Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou České zemědělské univerzity v Praze a provádím šetření názorů veřejného mínění na problematiku Vzdělávání. Myslím, že je velice důležité vědět, co si lidé o současné situaci v oblasti Vzdělávání skutečně myslí a jaké jsou jejich názory. Šetření je přísně důvěrné a Vaše odpovědi budou zcela anonymní.
Děkuji za Váš čas a za spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že i v dnešní době je vzdělání žen oproti vzdělání mužů potlačováno?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
65
67,71 %
67,71 %
ano
25
26,04 %
26,04 %
nevím
6
6,25 %
6,25 %
2. V jaké oblasti světa najdeme nejméně vzdělané ženy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Afrika a Asie
92
95,83 %
95,83 %
Severní Amerika
2
2,08 %
2,08 %
Evropa
2
2,08 %
2,08 %
3. Proč si myslíte, že ženám se dostává méně vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
náboženství
41
42,71 %
42,71 %
brání jim muži
26
27,08 %
27,08 %
nemyslím si to
25
26,04 %
26,04 %
nemají zájem
4
4,17 %
4,17 %
4. Myslíte si, že v ČR je více vzdělaných mužů či žen?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
stejně
66
68,75 %
68,75 %
muži
19
19,79 %
19,79 %
ženy
11
11,46 %
11,46 %
5. Čím je dána negramotnost v rozvojových zemích?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
4
4,17 %
4,17 %
chudoba
4
4,17 %
4,17 %
chudobou
3
3,13 %
3,13 %
nedostatek škol
2
2,08 %
2,08 %
Rozdílnou kulturou
1
1,04 %
1,04 %
zaostalost školeského systému
1
1,04 %
1,04 %
Nízkou životní úrovní, jiným životním stylem a prioritami, jinými zvyklostmi, patrimoniátem
1
1,04 %
1,04 %
historií
1
1,04 %
1,04 %
nedostatek finančních prostředků a potřebné organizace
1
1,04 %
1,04 %
přírodní podmínky, náboženství, tradice, vzdálenost od civilizovanějších oblastí, politické situace
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
špatným systémem školství, do kterého se dává málo financí náboženstvím vzdalenost skoly Nízkou vyspělostí. peníze a celkově "jiný" styl života (kultura) nedostatek financi, chudoba náboženstvím, myšlením penězi nedostatkem financí nedostatkem prostředků, stát nedokáže zajistit vzdělání nedostatkem peněz rodiny, nedostatkem škol nedostupnost nízká ekonomika, kultura jejich rozvojem ekonomikou země Nedostatkem financí, špatným nastavením vládních priorit. nedostatek financí tradicí země nemají možnost se vzdělávat. Vzdělání není prvořadé nemožnost studovat ekonomika státu Ekonomickou situací země Nedostatkem prostředků a špatným politickým systémem, případně vzpamatováváním v poválečné době. špatnou infrastukturou školství nerozvinutý vzdělávací systém Chudoba, neznalost možností, málo učitelů, málo zařízení, navzájem vládnoucích tří špatnou ekonomickou situací rodin Chudobou, lidé nemají ani na jídlo. Nemají možnost mít normální práci, která by jim zajištovala dostatečnou obživu. V tomto stádiu už tedy nezbývají peníze ani na vzdělání. Náboženství, chudoba, nezájem Tradice, náboženství, chudoba Sociální a finanční situace, málo kvalifikovaných pedagogů neobjektivním a neopodstatněným srovnáváním se západní kulturou a jejím násilným zaváděním do všech kultur, které jsou původní a tím pro nás nevzdělané. Mají na to vliv např. nestabilní politické systémy, vykořisťování (v minulosti i přítomnosti) ze strany jiných (i pokrokových) států, časté ozbrojené konflikty, rasová a náboženská nesnášenlivost, špatně poskytovaná humanitární pomoc, přístupu a motivace Nemožnost navštěvovat školu, špatné životní podmínky. Ať už kvůli náboženským zvykům, tak kvůli tomu, že je tř... vicious circle chudobou,rituály,nutnost placení školného. chudobou chudoba, málo vzdělávacích institucí, nepotřeba učit se vzhledem k jejich způsobu života (při zemědělské činnosti mi je čtení i psaní „k ničemu“) Asi nemaj prostredky ne:D Socio-ekonomická úrověn obyvatelstva řeší problémy s přežitím a tudíž je nezajímají knížky, ale co budu jíst tradice, náboženské podmínky, kulturní prostředí, vysoká prevalence infekčních a dalších chorob (a tedy soustředění financí na zdravotnictví), přírodní podmínky... malá dostupnost vzdělávání zeny se musi starat o rodinu nemají moc peněz hloupostí Situací v zemi (vládou, kulturou,..) dostupnejsi je ve vetsich mestech a ne na venkovech Nemají peníze na budování škol. přerozdělováním financí Malá civilizační rozvinutost a nedostatek prostředků nedostupnost, ale i jiná kultura nedostatek škol a prostředků chudobou, málo škol Podle mého názoru v rozvojovích zemích špatně funguje státní správa, školství, které jsou na velmi nízké a nedostačující úrovni. Dále je to