Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávání postižených dětí

Vzdělávání postižených dětí

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Rymeš
Šetření:02. 01. 2010 - 04. 01. 2010
Počet respondentů:24
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:45,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěl bych Vás požádat o vyplnění několika otázek, které především zjišťují veřejný názor na vzdělávání postižených dětí.

Odpovědi respondentů

1. Jaká tělesná či mentální postižení znáte (vypište vlastními slovy)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ADHD, Downův syndrom, epilepsie

debilita, idiocie, imbecilita

Debilita, imbecilita, idiocie, dětská mozková obrna

Dětská obrna, špatně narostlý svaly, nedorostlá nožička, mentální retardace..

Mentální retardace, downi, různá vývojová postižení mozku, dětská obrna, meningitidy, spousty fyzických vývojových vad...

Mentální retardace,obrna,autismus,Myoptie,Dystrofie,slepota,

poruchy motoriky, sluchové, zrakové postižení....Down, fragilní X, cri du chat, Angelmann...

Studuji medicínu... Na vypisování nemám čas.

syndromy jako jsou Downův sy, Cat cry sy, ... tělesná získaná nebo vrozená...

tělěsné, když např. chybí orgán a mentální, když má člověk hodně nízké iq či je nějak poškozen mozek, nevyhaněná laternita co vede k potížím..

2. Má tělesně nebo mentálně postižené dítě nárok na vzdělání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2395,83 %95,83 %  
ne14,17 %4,17 %  

Graf

3. Zprošťuje tělesné nebo mentální postižení dítě povinné školní docházky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1770,83 %70,83 %  
ano520,83 %20,83 %  
nevím28,33 %8,33 %  

Graf

4. Znáte nějaké vzdělávací centrum/školu pro takto postižené děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1979,17 %79,17 %  
ne520,83 %20,83 %  

Graf

5. Jsou tato centra státem zřízená a spravovaná nebo je to záležitost spíše občanských sdružení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [státemotázka č. 6, sdruženímiotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sdruženími937,5 %37,5 %  
nevím625 %25 %  
státem520,83 %20,83 %  
ano416,67 %16,67 %  

Graf

6. Má postižené dítě nárok na to, aby mělo možnost nastoupit na vysokou školu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2395,83 %95,83 %  
ne14,17 %4,17 %  

Graf

7. Jaké výhody vidíte ve vzdělávání postižených dětí (osobně v dopadu na společnost či postiženého jedince)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

lepší integrace a porozumnění těchto dětí

POstižený jedinec se necítí jiný,má stejná práva,ale i povinosti jako zdraví lidé. To že člověk má nějaké postižení,ještě neznamená,že nemůže být v budoucnu stejně produktivní jak zdarvý člověk,ne -li více.Lidé s handicapem mají většinou vyšší cíle a ambice než lidé zdraví.

společnost je tak silná jak je silný její nejslabší článek

Stejné jako při vzdělávání nepostižených...

telesne postizeni nemam nutne vliv na vedeckou karieru, a nektere takto postizene osobnosti diky postizeni venuji mnohem vice sve vedecke praci, coz je spolecnosti jednoznacne prospesne

Umožní mu to duševní rozvoj.

Větší soběstačnost postižených. Možnost rozvoje altruistického myšlení, např. dobrovolníků.

vzdělaní je přínosem jak pro vzdělaného a jeho osobnost, tak pro společnost ve větší uplatnitelnosti jedince na pracovním trhu, čili není nutné mu poskytovat finance ze státní pokladny

Zajištění soběstačnosti, popř. schopnost komunikace se světem např. pomocí počítače

žádné, házel bych to z útesu jako ve Spartě...

8. Jaké nevýhody vidíte ve vzdělávání postižených dětí (osobně v dopadu na společnost či postiženého jedince)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

adaptace do kolektivu, koplexy

finanční náročnost vzdělávací instituce - nutné speciální proškolování pedagogů, aby byli seznámeni se specifickými potřebami jedince, nutný individuální přístup

je to finanční zatížení

Je třeba objektivně přiznat, že jsou osoby, které určitého stupně rozhoje nikdy nedosáhnout.

