Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávací potřeby studentů a absolventů VŠ
Vzdělávací potřeby studentů a absolventů VŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michal Novák |
---|---|
Šetření: | 08. 06. 2011 - 16. 06. 2011 |
Počet respondentů: | 119 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 22.55 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 66,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
provádím průzkum vzdělávacích a rozvojových potřeb studentů a absolventů veřejných VŠ.
Jde o názor na hodnocení studia, motivaci, užitečnost pro práci.
Výzkum je součástí mojí diplomové práce pro Masarykův ústav vyšších studií na ČVUT. Odpovědi jsou anonymní.
Vyplňení vám zabere max. 10 min (otázky jsou jednoduché).
Děkuji moc za váš čas. Moc mi tím pomůžete :)
Michal Novák
Odpovědi respondentů
1. Jakou studujete / jste studoval/a VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ČVUT | 40 | 33,61 % | 33,61 % |
UK | 19 | 15,97 % | 15,97 % |
MU | 11 | 9,24 % | 9,24 % |
VŠE | 11 | 9,24 % | 9,24 % |
ČZU | 8 | 6,72 % | 6,72 % |
ZČU | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
VŠCHT | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
MENDELU | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
UHK | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
VŠB | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
TUL | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
OU | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
JU | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
VFU | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
UJEP | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
UP | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
UTB | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
VŠPJ | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
SU | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
VUT | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
2. Jaký obor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Technika | 35 | 29,41 % | 29,41 % |
Ekonomie | 27 | 22,69 % | 22,69 % |
Humanitní a sociální | 21 | 17,65 % | 17,65 % |
Právo | 11 | 9,24 % | 9,24 % |
Pedagogika a tělovýchova | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
Chemie | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
Přírodovědecký | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
Zemědělství | 4 | 3,36 % | 3,36 % |
architektura | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
Umění | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
psychologie | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
Dopravní fakulta | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
Potravinářství | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Geografie | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Architektura a stavitelství | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
mezinárodni vztahy | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Jazyková a lit. kultura | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
finance a účetnictví | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Informační vědy UISK | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Informatika | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
regionální rozvoj, VSRR! | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Učitelství 2. stupně ZŠ | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
iNFORMAČNÍ STUDIA | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
fyzioterapie | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
MatFyz | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
veterinární lékařství | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Sociologie | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Doprava a spoje | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
IT | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
zootechnika | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Potravinářský | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
3. Co vás motivovalo ke studiu na VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Očekávané lepší uplatnění na trhu práce | 66 | 55,46 % | 55,46 % |
Logické pokračování po maturitě | 55 | 46,22 % | 46,22 % |
Touha být vzdělaný | 42 | 35,29 % | 35,29 % |
Vzdělávání mě vždy bavilo | 28 | 23,53 % | 23,53 % |
Vidina vyššího platu | 28 | 23,53 % | 23,53 % |
Vyšší společenské postavení | 26 | 21,85 % | 21,85 % |
