Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Význam značky IBM.

Význam značky IBM.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Vokoun
Šetření:25. 04. 2009 - 27. 04. 2009
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je súčasťou mojej bakalárskej práce na tému „Význam značky vo vybranom odvetví”. Cieľom tohto dotazníka je zistiť aký je imidž značky IBM v prostredí IT produktov a služieb. Za Váš čas pri vypĺnaní dotazníka vopred ďakujem.

Odpovědi respondentů

1. Aké značky v oblasti IT poznáte? Napíšte aspoň 3

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
IBM, Lenovo, Asus22,7 %2,7 %  
HP, Dell, IBM22,7 %2,7 %  
HP, Lenovo, IBM, Dell22,7 %2,7 %  
IBM, HP; DELL11,35 %1,35 %  
HP, Dell, Asus, Acer, IBM, WD,11,35 %1,35 %  
MicroSoft, Intel, AMD, Nvidia,...11,35 %1,35 %  
HP, MSI, Lenovo, Apple11,35 %1,35 %  
acer, asus, apple11,35 %1,35 %  
hp, ibm, asus, apple,dell11,35 %1,35 %  
Toshiba, HP, Canon11,35 %1,35 %  
ostatní odpovědi ibm, hp, dell
IBM dell apple
Apple, Lenovo, IBM, Sony, LOgitech, Microsoft
HP, DELL, ATaT, IBM, ESET
Hp, lenovo, acer, dell
IBM, Nextra, T-Com, TMO, Orange, UPC,
Vnet, IBM, Dell
IBM APPLE TOSHIBA
ibm, msi, sony
IBM, HP, DELL, LENOVO, ASUS, PENTIOUM
IBM, SAP, HP
ibm, dell, lenovo, hp, i-could-go-forever...
hp lanovo dell
HP, IBM, Apple, ASUS
Apple, Microsoft, HP, IBM, Lenovo, Dell,
IBM, Nvidia, HP
dell, hp,accer
Apple, Microsoft, Intel
IBM, Dell, Hp, Lenovo, Asus, Acer,MSI
IBM, APPLE, TOSHIBA
apple, ibm, dell, lenovo
ibm,lenovo,hp,acer,apple
IBM TOSHIBA HP
HP,IBM,Apple
IBM, LENOVO, HP, acer
HP, IBM, Lenovo, ASUS, Acer, Cisco, BENQ, 3Com, ..
Logica, HP, Dell
microsoft, apple, intel, lenovo, dell
asus,acer,msi,lenovo
HP,THOSIBA,MSI,ACER,ASUS
IBM, APPLE, BENQ
Dell, IBM, Lenovo
ibm acer asus
HP, Apple, Asus
Microsoft, IBM, Acer, Linux
Hewlet Packard, Acer, IBM
IBM, DELL, HP
MSI, Asus, Samsung, LG, Toshiba, Logitech...
IBM, Microsoft, Benq, Nokia, Sony, Dell, Asus
ID software, HP , Dell
intel,acer,windows
MSI, HP, Asus, Acer, IBM
IBM, Microsoft, Apple...
hp, ibm, eset
asus, dell, Ibm, hq, acer, lenovo, apple
Dell,HP,IBM
NWT computers, Asus, Acer, Microsoft, Intel, Apple
IBM, DELL
dell, ibm, hp, lenovo, toshiba
IBM, Lenovo, Apple
Dell, IBM, Avnet
dell, hp, ibm
Accenture, Dell, Oracle, Microsoft
ASUS, HP, DELL
IBM, DELL, LG, ASUS, MSI
hp, windows,apple,linux,modzilla, IBM, assus,acer,
IBM, CISCO, ESET
IBM, APPLE, MSN
ibm,dell,hp
del aple , microsoft,
dell, hp, asus
6182,43 %82,43 % 

Graf

2. Vlastníte IT produkt niektorej z hore uvedených značiek, ak ano, aký?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno6689,19 %89,19 %  
Nie79,46 %9,46 %  
nic11,35 %1,35 %  

