Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávání neprofesních řidičů
Vzdělávání neprofesních řidičů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Zikmundová |
---|---|
Šetření: | 06. 10. 2013 - 31. 10. 2013 |
Počet respondentů: | 142 |
Počet otázek (max/průměr): | 24 / 23.19 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:37 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
dovoluji si Vás oslovit s žádostí o vyplnění dotazníku, který je zaměřen na respondenty z řad neprofesních řidičů.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 80 | 56,34 % | 56,34 % |
Žena | 62 | 43,66 % | 43,66 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
46 let a více | 43 | 30,28 % | 30,28 % |
28-45 let | 36 | 25,35 % | 25,35 % |
23-27 let | 33 | 23,24 % | 23,24 % |
18-22 let | 30 | 21,13 % | 21,13 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 68 | 47,89 % | 47,89 % |
Vysokoškolské | 60 | 42,25 % | 42,25 % |
Učební obor | 11 | 7,75 % | 7,75 % |
Základní | 3 | 2,11 % | 2,11 % |
4. Jaké je Vaše současné zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnaný (spíše duševní práce) | 60 | 42,25 % | 42,25 % |
Student | 31 | 21,83 % | 21,83 % |
Podnikatel/živnostník | 22 | 15,49 % | 15,49 % |
Nezaměstnaný | 17 | 11,97 % | 11,97 % |
Zaměstnaný (spíše fyzická práce) | 12 | 8,45 % | 8,45 % |
5. Jak dlouho jste držitelem řidičského oprávnění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 let a více | 54 | 38,03 % | 38,03 % |
Do 5 let | 41 | 28,87 % | 28,87 % |
6 až 10 let | 28 | 19,72 % | 19,72 % |
11 až 20 let | 19 | 13,38 % | 13,38 % |
6. Setkali jste se někdy s vážnou dopravní nehodou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 81 | 57,04 % | 57,04 % |
Ano | 61 | 42,96 % | 42,96 % |
7. Jak často řídíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně | 72 | 50,7 % | 50,7 % |
Nepravidelně | 49 | 34,51 % | 34,51 % |
Zcela výjimečně | 21 | 14,79 % | 14,79 % |
8. Jaké vozidlo nejčastěji řídíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Osobní automobil | 137 | 96,48 % | 96,48 % |
Nákladní automobil | 3 | 2,11 % | 2,11 % |
Motocykl | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
9. Jaký je Váš vztah k řízení vozidla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řídím rád | 118 | 83,1 % | 83,1 % |
Řídím z nutnosti | 19 | 13,38 % | 13,38 % |
Řídím nerad | 5 | 3,52 % | 3,52 % |
10. Cítíte se na našich silnicích bezpečně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně | 79 | 55,63 % | 55,63 % |
Ne | 36 | 25,35 % | 25,35 % |
Ano | 27 | 19,01 % | 19,01 % |
11. Jaká je dle Vašeho názoru kvalita dnešních autoškol?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dostačující | 89 | 62,68 % | 62,68 % |
Nedostatečná | 47 | 33,1 % | 33,1 % |
Výborná | 6 | 4,23 % | 4,23 % |
12. Domníváte se, že by se řidiči po získání řidičského oprávnění měli i nadále vzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše Ano | 65 | 45,77 % | 45,77 % |
Rozhodně Ano | 60 | 42,25 % | 42,25 % |
Spíše Ne | 12 | 8,45 % | 8,45 % |
Rozhodně Ne | 5 | 3,52 % | 3,52 % |
13. Zúčastnili jste se někdy nějaké vzdělávací akce pro řidiče (školení/kurz/přednáška)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 77 | 54,23 % | 54,23 % |
Ne | 65 | 45,77 % | 45,77 % |
14. Jaký typ následného vzdělávání řidičů byste preferovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dobrovolné (nepovinné) | 84 | 59,15 % | 59,15 % |
Státní (povinné ze zákona) | 58 | 40,85 % | 40,85 % |