hlavně chudobou a nízkou úrovní vzdělanosti. Odlivem nadaných a vysokoškolsky nadaných lidi do jiných zemí. nemaj prachy menší civilizovanost médiema chudobou, náboženstvím, zvyklostmi, nevzdělaností profesorů nedostupností pedagogů a téměř špatně organizovanému školství Nutností začít vydělávat v nízkém věku na úkor vzdělávání. Škol je málo a jsou málo dostupné,lidé na to nemají peníze Náboženstvím, kulturními a sociálními podmínkami životní podmínky Finance – nedostatek, nedostatek kvalifikovaných učitelů Vzdělání je málo rozšířené a pokud tam je nějaká možnost, je zde určité omezení počtu kvůli kapacitě a navíc je to třeba daleko od jiných vesnic. Děti a mládež musejí chodit dlouhé tratě, aby se dostali do školy. Navíc vzdělání je drahé kvůli např. knížká nedostatkem škol, peněz, kvalitních vyučujících, neexistuje povinná docházka, děti musí pomáhat rodičům už od útlého věku při obdělávání půdy..důvodu je spousta, ale primární je chudoba musejí místo studia pracovat, aby se uživili Politickou situací, strukturou společnosti, nedostatkem prostředků jsou rádi když mají vodu a přežijí každou další noc, vzdělání je tudíž vedlejší náboženství Jednak nedostatkem možností vzdělávat se, jednak nedostatkem financí. Ale roli zde hraje i spoustu dalších vlivů. to nevím tím, že je to rozvojová země s nedostatkem prostředků nedostatek financí pro školství Nedostatek podmínek ke vzdělávání, málo financí, času šovinismem zakořeněným v kultuře a náboženství
77
80,21 %
80,21 %
6. K jakému procentu se blíží nevzdělanost v rozvojových zemích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
80%
55
57,29 %
57,29 %
40%
32
33,33 %
33,33 %
20%
9
9,38 %
9,38 %
7. Myslíte si, že za posledních třicet let se vzdělanost v rozvojových zemích zvýšila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
71
73,96 %
73,96 %
nevím
15
15,63 %
15,63 %
ne
10
10,42 %
10,42 %
8. V jakém státě je nejnižší procento gramotnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Niger
46
47,92 %
47,92 %
Mali
25
26,04 %
26,04 %
Laos
25
26,04 %
26,04 %
9. Jak lze podle Vás zvýšit kvalitu výuky v rozvojových zemích?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
11
11,46 %
11,46 %
humanitární organizace
2
2,08 %
2,08 %
...
2
2,08 %
2,08 %
více škol
2
2,08 %
2,08 %
nelze
2
2,08 %
2,08 %
nijak
2
2,08 %
2,08 %
Poskytnout lektora do domorodých osad - mohl by cestovat po osadách a skupinově vyučovat základní věci.
1
1,04 %
1,04 %
netuším
1
1,04 %
1,04 %
vysláním odborníků
1
1,04 %
1,04 %
kvalitními učebními pomůckami
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
externími učiteli ze zahraničí zaměstnání učitelů z pokrokových zemí v rozvojových oblastech Změnou přístupu k výuce a vzdělání obecně, to je ale dost těžké přesvedčit tamější zemědělské rodiny, že jejich dítě má lepší šanci na budoucnost, když bude znát abecedu. Myslím, že je pro ně mnohem důležitější, jak dítě umí držet rýč apod. zahraniční pomoc zapojeni svetovych organizaci Podpůrnými projekty. u kvality si nejsem jistá, ale rozhodně bych v první řadě rozšiřovala vůbec možnost vzdělání pro více dětí, např. zakládáním škol snad ano politickou změnou pomoc výstaveb škol finanční dary na knihy, učební pomůcky, školy atd. koordinovanou pomocí OSN a jejich suborganizací vzděláváním učitelů, poskytnutí učebních pomůcek postavení škol a výuka rektorů Vzděláváním a motivací nových učitelů, zaváděním moderních metod do výuky. dostatkem kvalifikovaných pedagogů Stavba mini školy s kvalifikovaným pedagogem z Evropy, Ameriky... Vnější pomoci. Dotované účinné programy. Vzbudit zájem o vzdělání finanční podpora lepší informovanost, kvalita škol, pedagogů Charitativní činost zaměřená na vzdělávání a postupné osamostatnění nově vzniklého školského systému Podporovat vzdělávací projekty, školit obyvatele a úředníky do té míry aby se o dostatečný rozvoj dokázali postarat sami a pokládali to za samozřejmé. nátlakem na tamnější politiku dotace vyspělých států mezinárodní pomocí Vysíláním učitelů z rozvinutějších krajin,školení dalších učitelů,budování jednoduchých škol,zavádění internetu,misionáři Zajistit lidem lepší přístup ke zdrojům Pomocí dotací od třetích zemí. Těžko říci-nevím jak to tam chodí (vyškolením učitelů, zařídit dostupnost nezbytných pomůcek pomůcek) Vzdělávání místních pedagogických pracovníků, kteří zůstanou pracovat na místě, stipendia pro děti, výstavba škol Pokud je tím myšleno zavést do rozvojových zemí západní kulturu a vědomosti pak pravděpodobně napumpováním do těchto zemí západní kantory a vzdělávací pomůcky (učebnice, počítače, přístup k internetu). V