Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Význam železniční dopravy v cestovním ruchu
Význam železniční dopravy v cestovním ruchu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Antonie Marková |
---|---|
Šetření: | 27. 02. 2012 - 06. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 202 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 10.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 77,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem tohoto dotazníkového šetření je získání informací, týkající se železniční dopravy a její význam v cestovním ruchu. Výsledky budou použity jako součást bakalářské práce.
Odpovědi respondentů
1. Využíváte k přepravě železniční dopravu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano pravidelně → otázka č. 2, Ano zřídka → otázka č. 2, Nevyužívám → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano pravidelně | 94 | 46,53 % | 46,53 % |
Ano zřídka | 86 | 42,57 % | 42,57 % |
Nevyužívám | 22 | 10,89 % | 10,89 % |
2. Jak často využíváte železniční dopravu jako způsob dopravy spojen s účastí na cestovním ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Denně → otázka č. 4, Alespoň jednou týdně → otázka č. 4, Alespoň jednou měsíčně → otázka č. 4, Alespoň jednou ročně → otázka č. 4, Nevyužívám železniční dopravu při účasti na cestovním ruchu → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alespoň jednou ročně | 75 | 41,67 % | 37,13 % |
Alespoň jednou měsíčně | 39 | 21,67 % | 19,31 % |
Alespoň jednou týdně | 34 | 18,89 % | 16,83 % |
Nevyužívám železniční dopravu při účasti na cestovním ruchu | 17 | 9,44 % | 8,42 % |
Denně | 15 | 8,33 % | 7,43 % |
3. Proč nevyužíváte železniční dopravu při účasti na cestovním ruchu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Autem dojedu až na místo, kam chci. Vlaky jsou špinavé a jsou tam uřvané děti.
Je drahá
Jezdím automobilem
letecká a silniční doprava
neúčastním se na cestovním ruchu
Pomalý způsob přepravy.
Protože většinou cestuji letadlem.
rychlejší, pohodlnější a bez omezení je doprava osobním atomobilem
stačí, že se s železniční dopravou nervuji při cestování do školy...
Upřednostňuji raději pohodlnější a modernější způsob přepravy (letadlo)
využívám automobil
využívám automobil, je pohodlnější
4. V jakém období nejčastěji využíváte železniční dopravu s účastí na cestovním ruchu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezávisle na období | 107 | 66,46 % | 52,97 % |
Letní | 51 | 31,68 % | 25,25 % |
Zimní | 3 | 1,86 % | 1,49 % |
5. Jaký bývá motiv Vaší cesty? (můžete zaškrtnout více možností)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rekreace (poznávání přírody a památek, dovolená, volný čas..) | 93 | 58,49 % | 46,04 % |
Návštěva příbuzných a známých | 93 | 58,49 % | 46,04 % |
Vzdělání a školení | 72 | 45,28 % | 35,64 % |
Kulturní turismus | 44 | 27,67 % | 21,78 % |
Nákupní turismus | 37 | 23,27 % | 18,32 % |
Sportovně orientovaný turismus (aktivně či pasivně) | 28 | 17,61 % | 13,86 % |
Zdravotní turismus (medicína, wellness, lázně) | 7 | 4,4 % | 3,47 % |
Náboženský a poutní turismus (návštěva poutních míst, církevních památek) | 2 | 1,26 % | 0,99 % |
6. Využíváte železniční dopravu v rámci:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vnitrostátního cestování | 129 | 79,14 % | 63,86 % |
Vnitrostátního i mezinárodního cestování | 23 | 14,11 % | 11,39 % |
Mezinárodního cestování | 11 | 6,75 % | 5,45 % |
7. Proč nevyužíváte železniční dopravu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Cena, dochvilnost, raději cestuju autem, nebo autobusem (student agency), školu mám v Praze a bydlím v Praze, vlakem maximálně jedu v létě někam na výlet.
cestuji raději autobusem a směrem, kterým jezdím do školy, jezdí více autobusů než vlaků.
hjoio
Je drahá, nejezdí kam potřebuju a nemůžu vézt všechny věci, které bych chtěl, nepohodlné a často i obtížné nastupování a vystupování
Je drahá, nepohodlná a pomalá
jezdím autem
mám auto
Mám auto anebo cestuji pouze v místě bydliště pomocí MHD.