Lepší orientace ve společnosti | 15 | 12,61 % | 12,61 % |
Rozvoj rozumových schopností | 14 | 11,76 % | 11,76 % |
Lepší orientace ve vědě a kultuře | 13 | 10,92 % | 10,92 % |
Rodiče | 4 | 3,36 % | 3,36 % |
nechtěla jsem jít ještě do práce | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Me muj obor bavi | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
po gymplu to bylo třeba | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Práce,která by mne bavila a naplňovala | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
zvědavost a sociální kontakty s lidmi podob. zaměř | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
I společnost okolo mne = studenti | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
s maturitou nelze toto povolání vykonávat | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
zájem o obor | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
možnost zasadit se o změny, vedoucí k lepšímu stav | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
mít i titul před jménem k dosavadním dvoum za jmén | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
4. Jak celkově hodnotíte kvalitu vzdělávání na Vaší VŠ? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 56 | 47,06 % | 47,06 % |
3 | 43 | 36,13 % | 36,13 % |
1 | 12 | 10,08 % | 10,08 % |
4 | 7 | 5,88 % | 5,88 % |
5 | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.39 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.42 |
Směrodatná odchylka: | 0.65 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
5. Vaše výuka je celkově zaměřena více teoreticky, nebo prakticky? (1 = zcela teoreticky, 10 = zcela prakticky)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 34 | 28,57 % | 28,57 % |
4 | 24 | 20,17 % | 20,17 % |
2 | 23 | 19,33 % | 19,33 % |
5 | 17 | 14,29 % | 14,29 % |
7 | 8 | 6,72 % | 6,72 % |
6 | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
1 | 4 | 3,36 % | 3,36 % |
8 | 4 | 3,36 % | 3,36 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.72 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 7 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 1.98 |
Směrodatná odchylka: | 1.41 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
6. Důraz ve výuce je kladen na individuální, nebo týmovou práci? (1 = zcela individuální, 10 = zcela týmovou)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 29 | 24,37 % | 24,37 % |
3 | 27 | 22,69 % | 22,69 % |
2 | 23 | 19,33 % | 19,33 % |
4 | 20 | 16,81 % | 16,81 % |
1 | 7 | 5,88 % | 5,88 % |
6 | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
8 | 5 | 4,2 % | 4,2 % |
7 | 2 | 1,68 % | 1,68 % |
9 | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.72 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 8 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 1.96 |
Směrodatná odchylka: | 1.4 |
Medián: | 4 |
Modus: | 5 |
7. Výuka je obecně lehká, nebo obtížná? (1 = zcela lehká, 10 = zcela obtížná)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
7 | 27 | 22,69 % | 22,69 % |
5 | 26 | 21,85 % | 21,85 % |
8 | 20 | 16,81 % | 16,81 % |
6 | 16 | 13,45 % | 13,45 % |
4 | 13 | 10,92 % | 10,92 % |
3 | 6 | 5,04 % | 5,04 % |
2 | 6 | 5,04 % | 5,04 % |
9 | 4 | 3,36 % | 3,36 % |
1 | 1 | 0,84 % | 0,84 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.88 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 8 |
Variační rozpětí: | 6 |
Rozptyl: | 2.46 |
Směrodatná odchylka: | 1.57 |
Medián: | 6 |
Modus: | 7 |
8. Klade Vaše škola důraz na praxe/stáže při studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Nevím → otázka č. 10, Ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 59 | 49,58 % | 49,58 % |
Ano | 41 | 34,45 % | 34,45 % |
Nevím | 19 | 15,97 % | 15,97 % |
9. Využil/a jste možnost praxe během studia?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 33 | 80,49 % | 27,73 % |
ne | 8 | 19,51 % | 6,72 % |
10. Pokud při studiu pracujete, pracujete v oboru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 49 | 41,18 % | 41,18 % |
Ne | 37 | 31,09 % | 31,09 % |
Při studiu nepracuji | 33 | 27,73 % | 27,73 % |
11. Víte o možnosti studia v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 115 | 96,64 % | 96,64 % |
Ne | 4 | 3,36 % | 3,36 % |
12. Využil/a jste tuto možnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 15, Uvažuji o tom do budoucna → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 51 | 44,35 % | 42,86 % |
Ano | 44 | 38,26 % | 36,97 % |
Uvažuji o tom do budoucna | 20 | 17,39 % | 16,81 % |
