Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávání dobrovolníků

Vzdělávání dobrovolníků

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Vávrová
Šetření:21. 02. 2012 - 29. 02. 2012
Počet respondentů:9
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku. Dotazník je určen pro dobrovolníky působící v sociálních službách a to buď aktuálně nebo i v minulosti. Výsledky šetření použiju v praktické části absolvenské práce, jejímž cílem je sestavení vzdělávacího programu pro dobrovolníky, tak jak by ho sami dobrovolníci uvítali. 

Odpovědi respondentů

1. V jaké organizaci působíte jako dobrovolník a jak dlouho?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrovolnické centrum Kladno, tři a půl roku111,11 %11,11 %  
Asi 3. rokem působím v Anabell a cca půl roku v BKB.111,11 %11,11 %  
Sue Ryder 3 roky, Inex SDA 5 let, Hope and Help 2 roky, Člověk v tísni 5 let111,11 %11,11 %  
NaZemi, 1 rok111,11 %11,11 %  
v letech 2006 až 2008 jsem působila v o. s. Jahoda111,11 %11,11 %  
Okamžik, o.s., 2 roky111,11 %11,11 %  
Duha, Alfa Human Service, ALKA, Máme otevřeno?111,11 %11,11 %  
Nemocnice Kladno 2 roky, před tím Dětský domov v Kladně 4 roky111,11 %11,11 %  
Salome - dětský stacionář, 2 roky111,11 %11,11 %  

Graf

2. S jakou klientelou pracujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cílovou skupinou jsou děti do 15 let s rizikem sociálně patologických jevů, ale já mám 17ti letou mentálně postiženou dívku se záchvaty agrese111,11 %11,11 %  
Anabell - klienti/ky s PPP (netstreet), žákovský kolektiv (jedná se o prevenci PPP), BKB - oběti, svědci TČ a jejich rodinní příslušníci111,11 %11,11 %  
senioři, sociální rodiny, studenti111,11 %11,11 %  
verejnosť111,11 %11,11 %  
děti ve věku od 3 do 15 let žijící v azylových domech, klokáncích apod.111,11 %11,11 %  
Zrakově postižené osoby111,11 %11,11 %  
děti a dospělí s postižením111,11 %11,11 %  
nemocní a děti111,11 %11,11 %  
děti s psychickým, fyzickým a kombinovaným postižením111,11 %11,11 %  

Graf

3. Z jakých částí sestává program vzdělání pro dobrovolníky? Jde o dlouhodobý program nebo jednorázový výcvik?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednorázový výcvik333,33 %33,33 %  
jednorázový výcvik, psychologické vyšetření111,11 %11,11 %  
v obou případech se jendá o dlouhodobé projekty, skladají se z vstupního školení/výcviku, "praxe", pravidelných supervizí111,11 %11,11 %  
přípravný kurz pro dobrovolníky, průběžné vzdělávání formou kurzů111,11 %11,11 %  
príležitostné111,11 %11,11 %  
měli jsme jednou za půl roku víkendový kurz týmové spolupráce, absolvovala jsem 4 tyto víkendy111,11 %11,11 %  
2 jednorázové výcviky průvodcovství a osobní asistence klienta se ZP111,11 %11,11 %  

Graf

4. Jaké oblasti Vám přijdou nejdůležitější, v praxi nejvíce využitelné?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
náplň samotné dobrovolnické činnosti, na ostatní si stejně jedinec musí řijít sám, jo a následne teda supervize111,11 %11,11 %  
metody/techniky, výcviky v komunikaci s danou klientelou111,11 %11,11 %  
volný čas seniorů, relaxační techniky, trénování paměti, krizová intervence111,11 %11,11 %  
-111,11 %11,11 %  
týmová spolupráce, podpora ze strany nadřízených a supervizorů, odbornost, modelové situace111,11 %11,11 %  
Průvodcovské dovednosti, praktické nácviky situací111,11 %11,11 %  
informace o konkrétních praktických činnostech s klienty111,11 %11,11 %  
Nácvik komunikace111,11 %11,11 %  
práce s dětmi111,11 %11,11 %  

Graf

5. Jaké oblasti Vám ve vzdělávání dobrovolníků chyběly?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
konkrétní zaměření obtíže dítěte (v mém případe mentální postižení, agresivita - možné způsoby jak s ní pracovat)111,11 %11,11 %  
BKB - vše ok, Anabell - chybí jasná konceptualizace projektů, proto nejsou zcela jasné prostředky, kterých bychom měli využívat a jak docílit daných úkolů111,11 %11,11 %  
nechyběly 111,11 %11,11 %  
-111,11 %11,11 %  
moc mi toho nechybělo, ale zajímavý by byl určitě videotrénink interakcí111,11 %11,11 %  
Technické pomůcky, modelové situace možných komplikací během asistování klientovi111,11 %11,11 %  
v některých organizacích mi chyběla supervize111,11 %11,11 %  
Nácvik asertivity111,11 %11,11 %  
postupy a metody při práci s dětmi111,11 %11,11 %  

Graf

6. Jak jste spokojen s programem vzdělávání dobrovolníků ve vaší organizaci?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano222,22 %22,22 %  
určitě by to chtělo více111,11 %11,11 %  
BKB - ano, Anabell - 50:50111,11 %11,11 %  
maximálně spokojena111,11 %11,11 %  
ano, byla jsem spokojená111,11 %11,11 %  
viz. otázka výše. Jinak spíše spokojenost.111,11 %11,11 %  
Docela OK111,11 %11,11 %  
nijak zvlášť111,11 %11,11 %  

Graf

7. Co byste na programu změnil/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen trochu více koordinace ze strany koordinátora, více společných akcí111,11 %11,11 %  
ocenila bych průběžné vzdělávání a doplňování aktuálních informací111,11 %11,11 %  
neměnila bych, vyhovuje mi to111,11 %11,11 %  
-111,11 %11,11 %  
program mi vyhovoval, vždy v něm bylo něco nového a vždy to pro mě bylo přínosné111,11 %11,11 %  
Zařadil/a bych výše zmíněné modelové situace náročných momentů.111,11 %11,11 %  
supervize, více praktických seminářů111,11 %11,11 %  
Zrušila bych pořádání o víkendech111,11 %11,11 %  
rozšíříla bych jej111,11 %11,11 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Vávrová, T.Vzdělávání dobrovolníků (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vzdelavani-dobrovolniku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.