Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávání jako součást reklamy

Vzdělávání jako součást reklamy

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Veselý
Šetření:24. 03. 2014 - 08. 04. 2014
Počet respondentů:715
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.91
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:71,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Mgr. Jan Veselý a v současné době pracuji na práci, která se zabývá vzdělávacím potenciálem reklamy. Budu velmi vděčný, pokud mi svými názory, které zanesete do dotazníku, pomůžete zmapovat některé aspekty reklamy, možné cesty jejího směřování a zdali reklama má potenciál nejen prodávat, ale i vzdělávat. Dotazník je určen všem bez omezení, obsahuje 15 otázek, otázka týkající se příjmu je nepovinná, veškerá data jsou anonymní. 

JV

Odpovědi respondentů

1. Uveďte Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena57880,84 %80,84 %  
Muž13719,16 %19,16 %  

Graf

2. Uveďte váš věk v letech

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-3040256,22 %56,22 %  
31-4614820,7 %20,7 %  
46-6012617,62 %17,62 %  
61 a více334,62 %4,62 %  
Méně než 1560,84 %0,84 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ/SOŠ32645,59 %45,59 %  
31243,64 %43,64 %  
Základní324,48 %4,48 %  
VOŠ273,78 %3,78 %  
Vyučen182,52 %2,52 %  

Graf

4. Váš čistý měsíční příjem

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 10000 Kč22334,1 %31,19 %  
10000 Kč až 20000 Kč19830,28 %27,69 %  
20000 Kč až 30000 Kč15123,09 %21,12 %  
Více než 30000 Kč7511,47 %10,49 %  
Více než 100000 Kč71,07 %0,98 %  

Graf

5. Jaký hlavní obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upozornit na existenci služby/zboží26537,06 %37,06 %  
Informovat o smyslu a podstatě služby/zboží24333,99 %33,99 %  
Sdělit nejlepší vlastnosti služby/zboží12617,62 %17,62 %  
Srovnat službu/zboží s jinou službou a zbožím a poukázat na jeho výhody567,83 %7,83 %  
neotravovat lidi10,14 %0,14 %  
reklama je zbytečný produkt10,14 %0,14 %  
Reklama by měla být výhodná a přijemná a hlavně přirozená.10,14 %0,14 %  
Сравните услуг / товаров с другими товарами и услугами, и указать на свои преимущества10,14 %0,14 %  
pravdivě informovat o vlastnostech zboží/služeb10,14 %0,14 %  
Srovnat službu/zboží s jinou službu a zbožím a poukázat i na NEVÝHODY10,14 %0,14 %  
neměla by degradovat starší lidi10,14 %0,14 %  
pravdivý10,14 %0,14 %  
záleží na jaký výrobek/službu. všechny možnosti výše jsou možné prostředky, jak dosáhnout cíle: prodat.10,14 %0,14 %  
obsah reklamy by sa mal trafit do mojej momentalnej potreby10,14 %0,14 %  
Zalezi od produktu - to ci ide o launch, aleb etablovanu vec10,14 %0,14 %  
klidně všechny tyto body, záleží jestli to marketér umí zvládnout10,14 %0,14 %  
Pravdive vlastnosti služby/zbozi10,14 %0,14 %  
pravdivé informace10,14 %0,14 %  
vše dohromady10,14 %0,14 %  
Niv z toho. Každá reklama je svým způsobem zavádějící a otravná, zejména upoutávky v TV.10,14 %0,14 %  
první dva body, případně i bod třetí, ale ne každá služba/zboží má nějaký smysl10,14 %0,14 %  
cokoli jenom ne nepravdu10,14 %0,14 %  
Záleží koho a jak chci upoutat10,14 %0,14 %  
v podstate vsechny body by reklama mela obsahovat10,14 %0,14 %  
jak která, v různých fázích produktu platí jiný z nabízených bodů10,14 %0,14 %  
Sdělit užitek zboží pro zákazníka.10,14 %0,14 %  
reklama prece zadny smysl nema :D ...urcite ne s pozitivnim dopadem.... a kdyz uz, tak neni podstatne jaka ta reklama je, dulezite je, aby byla co nejvic. (videt, slyset, byt s ni v kontaktu). je to trapny utok ja bezmocnou lidskou mentalitu. a 10,14 %0,14 %  
Otravovat 10,14 %0,14 %  
Upozornit na existenci služby/zboží a zároveň sdělit nejlepší vlastnosti služby/zboží10,14 %0,14 %  