první řadě ukončením ozbrojených konfliktů. Následně pak vytvářením stabilní ekonomiky (alespoň v rámci možností) a udržitelným rozvojem vzdělávacích systémů a institucí. Investice do infrastruktury, nalákání zahraničních odborníků a inteligentní vzdělá Těžko říct, neznám přesně podmínky daných zemí. dobrovolníci,neplacení školného Vzdělávací programy, školy pro nejmenší Hlavně je zapotřebí zvýšit celkovou úroveň života, jinak třeba zahraničními investicemi do vzdělání Investice do vzdelani plus pomoc odborniku- Dotaze zahraničních pedagogů, či studentů VŠ + zakládaní nových škol dobrovolníci z rozvinutých zemí uspokojení základních fyzických potřeb, jakmile děti nebudou mít hlad, budou se zajímat i o jiné věci nejdříve snížením nemocnosti a poté přesunem finančních prostředků na zdravotnictví, efektivnější využívání finančních prostředků proudících do vzdělání od neziskových organizací statni podpora penězma Pomoci jim postavit střediska, kde se budou moci vzdělávat. poslat evropské učitele, nebo vymámit pebíze z EU Myslím ,že kvalita výuky se zvýší pomocí finančních prostředků Finančními dary nastolenim pevnejsi politicke situace Přísunem prostředků a ochotou rozvinutých států investovat do těchto států. dotacemi vzdělávání povinnou školní docházkou stavět více škol, investovat do vzdělání Jejím předpokladem je stálá inovace vzdělávacího procesu a služeb a tím dosažení konkurenceschopnosti v rámci národních i mezinárodních vzdělávacích standardů. dat jim prachy zafinancovat závést tam naše nároky ve školství finanční podporou zvýšením počtu pedagogů z vyspělých zemí, financemi Vyučující ze zahraničí se specializacemi, finanční podpora studujících Spíše pomocí z jiných zemí, za pomoci charity apod., které tam školu postaví a umožní dětem vzdělávat se. Postavit více škol, přispívat finančními částkami, založit více neziskových organizací zvýšení počtu škol a dostupnosti vzdělání Finanční podporou rozvojových zemí, podpora vzdělávání Mám dojem, že stačí pokračovat v tom jak začli. Dotovat kvalitní učitele, budovat školy, aby byla jejich lepší dostupnost+motivační programy pro žáky, forma stipendií Myslím, že vzdělání závisí na ekonomických podmínkách dané země. A bylo by potřeba převzít nějaké zaběhlé vzdělávací modely (Evropa, USA). nadace, charity. Aby měli pověření lidé chuť a snahu do těchto zemí přinášet vzdělání … Vytvořením, programu pro negramotné a konečně se odprostit od „středověkých praktik“ kdy žena musela sedět doma a děti chodit pracovat na pole místo skoly Samozřejmě penězi a díky službám „dobrých lidí“ z vyspělých států, kteří se na vzdělávacích aktivitách budou přímo účastnit. Manuální pomocí v té zemi, budováním škol, apod. Otázkou je, zda-li je potřeba někomu vnucovat náš pohled na vzdělání.
71
73,96 %
73,96 %
10. Myslíte si, že neziskové organizace pomáhají snižovat negramotnost v rozvojových zemích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
79
82,29 %
82,29 %
nevím
12
12,5 %
12,5 %
ne
5
5,21 %
5,21 %
11. Jaké neziskové organizace zabývající se problematikou vzdělávání znáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neznám
19
19,79 %
19,79 %
Unicef
17
17,71 %
17,71 %
nevím
5
5,21 %
5,21 %
Člověk v tísni
4
4,17 %
4,17 %
žádnou
4
4,17 %
4,17 %
žádné
4
4,17 %
4,17 %
unesco
3
3,13 %
3,13 %
Unicef, Člověk v tísni
2
2,08 %
2,08 %
ProContact
1
1,04 %
1,04 %
OSN
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
Unicef, Inex-sda UNICEF a spusta méně známých, jejichž názvy se mně nevybavují. organizace spojenych narodu Občanské sdružení bez mámy. inex-sda - dobrovolnická organizace, která mimojiné vysílá dobrovolníky na workcampy do rozvojových zemí učit děti např. angličtinu Adra, Člověk v tísni nevybavuji si Adra Duha, Člověk v tísni FORS školství bez hranic? unicef? nevzpomenu si Nadace Zdeňka Bakaly, Adopce na dálku Škola v Africe, Unicef ... Stavba a financování škol snad většina humanitárních organizací (u nás např. Člověk v tísni či Adra). Vzdělání jako takové např. Education Without Borders OSN, EU, Rada Evropy UNESCO, UNICEF zadne greenpeace Nevzpomenu si ted na žádnou nic ne Neznám žádnou neznám žádné Přesně nevím, podle mě je to jakákoliv právnická osoba, která není obchodní společností ani jiným podnikatelským subjektem, tedy například i státní vysoké školy, státní příspěvovké organizace atd. neznám...možná UNESCO? Invisible Children - možná Člověk v tísni – projekt Postavme školu v Africe Postavme školu v Africe, Adopce na dálku Internet society EUCEF např. UNICEF nemůžu si vybavit ani jednu Nezajímám se o neziskové organizace tohoto druhu.
