Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávací potřeby studentů a absolventů VŠ

Vzdělávací potřeby studentů a absolventů VŠ

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Novák
Šetření:08. 06. 2011 - 16. 06. 2011
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):30 / 22.55
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

provádím průzkum vzdělávacích a rozvojových potřeb studentů a absolventů veřejných VŠ.

Jde o názor na hodnocení studia, motivaci, užitečnost pro práci.

Výzkum je součástí mojí diplomové práce pro Masarykův ústav vyšších studií na ČVUT. Odpovědi jsou anonymní.

 

Vyplňení vám zabere max. 10 min (otázky jsou jednoduché).


Děkuji moc za váš čas. Moc mi tím pomůžete :)

Michal Novák

Odpovědi respondentů

1. Jakou studujete / jste studoval/a VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČVUT4033,61 %33,61 %  
UK1915,97 %15,97 %  
MU119,24 %9,24 %  
VŠE119,24 %9,24 %  
ČZU86,72 %6,72 %  
ZČU54,2 %4,2 %  
VŠCHT54,2 %4,2 %  
MENDELU32,52 %2,52 %  
UHK32,52 %2,52 %  
VŠB32,52 %2,52 %  
TUL32,52 %2,52 %  
OU21,68 %1,68 %  
JU21,68 %1,68 %  
VFU21,68 %1,68 %  
UJEP21,68 %1,68 %  
UP21,68 %1,68 %  
UTB10,84 %0,84 %  
VŠPJ10,84 %0,84 %  
SU10,84 %0,84 %  
VUT10,84 %0,84 %  

Graf

2. Jaký obor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Technika3529,41 %29,41 %  
Ekonomie2722,69 %22,69 %  
Humanitní a sociální2117,65 %17,65 %  
Právo119,24 %9,24 %  
Pedagogika a tělovýchova54,2 %4,2 %  
Chemie54,2 %4,2 %  
Přírodovědecký54,2 %4,2 %  
Zemědělství43,36 %3,36 %  
architektura32,52 %2,52 %  
Umění32,52 %2,52 %  
psychologie21,68 %1,68 %  
Dopravní fakulta21,68 %1,68 %  
Potravinářství10,84 %0,84 %  
Geografie10,84 %0,84 %  
Architektura a stavitelství10,84 %0,84 %  
mezinárodni vztahy10,84 %0,84 %  
Jazyková a lit. kultura10,84 %0,84 %  
finance a účetnictví10,84 %0,84 %  
Informační vědy UISK10,84 %0,84 %  
Informatika10,84 %0,84 %  
regionální rozvoj, VSRR!10,84 %0,84 %  
Učitelství 2. stupně ZŠ10,84 %0,84 %  
iNFORMAČNÍ STUDIA10,84 %0,84 %  
fyzioterapie10,84 %0,84 %  
MatFyz10,84 %0,84 %  
veterinární lékařství10,84 %0,84 %  
Sociologie10,84 %0,84 %  
Doprava a spoje10,84 %0,84 %  
IT10,84 %0,84 %  
zootechnika10,84 %0,84 %  
Potravinářský10,84 %0,84 %  

Graf

3. Co vás motivovalo ke studiu na VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Očekávané lepší uplatnění na trhu práce6655,46 %55,46 %  
Logické pokračování po maturitě5546,22 %46,22 %  
Touha být vzdělaný4235,29 %35,29 %  
Vzdělávání mě vždy bavilo2823,53 %23,53 %  
Vidina vyššího platu2823,53 %23,53 %  
Vyšší společenské postavení2621,85 %21,85 %  
Lepší orientace ve společnosti1512,61 %12,61 %  
Rozvoj rozumových schopností1411,76 %11,76 %  
Lepší orientace ve vědě a kultuře1310,92 %10,92 %  
Rodiče43,36 %3,36 %  
nechtěla jsem jít ještě do práce10,84 %0,84 %  
Me muj obor bavi10,84 %0,84 %  
po gymplu to bylo třeba 10,84 %0,84 %  
Práce,která by mne bavila a naplňovala10,84 %0,84 %  
zvědavost a sociální kontakty s lidmi podob. zaměř10,84 %0,84 %  
I společnost okolo mne = studenti10,84 %0,84 %  
s maturitou nelze toto povolání vykonávat10,84 %0,84 %  
zájem o obor10,84 %0,84 %  
možnost zasadit se o změny, vedoucí k lepšímu stav10,84 %0,84 %  
mít i titul před jménem k dosavadním dvoum za jmén10,84 %0,84 %  

