Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávání jako součást reklamy
Vzdělávání jako součást reklamy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Veselý |
---|---|
Šetření: | 24. 03. 2014 - 08. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 715 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 14.91 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 71,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jmenuji se Mgr. Jan Veselý a v současné době pracuji na práci, která se zabývá vzdělávacím potenciálem reklamy. Budu velmi vděčný, pokud mi svými názory, které zanesete do dotazníku, pomůžete zmapovat některé aspekty reklamy, možné cesty jejího směřování a zdali reklama má potenciál nejen prodávat, ale i vzdělávat. Dotazník je určen všem bez omezení, obsahuje 15 otázek, otázka týkající se příjmu je nepovinná, veškerá data jsou anonymní.
JV
Odpovědi respondentů
1. Uveďte Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 578 | 80,84 % | 80,84 % |
Muž | 137 | 19,16 % | 19,16 % |
2. Uveďte váš věk v letech
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16-30 | 402 | 56,22 % | 56,22 % |
31-46 | 148 | 20,7 % | 20,7 % |
46-60 | 126 | 17,62 % | 17,62 % |
61 a více | 33 | 4,62 % | 4,62 % |
Méně než 15 | 6 | 0,84 % | 0,84 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ/SOŠ | 326 | 45,59 % | 45,59 % |
VŠ | 312 | 43,64 % | 43,64 % |
Základní | 32 | 4,48 % | 4,48 % |
VOŠ | 27 | 3,78 % | 3,78 % |
Vyučen | 18 | 2,52 % | 2,52 % |
4. Váš čistý měsíční příjem
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Méně než 10000 Kč | 223 | 34,1 % | 31,19 % |
10000 Kč až 20000 Kč | 198 | 30,28 % | 27,69 % |
20000 Kč až 30000 Kč | 151 | 23,09 % | 21,12 % |
Více než 30000 Kč | 75 | 11,47 % | 10,49 % |
Více než 100000 Kč | 7 | 1,07 % | 0,98 % |
5. Jaký hlavní obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Upozornit na existenci služby/zboží | 265 | 37,06 % | 37,06 % |
Informovat o smyslu a podstatě služby/zboží | 243 | 33,99 % | 33,99 % |
Sdělit nejlepší vlastnosti služby/zboží | 126 | 17,62 % | 17,62 % |
Srovnat službu/zboží s jinou službou a zbožím a poukázat na jeho výhody | 56 | 7,83 % | 7,83 % |
neotravovat lidi | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
reklama je zbytečný produkt | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Reklama by měla být výhodná a přijemná a hlavně přirozená. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Сравните услуг / товаров с другими товарами и услугами, и указать на свои преимущества | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
pravdivě informovat o vlastnostech zboží/služeb | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Srovnat službu/zboží s jinou službu a zbožím a poukázat i na NEVÝHODY | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
neměla by degradovat starší lidi | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
pravdivý | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
záleží na jaký výrobek/službu. všechny možnosti výše jsou možné prostředky, jak dosáhnout cíle: prodat. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
obsah reklamy by sa mal trafit do mojej momentalnej potreby | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Zalezi od produktu - to ci ide o launch, aleb etablovanu vec | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
klidně všechny tyto body, záleží jestli to marketér umí zvládnout | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Pravdive vlastnosti služby/zbozi | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
pravdivé informace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vše dohromady | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Niv z toho. Každá reklama je svým způsobem zavádějící a otravná, zejména upoutávky v TV. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
první dva body, případně i bod třetí, ale ne každá služba/zboží má nějaký smysl | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
cokoli jenom ne nepravdu | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Záleží koho a jak chci upoutat | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
v podstate vsechny body by reklama mela obsahovat | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
jak která, v různých fázích produktu platí jiný z nabízených bodů | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Sdělit užitek zboží pro zákazníka. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
reklama prece zadny smysl nema :D ...urcite ne s pozitivnim dopadem.... a kdyz uz, tak neni podstatne jaka ta reklama je, dulezite je, aby byla co nejvic. (videt, slyset, byt s ni v kontaktu). je to trapny utok ja bezmocnou lidskou mentalitu. a | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Otravovat | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Upozornit na existenci služby/zboží a zároveň sdělit nejlepší vlastnosti služby/zboží | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
6. Jaký dodatkový obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sdělit nejlepší vlastnosti služby/zboží | 246 | 34,41 % | 34,41 % |
Informovat o smyslu a podstatě služby/zboží | 226 | 31,61 % | 31,61 % |
Srovnat službu/zboží s jinou službou a zbožím a poukázat na jeho výhody | 131 | 18,32 % | 18,32 % |
Upozornit na existenci služby/zboží | 92 | 12,87 % | 12,87 % |
nevím | 2 | 0,28 % | 0,28 % |
neotravovat lidi | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vyvolat poptávku a motiv nákupu | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
reklama je zbytečný produkt | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vše uvedené + výstižná, jasná a upoutávající | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
neměla by ponižovat a zesměšňovat stáří | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
viz předchozí odpověď. záleží na kontextu. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
zábavný | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
zalezi od zadania | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Domnívám se, že tato otázka by měla mít možnost vybrat více odpovědí, aneb souhlasím s bodem dva a tři současně. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
nerozumím otázce | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
žádné | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
viz předchozí | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
poukázat na ekologický dopad výrobku | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
pobavit | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
bavit | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
kvalitní nebo popularni song, filmova melodie v pozadi. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Nerušit | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
pobavit/zaujmout | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