15. Jakou formu následného vzdělávání řidičů byste upřednostnili u státního typu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Stanovené kurzy a školení | 91 | 64,08 % | 64,08 % |
Výuka v autoškole s přezkoušením | 26 | 18,31 % | 18,31 % |
Výuka v autoškole bez přezkoušení | 25 | 17,61 % | 17,61 % |
16. Jakou formu následného vzdělávání řidičů byste upřednostnili u dobrovolného typu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Motivační, zážitkové, praktické kurzy | 84 | 59,15 % | 59,15 % |
Kurzy a školení | 75 | 52,82 % | 52,82 % |
Doškolovací jízdy | 61 | 42,96 % | 42,96 % |
Besedy s odborníky | 36 | 25,35 % | 25,35 % |
17. Vyberte oblast, na kterou by mělo být následné vzdělávání řidičů zaměřeno
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Technika praktické a bezpečné jízdy | 114 | 80,28 % | 80,28 % |
Jak se chovat po dopravní nehodě | 97 | 68,31 % | 68,31 % |
Změny v legislativě | 87 | 61,27 % | 61,27 % |
Sankce v dopravě | 27 | 19,01 % | 19,01 % |
Konstrukce vozidel | 21 | 14,79 % | 14,79 % |
18. Projevila by se vhodná forma následného vzdělávání řidičů na zvýšení bezpečnosti silničního provozu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše Ano | 83 | 58,45 % | 58,45 % |
Rozhodně Ano | 43 | 30,28 % | 30,28 % |
Spíše Ne | 11 | 7,75 % | 7,75 % |
Rozhodně Ne | 5 | 3,52 % | 3,52 % |
19. Jaká by podle Vás měla být optimální délka vzdělávací akce řidičů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 den | 94 | 66,2 % | 66,2 % |
2-3 dny | 38 | 26,76 % | 26,76 % |
Celý týden | 10 | 7,04 % | 7,04 % |
20. V jakém časovém rozmezí by vzdělávací akce řidičů měla probíhat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Po 3 letech | 76 | 53,52 % | 53,52 % |
Po 5 letech | 36 | 25,35 % | 25,35 % |
Alespoň 1x ročně | 30 | 21,13 % | 21,13 % |
21. Byli byste ochotni do vzdělávací akce řidičů vložit i své peníze?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Částečně | 77 | 54,23 % | 54,23 % |
Ne | 41 | 28,87 % | 28,87 % |
Ano | 24 | 16,9 % | 16,9 % |
22. Domníváte se, že by motivační a zážitkové praktické kurzy zvýšily zájem o dění v silničním provozu a že by právě tato forma přispěla k vyšší bezpečnosti na silnicích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 60 | 42,25 % | 42,25 % |
Částečně | 59 | 41,55 % | 41,55 % |
Ne | 23 | 16,2 % | 16,2 % |
23. Motivoval by Vás bonus ze strany státu k ochotě dále se vzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 120 | 84,51 % | 84,51 % |
Ne | 22 | 15,49 % | 15,49 % |
24. Máte k danému tématu nějaké podněty nebo připomínky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1. Z mé zkušenosti je autoškola zaměřená na "jak udělat zkoušky", nikoli "naučit se řídit". Obdobná situace je například ve standardizovaných jazykových testech, kdy se připravuje na formát zkoušky a neučí se jazyk. Například v autoškole jsem nezařadila vyšší stupeň než 4, nebyla jsem na dálnici (mimo Severojižní magistrály) a nejela jsem rychlostí vyšší než 70 km/h, protože učitel věděl, že komisař nemá čas nás při zkoušce dostat z centra Prahy, a že to potřebovat nebudeme. 2. Nevím zda taková věc existuje či ne, ale na stránkách Ministerstva dopravy jsem jí nenašla - možnost zaškrtnout si určitý rok (například kdy jsem udělala řidičák) a podívat se na seznam změn v pravidlech, které od té doby proběhly. 3. Výše uvedená stránka je na tom s hledáním praktických informací vůbec dost špatně.