Graf

4. Jak celkově hodnotíte kvalitu vzdělávání na Vaší VŠ? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25647,06 %47,06 %  
34336,13 %36,13 %  
11210,08 %10,08 %  
475,88 %5,88 %  
510,84 %0,84 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.39
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.42
Směrodatná odchylka:0.65
Medián:2
Modus:2

Graf

5. Vaše výuka je celkově zaměřena více teoreticky, nebo prakticky? (1 = zcela teoreticky, 10 = zcela prakticky)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
33428,57 %28,57 %  
42420,17 %20,17 %  
22319,33 %19,33 %  
51714,29 %14,29 %  
786,72 %6,72 %  
654,2 %4,2 %  
143,36 %3,36 %  
843,36 %3,36 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.72
Minimum:2
Maximum:7
Variační rozpětí:5
Rozptyl:1.98
Směrodatná odchylka:1.41
Medián:3
Modus:3

Graf

6. Důraz ve výuce je kladen na individuální, nebo týmovou práci? (1 = zcela individuální, 10 = zcela týmovou)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52924,37 %24,37 %  
32722,69 %22,69 %  
22319,33 %19,33 %  
42016,81 %16,81 %  
175,88 %5,88 %  
654,2 %4,2 %  
854,2 %4,2 %  
721,68 %1,68 %  
910,84 %0,84 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.72
Minimum:1
Maximum:8
Variační rozpětí:7
Rozptyl:1.96
Směrodatná odchylka:1.4
Medián:4
Modus:5

Graf

7. Výuka je obecně lehká, nebo obtížná? (1 = zcela lehká, 10 = zcela obtížná)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
72722,69 %22,69 %  
52621,85 %21,85 %  
82016,81 %16,81 %  
61613,45 %13,45 %  
41310,92 %10,92 %  
365,04 %5,04 %  
265,04 %5,04 %  
943,36 %3,36 %  
110,84 %0,84 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.88
Minimum:2
Maximum:8
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.46
Směrodatná odchylka:1.57
Medián:6
Modus:7

Graf

8. Klade Vaše škola důraz na praxe/stáže při studiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Nevímotázka č. 10, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5949,58 %49,58 %  
Ano4134,45 %34,45 %  
Nevím1915,97 %15,97 %  

Graf

9. Využil/a jste možnost praxe během studia?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3380,49 %27,73 %  
ne819,51 %6,72 %  

Graf

10. Pokud při studiu pracujete, pracujete v oboru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4941,18 %41,18 %  
Ne3731,09 %31,09 %  
Při studiu nepracuji3327,73 %27,73 %  

Graf

11. Víte o možnosti studia v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11596,64 %96,64 %  
Ne43,36 %3,36 %  

Graf

12. Využil/a jste tuto možnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 15, Uvažuji o tom do budoucnaotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5144,35 %42,86 %  
Ano4438,26 %36,97 %  
Uvažuji o tom do budoucna2017,39 %16,81 %  

Graf

13. Kde?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Finsko49,09 %3,36 %  
Francie36,82 %2,52 %  
Skotsko24,55 %1,68 %  
Španělsko24,55 %1,68 %  
USA24,55 %1,68 %  
Italie24,55 %1,68 %  
Kanada24,55 %1,68 %  
Aalborg, Dansko12,27 %0,84 %  
Kansas State University, USA12,27 %0,84 %  
Porto12,27 %0,84 %  
ostatní odpovědi Kansas, USA
Madrid - Španěsko
Španělsko, UPV Valencia
Tromso/Norsko
Lyon, Francie
Irsko
Glasgow, Skotsko
USA, Taiwan
Rakousko
Delft
užř
Turku - Finsko
Mexiko
TUE Eindhoven, UPM Madrid
Velká Británie
texas :-)
USA, Finsko
Německo
Finland, Canada
Dánsko
Portugalsko
Velká Británie, Londýn, University of East London
USA; Taiwan
Španělsko, Kostarika
2454,55 %20,17 % 

