Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Význam reklamy v cestovním ruchu

Význam reklamy v cestovním ruchu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikol Nevoránková
Šetření:28. 12. 2011 - 04. 01. 2012
Počet respondentů:53
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.45
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 žádám vás o vyplnění dotazníku, který zabere jen pár minut vašeho času a mě velmi pomůže:) 

Odpovědi respondentů

1. Využíváte při cestování služeb cestovní kanceláře nebo agentury?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3362,26 %62,26 %  
ne2037,74 %37,74 %  

Graf

2. Jak se jmenuje cestovní kancelář/agentura?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alex515,15 %9,43 %  
Čedok515,15 %9,43 %  
Firotour39,09 %5,66 %  
Exim tours26,06 %3,77 %  
Student agency26,06 %3,77 %  
Blue style26,06 %3,77 %  
Fisher26,06 %3,77 %  
ČEKOD13,03 %1,89 %  
Sluníčko13,03 %1,89 %  
CK Blue Style13,03 %1,89 %  
ostatní odpovědi firo tour
eraturs
CA Milada Kochtová M&M
autoturist
Eximtours
fitotour
intertrans
cedok
VTT
927,27 %16,98 % 

Graf

3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení příbuzných a známých1957,58 %35,85 %  
internet1648,48 %30,19 %  
tisk (noviny, letáky, billboardy)1236,36 %22,64 %  

Graf

4. Zaznamenal/a jste v poslední době jakoukoliv reklamu cestovní kanceláře/agentury?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3260,38 %60,38 %  
ne2139,62 %39,62 %  

Graf

5. Kde to bylo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tisk1237,5 %22,64 %  
internet1134,38 %20,75 %  
televize618,75 %11,32 %  
nic13,13 %1,89 %  
nevím13,13 %1,89 %  
rozhlas13,13 %1,89 %  

Graf

6. Víte o jakou cestovní kancelář/agenturu se jednalo?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1856,25 %33,96 %  
ne1443,75 %26,42 %  

Graf

7. Co je pro vás při výběru dovolené s dětmi rozhodující? Seřaďte podle důležitosti od 1. do 6.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena1.7741.081
propagace4.1511.789
nabízené služby2.6041.183
předchozí zkušenost2.9621.395
reference příbuzných a známých3.5091.307

Graf

8. Jakou slevu při výběru dovolené upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
last minute1833,96 %33,96 %  
dítě do určitého věku zdarma1120,75 %20,75 %  
1 dospělý + 1 dítě zdarma916,98 %16,98 %  
služby pro děti zdarma (např. vstup do aquaparku)59,43 %9,43 %  
jinou59,43 %9,43 %  
žádnou35,66 %5,66 %  
first minute23,77 %3,77 %  

Graf

9. Seřaďte služby od 1. do 4. podle toho, jak jsou pro vás při výběru zájezdu důležité

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
doprava2.1890.983
ubytování1.6230.876
způsob stravování2.8680.605
doplňkové služby (např. animační programy)3.3210.859

Graf

10. Kterou z následujících služeb nepovažujete za důležitou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doplňkové služby (animační programy)2954,72 %54,72 %  
způsob stravování916,98 %16,98 %  
doprava713,21 %13,21 %  
ubytování59,43 %9,43 %  
animace11,89 %1,89 %  
všechny jsou důležité11,89 %1,89 %  
průvodcovské11,89 %1,89 %  

Graf

11. O jaké další služby byste měl/a zájem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby instruktora pro děti1935,85 %35,85 %  
animační programy pro děti i dospělé1935,85 %35,85 %  
zařízení vhodné pro malé děti (dětská židle, přebalovací pult)1732,08 %32,08 %  
možnost speciálního stravování (např. dietní režim)1120,75 %20,75 %  
žádné713,21 %13,21 %  

Graf

12. O jaké další služby byste v žádném případě neměl/a zájem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost speciálního stravování (např. dietní režim)2750,94 %50,94 %  
služby instruktora pro děti1222,64 %22,64 %  
zařízení vhodné pro malé děti (dětská židle, přebalovací pult)815,09 %15,09 %  
animační programy pro děti i dospělé713,21 %13,21 %  

Graf

13. Myslíte si, že reklama cestovních kanceláří/agentur přesvědčí spotřebitele ke koupi zájezdu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2750,94 %50,94 %  
nevím1324,53 %24,53 %  
ne1324,53 %24,53 %  

Graf

14. Zakoupil/a jste si někdy zájezd pouze na základě reklamy cestovní kanceláře/agentury?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4381,13 %81,13 %  
ano1018,87 %18,87 %  

Graf

15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
modrá3464,15 %64,15 %  
žlutá3260,38 %60,38 %  
oranžová2343,4 %43,4 %  
červená1222,64 %22,64 %  
zelená1120,75 %20,75 %  
bílá47,55 %7,55 %  

Graf

16. S jakou barvou si spojujete zimní dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bílá4381,13 %81,13 %  
modrá2750,94 %50,94 %  
žlutá47,55 %7,55 %  
jiná23,77 %3,77 %  
zelená23,77 %3,77 %  
oranžová11,89 %1,89 %  