Graf

3. Aký produkt/y horeuvedených značiek vlastníte? (značka+produkt)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notebook HP46,15 %5,41 %  
ibm notebook23,08 %2,7 %  
pc23,08 %2,7 %  
IBM23,08 %2,7 %  
notebook 23,08 %2,7 %  
laptop23,08 %2,7 %  
asus notebook23,08 %2,7 %  
ThinkPad 11,54 %1,35 %  
HP notebook, Dell notebook, WD my book disk, IBM L11,54 %1,35 %  
Lenovo11,54 %1,35 %  
ostatní odpovědi Microsoft Windows, Microsoft Office, Intel proceso
Tlaciaren, PC
Toshiba, Canon
apple prehrávač videi
Lenovo thinkpad
HP notebook, ESET antivir
Hp-desktop pc, hp-notebook
internet
IBM THINKPAD X60S NOTEBOOK
HP - notebook
msi, notebook
klavesnicu a monitor
Acer - TravelMate 4060
Nvidia graficka karta
Apple Macbook, MS Windows, MS Office
ASUS- Notebook
APPLE-notebook, TOSHIBA-notebook
apple iphone
IBM , TOSHIBA
acer, notebook
Dell- notebook
microsoft - OS
lenovo+notebook
IBM- notebook
Acer-notebook
MSI - základná doska, Asus - základná doska, NB
IBM-Notebook, Microsoft - windows. Benq - Notebook
Asus, notebook
ID software -> Quake 3; HP - notebook; Dell LCD pa
acer+notebook
MSI, HP - notebook, Dell - PC
Apple iMac 20" ,Dual Core 2 2,16 Ghz ....
asus - notebook, barebone, ibm - HDD, hq - tlaciar
Dell, notebook, LCD monitor 20"
Asus - monitor, Intel, Microsoft
hp notebook
notebook, Lenovo
Microsoft Windows XP Home Edition
hp, asus
MSI notebook, LG monitor,
windows,modzilla, intel
IBM ThinkPad, ESET SmartSecurity
IBM, MSN
Lenovo - Notebook
notebook asus
Laptop 2x
4670,77 %62,16 % 

Graf

4. Poznáte značku IBM?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 5, Nie → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno74100 %100 %  

Graf

5. Čo je podľa Vás oblasťou pôsobenia spoločnosti IBM?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
it1421,21 %18,92 %  
Informačné technológie 23,03 %2,7 %  
IT odvetvie od SW po HW a suvisiaci servis11,52 %1,35 %  
VYroba procesorou, suport, VPN client, pocitace11,52 %1,35 %  
IT sluzby a vsetko s tym spojene 11,52 %1,35 %  
pocitace, servery,...11,52 %1,35 %  
Ponuka IT technologii 11,52 %1,35 %  
predaj vypoctovej techniky11,52 %1,35 %  
netusim11,52 %1,35 %  
počítače - IT11,52 %1,35 %  
ostatní odpovědi Pocitacove systemy pre ine ako domace vyuzitie
počítačové siete, software
počítače
OBLAST SERVEROV
procesor, servery, hardver, softver, notebooky
predaj hardveru a nasledne poradenstvo a tak dalej
IT oblast
podpora IT, inovacie v oblasti IT, outsourcing IT
it riesenia pre firmy
PC, software, hardware
Vyroba a predaj pocitacoveho softwareu a hardwareu
hardware- zostavy PC, Notebookov
to co tych hore
HW riesenia pre firmy
predaj IT techniky a jej vyroba
Výpočtová technika+ support
pc, pc siete, hardware a software riesenia
pocitace, it systemy , servre
vyroba a predaj serverov, aplikacii, poradenstvo,
IT PRODUKTY
elktronika
hardware
Všetko okolo IT
Poskytovanie IT sluzieb a podpory
hardvér, podpora...
poradenstvo v oblasti it a inych
servery, datove centra, software, obchod
vyroba pc, softwearu, IT sluzby firmam
IT - software
predaj it hardwaru softwaru a jeho nasledna udrzba
osobne pocitace,
nevím
IT systémy pre jednotlivcov a firmy
chipy, sprostredkovanie it inym spolocnostiam
IT technologie
pocitacova technika
Poskytovanie sluzieb v oblasti IT, predaj serverov
v poslednej dobe len SW - napr. SW architektura
software, hardware, services
pocitace
Software
Predaj vypoctovej techniky a suvisiacich sluzieb
4263,64 %56,76 % 

Graf

6. Viete čo znamená skratka IBM?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie3148,44 %41,89 %  
international business machines1218,75 %16,22 %  
International Business Machines Corporation23,13 %2,7 %  
international bussiness machines23,13 %2,7 %  
international business machines corp.11,56 %1,35 %  
ano11,56 %1,35 %  
netusim11,56 %1,35 %  
International business niečo 11,56 %1,35 %  
international business machine corporation11,56 %1,35 %  
ee11,56 %1,35 %  
ostatní odpovědi Internationanl Bussiness Machines corporation
international business maschine
International Business Machines(to som negooglil:)
International Business Maschines
nternational Business Machines
internešnl biznis mešinz
nie
ne
international bussiness machine
Int. bus. machines
neviem
1117,19 %14,86 % 

Graf

7. myslíte si, že viete niečo viac o značke IBM (historia, sortiment, pôsobenie..)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4770,15 %63,51 %  
ano2029,85 %27,03 %  

Graf

8. Zvolili by ste si pri rozhodovaní o kúpe IT produktu/produktov, značku IBM?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možno4057,14 %54,05 %  
Neviem1217,14 %16,22 %  
Áno1115,71 %14,86 %  
Nie710 %9,46 %  