36
37,5 %
37,5 %
12. Přispíváte těmto neziskovým organizacím?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
72
75 %
75 %
ano
24
25 %
25 %
13. Jaký druh pomoci myslíte, že má nejlepší účinek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
manuální (přímá pomoc v regionu)
58
60,42 %
60,42 %
finanční (agenturám)
20
20,83 %
20,83 %
posláním pomůcek
18
18,75 %
18,75 %
14. Myslíte, že hlavní problém vzdělávání jsou finance?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
57
59,38 %
59,38 %
ne
28
29,17 %
29,17 %
nevím
11
11,46 %
11,46 %
15. Na kterém kontinentě myslíte, že se nejvíce věnují rozvoji vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Afrika
29
30,21 %
30,21 %
Evropa
18
18,75 %
18,75 %
Asie
12
12,5 %
12,5 %
amerika
5
5,21 %
5,21 %
nevím
4
4,17 %
4,17 %
Severní Amerika
4
4,17 %
4,17 %
v Africe
1
1,04 %
1,04 %
Evropa, možná některé státy Asie?
1
1,04 %
1,04 %
V Africe.
1
1,04 %
1,04 %
Afrika ... neboť si myslím, že ta to potřebuje.
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
Jižní Afrika evropa, Předpokládám myšleno neziskové organizace : Afrika Severní Amerika (minimálně univerzitnímu určitě) Evropa? ... S. Amerika anatarktida V a JV Asie antarktida Nevím.. Měli by se snažit všude. Australie nevím, nikdy jsem nad tím nepřemýšlela Afrika, Asie na našem Afrika (pokud je otázka myšlena „Na kterém kontinentě se neziskové organizace nejvíce věnují rozvoji vzdělávání?“ Netuším, největší pokroky se ale dají udělat obecně v Africe Organizace specializované na rozvoj vzdělávání v rozvojových zemích se zaměřují především na oblast Afriky. Evropě Asii
20
20,83 %
20,83 %
16. Jaká je celosvětově hlavní motivace lidí ke zvyšování vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
práce
55
57,29 %
57,29 %
postavení ve společnosti
35
36,46 %
36,46 %
osobní zájem
6
6,25 %
6,25 %
17. Jaká oblast je podle Vás při rozvoji vzdělávání nejvíce zanedbávána?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím
28
29,47 %
29,17 %
Afrika
10
10,53 %
10,42 %
...
4
4,21 %
4,17 %
Asie
2
2,11 %
2,08 %
zemědělství
2
2,11 %
2,08 %
subsaharská afrika
1
1,05 %
1,04 %
sociologie
1
1,05 %
1,04 %
ekonomia
1
1,05 %
1,04 %
muslimské země
1
1,05 %
1,04 %
Východní a západní Afrika
1
1,05 %
1,04 %
ostatní odpovědi
Afrika a celkově oblasti postihnuté jak válkami, tak jakýmkoli jiný neduhem. četba pomůcky Nevím. finanční oblast. myslím si, že lidé neumí moc zacházet s penězi a dostávají se díky tomu často do velkých problémů. obecná zdravotnictví Praktická stránka studovaného oboru, práce s informacemi historie etiketa Vzdělanost sama, klade se důraz na odbornost a specializace, ale všeobecný rozhled chybí. Kreativní a tvůrčí výchova dítěte Propojení vzdělání s praktickým životem v místní oblasti (např. se vyučují řemesla, která pak v daném regionu vůbec nejsou potřeba) Nevím, jaký okruh oblastí myslíte? sociální (komunikace s rodinou) Praktické využití všeobecný přehled, který většině studentů chybí Afrika + Severní Euroasie praxe a zkušenosti použitelné v životě chuť ke vzdělávání Amerika asia-pacific školy Netuším mali většina Afriky aktuálnost možnosti by nebyly? africké státy dohled nad využitím finančních prostředků komunikace filosofie logické myšlení Snaha zajistit, aby dosažené vzdělání bylo doopravdy využito, nepřišlo vniveč (dle mého názoru častý problém rozvojových zemí, jakmile se člověk přestane stýkat například s vyučujícími či humanitárními pracovníky, vrátí se ke stylu života, který vedl před Malé a chudé státy v Asii Ve střední a východní Evropě chybí rozvoj finanční gramotnosti a etiky Logika nevím, jestli myslíš zeměpisnou oblast nebo oblast výuky a vlastně ani u jednoho si nedovolím soudit Praxe všechny rozvojové země Předškolní vychova kde se dítě naučí běžné navyky Těžko říct bez osobní zkušenosti… Za nejdůležitější oblast – především vzhledem k rozvojovým zemím - já osobně považuji biologii, resp. fungování lidského těla a nebezpečí, která mu hrozí. Velkým problémem je zde neznalost problematiky reprodukce (těhoten kmenové vesnice, které nemají zájem Vzdělání pro volný čas
44
46,32 %
45,83 %
18. Jak vzdělání ovlivňuje dění ve společnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
16
16,67 %
16,67 %
hodně
8
8,33 %
8,33 %
pozitivně
3
3,13 %
3,13 %
...
2
2,08 %
2,08 %
Kladně
1
1,04 %
1,04 %
čím více je vzdělaných lidí, tím se společnost více rozvíjí
1
1,04 %
1,04 %
zlepšuje pravděpodobně
1
1,04 %
1,04 %
ovlivňuje HDP, společenské vztahy, rozvoj technologií a vědy...