13. Kde?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Finsko | 4 | 9,09 % | 3,36 % |
Francie | 3 | 6,82 % | 2,52 % |
Skotsko | 2 | 4,55 % | 1,68 % |
Španělsko | 2 | 4,55 % | 1,68 % |
USA | 2 | 4,55 % | 1,68 % |
Italie | 2 | 4,55 % | 1,68 % |
Kanada | 2 | 4,55 % | 1,68 % |
Aalborg, Dansko | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
Kansas State University, USA | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
Porto | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
ostatní odpovědi | 24 | 54,55 % | 20,17 % |
14. Přes jaký program?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Erasmus | 30 | 68,18 % | 25,21 % |
Meziuniverzitní bilaterární dohoda | 10 | 22,73 % | 8,4 % |
Eramsus i CEEPUS | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
škola | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
jsem plnohodnotný student skotské univerzity | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
Erasmus + bilateralni dohoda | 1 | 2,27 % | 0,84 % |
15. Nabízí vaše škola předměty/obory v angličtině?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 78,15 % | 78,15 % |
nevím | 17 | 14,29 % | 14,29 % |
ne | 9 | 7,56 % | 7,56 % |
16. Do jaké míry rozvíjela vaše škola soft-skills? (1 = nejvíce, 5 = vůbec))
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Analytické myšlení | 2.605 | 0.978 |
Asertivita | 3.429 | 1.22 |
Kreativita | 3.059 | 1.349 |
Organizační schopnosti | 3.176 | 1.238 |
Práce pod stresem | 2.269 | 1.373 |
Práce v týmu | 2.941 | 1.316 |
Prezentační dovednosti | 2.58 | 1.269 |
17. Jak hodnotíte výuku jazyků během Vašeho studia? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 44 | 36,97 % | 36,97 % |
4 | 36 | 30,25 % | 30,25 % |
2 | 20 | 16,81 % | 16,81 % |
5 | 16 | 13,45 % | 13,45 % |
1 | 3 | 2,52 % | 2,52 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.37 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.77 |
Směrodatná odchylka: | 0.88 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
18. Co vám chybělo ve výuce na VŠ? (obecně slabé stránky)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
povinná praxe v oboru, větší zapojení do praxe, více vyučujících z praxe, získání kontaktů s odborníky
Bič. Kdo nechce, projde s minimální snahou většinu zkoušek... a taky rozdrobenost university a i fakulty, která se podepisuje na výuce jazyků, která je velice těžko dosažitelná.
inovace
kolektiv spolužáků, tedy princip středních škol
komunita
lepší technické vybavení - počítačové učebny, lepší podmínky pro studium přímo ve škole mimo dobu výuky
malá flexibilita při volbě předmětů, slabé vedené projektů
málo jazykových kurzů, přílišná byrokracie
malý počet předmětů náročných na přípravu, raději bych o dva předměty více, ale aby byly méně náročné
některé předměty neměli příliš návaznost, takže po zkoušce jsem vše absolutně zapomněl a dnes s odstupem času už nevím nic. Úroveň povinné výuky jazyků neodpovídá potřebám uplatnění studentů a absolventů vysoké školy. Poměrně malá šance se profilovat pomocí povinně volitelných předmětů, studium je dost obecné, takže absolvent umí od všeho něco, ale ve výsledku nic.
Není rozvíjeno myšlení a samostatné uvažování, ve většině případu jde jen o biflování a papouškování názorů jiných lidí, což bych pochopila u nějakých matematických a technických oborů, ale rozhodně ne v tom mém.
Nic
nic
Obecně mi vadí mnoho studentů, není pak čas na pořádné diskuze a vyučující se nemůže nikomu moc věnovat, i na cvičeních, v laboratořích apod. je nás prostě pořád moc
Postradal jsem praktickou cast pri vzdelani, pri studiu ji bylo velice malo. Dale lepsi vybavenost fakulty, mit vetsi moznost se zapojit na projektech v ramci fakulty, nemyslim tim studentske projekty, ktere jsou soucasti studia.
Praktická cvičení- byl jsem student kombinované formy
praktická stránka
prakticke aplikace
praxe
praxe a workshopy
praxe, interdisciplinarita, nejnovější poznatky, trendy a směry v mém oboru v současné době na doktorském studiu mi vadí nedostatečná příprava doktorandů pro splnění jejich úkolu - tj. většina doktorandů ani po 2 letech studia příliš neví, co se po nich chce a jak by měli vlastně doktorát studovat
praxe, jazyky
praxe, originalita zadavanych ukolu, tymova prace
propojeni s praxi, up-to-date znalosti, tymova prace
provázanost předmětů, spojení s praxí
přístup učitelů/školy ke studentovi (student je tu pro školu ne škola pro studenta)
řešení praktických problémů
Řešení praktických problémů, aplikace teoretických znalostí v praxi.
