Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum vnímání značky

Výzkum vnímání značky

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Kořínková
Šetření:09. 05. 2014 - 20. 05. 2014
Počet respondentů:191
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a v rámci své diplomové práce potřebuji získat údaje o vnímání značky. Dotazník je zaměřen na komerční komunikaci na bankovním trhu v České republice. Děkuji předem za vyplnění.

P.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12665,97 %65,97 %  
Muž6534,03 %34,03 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2510253,4 %53,4 %  
26-405629,32 %29,32 %  
41 a více3317,28 %17,28 %  

Graf

3. Žiji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve velkém městě (nad 100 tis. obyvatel)10756,02 %56,02 %  
v malém městě (pod 100 tis. obyvatel)8443,98 %43,98 %  

Graf

4. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
9851,31 %51,31 %  
8242,93 %42,93 %  
115,76 %5,76 %  

Graf

5. Jaká banka působící na českém trhu se Vám vybaví jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna5126,7 %26,7 %  
čsob2613,61 %13,61 %  
Komerční banka2211,52 %11,52 %  
KB157,85 %7,85 %  
Air Bank84,19 %4,19 %  
Ceska sporitelna63,14 %3,14 %  
GE Money Bank63,14 %3,14 %  
FIO52,62 %2,62 %  
ČS42,09 %2,09 %  
Komerční42,09 %2,09 %  
ostatní odpovědi CSOB
Airbank
mBank
GE
RB
ge money
unicreditbank
ceska sppritelna
Československá obchodní banka
mbanka, ale asi jenom protože o ní ted někdo furt mluvil na přednášce na VŠE.
ČSPB, Komerční banka
komercni
několik současně
Komercni banka
Equa bank
Air banka
spermobanka
žádná
http://www.banky.cz/
ČSOB,KB,ČNB
Fio banka
spořitelna
ge moey bank
komerční banka?
čs, komerčka, raifka, .... :)
Komerční banka, a.s.
CNB
Air bank,kb
unicredit bank
česká národní
ČNB
4423,04 %23,04 % 

Graf

6. U jaké banky máte vedený běžný účet?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna4225,3 %21,99 %  
KB137,83 %6,81 %  
ČSOB137,83 %6,81 %  
Komerční Banka127,23 %6,28 %  
mBank95,42 %4,71 %  
ceska sporitelna74,22 %3,66 %  
air bank63,61 %3,14 %  
ČS63,61 %3,14 %  
ge money bank53,01 %2,62 %  
AirBank42,41 %2,09 %  
ostatní odpovědi Komerční
Fio
ge money
Csob
Equa bank
GE
Fio banka
ERA
Česká spořitelna, Air Bank
čsob, čs
Česká spořitelna, Airbank
ČSOB, KB
Unicredit Bank
Poštovní spořitelna
ČSOB, AirBank
RB, Fio
Air banka
Česká spořitelna, mBank
KB, Česká spořitelna
CSOB, POŠTOVNÍ SPOŘITELNA
ČSOB, GE Money Bank
Žádný účet nemám
spořitelna
Obchodní banka - poštovní spořitelna
UnicreditBank, ČSOB, Česká spořitelnáa
u žádné
unicreditbank
ČPS
VÚB
Air bank, Fio Banka, mBank
Komerční banka, GE Money Bank, ČSOB
nemám účet
unicredit
česká spořitelny
Air bank, ČSOB
Unikredit, Mbank, KB
fio, mbank, airbank
4929,52 %25,65 % 

Graf

7. Jaké banky působící na českém trhu znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna18998,95 %98,95 %  
ČSOB18697,38 %97,38 %  
GE Money Bank18496,34 %96,34 %  
Komerční banka18295,29 %95,29 %  
Raiffeisenbank18295,29 %95,29 %  
Fio banka16485,86 %85,86 %  
Air Bank16385,34 %85,34 %  
Unicredit Bank16083,77 %83,77 %  
mBank14274,35 %74,35 %  
Equa bank12163,35 %63,35 %  
ZUNO bank12163,35 %63,35 %  