1
1,04 %
1,04 %
Každý potřebuje miít své místo ve společnosti
1
1,04 %
1,04 %
velmi, snižuje úroveň celého státu
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
poučení z minulosti, regionální a globální rozhled VELMI PODSTATNĚ lepší vzajemná komunikace Velmi. Lidé mají větší přehled a vědomosti. vzdělaní lidé mají určitě větší přehled a myslím si, že dění ve společnosti ovlivňují spíše v dobrém. ale nemusí to znamenat, že nejsou výjimky. podepisuje se to na životni urovni celkově ovlivňuje pracovní zařazení i společenské politicky - méně vzdělaní lidé mají menší přehled i prostředky politické dění ovlivnit vzdělanější společnost neřeší jen nejzákladnější životní potřeby přímo nijak kvalitou statků a služeb Působí pozitivně jak na mezilidské vztahy, tak na prosperitu v zemi. pracovní pozice kladně, pokud není v rozporu s politickým režimem vzdělaná společnost je přínosem Rozděluje společnost dle stupně dosaženého vzdělání Hlavně v uvědomování globálních i místních problémů. obohacuje ji nechce se mi rozepisovat Vzdělanější lidé se o sebe lépe dovedou postarat a tudíž nečekají jen na humanitární pomoc Zájem veřejnosti o věci veřejné, schopnost formovat dění ve společnosti Vzdělání společnost ovlivňuje hodně, nevzdělaná společnost nemůže dobře fungovat. Často rozděluje společnost do společenských vrstev podle vzdělání. Dnes se u mnoha lidí omezuje na získání titulu. Změna politického a společenského smýšlení lidí, mediální a finanční gramotnost společnosti, ekonomický rozvoj Lidé bez vzdělání jsou velmi manipulovatelní, neschopní si utvářet vlastní názory a velmi lehce sklouzávají k předsudkům (zjednudušování), nenávisti a konflitkům Velmi, i když dnes je doba, kdy nás mohou vést i "rádoby právníci", kteří ani neví, kde sídlí vrchní soudy. Viz p. Řápková! Takže záleží na tom, jaké vzdělání má dění ve společnosti ovlivňovat. nevědomost,nerozumění politice a základním důležitým úkonům-,práva občanů Pokud větší vzdělanost --- > větší rozvoj společnosti Vnáší chaos a řád zárověn lepší pracovní a společenské postavení přímá úměrnost mezi vzděláním a pozitivním dění ve společnosti netuším jeden z nejhlavnejsich faktoru kaldně velmi Ovlivňuje práci (její kvalitu), volná místa,... vysokoskolske Lidé jsou vzdělaní , schopní a ve společnosti se tak víc uplatní,což vede ke kvalitě života :) Maturita nebo vyšší vzdělání je důležité a člověk tak může získat lepší práci. dodává erudovanost zvyšuje inteligenci společnosti v rozvojových zemích hodně, ve vyspělých za souč.vzdělanosti ano, nepatrně (v globálu) vliv na sociální postavení ve společnosti, na životní úroveň Lidé jsou naházení do "sociálních tříd". * dělnická třída * maloburžoazie * nemajetná inteligence, odborníci * třídy privilegované v důsledku majetku a vzdělání nevím přesně pozitivně, čím víc, tím lépe pozitivně, vzdělaní lidé se lépe integrují do různých sociálních skupin Často se vzdělaný člověk bezdůvodně povyšuje na nevzdělaného, společnost se v tomto rozděluje na skupiny, ve kterých jedněm zatemňuje mozek hloupost z nevzdělanosti a druhým povýšenost ze vzdělání, někteří jsou nad věcí a jsou si s každým rovni Zkvalitňuje práci a zvyšuje DPH horší produktivita lidí Vzdělávání posiluje rozvoj společnosti v mnoha oblastech – věda a technologie, životní úroveň atd. Mám dojem, že všemi směry. Zvyšuje se životní úroveň a s tím i požadavky a nároky trhu práce, inteligence obyvatelstva netrne na jednom bodě... Lidé jsou samostatnější, dokáží si udělat vlastní názor a snaží se ho i prosadit, lidé se nenechají snadno strhnout a ovlivnit myslím, že velmi a ve velmi širokém spektru (např od individuálnímu přístupu ke vzdělanému/nevzdělanému člověku a po ekonomickou a sociální situaci celé země) málo, víc dění ve společnosti ovlivňuje náboženství Často dost společnost diskriminuje lidi bez vzdělání Významně. Vyspělá společnost = vzdělaná společnost. A společnost není nic statického, je velmi dynamická – aby se dalo hovořit o jejím rozvoji, to znamená cestě vpřed v kladném slova smyslu, je třeba, aby se společnost vzdělávala (a tím zdokonalovala) nep vzdělaní lidé nenaletí tak snadno politické rétorice budoucích diktátorů Kdyby bylo více vzdělaných lidí, měli bychom se na světě líp a nebylo by tolik gramotných rozdílů mezi lidmi
61
63,54 %
63,54 %
19. Jak ovlivňuje vzdělání individuální charakter člověka?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
11
11,46 %
11,46 %
hodně
6
6,25 %
6,25 %
Kladně
2
2,08 %
2,08 %
nijak
2
2,08 %
2,08 %
významně
1
1,04 %
1,04 %
těžko říci
1
1,04 %
1,04 %
myslím si že hodně
1
1,04 %
1,04 %
Člověk je sečtělejší, rozumnější, uvědomuje si více souvislosti, následky svého jednání
1
1,04 %
1,04 %
Hodně, pro každého je důležité mít "pod čepicí" a neco umět
1
1,04 %
1,04 %
velmi, čím víc člověk ví, tím víc se snaží být lepším člověkem
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