Mám rád Bus.
Mám vlastní automobil.
nebaví mě
Nejprve bych konstatovala, že ŽD je v rámci domácího CR využívána především těmi, kdo cestují s přilehlých obcí do konkrétního města, většinou volená z důvodu absence autobusové linky v konkrétní oblasti. Z mého pohledu je ŽD posledním druhem, který bych volila a to z důvodu absence jistého soukromí, které je zde omezeno, a tím pádem když už necestuji autem volím vždy autobusovou dopravu, už jen díky více četných spojených napřiklád z Prahy do Plzně atd. Navíc z hlediska možného časového zpoždeni vkladám větší důvěru rovněž do autobusové dopravy.
Nemám dobře dostupnou železniční stanici v blízkosti svého bydliště.
nemám důvod
Nevyhovuje mi.
Protože cestuje dlouho a nzní i dráže
vlastním automobil
Vysoká cena jízdného, velká vzdálenost nádraží
Využívám autobusouvou, jelikož mám přímé spoje.
využívám autobusovou
využívám autobusovou či osobní automobil
využívám autobusovou dopravu
8. Jste spokojeni se službami poskytovanými v rámci přepravy železniční dopravou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, docela | 84 | 51,53 % | 41,58 % |
Spíše ne | 59 | 36,2 % | 29,21 % |
Vůbec ne | 13 | 7,98 % | 6,44 % |
Ano, naprosto | 7 | 4,29 % | 3,47 % |
9. V čem vidíte největší problém železniční dopravy? (můžete zaškrtnout více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cena jízdného | 134 | 66,34 % | 66,34 % |
Nečistota | 132 | 65,35 % | 65,35 % |
Zpoždění | 127 | 62,87 % | 62,87 % |
Horší dostupnost ve srovnání se silniční dopravou (koleje nevedou všude) | 74 | 36,63 % | 36,63 % |
Nepohodlnost | 48 | 23,76 % | 23,76 % |
Bezpečnost | 23 | 11,39 % | 11,39 % |
Jiná … | 19 | 9,41 % | 9,41 % |
10. Myslíte si, že má železniční doprava perspektivu v budoucím využití a přispět k rozvoji cestovního ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 92 | 45,54 % | 45,54 % |
Určitě ano | 69 | 34,16 % | 34,16 % |
Spíše ne | 38 | 18,81 % | 18,81 % |
Určitě ne | 3 | 1,49 % | 1,49 % |
11. Ohodnoťte následující kritéria (1 nejlepší, 5 nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 3.485 | 0.854 |
Pohodlí | 2.837 | 1.057 |
Bezpečnost | 2.485 | 1.002 |
Časová dostupnost | 2.975 | 0.777 |
Frekvence spojů | 2.871 | 0.746 |
Návaznost spojů | 2.99 | 0.881 |
Kvalita služeb | 3.267 | 0.839 |
Dopad na životní prostředí | 2.188 | 0.747 |
Dostupnost vlakových stanic | 2.554 | 0.702 |
Přístup zaměstnanců | 2.703 | 0.823 |
12. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-26 | 165 | 81,68 % | 81,68 % |
26-50 | 29 | 14,36 % | 14,36 % |
Méně než 18 let | 5 | 2,48 % | 2,48 % |
50 a víc | 3 | 1,49 % | 1,49 % |
13. Jaké služby postrádáte v rámci železniční dopravy? Co byste změnili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
více informačních letaku
-
- aplikaci pro Android se zpožděním, polohou, řazením vlaků (plus typ vagonu a jeho vybavení), příp. nákup e-jízdenky. Nebo tyto údaje alespoň na webu dopravce (ČD).
.
.
.........................
/
ani nevím
ani žádné nepostrádám spíše jejich zkvalitnění.
asi nic
asi nic
bbb
benefity, slevy
bezpečnost - když jedu na delší cesty bojím se
bezpečnostní
cateringové, milejší personál, čistější prostředí
Cena jízdného. Pohodlí. HEZČÍ VLAKY.
ceník
cenu
cenu, návaznost spojení, zpoždění
cestuji minimálně, tedy nemohu posoudit, co chybí, nebo co je třeba zlepšit...