spojení s praxí; široký záběr učiva, ale nic moc pořádně
Spoluprace s prumyslem, navaznost na praxi
týmová práce, podpora kreativity, iniciativy a osobitého stylu od vyučujících směrem ke studentům, nestrukturované magisterské studium (= kdo to neudělá celý, nemá ani bakaláře :-p)
týmová spolupráce, provázanost učiva s praxí (vyučující by měli mít blíže k praxi a pripravit absolventy pro ni)
učitelé
velke mnozstvi predmetu a obecne hodne pozadavku na splneni predmetu co znemoznovalo kvalitni pripravu na ne
větší důraz na praxi, kreativitu, vyjádření vlastního názoru, výchova podnikatele
Větší zaměření na praxi
Víc kontaktu s praxí, výuka jazyků (min. 2 povinné)
víc praxe a přednášející z praxe, stáže
Více praktického zaměření
vice praktickych zkusenosti, vice moznosti studia jazyku
více praktických zkušeností, informací použitelných pro praxi
více předmětů v cizím jazyce (Aj, Rj)
více přednášek odborníků na konkrétní problematiku (sice máme kvalitní kantory, ale uvítala bych větší náhled do praxe)
více týmové práce, praktické zaměření výuky (na VŠE)
vice zamereni na praxi, naprosto neexistovaly tymove projekty mezioborove spoluprace (napr. architekt- stavar ) moznost studovat predmety z jinych fakult hodnoceni studentu bylo velmi subjektivni a ve vetsine pripadu nesouviselo s jejich vykonem jako s naladou vyucujiciho. Skola take vytvarela zbytecne stresove situace, do kterych se clovek v praxi nedostane. Vyucujici se casto snazili davat najevo, ze studenti jejich predmet neumi a ze nemaji sanci mu porozumet, misto aby se jej snazili vysvetlit astudentum priblizit. Vyuka predmetu pro ne znamenala odvykladani uciva a jejich prezentace mivaly slabou uroven. Bez vzajemne pomoci mezi studenty by studiem prosel malokdo.
volitelné předměty
vysvětlení probírané látky(písemky byli i první hodinu)
Vyšší míra přizpůsobení se požadavků na studenty, tak aby vyhovovaly aktuálním požadavkům na trhu práce. Vyšší požadavky na praktické dovedností.
výuka jazyků
výuka jazyků na úrovni, výuka v cizím jazyce, rozvoj soft skills
Výuka jazyků, málo praxe ve výuce.
výuka v terénu podpora a zapálení učitelů pro obor
Zbytečné předměty Moc teorie Více jazyků!
19. Co naopak hodnotíte kladně? (silné stránky)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Důraz na vyšší kvalitu výuky v AJ, tu si FFUK drží.
erudovanost přednášejících, možnost využití širokého množství přednášek
flexibilita rozvrhu
hodně laboratoří
hodně případových studií, prezentací
individuální předměty - některé byly velmi přínosné
Jako pozitivum vnímám kladený důraz na osobní prezentaci, ústní projev, vynikající jsou vztahy se zahraničními univerzitami, možnosti výjezdů do zahraničí, velmi oceňuji bohatou škálu předmětů vyučovaných v cizích jazycích
knihy
komplexnost předmětů
kvalita nekterych vyucujicich. konkurencni boj mezi fakultami.
Kvalitní profesoři
libovolný počet předmětů, jejich výběr je zcela na studentovi (povinné + kolik chce nepovinných)
lidsky pristup vyucujicich, rozlicne projekty
moznosti, ktere skola nabizi (bohuzel o nich posleze dostatecne neinformuje)
možmost studovat v zahraničí, profesionální přístup někerých učitelů oboru Budovy a prostředí (Fakulta stavební ČVUT)
Můj obor je na škole nový. Vidím snahu o zlepšování a přizpůsobování se přáním studentů.
Nekteri vyucujici meli vylozene osobni pristup. Spoluprace s nimi pak byla radost.. Studenti namotivovani, a tim padem jsem s z jejich hodin nejvic odnesla. Vsechny stresove situace stmelily cely rocnik. Vznikla tak pratelstvi, ktera nadale pokracuji. Pozbirali jsme siroke mnozstvi informaci, ktere absolventi z jinych zemi neznaji.