Graf

6. Jaký dodatkový obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sdělit nejlepší vlastnosti služby/zboží24634,41 %34,41 %  
Informovat o smyslu a podstatě služby/zboží22631,61 %31,61 %  
Srovnat službu/zboží s jinou službou a zbožím a poukázat na jeho výhody13118,32 %18,32 %  
Upozornit na existenci služby/zboží9212,87 %12,87 %  
nevím20,28 %0,28 %  
neotravovat lidi10,14 %0,14 %  
vyvolat poptávku a motiv nákupu10,14 %0,14 %  
reklama je zbytečný produkt10,14 %0,14 %  
vše uvedené + výstižná, jasná a upoutávající10,14 %0,14 %  
neměla by ponižovat a zesměšňovat stáří10,14 %0,14 %  
viz předchozí odpověď. záleží na kontextu.10,14 %0,14 %  
zábavný10,14 %0,14 %  
zalezi od zadania10,14 %0,14 %  
Domnívám se, že tato otázka by měla mít možnost vybrat více odpovědí, aneb souhlasím s bodem dva a tři současně.10,14 %0,14 %  
nerozumím otázce10,14 %0,14 %  
žádné10,14 %0,14 %  
viz předchozí10,14 %0,14 %  
poukázat na ekologický dopad výrobku10,14 %0,14 %  
pobavit10,14 %0,14 %  
bavit10,14 %0,14 %  
kvalitní nebo popularni song, filmova melodie v pozadi.10,14 %0,14 %  
Nerušit10,14 %0,14 %  
pobavit/zaujmout10,14 %0,14 %  

Graf

7. Jaký hlavní účel by pro vás měla reklama mít:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informativní56679,16 %79,16 %  
Přesvědčovací7810,91 %10,91 %  
Vzdělávací537,41 %7,41 %  
Připomínací172,38 %2,38 %  
Убедительный10,14 %0,14 %  

Graf

8. Které z forem reklamních sdělení se vám nejvíc líbí a zaujalo vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Věděli jste, že tukové buňky lze bez bolesti a náročné liposukce odstranit cíleným podchlazením na -5°C, čímž dojde k jejich postupnému vstřebání a vyloučení z těla ven?52773,71 %73,71 %  
Chcete se zbavit přebytečných faldíků? Využijte jedinečnou akci – 20% sleva na kryolipolýzu10614,83 %14,83 %  
Zbavte se nevzhledných špíčků pomocí originální kryolipolýzy, která zaručuje bezpečnost a optimální výsledek!8111,33 %11,33 %  
Знаете ли вы, что жировые клетки могут быть без боли и требуя липосакцию, чтобы удалить целевой гипотермии до -5 ° С, что приводит к их постепенному поглощению и выведения из организма?10,14 %0,14 %  

Graf

9. Jakou formu reklamy akceptujete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám rád jakoukoliv reklamu16122,52 %22,52 %  
Televizní15922,24 %22,24 %  
Internetovou13518,88 %18,88 %  
Tištěnou/tiskovou11516,08 %16,08 %  
Propagační (Předváděcí akce, reklamní předměty)476,57 %6,57 %  
Venkovní + světelnou (Billboardy, vývěsy)425,87 %5,87 %  
Alternativní (letecká reklama, reklamní lavičky apod.)415,73 %5,73 %  
Rozhlasovou141,96 %1,96 %  
Телевидение10,14 %0,14 %  

Graf

10. Pokud vyhledáváte na internetu, jaký používáte vyhledávač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google54776,5 %76,5 %  
Seznam14520,28 %20,28 %  
Centrum91,26 %1,26 %  
Jiný81,12 %1,12 %  
Yahoo30,42 %0,42 %  
Google10,14 %0,14 %  
Jyxo10,14 %0,14 %  
MSN10,14 %0,14 %  

Graf

11. Může reklama vzdělávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Částečně35749,93 %49,93 %  
Ano24434,13 %34,13 %  
Ne689,51 %9,51 %  
Nevím466,43 %6,43 %  

Graf

12. Měla by reklama vzdělávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano43260,42 %60,42 %  
Nevím16823,5 %23,5 %  
Ne11516,08 %16,08 %  

Graf

13. Domníváte se, že dnešní společnost potřebuje, aby reklama byla nositelem i nových vzdělávacích informaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano49168,67 %68,67 %  
Ne13719,16 %19,16 %  
Nevím8712,17 %12,17 %  

Graf

14. Vzděláváte se v rámci svého života?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Ne → konec dotazníku, Občasotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano65691,75 %91,75 %  
Občas537,41 %7,41 %  
Ne60,84 %0,84 %  