Graf

8. Pokud byste v současné době uvažovali o změně banky, do jaké banky byste odešli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Air Bank5830,37 %30,37 %  
Fio banka2714,14 %14,14 %  
jiná168,38 %8,38 %  
Česká spořitelna168,38 %8,38 %  
Komerční banka147,33 %7,33 %  
mBank126,28 %6,28 %  
GE Money Bank115,76 %5,76 %  
Raiffeisenbank105,24 %5,24 %  
ČSOB94,71 %4,71 %  
Unicredit Bank73,66 %3,66 %  
Equa bank73,66 %3,66 %  
ZUNO bank42,09 %2,09 %  

Graf

9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Air Bank13972,77 %72,77 %  
Fio banka10353,93 %53,93 %  
Raiffeisenbank7639,79 %39,79 %  
Česká spořitelna6936,13 %36,13 %  
Komerční banka5930,89 %30,89 %  
GE Money Bank5830,37 %30,37 %  
ZUNO bank4523,56 %23,56 %  
ČSOB3116,23 %16,23 %  
Unicredit Bank2613,61 %13,61 %  
mBank2513,09 %13,09 %  
nevybavím si žádnou199,95 %9,95 %  
Equa bank136,81 %6,81 %  

Graf

10. Vybavíte si kampaň Dva světy od Air Bank, kde proti sobě stojí dva bankéři a hovoří o bankovních nešvarech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 11, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14776,96 %76,96 %  
NE4423,04 %23,04 %  

Graf

11. Jak se vám celkově líbí komerční komunikace Air Banky na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24731,76 %24,61 %  
13523,65 %18,32 %  
33422,97 %17,8 %  
41812,16 %9,42 %  
5149,46 %7,33 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.47
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.26
Směrodatná odchylka:1.12
Medián:2
Modus:2

Graf

12. Komerční komunikaci Air Banky považuji za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipnou9262,59 %48,17 %  
originální8859,86 %46,07 %  
jednoduchou6745,58 %35,08 %  
přesvědčivou2718,37 %14,14 %  
pravdivou1812,24 %9,42 %  
ohranou1812,24 %9,42 %  
trapnou1711,56 %8,9 %  
stejnou jako mají ostatní banky106,8 %5,24 %  
nudnou64,08 %3,14 %  
nedůvěryhodnou64,08 %3,14 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaké banky působící na českém trhu znáte?

  • odpověď Equa bank:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Equa bank na otázku 9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?
  • odpověď ZUNO bank:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ZUNO bank na otázku 9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?

9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?

  • odpověď Fio banka:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Equa bank na otázku 9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?
  • odpověď Raiffeisenbank:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Equa bank na otázku 9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Žiji:

4. Dosažené vzdělání

5. Jaká banka působící na českém trhu se Vám vybaví jako první?

6. U jaké banky máte vedený běžný účet?

7. Jaké banky působící na českém trhu znáte?

8. Pokud byste v současné době uvažovali o změně banky, do jaké banky byste odešli?

9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?

10. Vybavíte si kampaň Dva světy od Air Bank, kde proti sobě stojí dva bankéři a hovoří o bankovních nešvarech?

11. Jak se vám celkově líbí komerční komunikace Air Banky na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší?

12. Komerční komunikaci Air Banky považuji za:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Žiji:

4. Dosažené vzdělání

5. Jaká banka působící na českém trhu se Vám vybaví jako první?

6. U jaké banky máte vedený běžný účet?

7. Jaké banky působící na českém trhu znáte?

8. Pokud byste v současné době uvažovali o změně banky, do jaké banky byste odešli?

9. Vybavíte si komerční komunikaci (např. TV reklamu) nějaké z uvedených bank?

10. Vybavíte si kampaň Dva světy od Air Bank, kde proti sobě stojí dva bankéři a hovoří o bankovních nešvarech?

11. Jak se vám celkově líbí komerční komunikace Air Banky na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší?

12. Komerční komunikaci Air Banky považuji za:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kořínková, P.Výzkum vnímání značky (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vyzkum-vnimani-znacky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.