formuluje jeho názory PATRNĚ větší sebevědomí Dle mého názoru záleží osobně na každém. vzdělání člověku rozšiřuje obzory, dává mu možnosti poznat více sám sebe a svět okolo něj vzdelani nema nic spolecneho s charakterem cloveka mooooooc :) v chování poskytne mu širší možnosti sebeuplatnění tolik si nevěří přímo sebevědomí jeho psychiku Má větší nadhled a otevírají se mu nové možnosti. Dokáže si utvořit vlastní názor a není tak lehce manipulovatelný. sebejistita, soběstačnost Rozsáhlý přehled. dává člověku širší rozhled. Učí ho logicky uvažovat, člověk pak může lépe anylizovat problémy rozvoj charakteru zdokonalení charakteru, který je dán výchovou Větší nadhled, sebejistota Jistě v přehledu o okolním dění, pokud je člověk nevzdělaný a pohybuje se v nevzdělané společnosti, myslím, že si spoustu věcí uvědomovat nemusí. rozvíjí ho zlepšuje ho Zásadně (viz bod 18) člověk se naučí kriticky uvažovat o věcech kolem sebe, je samostatnější Vzdělaný člověk má větší rozhled, ví jaké má možnosti, dokáže se o sebe lépe postarat, materiálně se zabezpečit, vydělávat lépe peníze. Může ho ovlivnit pozitivně i negativně. Pozitivně i negativně. Tolerantnost, otevřenost, alternativní způsoby života Člověk se, očividně, více orientuje na to s čím tráví nejvíce času. Technické univerzity mají tendenci dělat z lidí technokraty, u humanitních je tomu naopak. Dodává mu potřebný nadhled a schopnost přebírat zodpovědnost za sebe a své činy Velkou měrou. Rozšiřuje obzory, formuje osobnost. ... rozšíření vědomostí Lepší rozhodování, rozhled, pochopení lidských a jiných vztahů, hodnot Dává sebevědomí zvýrazňuje ego U někoho může vzdělání ovlivnit charakter, u někoho ne. Jestli ano, může zvýšit sebevědomí. je zodpovědnější ke svému okolí a více chápe souvislosti kolem sebe rozšíření obzorů a následný jiný přístup ke světu v pracovní i soukromé sféře života docela dost Určitě ovlivňuje jeho chování k lepšímu. lidi s nižšim vzdělánim se mužou cítit méněcenný a taky se ve společnosti najdou lidi, který jim to budou davat najevo určitě ho ovlivnuje dost :) Myslím, že vzdělání neovlivňuje charakter člověka dodává na sebevědomí rozvíjí ducha a zlepšuje charakter pozitivně zvyšuje sebevědomí nové poznání, znalosti, spokojenost s vlastní osobou netuším pozitivně, vzdělaný člověk si lépe uvědomuje důsledky a následky svých činů a funguje u něj lépe sebereflexe Celkový pohled na různé události, finanční gramotnost... Každého asi ovlivňuje jinak….zvýší mu sebevědomí? Člověk je chytřejší, vnímavější, občas upadá jeho charakter jednodušší postoj k věcem Mělo by znamenat, že vzdělanější člověk by měl být pro společnost prospěšnější a pomáhat těm méně vzdělaným, přispívat tak k všeobecnému prospěchu. Bohužel spíše dochází ke zneužívání nevzdělanosti vzdělanějšími lidmi. Celkově hodně, pozitivně - studuj dál dosažené vzdělání s sebou nese určitý sociální status, který pak může ovlivnit individuální charakter člověka málo, i přesto, že si může dovolit být více sebevědomý a na společenském žebříčku přirozeně stojí výše Nemyslím si, že ovlivňuje Vzdělání člověka obohacuje. Díky vzdělání poznává svět kolem sebe i sebe samotného. Odkrývá díky němu doposud nepovšimnuté souvislosti mezi věcmi a skutečnostmi. musíte se učit velice velmi. posiluje jeho sebevědomí, schopnost najít si vhodné zaměstnání apod. Velmi
69
71,88 %
71,88 %
20. Jaký vliv má na společnost nevzdělaný jedinec?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
9
9,38 %
9,38 %
žádný
6
6,25 %
6,25 %
špatný
4
4,17 %
4,17 %
negativní
3
3,13 %
3,13 %
záporný
2
2,08 %
2,08 %
velký
2
2,08 %
2,08 %
záleží na ostatních vlastnostech toho jedince
1
1,04 %
1,04 %
nemůže sehnat práci, protože nemá vzdělání
1
1,04 %
1,04 %
Brzdí rozvoj, většinou nemá příliš finančních prostředků a potřebuje teda pomoc ostatních (státu), vzdělaní a nevzdělaní mívají jiný náhled na svět a priority a v důsledku toho mohou vznikat konflikty
1
1,04 %
1,04 %
může se podle pár jedinců soudit celá společnost
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
snižuje úroveň větší pravdětobnost být ovlivněn extremistickými stranami To je těžké říct, není dobré všechny nevzdělané házet do jednoho pytle. jiná oblast komunikace Pokud je přirozeně inteligentní, tak žádný (až na oblast práce). myslím si, že se to nedá vzít obecně. záleží na každém jedinci a na jeho cílech. pokud se nevzdělaný člověk věnuje sám sobě, tak vliv nemá. horší je pokud začne nějakým způsobem zasahovat do chodu společnosti a nemá žádný přehled. to může být špatné. nerozvíjí ji kritický žádný?:-D…rodit děti a brát dávky možná:-D není schopen se o sebe sám postarat, tudíž je závislý na zbytku společnosti je znevýhodněný vyvvažovací posiluje ekonomiku daňový Často má více dětí, které sám neposílá do školy nebo je dále nevzdělává. Hůře se uplatňuje na trhu práce a hůře se zapojuje do společenského dění. někdo to odnést musí Žádný. degraduje její celkovou úroveň Na demokratickou společnost velice negativní Pokud dál usiluje o předávání svých vědomostí, tak určitě povzbudivý. nizký Je lehce manipulovatelný,což některým vládám vyhovuje Nepřispívá rozvoji společnosti, zatěžuje ji Myslím si, že nevzdělaný jedinec do vzdělané společnosti nezapadne. Bude vytlačen na okraj společnosti. Tito lidé mají obvykle více dětí, o které se ne vždy mohou starat, neplánují rodičovství-přispívá k růstu populace-přelidnění a chudobě. (př. Indie) Příklon k masové kultuře, minimální finanční gramotnost zadlužování, volení populistických politických stran apod. Lidé s nízkým vzděláním většinou dělají manuální práce, které vzdělaní lidé dělat nechtělí. Jeho manipulovatelnost je dobře využitelná radikály a může tak vznikat podklad pro nové totalitní režimy. I takových je třeba. A navíc každý nemá (rozumově, finančně) na to, aby se mohl vzdělávat. je neovlivněný propagandou vzdělání……….