %  
Rozhodně ne1614,16 %14,16 %  
Nevím108,85 %8,85 %  
Rozhodně ano32,65 %2,65 %  

Graf

20. Ovlivní Vás nabídka výhodného balení, např . 1+1 zdarma?

Kvalita produktu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8373,45 %73,45 %  
Ne3026,55 %26,55 %  

Graf

21. Je pro Vás důležitá kvalita při nákupu zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11198,23 %98,23 %  
Ne21,77 %1,77 %  

Graf

22. Která kritéria kvalitního zboží považujete za nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Životnost9584,07 %84,07 %  
Výkonost8373,45 %73,45 %  
Šetrnost k životnímu prostředí3631,86 %31,86 %  
Jiné97,96 %7,96 %  

Graf

23. Myslíte si, že kvalitní zboží je vždycky dražší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, i levné zboží může být kvalitní8272,57 %72,57 %  
Jen některé druhy zboží2118,58 %18,58 %  
Rozhodně ano108,85 %8,85 %  

Graf

24. Čemu dáváte přednost u spotřebního zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalitě7465,49 %65,49 %  
Ceně3934,51 %34,51 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Vyžadujete při koupi výrobku kvalitní obal?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 18. Zaujmou Vás při nákupu akční a zaváděcí ceny?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Co je pro vás rozhodující při koupi produktu?

4. Pokud byste si přál/a získat více informací o dané věci, jaká forma by Vám vyhovovala?

5. Co Vás nejvíce ovliňuje při nákupu?

6. Jak často chodíte nakupovat?

7. Kam nejraději chodíte nakupovat?

8. Ovlivňuje Vás móda?

9. Vyžadujete při koupi výrobku kvalitní obal?

10. Pořídíte si produkt jen kvůli jeho obalu?

11. Myslíte si, že kvalita obalu, odpovídá kvalitě výrobku?

12. Jak často si myslíte, že výrobci mění obal produktu?

13. Jste – li spokojeni s produktem určité značky, kupujete i další produkty této značky?

14. Z jakých důvodů kupujete značkové zboží?

15. Co vás vede k nákupu jiné značky?

16. V jakém sortimentu upřednostňujete značkové zboží?

17. Je pro Vás značka hodně důležitá?

18. Zaujmou Vás při nákupu akční a zaváděcí ceny?

19. Myslíte si, že vyšší cena vypovídá o vyšší kvalitě ?

20. Ovlivní Vás nabídka výhodného balení, např . 1+1 zdarma?

21. Je pro Vás důležitá kvalita při nákupu zboží?

22. Která kritéria kvalitního zboží považujete za nejdůležitější?

23. Myslíte si, že kvalitní zboží je vždycky dražší?

24. Čemu dáváte přednost u spotřebního zboží?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Kolik je Vám let?

3. Co je pro vás rozhodující při koupi produktu?

4. Pokud byste si přál/a získat více informací o dané věci, jaká forma by Vám vyhovovala?

5. Co Vás nejvíce ovliňuje při nákupu?

6. Jak často chodíte nakupovat?

7. Kam nejraději chodíte nakupovat?

8. Ovlivňuje Vás móda?

9. Vyžadujete při koupi výrobku kvalitní obal?

10. Pořídíte si produkt jen kvůli jeho obalu?

11. Myslíte si, že kvalita obalu, odpovídá kvalitě výrobku?

12. Jak často si myslíte, že výrobci mění obal produktu?

13. Jste – li spokojeni s produktem určité značky, kupujete i další produkty této značky?

14. Z jakých důvodů kupujete značkové zboží?

15. Co vás vede k nákupu jiné značky?

16. V jakém sortimentu upřednostňujete značkové zboží?

17. Je pro Vás značka hodně důležitá?

18. Zaujmou Vás při nákupu akční a zaváděcí ceny?

19. Myslíte si, že vyšší cena vypovídá o vyšší kvalitě ?

20. Ovlivní Vás nabídka výhodného balení, např . 1+1 zdarma?

21. Je pro Vás důležitá kvalita při nákupu zboží?

22. Která kritéria kvalitního zboží považujete za nejdůležitější?

23. Myslíte si, že kvalitní zboží je vždycky dražší?

24. Čemu dáváte přednost u spotřebního zboží?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Matějková, P.Marketingový výzkum spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vyzkum-spotrebitelu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.