Graf

17. V souvislosti s cestováním je podle vás nejúčinnější reklama

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu3056,6 %56,6 %  
v televizi1732,08 %32,08 %  
v tisku611,32 %11,32 %  

Graf

18. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3871,7 %71,7 %  
muž1528,3 %28,3 %  

Graf

19. Jaký je váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 25 let2139,62 %39,62 %  
26 - 30 let1222,64 %22,64 %  
41 - 45 let713,21 %13,21 %  
36 - 40 let47,55 %7,55 %  
31 - 35 let47,55 %7,55 %  
do 20 let35,66 %5,66 %  
46 - 50 let23,77 %3,77 %  

Graf

20. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec1833,96 %33,96 %  
student1732,08 %32,08 %  
na mateřské dovolené916,98 %16,98 %  
OSVČ713,21 %13,21 %  
nezaměstnaný23,77 %3,77 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Využíváte při cestování služeb cestovní kanceláře nebo agentury?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení příbuzných a známých na otázku 3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet na otázku 3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk (noviny, letáky, billboardy) na otázku 3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?

4. Zaznamenal/a jste v poslední době jakoukoliv reklamu cestovní kanceláře/agentury?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet na otázku 5. Kde to bylo?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk na otázku 5. Kde to bylo?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Víte o jakou cestovní kancelář/agenturu se jednalo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Víte o jakou cestovní kancelář/agenturu se jednalo?

7. Co je pro vás při výběru dovolené s dětmi rozhodující? Seřaďte podle důležitosti od 1. do 6.

  • odpověď propagace=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk na otázku 5. Kde to bylo?

9. Seřaďte služby od 1. do 4. podle toho, jak jsou pro vás při výběru zájezdu důležité

  • odpověď ubytování=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk (noviny, letáky, billboardy) na otázku 3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet na otázku 5. Kde to bylo?

15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?

  • odpověď modrá:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk na otázku 5. Kde to bylo?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi červená na otázku 15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?
  • odpověď oranžová:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi zelená na otázku 15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?
  • odpověď žlutá:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi červená na otázku 15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zelená na otázku 15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?

16. S jakou barvou si spojujete zimní dovolenou?

  • odpověď modrá:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi červená na otázku 15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zelená na otázku 15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?

17. V souvislosti s cestováním je podle vás nejúčinnější reklama

  • odpověď na internetu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost speciálního stravování (např. dietní režim) na otázku 11. O jaké další služby byste měl/a zájem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte při cestování služeb cestovní kanceláře nebo agentury?

3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?

4. Zaznamenal/a jste v poslední době jakoukoliv reklamu cestovní kanceláře/agentury?

5. Kde to bylo?

6. Víte o jakou cestovní kancelář/agenturu se jednalo?

7. Co je pro vás při výběru dovolené s dětmi rozhodující? Seřaďte podle důležitosti od 1. do 6.

8. Jakou slevu při výběru dovolené upřednostňujete?

9. Seřaďte služby od 1. do 4. podle toho, jak jsou pro vás při výběru zájezdu důležité

10. Kterou z následujících služeb nepovažujete za důležitou?

11. O jaké další služby byste měl/a zájem?

12. O jaké další služby byste v žádném případě neměl/a zájem?

13. Myslíte si, že reklama cestovních kanceláří/agentur přesvědčí spotřebitele ke koupi zájezdu?

14. Zakoupil/a jste si někdy zájezd pouze na základě reklamy cestovní kanceláře/agentury?

15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?

16. S jakou barvou si spojujete zimní dovolenou?

17. V souvislosti s cestováním je podle vás nejúčinnější reklama

18. Jste

19. Jaký je váš věk

20. Jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte při cestování služeb cestovní kanceláře nebo agentury?

3. Kde jste se o této cestovní kanceláři/agentuře dozvěděl/a?

4. Zaznamenal/a jste v poslední době jakoukoliv reklamu cestovní kanceláře/agentury?

5. Kde to bylo?

6. Víte o jakou cestovní kancelář/agenturu se jednalo?

7. Co je pro vás při výběru dovolené s dětmi rozhodující? Seřaďte podle důležitosti od 1. do 6.

8. Jakou slevu při výběru dovolené upřednostňujete?

9. Seřaďte služby od 1. do 4. podle toho, jak jsou pro vás při výběru zájezdu důležité

10. Kterou z následujících služeb nepovažujete za důležitou?

11. O jaké další služby byste měl/a zájem?

12. O jaké další služby byste v žádném případě neměl/a zájem?

13. Myslíte si, že reklama cestovních kanceláří/agentur přesvědčí spotřebitele ke koupi zájezdu?

14. Zakoupil/a jste si někdy zájezd pouze na základě reklamy cestovní kanceláře/agentury?

15. S jakou barvou si spojujete letní dovolenou?

16. S jakou barvou si spojujete zimní dovolenou?

17. V souvislosti s cestováním je podle vás nejúčinnější reklama

18. Jste

19. Jaký je váš věk

20. Jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nevoránková, N.Význam reklamy v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vyznam-reklamy-v-cestovnim-r.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.