Graf

14. Přes jaký program?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Erasmus3068,18 %25,21 %  
Meziuniverzitní bilaterární dohoda1022,73 %8,4 %  
Eramsus i CEEPUS12,27 %0,84 %  
škola12,27 %0,84 %  
jsem plnohodnotný student skotské univerzity12,27 %0,84 %  
Erasmus + bilateralni dohoda12,27 %0,84 %  

Graf

15. Nabízí vaše škola předměty/obory v angličtině?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9378,15 %78,15 %  
nevím1714,29 %14,29 %  
ne97,56 %7,56 %  

Graf

16. Do jaké míry rozvíjela vaše škola soft-skills? (1 = nejvíce, 5 = vůbec))

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Analytické myšlení2.6050.978
Asertivita3.4291.22
Kreativita3.0591.349
Organizační schopnosti3.1761.238
Práce pod stresem2.2691.373
Práce v týmu2.9411.316
Prezentační dovednosti2.581.269

Graf

17. Jak hodnotíte výuku jazyků během Vašeho studia? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
34436,97 %36,97 %  
43630,25 %30,25 %  
22016,81 %16,81 %  
51613,45 %13,45 %  
132,52 %2,52 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.37
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.77
Směrodatná odchylka:0.88
Medián:3
Modus:3

Graf

18. Co vám chybělo ve výuce na VŠ? (obecně slabé stránky)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

povinná praxe v oboru, větší zapojení do praxe, více vyučujících z praxe, získání kontaktů s odborníky

Bič. Kdo nechce, projde s minimální snahou většinu zkoušek... a taky rozdrobenost university a i fakulty, která se podepisuje na výuce jazyků, která je velice těžko dosažitelná.

inovace

kolektiv spolužáků, tedy princip středních škol

komunita

lepší technické vybavení - počítačové učebny, lepší podmínky pro studium přímo ve škole mimo dobu výuky

malá flexibilita při volbě předmětů, slabé vedené projektů

málo jazykových kurzů, přílišná byrokracie

malý počet předmětů náročných na přípravu, raději bych o dva předměty více, ale aby byly méně náročné

některé předměty neměli příliš návaznost, takže po zkoušce jsem vše absolutně zapomněl a dnes s odstupem času už nevím nic. Úroveň povinné výuky jazyků neodpovídá potřebám uplatnění studentů a absolventů vysoké školy. Poměrně malá šance se profilovat pomocí povinně volitelných předmětů, studium je dost obecné, takže absolvent umí od všeho něco, ale ve výsledku nic.

Není rozvíjeno myšlení a samostatné uvažování, ve většině případu jde jen o biflování a papouškování názorů jiných lidí, což bych pochopila u nějakých matematických a technických oborů, ale rozhodně ne v tom mém.

Nic

nic

Obecně mi vadí mnoho studentů, není pak čas na pořádné diskuze a vyučující se nemůže nikomu moc věnovat, i na cvičeních, v laboratořích apod. je nás prostě pořád moc

Postradal jsem praktickou cast pri vzdelani, pri studiu ji bylo velice malo. Dale lepsi vybavenost fakulty, mit vetsi moznost se zapojit na projektech v ramci fakulty, nemyslim tim studentske projekty, ktere jsou soucasti studia.

Praktická cvičení- byl jsem student kombinované formy

praktická stránka

prakticke aplikace

praxe

praxe a workshopy

praxe, interdisciplinarita, nejnovější poznatky, trendy a směry v mém oboru v současné době na doktorském studiu mi vadí nedostatečná příprava doktorandů pro splnění jejich úkolu - tj. většina doktorandů ani po 2 letech studia příliš neví, co se po nich chce a jak by měli vlastně doktorát studovat

praxe, jazyky

praxe, originalita zadavanych ukolu, tymova prace

propojeni s praxi, up-to-date znalosti, tymova prace

provázanost předmětů, spojení s praxí

přístup učitelů/školy ke studentovi (student je tu pro školu ne škola pro studenta)

řešení praktických problémů

Řešení praktických problémů, aplikace teoretických znalostí v praxi.