7. Jaký hlavní účel by pro vás měla reklama mít:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Informativní | 566 | 79,16 % | 79,16 % |
Přesvědčovací | 78 | 10,91 % | 10,91 % |
Vzdělávací | 53 | 7,41 % | 7,41 % |
Připomínací | 17 | 2,38 % | 2,38 % |
Убедительный | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
8. Které z forem reklamních sdělení se vám nejvíc líbí a zaujalo vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Věděli jste, že tukové buňky lze bez bolesti a náročné liposukce odstranit cíleným podchlazením na -5°C, čímž dojde k jejich postupnému vstřebání a vyloučení z těla ven? | 527 | 73,71 % | 73,71 % |
Chcete se zbavit přebytečných faldíků? Využijte jedinečnou akci – 20% sleva na kryolipolýzu | 106 | 14,83 % | 14,83 % |
Zbavte se nevzhledných špíčků pomocí originální kryolipolýzy, která zaručuje bezpečnost a optimální výsledek! | 81 | 11,33 % | 11,33 % |
Знаете ли вы, что жировые клетки могут быть без боли и требуя липосакцию, чтобы удалить целевой гипотермии до -5 ° С, что приводит к их постепенному поглощению и выведения из организма? | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
9. Jakou formu reklamy akceptujete nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám rád jakoukoliv reklamu | 161 | 22,52 % | 22,52 % |
Televizní | 159 | 22,24 % | 22,24 % |
Internetovou | 135 | 18,88 % | 18,88 % |
Tištěnou/tiskovou | 115 | 16,08 % | 16,08 % |
Propagační (Předváděcí akce, reklamní předměty) | 47 | 6,57 % | 6,57 % |
Venkovní + světelnou (Billboardy, vývěsy) | 42 | 5,87 % | 5,87 % |
Alternativní (letecká reklama, reklamní lavičky apod.) | 41 | 5,73 % | 5,73 % |
Rozhlasovou | 14 | 1,96 % | 1,96 % |
Телевидение | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
10. Pokud vyhledáváte na internetu, jaký používáte vyhledávač?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
547 | 76,5 % | 76,5 % | |
Seznam | 145 | 20,28 % | 20,28 % |
Centrum | 9 | 1,26 % | 1,26 % |
Jiný | 8 | 1,12 % | 1,12 % |
Yahoo | 3 | 0,42 % | 0,42 % |
1 | 0,14 % | 0,14 % | |
Jyxo | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
MSN | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
11. Může reklama vzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně | 357 | 49,93 % | 49,93 % |
Ano | 244 | 34,13 % | 34,13 % |
Ne | 68 | 9,51 % | 9,51 % |
Nevím | 46 | 6,43 % | 6,43 % |
12. Měla by reklama vzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 432 | 60,42 % | 60,42 % |
Nevím | 168 | 23,5 % | 23,5 % |
Ne | 115 | 16,08 % | 16,08 % |
13. Domníváte se, že dnešní společnost potřebuje, aby reklama byla nositelem i nových vzdělávacích informaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 491 | 68,67 % | 68,67 % |
Ne | 137 | 19,16 % | 19,16 % |
Nevím | 87 | 12,17 % | 12,17 % |
14. Vzděláváte se v rámci svého života?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → konec dotazníku, Občas → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 656 | 91,75 % | 91,75 % |
Občas | 53 | 7,41 % | 7,41 % |
Ne | 6 | 0,84 % | 0,84 % |
15. Jakou formu pro své vzdělávání a rozvoj volíte nejčastějí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Školy a univerzity | 240 | 33,85 % | 33,57 % |
Internet | 187 | 26,38 % | 26,15 % |
Školení a školící programy | 125 | 17,63 % | 17,48 % |
Knihovna a knihy | 117 | 16,5 % | 16,36 % |
Volím knihovny a knihy, školu a internet, neptáte se na nejčastější nebo nejoblíbenější a nevím, jak tedy rozhodnout, kterou z mnou využívaných možností vybrat. Tento problém jsem měla u více odpovědí. | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Výše uvedené plus moje okolí | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vsechny dostupne varianty | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vše - knihy, školy a školení a různé programy, některé informace se pak dozvídám z internetu | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Kombinace vsech vyse uvedenych | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
školení a internet | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
kurzy | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
všechny možnosti | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
dle potřeby | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
z výše uvedených možností, jejich kombinace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
KNIHY,ŠKOLICÍ PROGRAMY,SEMINÁŘE,REKVALIFIKACE | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
všechny výše uvedené | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vse jmenovane | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
bod 1+3 | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
školy, školící programy, internet | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
internet a kurzy | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
dle situace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Kurzy angličtiny v místě zaměstnání | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
všechny výše zmíněné formy | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Prace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vyjma třetí možnosti vše uvedene | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Knihy, internet, zájmové časopisy, televizní dokumenty | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
odborné publikace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Školení a školící programy, Internet | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
internet a vzdělávací programy | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
žena je můj učitel | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vše dostupné, kde naleznu potřebné informace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
všechny uvedené | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
internet, zkušenosti starších | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
kombinace | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
knihy, školení, internet | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Vše výše uvedené + odborné časopisy | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
samozrejme cetba, sledovani aktualniho deni. Hlavne se clovek musi umet podivat pravde do oci... | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
všechny předchozí body | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
odborné časopisy, konference | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Knihy, Internet. webináře, | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
školy, univerzity, školení, knihy, internet /v tomto pořadí ... celoživotně/ | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vše, ale především setkávání se se zajímavými lidmi | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Vše výše uvedené | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
vše | 1 | 0,14 % | 0,14 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.