Někteří pracovníci jsou opravdovými odborníky ve svém oboru a umí látku krásně a záživně podat, umí zaujmout.
někteří učitelé jsou dobří
někteří vyučující přímo zaměstnaní v oboru
obrovska zakladna teoretickych znalosti, myslenkove ramce
odborná výuka, laboratorní činnost
Organizace výuky, šíře záběru.
Orientace na praxi a prace v tymech behem semestru.
Práce pod tlakem
prezentace
Propojenost předmětů (i když se na počátku zdá, že souvislosti nejsou, pak přijdou) Poměrně dobrá praxe Musím velice kladně hodnotit zázemí školy, oproti tomu, co jsem viděla jinde je to fakt luxus, je tam vše, co student potřebuje, není třeba dojíždět na jiné fakulty někam daleko, vše je v jednom areálu
převážně odpolední přednášky na magisterském studiu
přístup profesorů
rodinné prostředí, mnoho užitečných předmětů
rozvíjení schopnosti studentů jako samostatnost, odpovědnost za vlastní jednání a svoji budoucnost
rozvoj samostatnosti,
Snadné podmínky pro výjezd na zahraniční stáž, vysoká kvalifikovanost vyučujících, poměrně dobré technické zázemí školy.
Snaha o využití moderní techniky při výuce.
Spise privladaji zaporne pocity
spolužáci - poprvé za historii mého vzdělávání se mi líbili lidé, se kterými jsem chodila do školy.
systém registrací předmětů
široká možnost výběru volitelných předmětů a náročnosti povinných předmětů (tím myšleno možnost výběru jak moc času je nutno věnovat přípravě na semináře, zkoušky jsou po všechny stejné)
týmové práce, prezentace,kolektiv, zázemí
umístění školy
uz me jen tak nic nerozhaze
Vedeni k samostatnosti a odpovědnosti
Vseobecny prehled v technice
Vstřícnost vedení ústavu ke změnám (i když můj studijní plán už nezasáhly), snahu udržet alespoň trochu krok s dobou.
výborná teoretická příprava
Výborná teoretická příprava, kvalifikovaní pedagogové, schopnost vyjít vstříc
20. Vyhledáváte formy neformálního / informálního vzdělávání?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 69 | 57,98 % | 57,98 % |
nevím | 35 | 29,41 % | 29,41 % |
ne | 15 | 12,61 % | 12,61 % |
21. Muž / žena?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 78 | 66,1 % | 65,55 % |
Muž | 40 | 33,9 % | 33,61 % |
22. Váš věk?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
24-26 | 47 | 39,83 % | 39,5 % |
19-23 | 40 | 33,9 % | 33,61 % |
26 a více | 31 | 26,27 % | 26,05 % |
23. Jste student / absolvent?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Student → otázka č. 30, Absolvent → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 79 | 66,39 % | 66,39 % |
Absolvent | 40 | 33,61 % | 33,61 % |
24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 28 | 70 % | 23,53 % |
ne | 12 | 30 % | 10,08 % |
25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 18 | 45 % | 15,13 % |
4 | 10 | 25 % | 8,4 % |
2 | 10 | 25 % | 8,4 % |
5 | 2 | 5 % | 1,68 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.06 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.51 |
Směrodatná odchylka: | 0.71 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 - 1/2 roku | 35 | 87,5 % | 29,41 % |
1/2 - 1 rok | 4 | 10 % | 3,36 % |
déle než rok | 1 | 2,5 % | 0,84 % |
27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 25 | 62,5 % | 21,01 % |
ne | 15 | 37,5 % | 12,61 % |
28. Vzděláváte se i nadále?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 37 | 92,5 % | 31,09 % |
ne | 3 | 7,5 % | 2,52 % |
29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 21 | 52,5 % | 17,65 % |
Jiný obor | 10 | 25 % | 8,4 % |
Stejný obor, ale jinde | 8 | 20 % | 6,72 % |
Nestudoval/a bych VŠ | 1 | 2,5 % | 0,84 % |
30. Studujete bakalářské, magisterské nebo doktorské studium?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bakalářské | 40 | 50,63 % | 33,61 % |
Magistrské | 37 | 46,84 % | 31,09 % |
Doktorské | 2 | 2,53 % | 1,68 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.