Možné omezování nepostižených dětí při společném vzdělávání...

může to brzdit nadanější žáky

Obrovská finanční a lidská náročnost takové činnosti, někdy nevede k výsledkům.

pokuď jde o těžce pstižené,bývají většinou větší nákady na jeho vzdělání a je zapotřebí specializovaných pracovníků

v pripade tlesne postinzenych snad jen technicke problemy (napr prisupnost pro osoby na voziku, ...) v pripade mentalniho postizeni pak celkova narocnost vzdelavaciho procesu

vyhozené peníze

žádné

9. Angažujete se nějak v činnosti, která se týká pomoci postiženým dětem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1875 %75 %  
ano625 %25 %  

Graf

10. Myslíte si, že postižené děti nějakým způsobem ovlivňují Váš život?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

Ano, jak medika a křesťana

Ano, v rodině mám postiženého člověka,ale takése hodně s nimi setkávám.Ovlivnli mě zatím jen v dobrém smyslu a hodně jsem se od nich naučila.

Člověk si uvědomí, jak vzácný dar je zdraví. Vděk postižených za pomoc a přátelství přináší velké uspokojení.

Můj život neovlivňují ale, při setkání s nimi jim můj čas rád věnuji.

ne

Ne

Ne.

Nemyslím

neovlivnuji

Nepříliš, zatím - pouze jako předmět studia.

nevím

ždímají státní pokladnu

11. Co si myslíte o Sparťanském rozhodování o kvalitě dětí jako budoucích válečníků (shazování nemocných do propasti, vykázání ze Sparty)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

byla to jiná doba, jiné zvyky, ale nesouhlasím s tím

naštěstí překonaná myšlenka

Nelidské.

Není to správný přístup. :)

NESHLEDÁVÁM NA TOM NIC ŠPATNÉHO

Nesmysl a hloupost...

Obecně: Jednostranným výběrem o jediném kritériu se společnost připravuje o variabilitu a o lidi nadané v jiných směrech, proto např. nemáme žádné sparťanské filosofy, právníky, státníky, umělce - genofond je omezen. Podobné sklony vyvolávají ve společnosti náladu strachu - jedinec je nedůležitý, tak proč ne třeba vy? Emočně je mi to zcela proti srsti. Eugenika je příšernost.

pri vychove valecniku je toto rozhodovani podle mne velice uspesne

špatné, ale na druhou stranu pohled přírody

To mi nepřijde jako vhodná metoda.

už jsem napsal, je to prověřené. snad se to vrátí

V kontextu doby to dohnotím jako správné pro Spartu.

V podstatě je to něco podobného jako umělé přerušení těhotenství,když matka zjistí že má dítě nějakou vadu.Dříve si mysleli, že nebude moci splnit poslání-bojovat za Spartu a nesplní tak očekávání.A dnes je to z důvodu plnohodnotného života nemocného jedince-který ovšem může mít i člověk s postižením. (tím rozhodně nejsem proti rozhodnutí potratu!)

12. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20833,33 %33,33 %  
22520,83 %20,83 %  
21520,83 %20,83 %  
2428,33 %8,33 %  
2814,17 %4,17 %  
1814,17 %4,17 %  
1914,17 %4,17 %  
6114,17 %4,17 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:21.36
Minimum:19
Maximum:28
Variační rozpětí:9
Rozptyl:3.86
Směrodatná odchylka:1.97
Medián:21
Modus:20

Graf

13. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1354,17 %54,17 %  
muž1145,83 %45,83 %  

Graf

14. Ukončené vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské320 %12,5 %  
Gymnázium320 %12,5 %  
VOŠ16,67 %4,17 %  
bakalářské16,67 %4,17 %  
středoškolské s maturitou16,67 %4,17 %  
stredoskolske16,67 %4,17 %  
střední s maturitou16,67 %4,17 %  
gymnazium s maturitou16,67 %4,17 %  
maturita16,67 %4,17 %  
szs16,67 %4,17 %  
ostatní odpovědi vysokoškolské 16,67 %4,17 % 

Graf

15. Současný stav (student, pracující, důchodce,...)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student1263,16 %50 %  
pracující210,53 %8,33 %  
pracující student210,53 %8,33 %  
student VŠ15,26 %4,17 %  
student navazujícího magisterského studia15,26 %4,17 %  
důchodce15,26 %4,17 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rymeš, D.Vzdělávání postižených dětí (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vzdelavani-postizenych-deti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.