spojení s praxí; široký záběr učiva, ale nic moc pořádně

Spoluprace s prumyslem, navaznost na praxi

týmová práce, podpora kreativity, iniciativy a osobitého stylu od vyučujících směrem ke studentům, nestrukturované magisterské studium (= kdo to neudělá celý, nemá ani bakaláře :-p)

týmová spolupráce, provázanost učiva s praxí (vyučující by měli mít blíže k praxi a pripravit absolventy pro ni)

učitelé

velke mnozstvi predmetu a obecne hodne pozadavku na splneni predmetu co znemoznovalo kvalitni pripravu na ne

větší důraz na praxi, kreativitu, vyjádření vlastního názoru, výchova podnikatele

Větší zaměření na praxi

Víc kontaktu s praxí, výuka jazyků (min. 2 povinné)

víc praxe a přednášející z praxe, stáže

Více praktického zaměření

vice praktickych zkusenosti, vice moznosti studia jazyku

více praktických zkušeností, informací použitelných pro praxi

více předmětů v cizím jazyce (Aj, Rj)

více přednášek odborníků na konkrétní problematiku (sice máme kvalitní kantory, ale uvítala bych větší náhled do praxe)

více týmové práce, praktické zaměření výuky (na VŠE)

vice zamereni na praxi, naprosto neexistovaly tymove projekty mezioborove spoluprace (napr. architekt- stavar ) moznost studovat predmety z jinych fakult hodnoceni studentu bylo velmi subjektivni a ve vetsine pripadu nesouviselo s jejich vykonem jako s naladou vyucujiciho. Skola take vytvarela zbytecne stresove situace, do kterych se clovek v praxi nedostane. Vyucujici se casto snazili davat najevo, ze studenti jejich predmet neumi a ze nemaji sanci mu porozumet, misto aby se jej snazili vysvetlit astudentum priblizit. Vyuka predmetu pro ne znamenala odvykladani uciva a jejich prezentace mivaly slabou uroven. Bez vzajemne pomoci mezi studenty by studiem prosel malokdo.

volitelné předměty

vysvětlení probírané látky(písemky byli i první hodinu)

Vyšší míra přizpůsobení se požadavků na studenty, tak aby vyhovovaly aktuálním požadavkům na trhu práce. Vyšší požadavky na praktické dovedností.

výuka jazyků

výuka jazyků na úrovni, výuka v cizím jazyce, rozvoj soft skills

Výuka jazyků, málo praxe ve výuce.

výuka v terénu podpora a zapálení učitelů pro obor

Zbytečné předměty Moc teorie Více jazyků!

19. Co naopak hodnotíte kladně? (silné stránky)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Důraz na vyšší kvalitu výuky v AJ, tu si FFUK drží.

erudovanost přednášejících, možnost využití širokého množství přednášek

flexibilita rozvrhu

hodně laboratoří

hodně případových studií, prezentací

individuální předměty - některé byly velmi přínosné

Jako pozitivum vnímám kladený důraz na osobní prezentaci, ústní projev, vynikající jsou vztahy se zahraničními univerzitami, možnosti výjezdů do zahraničí, velmi oceňuji bohatou škálu předmětů vyučovaných v cizích jazycích

knihy

komplexnost předmětů

kvalita nekterych vyucujicich. konkurencni boj mezi fakultami.

Kvalitní profesoři

libovolný počet předmětů, jejich výběr je zcela na studentovi (povinné + kolik chce nepovinných)

lidsky pristup vyucujicich, rozlicne projekty

moznosti, ktere skola nabizi (bohuzel o nich posleze dostatecne neinformuje)

možmost studovat v zahraničí, profesionální přístup někerých učitelů oboru Budovy a prostředí (Fakulta stavební ČVUT)

Můj obor je na škole nový. Vidím snahu o zlepšování a přizpůsobování se přáním studentů.

Nekteri vyucujici meli vylozene osobni pristup. Spoluprace s nimi pak byla radost.. Studenti namotivovani, a tim padem jsem s z jejich hodin nejvic odnesla. Vsechny stresove situace stmelily cely rocnik. Vznikla tak pratelstvi, ktera nadale pokracuji. Pozbirali jsme siroke mnozstvi informaci, ktere absolventi z jinych zemi neznaji.