čisté wc
čistější toalety
čistota
čistota v železniční dopravě
Čistota Wc,kuracky prostor
čistota, levnější občerstvení
čistota, nabídka občerstvení (pití, sušenky, ...
čistota, pohodlnost...
Čistota..občerstvovací kupé..
čistotu
čistotu, dodržování jízdního řádu
čistší WC technický stav (občas nejdou otevřít dveře, musí se na druhý konec vlaku rychle, nebo nejdou dovřít okna)
dodržování časových intervalů
dostupnost internetového připojení
el. zásuvka pro možnost napájení laptopu.
elektrická zásuvka v kupé
funkční regulace vytápění
Funkční zásuvky 220v ve vlacích jak v 1. tak i 2. třídy.
hjpup
hlavně absence pravidelnosti spojů, špatná návaznost, absence občerstvení
informační
internet a el. přípojky ve vlaku
internet a přípojky
internet, obcerstveni, vetsi pohodli a cistotu, ochotu zamestnancu
Je mi to jedno, nejezdím vlakem.
jelikož moc necestuji vlakem nic mě nenapadá.
Jen menší, dílčí nedostatky.
jsem spokojený
Když jedu v pátek domů z intru, jezdím většinou v dopravní špičce, kdy není k naleznutí jediné místo k sezení (na mysli mám rychlíky) - postrádám tedy dostatek míst k sezení pro cestující.
kkk
konkurenci, snaha o udržení zákazníků
Kvalita služeb, občerstvení, internet, větší pohodlí
Kvalitní čekárny a úschovny věcí a kol, možnost pohodlné a bezpečné přepravy zavazadel a jízdních kol. Jsou moc úzké dveře do vagonů, jsou nízká nástupiště, vysoko podlaha vagonů, schody jsou moc vysoko, strmé a úzké.
lehké ženy postávající u kolejích
lepší chování zaměstnanců, dostupnost medií
lepší komfort
lepší návaznost spojů, frekvence
lepší servis na "palubě" vlaku
Lepší toalety
modernizace vlaků
modernizace.
Modernizovat vlaky - např. v zimě buď nefunguje topení vůbec a nebo je nehorázně přetopeno.
možnost zakoupení jízdenky na netu nebo smskou nejhorší je nečistota ve vlacích - neuvěřitelné, když cestuji s cizinci, stydím se za českou repbuliku - změna vagonů
Myslím, že je potřeba vpustit na dráhy konkurenci, nebo alespoň zlepšit hospodaření ČD, za 20 let se tu objevilo tak maximálně Pendolino.... kam ty peníze asi tečou...???
Na mezinárodních trasách bych uvítala, aby každý vagon měl svého průvodčího/svou průvodčí.
Nádraží ve více obcích, nižší cenu jízdného.
nákup jízdenky ve vlaku bez přirážky
Nákup nových vagonů nebo alespoň pohodlnějších sedadel.
například více vagonů - vice prostoru
návaznost vlaků a autobusů. v létě víc vagonů u spojů, kde jezdí víc lidí, páč jsou narvaný vagóny. internet, televizi a hostesky ve vlaku nepotřebuju.
nečistota ve vlacích často nefunkčnost WC
neměnila bych nic
nepostrádám žádné služby v rámci železniční dopravy
nerušit stávající tratě!! přesun kamionové dopravy na železnici!
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevim
Nevím
nevím
Nevím
nevím
nevím jak ostatní, ale já jsem se nesetkala např. s připojením k wifi ve vlaku
Nevyužívám ji, nicméně je zapotřebí zaměřit se na údržbu jednotlivých vozů a snažit se maximalizovat pohodlí cestujícího!!!
nic
nic
nic
nic
nic konkrétního mě nenapadá
nic mě nenapadá, vlakem cestuju ráda
Nic mě nenapadá. Chci se jen rychle, levně a bezpečně dostat z bodu A do bodu B.
Nic víc při cestování nepotřebuji
nic, v rámci možností jsem spokojená
nižší cena
noviny zdarma
Občerstvení
občerstvení
Občerstvení, Internet, Malé rozdíly mezi 1. a 2. třídou
postrádám čisté záchody, u některých vytěžovaných spojů dostatek místa k sezení a místa na kolena protilehlých sedaček,
postrádám čistotu vlaků...