(pozitivum, které si málo kdo uvědomuje) může se dopuštět delikvetního chování.větší náklad yjehonepracuje apod. Nijak není prospěšný, většinou bez práce –jen pobírá dávky atd. – stojí stát peníze a nic nevykoná Motivační – nebýt jako on Individuální. . .nelze kategorizovat většinou špatný, ale mohou být i vyjimky častokrát hrubé chování, kriminalita je to velmi individuální nemůže se uplatnit na trhu práce spise negativni většinou vládne Pokud je slušný, tak v podstatě žádný. i nevzdelani to někdy dotáhnou daleko stejný jako vzdělaný kaatastrofální nijaký snižuje sociální úroveň maká - velký devastující dost veliky destruktivní vzdělaná společnost jím většinou opovrhuje a je na jejím samotném okraji Často na okraji společnosti, těžko shání práci, což ho může dovést až ke kriminalitě, protože nemá, jak se živit. asi žádný Společnosti ničím nepřispěje, zaostává a nemyslí nic nového jedinec – žádný, většina - obrovský Těžko říci, jak má vliv na celou společnost – každopádně hůř shání práci, často je více ovlivnitelný – může se dostat do problémů např. finančních – nižší fin. gramotnost. Maká rukama a tak se chytří uživí. Ale jinak dělá ostudu, pokud nemá aspoň základní znalosti. jak který, ale i ti jsou potřeba, dokud nepřijde čas robotů na manuální práci obecně spíše negativní, ale nelze to určit jednoznačně – vzhledem k aspektů jako je třeba vůle a chuť se vzdělávat, motivace – nelze jednoznačně tvrdit, že nevzdělaný člověk není inteligentní žádný. Vždyť se takhle chovají naši zákonodárci Bude dělat práci, kterou ostatní tedy vzdělaní dělat nechtějí Jeden nevzdělaný jedince na jinak vzdělanou a vyspělou společnost (negativní ani pozitivní) vliv nemá. Jestliže jich však je více, tvoří-li takoví lidé podstatnou část společnosti, vliv je jistě negativní – společnost při nejlepším stagnuje, pravděpodobn myslím je peněz často negativní, často neutrální nedokážu specifikovat Zanedbatelný
66
68,75 %
68,75 %
21. Jak se lidé v rozvojových zemích vzdělávali před koloniální érou?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
27
28,13 %
28,13 %
nijak
3
3,13 %
3,13 %
Netuším.
2
2,08 %
2,08 %
netuším
2
2,08 %
2,08 %
sami
2
2,08 %
2,08 %
Nijak, pouze vzájemně mezi sebou ze svých zkušeností
1
1,04 %
1,04 %
doma
1
1,04 %
1,04 %
nevzdělávali se
1
1,04 %
1,04 %
nijak, případně pomoctí přírody
1
1,04 %
1,04 %
tradičně, učili se to, co potřebovali (zejména manuální práce, bylinkářství)
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
vzděláni v manuálních pracích (zemědělství, chov zvířat) Tak to vážně netuším :) starší osoby učily mladší Nevím. opravdu netuším, asi spíše metodou pokus-omyl. prostřednictvím duchovnich vlastním tradičním vzděláváním z obrázků v rámci komunit, samozřejmě se nejednalo o klasické vzdělání evropského typu předáváním generací Učili se tradiční řemesla. Od starých lidí. knihy moc ne chudí neměli šanci se vzdělávat Předávání praktických informací od zkušenějšího v rámci rodiny, komunity Předávali si mezi seboz kušenosti ze staršího na mladšího? životem předávání zkušeností, zvyky, ústní slovesnost Kmenové zvyky,návyky soužití,učení se od starších V rámci rodiny, kmene, obce Nemyslím, že by se nějak výrazně vzdělávali. Nevím, spíše moc ne. Zvyky, orální historie V tradičních hodnotách tradičními způsoby. V klášterech a jiných náboženských institucích jak kde, většinou ale hrála důležitou roli instituce náboženství, rodina samy doma Předávání vědomostí a zkušeností z generace na generaci Špatně :D Od samanu Pokud byla příležitost učením od starších, pozorováním, předáváním zkušeností předáváním informací mezi sebou z otce na syna špatně z hliněných destiček Řekl bych že nijak, jenom si přidávali rodové tradice. nijak,žili jako domorodci a jediné co se učili bylo jak přežít v přírodě Nemám tušení. předávání vědomostí v kmenech zkušenostmi, z otce na syna ??? od rodičů Misionáři :) tabu... né moc s tímto už si děláte legraci, ne? v Číně v lepších školách než v Evropě, v Africe a Americe od předků na základě svých vlastních zvyků a omezených zdrojů v dobrovolných školách? Ústní předávání poznatků a zkušeností v kmenech, možná i mezi nimi. Tak to opravdu nevím. řekl bych zkušeností a ústním předáváním informací nevím, pravděpodobně nějakou formou samouky Myslím, že asi vůbec. Nejsem vůbec odborníkem, takže bych zde nerada psala nějaké nesmysly… Myslím však, že forma jakési osvěty byla aktuální pro všechny éry existence lidské společnosti.