Někteří pracovníci jsou opravdovými odborníky ve svém oboru a umí látku krásně a záživně podat, umí zaujmout.

někteří učitelé jsou dobří

někteří vyučující přímo zaměstnaní v oboru

obrovska zakladna teoretickych znalosti, myslenkove ramce

odborná výuka, laboratorní činnost

Organizace výuky, šíře záběru.

Orientace na praxi a prace v tymech behem semestru.

Práce pod tlakem

prezentace

Propojenost předmětů (i když se na počátku zdá, že souvislosti nejsou, pak přijdou) Poměrně dobrá praxe Musím velice kladně hodnotit zázemí školy, oproti tomu, co jsem viděla jinde je to fakt luxus, je tam vše, co student potřebuje, není třeba dojíždět na jiné fakulty někam daleko, vše je v jednom areálu

převážně odpolední přednášky na magisterském studiu

přístup profesorů

rodinné prostředí, mnoho užitečných předmětů

rozvíjení schopnosti studentů jako samostatnost, odpovědnost za vlastní jednání a svoji budoucnost

rozvoj samostatnosti,

Snadné podmínky pro výjezd na zahraniční stáž, vysoká kvalifikovanost vyučujících, poměrně dobré technické zázemí školy.

Snaha o využití moderní techniky při výuce.

Spise privladaji zaporne pocity

spolužáci - poprvé za historii mého vzdělávání se mi líbili lidé, se kterými jsem chodila do školy.

systém registrací předmětů

široká možnost výběru volitelných předmětů a náročnosti povinných předmětů (tím myšleno možnost výběru jak moc času je nutno věnovat přípravě na semináře, zkoušky jsou po všechny stejné)

týmové práce, prezentace,kolektiv, zázemí

umístění školy

uz me jen tak nic nerozhaze

Vedeni k samostatnosti a odpovědnosti

Vseobecny prehled v technice

Vstřícnost vedení ústavu ke změnám (i když můj studijní plán už nezasáhly), snahu udržet alespoň trochu krok s dobou.

výborná teoretická příprava

Výborná teoretická příprava, kvalifikovaní pedagogové, schopnost vyjít vstříc

20. Vyhledáváte formy neformálního / informálního vzdělávání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6957,98 %57,98 %  
nevím3529,41 %29,41 %  
ne1512,61 %12,61 %  

Graf

21. Muž / žena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7866,1 %65,55 %  
Muž4033,9 %33,61 %  

Graf

22. Váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24-264739,83 %39,5 %  
19-234033,9 %33,61 %  
26 a více3126,27 %26,05 %  

Graf

23. Jste student / absolvent?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Studentotázka č. 30, Absolventotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7966,39 %66,39 %  
Absolvent4033,61 %33,61 %  

Graf

24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2870 %23,53 %  
ne1230 %10,08 %  

Graf

25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31845 %15,13 %  
41025 %8,4 %  
21025 %8,4 %  
525 %1,68 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.06
Minimum:2
Maximum:4
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.51
Směrodatná odchylka:0.71
Medián:3
Modus:3

Graf

26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 1/2 roku3587,5 %29,41 %  
1/2 - 1 rok410 %3,36 %  
déle než rok12,5 %0,84 %  

Graf

27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2562,5 %21,01 %  
ne1537,5 %12,61 %  

Graf

28. Vzděláváte se i nadále?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3792,5 %31,09 %  
ne37,5 %2,52 %  

Graf

29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2152,5 %17,65 %  
Jiný obor1025 %8,4 %  
Stejný obor, ale jinde820 %6,72 %  
Nestudoval/a bych VŠ 12,5 %0,84 %  

Graf

30. Studujete bakalářské, magisterské nebo doktorské studium?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bakalářské4050,63 %33,61 %  
Magistrské3746,84 %31,09 %  
Doktorské22,53 %1,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak celkově hodnotíte kvalitu vzdělávání na Vaší VŠ? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

  • odpověď 2:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Právo na otázku 2. Jaký obor?

8. Klade Vaše škola důraz na praxe/stáže při studiu?

  • odpověď Ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Využil/a jste možnost praxe během studia?

12. Využil/a jste tuto možnost?

  • odpověď Ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Erasmus na otázku 14. Přes jaký program?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Meziuniverzitní bilaterární dohoda na otázku 14. Přes jaký program?