Postrádám jakoukoliv změnu v železniční dopravě
Postrádám jedině to, aby cena odpovídala kvalitě.
postrádám jídelní vozy i v neelektrifikovaných spojích, nebo alespoň funkční kiosek či restaurace na nádražích
Postrádám konkurenci, která by vnesla do ČD jiné chování a celkově zlepšila služby.
Postrádám větší pohodlí, připojení k intrernetu, obrazovky s možností výběru filmu. Žel. doprava je stále moc pomalá a drahá. Student agency, udává směr v ČR. Všichni se musí přizpůsobit.
Postrádám vlídnější personál, české dráhy by se měly inspirovat u železničních dopravců RegioJet.
postrádám: větší pohodlí, zdarma internet alespoň v rychlícíchm dochvilnost změna: některých zastaralých vagónů
Povinné místenky u ČD v ceně jízdenky, občerstvení, denní tisk, internet
Prostory rpo prepravu kocarku nebo vetsich psu, popripade kol. Spatne oznaceni vlaku, kam ktery jede. Modernejsi vlaky. Pokud jsou soupravy stare, tak by mely byt alespon v poradku (neroztrhana sedadla, vsechny zarovky v poradku atd.). Hlaseni o zpozdeni i ve vlaku, jinak cestujici neni informovany pokud nevyhlizi z okna.
Prostředí
Provázanost s autobusovou dopravou. Dochvilnost spojů.
průvodčí nahoře bez
Přidat vagony některým spojům.. Často jezdí tolik lidí, že člověk stojí na jedné noze a ještě né na vlastní.. ;)
připojení k internetu
Připojení k internetu i v obyčejných vlacích
přístup k internetu, jízda podle platného jízdního řádu,
Přístup na internet a zásuvky.
Přístup personálu, lepší provázanost s příměstskými spoji a větší soulad v jízdném a znalostech personálu.
Přístup personálu, zdemolovaná vozidla, možná mírné snížení cen by neuškodilo
rozum
Rozvoz jídla a pití v běžných vlacích.
slevu pokud má vlak zpoždění
Služby - OK. Hlavně nerušit další spoje.
Služby nejsou až tak potřeba, důležitá je v dnešní době hlavně rychlost a cena,pak dostupnost, bezpečnost
snížení jízdného
Spíše než služby, postrádám danou kvalitu. Doufám, že Student agency pod vedením pana Jančury uspěje a bude jediným přepravcem na železnici.
spolupraci mezi staty napr. studentske jizdne
Srozumitelnost tarifních nabídek, lepší poradenství v tarifech při nákupu jízdného
Stejnou kvalitu jako poskytují RegioJet
Stravovací slžby
stravování, přístup k internetu
Škoda, že v tom dotazníku není rozlišený dopravce Regiojet a České dráhy. Jezdím s nimi půl na půl a to hodnocení je dost rozdílný. Bral jsem to tedy průměrem.
Tak často je nevyužívám, takže nevím.
tarify jsou (podle mě záměrně) složité a nepřehledné, cena vysoká (pro naši 8ičlennou rodinu)
Teď si momentálně nemohu vzpomenout. Ale určitě by to chtělo zlepšit čistotu vlakového prostředí.
televizi, čistější toalety
teplo, pohodlí
tv,rádio, wifi
Úklid toalet.
Určitě bch změnila čistotu ve vagonech!!
Určitě bych změnila to, aby se dali koupit jízdenky i ve vlaku, když nesedí někdo u okénka
určitě nějakou kompenzaci za zpoždění
Určitě přístup zaměstnanců k preventivním opatřením na železnicích, aby nedocházelo ke zpoždění vlaků. Jako pravidelný cestující nepostrádám žadné nadstandartní služby.
Vagony pro V.I.P klientelu v dálkových vlacích, bez dětí, bez zvířet, tiché
ve vlaku mi chybí bufet a je tam málo kuřáckých vozů
větší čistota, pohodlnější spoje, včasnost a návaznost spojů
Větší dostupnost internetu ve spojích všech kategorií
větší komfort, dostupnější cenu 1. třídy, čistotu na toaletách, možnost kvalitního občerstvení během jízdy ...
