Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Význam slev a sezónních akcí při nakupování mužů a žen

Význam slev a sezónních akcí při nakupování mužů a žen

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Mládková
Šetření:06. 02. 2011 - 03. 03. 2011
Počet respondentů:142
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dané šetření je anonymní a získaná data budou vyhodnocena za celý soubor respondentů a budou použita pro potřebu zpracování bakalářské práce.

Výsledky tohoto šetření budou po skončení k dispozici na Vyplnto.cz

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Věnujete pozornost akcím, cenovým zvýhodněním a sezónním slevám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7250,7 %50,7 %  
Spíše ano5438,03 %38,03 %  
Spíše ne149,86 %9,86 %  
Ne21,41 %1,41 %  

Graf

2. Na jaké zboží / služby nejčastěji využíváte cenových zvýhodnění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení11883,1 %83,1 %  
Potraviny9063,38 %63,38 %  
Kosmetika a hygienické potřeby5740,14 %40,14 %  
Elektronika3625,35 %25,35 %  
Cestování2920,42 %20,42 %  
Potřeby pro domácnost (Např. vybavení do kuchyně apod.)2114,79 %14,79 %  
Sportovní potřeby2014,08 %14,08 %  
Nábytek149,86 %9,86 %  
Služby telefonních operátorů64,23 %4,23 %  
cokoliv ze slevových serverů10,7 %0,7 %  
slevy využívám jen když si chci danou věc koupit10,7 %0,7 %  
dětské zboží - plíny, výživy10,7 %0,7 %  

Graf

3. Považujete členství v klubu spojené s výhodami za smysluplné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8559,86 %59,86 %  
ne3121,83 %21,83 %  
nevím2618,31 %18,31 %  

Graf

4. Na čem u vás nejvíce závisí motivace k nákupu v případě zlevněného zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Závisí na druhu zboží / služby5337,32 %37,32 %  
Závisí na možnosti využití daného zboží / služby4028,17 %28,17 %  
Závisí na velikosti slevy2215,49 %15,49 %  
Závisí na původní ceně zboží / služby1812,68 %12,68 %  
Nevyhledávám zlevněné zboží / služby64,23 %4,23 %  
potřebnost produktu10,7 %0,7 %  
záleží na tom, jestli to potřebuju10,7 %0,7 %  
závisí na různých faktorech10,7 %0,7 %  

Graf

5. Řídíte se při nákupech akčními letáky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5035,21 %35,21 %  
Spíše ne4330,28 %30,28 %  
Ano2215,49 %15,49 %  
Ne1812,68 %12,68 %  
Nevím96,34 %6,34 %  

Graf

6. Pokud v obchodě dostanete slevový kupón uplatníte ho při dalším nákupu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9667,61 %67,61 %  
ne4632,39 %32,39 %  

Graf

7. Jestliže se v obchodě objeví zboží/služba s nápisem 1+1 zdarma či x+1 zdarma, koupíte si obvykle takové zboží / službu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud ho potřebuji,tak ano12789,44 %89,44 %  
Koupím si ho, i když ho nyní nepotřebuji, může se mi hodit později85,63 %5,63 %  
Ne, je to jen trik74,93 %4,93 %  

Graf

8. Vyhledáváte zlevněné zboží / služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevyhledávám, ale pokud objevím něco zlevněného, jsem rád(a)10372,54 %72,54 %  
Ano, nakupuji podle slev3625,35 %25,35 %  
Ne, nezajímá mě to32,11 %2,11 %  

Graf

9. Představte si situaci, kdy vám do schránky přijde dopis, že jste vyhráli zdarma kuchyňský robot, a že k jeho získání je potřeba pouze vyplnit kupón a odeslat zpět na adresu odesílatele. Uděláte to?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, je to hloupost11278,87 %78,87 %  
Ano, za zkoušku nic nedám1510,56 %10,56 %  
Nevím1510,56 %10,56 %  

Graf

10. Po sezóně (např. po Vánocích) bývají často cenově velmi zvýhodněny některé produkty. Nakupujete takové produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6243,66 %43,66 %  
Spíše ne4632,39 %32,39 %  
Ano3121,83 %21,83 %  
Ne32,11 %2,11 %  

Graf

11. Kdy obvykle nakupujete sezónní oblečení jako např. plavky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kdykoliv, když je potřebuji10271,83 %71,83 %  
Na konci sezóny, kdy je období slev2618,31 %18,31 %  
Před sezónou, je větší výběr149,86 %9,86 %  

Graf

12. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11580,99 %80,99 %  
Muž2719,01 %19,01 %  

Graf

13. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-25 let8962,68 %62,68 %  
25-30 let2517,61 %17,61 %  
30-40 let1510,56 %10,56 %  
15-20 let96,34 %6,34 %  
40-50 let21,41 %1,41 %  
60 let a více10,7 %0,7 %  
Méně než 15 let10,7 %0,7 %  