20. Vyhledáváte formy neformálního / informálního vzdělávání?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)

23. Jste student / absolvent?

  • odpověď Absolvent:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
    • zobrazit další souvislosti
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 1/2 roku na otázku 26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 28. Vzděláváte se i nadále?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiný obor na otázku 29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?
  • odpověď Student:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi VŠE na otázku 1. Jakou studujete / jste studoval/a VŠ?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvažuji o tom do budoucna na otázku 12. Využil/a jste tuto možnost?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bakalářské na otázku 30. Studujete bakalářské, magisterské nebo doktorské studium?

24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?

  • odpověď ano:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)

26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?

  • odpověď 0 - 1/2 roku:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?

28. Vzděláváte se i nadále?

  • odpověď ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiný obor na otázku 29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Absolvent na otázku 23. Jste student / absolvent?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 1/2 roku na otázku 26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou studujete / jste studoval/a VŠ?

2. Jaký obor?

3. Co vás motivovalo ke studiu na VŠ?

4. Jak celkově hodnotíte kvalitu vzdělávání na Vaší VŠ? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

5. Vaše výuka je celkově zaměřena více teoreticky, nebo prakticky? (1 = zcela teoreticky, 10 = zcela prakticky)

6. Důraz ve výuce je kladen na individuální, nebo týmovou práci? (1 = zcela individuální, 10 = zcela týmovou)

7. Výuka je obecně lehká, nebo obtížná? (1 = zcela lehká, 10 = zcela obtížná)

8. Klade Vaše škola důraz na praxe/stáže při studiu?

9. Využil/a jste možnost praxe během studia?

10. Pokud při studiu pracujete, pracujete v oboru?

11. Víte o možnosti studia v zahraničí?

12. Využil/a jste tuto možnost?

14. Přes jaký program?

15. Nabízí vaše škola předměty/obory v angličtině?

16. Do jaké míry rozvíjela vaše škola soft-skills? (1 = nejvíce, 5 = vůbec))

17. Jak hodnotíte výuku jazyků během Vašeho studia? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

20. Vyhledáváte formy neformálního / informálního vzdělávání?

21. Muž / žena?

22. Váš věk?

23. Jste student / absolvent?

24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?

25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)

26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?

27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?

28. Vzděláváte se i nadále?

29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?

30. Studujete bakalářské, magisterské nebo doktorské studium?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou studujete / jste studoval/a VŠ?

2. Jaký obor?

3. Co vás motivovalo ke studiu na VŠ?

4. Jak celkově hodnotíte kvalitu vzdělávání na Vaší VŠ? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

5. Vaše výuka je celkově zaměřena více teoreticky, nebo prakticky? (1 = zcela teoreticky, 10 = zcela prakticky)

6. Důraz ve výuce je kladen na individuální, nebo týmovou práci? (1 = zcela individuální, 10 = zcela týmovou)

7. Výuka je obecně lehká, nebo obtížná? (1 = zcela lehká, 10 = zcela obtížná)

8. Klade Vaše škola důraz na praxe/stáže při studiu?

9. Využil/a jste možnost praxe během studia?

10. Pokud při studiu pracujete, pracujete v oboru?

11. Víte o možnosti studia v zahraničí?

12. Využil/a jste tuto možnost?

14. Přes jaký program?

15. Nabízí vaše škola předměty/obory v angličtině?

16. Do jaké míry rozvíjela vaše škola soft-skills? (1 = nejvíce, 5 = vůbec))

17. Jak hodnotíte výuku jazyků během Vašeho studia? (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)

20. Vyhledáváte formy neformálního / informálního vzdělávání?

21. Muž / žena?

22. Váš věk?

23. Jste student / absolvent?

24. Pomohlo vám vystudování VŠ k získání práce, kterou jste chtěli?

25. Jak hodnotíte užitečnost výuky pro praxi? (1 = nejvíce, 5 = nejméně)

26. Jak dlouho po skončení školy jste hledal/a práci?

27. Byla / je Vaše první práce ve vystudovaném oboru?

28. Vzděláváte se i nadále?

29. Pokud byste mohl/a, studoval/a byste znovu stejnou VŠ / obor?

30. Studujete bakalářské, magisterské nebo doktorské studium?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Novák, M.Vzdělávací potřeby studentů a absolventů VŠ (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vzdelavaci-potreby-studentu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.