Celý dotazník je zavádějící, sálá z něho snaha vybudovat si další kšeft na principu státní buzerace občanů.
Dotaznik "smrdi" nejakym novym "buzeracnim" zakonem...
doufam ze to u nas nezavedou povinne, stat uz fakt nevi jak z nas tahat dalsi penize
Je to zbytečná buzerací občanů.
Jednodenní školení s videem na zaměření nejčastějších chyb řidičů, které vedly k DN. V žádném případě neprovádět přezkoušení, většinu by to odradilo, protože by čekali sankce. Krátký blok, kde by se seznámili s novinkami v zákoně. Vydat potvrzení o proškolení s razítkem(státní znak). Proškolení vložit do systému sití Min. vnitra. Dostupnost policistovi-lustrace v evidenci při sil. kontrole. Při dopr. nehodě řidiče, který nebyl proškolen v posl. 3 letech zahájit správní řízení se sankcí přezkoušení z pravidel sil.provozu. Poplatek ve formě kolkové známky 100,- Kč. Instruktoři by byli placení státem. 8 hod. školení-30 lidí=3,000,- státu. Brutto 2,000,- školiteli, 1,000,- Kč stát. Věřím, že o 20 % nehod bude míň. Věřte, 22 let jsem dělal vedoucího nehod a tvrdím, že většina řidičů amatérů má hrubé nedostatky ze znalostí zák. o sil. provozu a ost. zákonů s tímto souvisejících.
ještě by bylo fajn podniknout něco s agresí na silnicích; to je spolu s neznalostí doprvadních předpisů častý problém na českých silnicích
kdyby toto podmínka byla při dostání nového řidičského průkazu (po uplynutí doby) bylo by to fajn, jednou za deset, pět let znovu projít nějaké testy
Motivační a zážitkové kurzy jsou jen způsob podnikání a nemají téměř nic společného s běžnou situací v silničním provozu, výukou a dalším vzděláváním řidičů.
napred by mesmely brat uplatky v autoskolach, napr. zdravoveda za flasku a podob. odflaknute jizdy kdy zak odjezdi sotva polovinu hodin, je to vsechno z vlastni zkusenosti - manzelku sem si musel doucit sam , protoze papiry za 3 tydny to pak muze jezdit ale jen na polni ceste. chtelo by to dotaznik na kvalitu autoskol.
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Nechte lidi na pokoji.
nemám
nikoliv
pokud je člověk hovado, tak ho ani školení nepředělá. Pokud má ovšem zájem, tak je školení velkým přínosem
Posunout věkovou hranici k získání ŘO u mladých řidičů a posílat je každý rok na školení a následně i na přezkoušení - praktické i teoretické!
raději než školení bych uvítala psychotesty v autoškolách - někteří lidi by vůbec řidičák neměli dostat. Novelu zákona musí každý sledovat sám. Přezkoušení by bylo vhodné jen u řidičů, kteří dlouho řidičák nepoužili, ale to by si měl každý zvážit sám... povinná školení rozhodně ničemu nepomohou, jen se utratí spousta peněz
Rozhodně ANO pro další vzdělávání řidičů, financování této aktivity ze strany toku peněz mizejících v BESIP a stržených za dálniční známky. Rozhodně ANO pro účast zdravotníků s demostrací DN a poskytnutí 1. pomoci (odbourání strachu z toho, že ublížím namísto pomohu). Postižitelnost lékařů za vystavení Lékařských posudků pro osoby nesplňující zdravotní požadavky na držitele řidičských oprávnění (barvoslepost, epilepsie, narkomani, léky snižující pozornost apod.)
Sluníčko! Vzhledem k tomu, že jsem se profesně téměř celý život zabýval těmito otázkami, musím vám zatleskat, že jste se pustila do tohoto opravdu těžkého tématu a zajímalo by mě jaké z výzkumu vyvodíte závěry.( tedy nejen souhrn zjištěných odpovědí). Hezký den! JUDr. František Vaďura
už by bylo na čase toto zavést, nejlépe zákonem
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.