Graf

14. Počet obyvatel vašeho aktuálního bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 1 000 000 obyvatel4833,8 %33,8 %  
1000-10 000 obyvatel2819,72 %19,72 %  
10 000-100 000 obyvatel2719,01 %19,01 %  
Do 1000 obyvatel1812,68 %12,68 %  
100 000-500 000 obyvatel149,86 %9,86 %  
500 000-1 000 000 obyvatel74,93 %4,93 %  

Graf

15. Nejvyšší ukončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou8962,68 %62,68 %  
Vysokoškolské3927,46 %27,46 %  
Základní85,63 %5,63 %  
Středoškolské bez maturity64,23 %4,23 %  

Graf

16. Váš čistý měsíční příjem (za jednotlivce)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 5 000 Kč4833,8 %33,8 %  
5 000-10 000 Kč2920,42 %20,42 %  
10 000-15 000 Kč2517,61 %17,61 %  
20 000-30 000 Kč1913,38 %13,38 %  
15 000-20 000 Kč1812,68 %12,68 %  
40 000 Kč a více21,41 %1,41 %  
30 000-40 000 Kč10,7 %0,7 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Věnujete pozornost akcím, cenovým zvýhodněním a sezónním slevám?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, za zkoušku nic nedám na otázku 9. Představte si situaci, kdy vám do schránky přijde dopis, že jste vyhráli zdarma kuchyňský robot, a že k jeho získání je potřeba pouze vyplnit kupón a odeslat zpět na adresu odesílatele. Uděláte to?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, nakupuji podle slev na otázku 8. Vyhledáváte zlevněné zboží / služby?

3. Považujete členství v klubu spojené s výhodami za smysluplné?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Před sezónou, je větší výběr na otázku 11. Kdy obvykle nakupujete sezónní oblečení jako např. plavky?

13. Věk

  • odpověď 20-25 let:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Řídíte se při nákupech akčními letáky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věnujete pozornost akcím, cenovým zvýhodněním a sezónním slevám?

2. Na jaké zboží / služby nejčastěji využíváte cenových zvýhodnění?

3. Považujete členství v klubu spojené s výhodami za smysluplné?

4. Na čem u vás nejvíce závisí motivace k nákupu v případě zlevněného zboží?

5. Řídíte se při nákupech akčními letáky?

6. Pokud v obchodě dostanete slevový kupón uplatníte ho při dalším nákupu?

7. Jestliže se v obchodě objeví zboží/služba s nápisem 1+1 zdarma či x+1 zdarma, koupíte si obvykle takové zboží / službu?

8. Vyhledáváte zlevněné zboží / služby?

9. Představte si situaci, kdy vám do schránky přijde dopis, že jste vyhráli zdarma kuchyňský robot, a že k jeho získání je potřeba pouze vyplnit kupón a odeslat zpět na adresu odesílatele. Uděláte to?

10. Po sezóně (např. po Vánocích) bývají často cenově velmi zvýhodněny některé produkty. Nakupujete takové produkty?

11. Kdy obvykle nakupujete sezónní oblečení jako např. plavky?

12. Pohlaví

13. Věk

14. Počet obyvatel vašeho aktuálního bydliště

15. Nejvyšší ukončené vzdělání

16. Váš čistý měsíční příjem (za jednotlivce)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věnujete pozornost akcím, cenovým zvýhodněním a sezónním slevám?

2. Na jaké zboží / služby nejčastěji využíváte cenových zvýhodnění?

3. Považujete členství v klubu spojené s výhodami za smysluplné?

4. Na čem u vás nejvíce závisí motivace k nákupu v případě zlevněného zboží?

5. Řídíte se při nákupech akčními letáky?

6. Pokud v obchodě dostanete slevový kupón uplatníte ho při dalším nákupu?

7. Jestliže se v obchodě objeví zboží/služba s nápisem 1+1 zdarma či x+1 zdarma, koupíte si obvykle takové zboží / službu?

8. Vyhledáváte zlevněné zboží / služby?

9. Představte si situaci, kdy vám do schránky přijde dopis, že jste vyhráli zdarma kuchyňský robot, a že k jeho získání je potřeba pouze vyplnit kupón a odeslat zpět na adresu odesílatele. Uděláte to?

10. Po sezóně (např. po Vánocích) bývají často cenově velmi zvýhodněny některé produkty. Nakupujete takové produkty?

11. Kdy obvykle nakupujete sezónní oblečení jako např. plavky?

12. Pohlaví

13. Věk

14. Počet obyvatel vašeho aktuálního bydliště

15. Nejvyšší ukončené vzdělání

16. Váš čistý měsíční příjem (za jednotlivce)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mládková, K.Význam slev a sezónních akcí při nakupování mužů a žen (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vyznam-slev-a-sezonnich-akci.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.