Graf

9. Považujete výrobky a služby IBM za vysoko kvalitné? Ohodnoťťe na stupnici. 1= Veľmi kvalitné, 5=Veľmi nekvalitné

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23553,85 %47,3 %  
31523,08 %20,27 %  
11218,46 %16,22 %  
423,08 %2,7 %  
511,54 %1,35 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.1
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.4
Směrodatná odchylka:0.64
Medián:2
Modus:2

Graf

10. Myslíte si že sú výrobky a služby IBM oproti konkurencii predražené?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, sú drahé, ale za kvalitu sa platí2536,23 %33,78 %  
Neviem2536,23 %33,78 %  
Áno, sú veľmi predražené.913,04 %12,16 %  
Nieje to ani drahá ani lacná značka811,59 %10,81 %  
Nie, je to lacná značka.22,9 %2,7 %  

Graf

11. Ktoré asociácie vo Vás značka IBM vyvoláva? Na príkladoch ohodnoťťe/prikloňte sa ako jednotlive asociácie vystihuju značku IBM.

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
škaredý dizajn vs. nádherný dizajn2-1-0-1-2-0.1851.074
mizerná kvalita vs. vysoká kvalita2-1-0-1-21.0150.661
elegantný vzhľad vs. nevkusný vhľad2-1-0-1-2-0.0920.761
pokrokové a inovatívne technológie vs. zaostalé a neinovatívne2-1-0-1-2-0.61.04
imidžové IT produkty. vs. IT produkty bez imidžu2-1-0-1-20.0620.858
skvelé služby spojené s výrobkami. vs. slabé služby spojené výrobkami2-1-0-1-2-0.4150.827

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

12. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž4155,41 %55,41 %  
Žena3344,59 %44,59 %  

Graf

13. Koľko máte rokov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 az 25 rokov5371,62 %71,62 %  
26 az 35 rokov1722,97 %22,97 %  
36 az 50 rokov34,05 %4,05 %  
menej ako 20 rokov11,35 %1,35 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Ktoré asociácie vo Vás značka IBM vyvoláva? Na príkladoch ohodnoťťe/prikloňte sa ako jednotlive asociácie vystihuju značku IBM.

  • odpověď mizerná kvalita [2-1-0-1-2] vysoká kvalita: 2:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 9. Považujete výrobky a služby IBM za vysoko kvalitné? Ohodnoťťe na stupnici. 1= Veľmi kvalitné, 5=Veľmi nekvalitné
  • odpověď skvelé služby spojené s výrobkami. [2-1-0-1-2] slabé služby spojené výrobkami: 0:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 9. Považujete výrobky a služby IBM za vysoko kvalitné? Ohodnoťťe na stupnici. 1= Veľmi kvalitné, 5=Veľmi nekvalitné

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Vlastníte IT produkt niektorej z hore uvedených značiek, ak ano, aký?

4. Poznáte značku IBM?

5. Čo je podľa Vás oblasťou pôsobenia spoločnosti IBM?

6. Viete čo znamená skratka IBM?

7. myslíte si, že viete niečo viac o značke IBM (historia, sortiment, pôsobenie..)

8. Zvolili by ste si pri rozhodovaní o kúpe IT produktu/produktov, značku IBM?

9. Považujete výrobky a služby IBM za vysoko kvalitné? Ohodnoťťe na stupnici. 1= Veľmi kvalitné, 5=Veľmi nekvalitné

10. Myslíte si že sú výrobky a služby IBM oproti konkurencii predražené?

11. Ktoré asociácie vo Vás značka IBM vyvoláva? Na príkladoch ohodnoťťe/prikloňte sa ako jednotlive asociácie vystihuju značku IBM.

12. Pohlavie

13. Koľko máte rokov?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Vlastníte IT produkt niektorej z hore uvedených značiek, ak ano, aký?

4. Poznáte značku IBM?

5. Čo je podľa Vás oblasťou pôsobenia spoločnosti IBM?

6. Viete čo znamená skratka IBM?

7. myslíte si, že viete niečo viac o značke IBM (historia, sortiment, pôsobenie..)

8. Zvolili by ste si pri rozhodovaní o kúpe IT produktu/produktov, značku IBM?

9. Považujete výrobky a služby IBM za vysoko kvalitné? Ohodnoťťe na stupnici. 1= Veľmi kvalitné, 5=Veľmi nekvalitné

10. Myslíte si že sú výrobky a služby IBM oproti konkurencii predražené?

11. Ktoré asociácie vo Vás značka IBM vyvoláva? Na príkladoch ohodnoťťe/prikloňte sa ako jednotlive asociácie vystihuju značku IBM.

12. Pohlavie

13. Koľko máte rokov?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vokoun, M.Význam značky IBM. (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vyznam-znacky-ibm.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.