Větší množství vagónů na delší vzdálenosti.
více propagace vyhlídkových vlaků, lepší frekvenci, zlepšit i stav vlaků - to znamená čistotu, funkčnost....
více slev a více možností pro studenty co tak často necestují
Více slev pro všechny věkové skupiny
více služeb během cesty, ale hlavně zlepšení kvality a přístupu zaměstnanců
vice spoju, vice povinnych rezervaci, mene meskani, nizsi cena
Více spojů. Snížit cenu. Zvýšit komfort na dálkových spojích
více úložných prostor ve vlaku (lyže, kola-mimo cyklovlaky, batohy)
vstřícnost zaměstnanců
Všechno!
Vylepšila bych návaznost spojů.
vyprazdnování toalet za jízdy, i když to ještě jde oproti tomu kdyz vlak stojí ve stanici a nekdo koná potřebu...
vyřadila bych některé staré vagony, které jsou poničené a zapachající, nepohodlné...
Vzhledem k tomu, že využívám vlakovou dopravu používám zřídka, nemohu posoudit
WC
WC a hygiena
WC ve vlakových soupravách (zejm. osobní vlaky a rychlíky), možnost občerstvení
wifi
wifi připojení
wifi připojení
wifi připojení, zásuvky
wifi, zásuvky, úplně vyřadit z provozu staré rozpadlé vlaky
wnh
Záleží jakou společností cestuji. České dráhy - více čistoty by neuškodilo. Na druhou stranu bych vyzdvihla společnost Student agency - servis, služby a ceny jsou ok.
zas tak moc často ji nevyužívám, tak vůbec nevím
zavedl kuracke vlaky :)
Ze služeb nepostrádám nic, jen bych upravila ty ceny - cesta vlakem, byť pohodlnější, vyjde mnohdy až o polovinu dráž, než ta samá trasa autobusem.
Zjednodušila bych systém poskytovaných slev a tím usnadnila orientaci koncového zákazníka, dále bych ocenila lepší proškolování zaměstnanců, neb někteří stále netuší o různých v výhodných nabídkách a nebo je prostě jen nenabízejí.
zlepšit čistotu
změna přístupu zaměstnanců, čistota vagonů
změnil bych vlaky, současné se již téměř rozpadají, ceny jsou příliš vysoké
zmenila bych cenu smerem dolu
změnila bych čistotu vlaků - větší innvestice do úklidu vlakových souprav
změnila bych nepřehledný systém slev, IN kartu ve stylu nechci slevu zadarmo
Změnila bych počet kupé a volných sedadel především.
Změnila bych přístup některých zaměstnanců. Jak vyplývá i z předchozích otázek byla bych pro, aby se udělalo něco s čistotou a celkovým prostředím ve vlacích a to především ve "starých" rychlících. Přecijen je stále vidět rozdíl mezi vlaky ze zahraničí a "našimi" vlaky. Měla jsem tu možnost svézt se vlakem ve Francii a i když to byl "obyčejný" vlak srovnatelný s našimi rychlíky tak jsem se tam cítila mnohem lépe.
změnila bych přístup zaměstnanců
Změnila bych to, aby bylo více vagonů 2. třídy, často si není kam sednout.
změnila bych vlaky - nakoupit nové, které nejsou rozčleněné do kupé, tak aby člověk nemusel sedět izolovaně s cizími lidmi, se kterými se ne vždy cítí bezpečně
Zprovoznit opět malé a zrušené tratě...!
zrovna mne nic nenapadá
Zrušila bych vagóny 1. třídy a nechala třeba jen 2 kupé (vlakem jezdím denně a v rychlíku Praha - Děčín jsem v 1. třídě viděla najednou nejvíc 3 osoby, obvykle však 0). Nejvíc mi vadí velmi prosezené sedačky ve starých vlacích. Přesto jimi jezdím raději než novými EC, protože v těch je pro změnu zima. Změnila bych také systém vracení peněz za jízdenku v případě, kdy se vlak zpozdí a navazující odjede. Pak, když pro mě např. nechci čekat na další vlak 2 hodiny, ale dojet cestu autobusem, chtěla bych vrátit aspoň příslušnou část jízdného. Cena jízdného je pak samostatnou kapitolou...
Zvýšení počtu železničních zastávek a rozšíření železniční sítě.
zvýšit bezpečí..
Zvýšit rychlost
žádné
žádné
žádné
žádné
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.