Graf

15. Jakou formu pro své vzdělávání a rozvoj volíte nejčastějí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Školy a univerzity24033,85 %33,57 %  
Internet18726,38 %26,15 %  
Školení a školící programy12517,63 %17,48 %  
Knihovna a knihy11716,5 %16,36 %  
Volím knihovny a knihy, školu a internet, neptáte se na nejčastější nebo nejoblíbenější a nevím, jak tedy rozhodnout, kterou z mnou využívaných možností vybrat. Tento problém jsem měla u více odpovědí.10,14 %0,14 %  
Výše uvedené plus moje okolí 10,14 %0,14 %  
vsechny dostupne varianty10,14 %0,14 %  
vše - knihy, školy a školení a různé programy, některé informace se pak dozvídám z internetu10,14 %0,14 %  
Kombinace vsech vyse uvedenych10,14 %0,14 %  
školení a internet10,14 %0,14 %  
kurzy10,14 %0,14 %  
všechny možnosti 10,14 %0,14 %  
dle potřeby10,14 %0,14 %  
z výše uvedených možností, jejich kombinace 10,14 %0,14 %  
KNIHY,ŠKOLICÍ PROGRAMY,SEMINÁŘE,REKVALIFIKACE10,14 %0,14 %  
všechny výše uvedené10,14 %0,14 %  
vse jmenovane10,14 %0,14 %  
bod 1+310,14 %0,14 %  
školy, školící programy, internet10,14 %0,14 %  
internet a kurzy10,14 %0,14 %  
dle situace10,14 %0,14 %  
Kurzy angličtiny v místě zaměstnání10,14 %0,14 %  
všechny výše zmíněné formy10,14 %0,14 %  
Prace10,14 %0,14 %  
vyjma třetí možnosti vše uvedene10,14 %0,14 %  
Knihy, internet, zájmové časopisy, televizní dokumenty10,14 %0,14 %  
odborné publikace10,14 %0,14 %  
Školení a školící programy, Internet10,14 %0,14 %  
internet a vzdělávací programy10,14 %0,14 %  
žena je můj učitel10,14 %0,14 %  
vše dostupné, kde naleznu potřebné informace10,14 %0,14 %  
všechny uvedené10,14 %0,14 %  
internet, zkušenosti starších10,14 %0,14 %  
kombinace10,14 %0,14 %  
knihy, školení, internet10,14 %0,14 %  
Vše výše uvedené + odborné časopisy10,14 %0,14 %  
samozrejme cetba, sledovani aktualniho deni. Hlavne se clovek musi umet podivat pravde do oci...10,14 %0,14 %  
všechny předchozí body10,14 %0,14 %  
odborné časopisy, konference10,14 %0,14 %  
Knihy, Internet. webináře, 10,14 %0,14 %  
školy, univerzity, školení, knihy, internet /v tomto pořadí ... celoživotně/10,14 %0,14 %  
vše, ale především setkávání se se zajímavými lidmi10,14 %0,14 %  
Vše výše uvedené10,14 %0,14 %  
vše10,14 %0,14 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte Vaše pohlaví

2. Uveďte váš věk v letech

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Váš čistý měsíční příjem

5. Jaký hlavní obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama

6. Jaký dodatkový obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama

7. Jaký hlavní účel by pro vás měla reklama mít:

8. Které z forem reklamních sdělení se vám nejvíc líbí a zaujalo vás:

9. Jakou formu reklamy akceptujete nejvíce?

10. Pokud vyhledáváte na internetu, jaký používáte vyhledávač?

11. Může reklama vzdělávat?

12. Měla by reklama vzdělávat?

13. Domníváte se, že dnešní společnost potřebuje, aby reklama byla nositelem i nových vzdělávacích informaci?

14. Vzděláváte se v rámci svého života?

15. Jakou formu pro své vzdělávání a rozvoj volíte nejčastějí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte Vaše pohlaví

2. Uveďte váš věk v letech

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Váš čistý měsíční příjem

5. Jaký hlavní obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama

6. Jaký dodatkový obsah by měla mít dle vašeho názoru reklama

7. Jaký hlavní účel by pro vás měla reklama mít:

8. Které z forem reklamních sdělení se vám nejvíc líbí a zaujalo vás:

9. Jakou formu reklamy akceptujete nejvíce?

10. Pokud vyhledáváte na internetu, jaký používáte vyhledávač?

11. Může reklama vzdělávat?

12. Měla by reklama vzdělávat?

13. Domníváte se, že dnešní společnost potřebuje, aby reklama byla nositelem i nových vzdělávacích informaci?

14. Vzděláváte se v rámci svého života?

15. Jakou formu pro své vzdělávání a rozvoj volíte nejčastějí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Veselý, J.Vzdělávání jako součást reklamy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vzdelavani-jako-soucast-rela.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.