55
57,29 %
57,29 %
22. Je v zájmu vlád šířit vzdělání mezi své občany?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
55
57,29 %
57,29 %
nemohu jednoznačně odpovědět
31
32,29 %
32,29 %
ne
10
10,42 %
10,42 %
23. Uveďte prosím Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
64
66,67 %
66,67 %
muž
32
33,33 %
33,33 %
25. Uveďte prosím, jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
středoškolské
63
65,63 %
65,63 %
vysokoškolské
24
25 %
25 %
základní bez vyučení
6
6,25 %
6,25 %
vyučen/a bez maturity
3
3,13 %
3,13 %
26. Uveďte prosím, jaké je Vaše sociální postavení:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student, učeň
65
67,71 %
67,71 %
zaměstnanec
22
22,92 %
22,92 %
podnikatel
4
4,17 %
4,17 %
důchodce
3
3,13 %
3,13 %
nezaměstnaný
1
1,04 %
1,04 %
v domácnosti (nebo na MD)
1
1,04 %
1,04 %
27. Velikost obce, kde žijete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Město s 5 000 – 19 999 obyvateli
23
23,96 %
23,96 %
Velkoměsto nad 90 000 obyvateli
23
23,96 %
23,96 %
Obec 500 – 2 999 obyvateli
18
18,75 %
18,75 %
Město s 20 000 – 90 000 obyvateli
16
16,67 %
16,67 %
Obec do 499 obyvatel
13
13,54 %
13,54 %
Město s 3 000 – 4 999 obyvateli
3
3,13 %
3,13 %
28. Okres a kraj Vašeho trvalého bydliště:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mělník, Středočeský
15
15,63 %
15,63 %
Praha
12
12,5 %
12,5 %
Jeseník, Olomoucký
8
8,33 %
8,33 %
Praha Východ, Středočeský
3
3,13 %
3,13 %
Praha, Praha
2
2,08 %
2,08 %
Praha východ
2
2,08 %
2,08 %
Zlín
2
2,08 %
2,08 %
Příbram, Středočeský
2
2,08 %
2,08 %
Příbram
2
2,08 %
2,08 %
Vysočina
1
1,04 %
1,04 %
ostatní odpovědi
okres Tutnov, Královéhradecký kraj Moravskoslezský kraj Královehradecký Ústí nad Labem Vsetín, Zlínský České Budějovice, Č.B. okres Uherskohradišťský, kraj Zlínský středočeský Uherské Hradiště Moravskoslezský kraj - Karviná okres Uherské Hradiste, Zlínský kraj Ústecký kraj Mělník středočeský, praha-západ Písek, Jihočeský Českobudějovický okres (Jihočeský k.) Náchod, Královehradecký Liberecký kraj, Okres Jablonec n/N Libercký kraj Budějce!!!!!!!!! :D Prah východ, středočeský Praha-východ, Nehvizdy Prachatice, Jihočeský Praha-východ , Středočeský Praha Východ, strředočeský Třebíč, Vysočina Vyškov, JM Cheb, Karlovy Vary Havlíčkův Brod Kraj vysocina Praha, Středočeský Břeclav Tachov, Plzeňský kraj Strakonice, jihočeský Příbram - Středočeský kraj Písek okres Příbram , sředočeský kraj Příbram, Středočeský kraj Plzeňský zlínský Středočeský kraj Středočeský kraj, okres Příbram Děčín Pha - východ, Středočeský VE Vietnamu Vsetín, Zlín Jihlava Brno
47
48,96 %
48,96 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
25. Uveďte prosím, jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
odpověď středoškolské:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 na otázku 23. Uveďte prosím Váš věk:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obec do 499 obyvatel na otázku 27. Velikost obce, kde žijete:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Myslíte si, že i v dnešní době je vzdělání žen oproti vzdělání mužů potlačováno?
2. V jaké oblasti světa najdeme nejméně vzdělané ženy?
3. Proč si myslíte, že ženám se dostává méně vzdělání?
4. Myslíte si, že v ČR je více vzdělaných mužů či žen?
6. K jakému procentu se blíží nevzdělanost v rozvojových zemích?
7. Myslíte si, že za posledních třicet let se vzdělanost v rozvojových zemích zvýšila?
8. V jakém státě je nejnižší procento gramotnosti?
9. Jak lze podle Vás zvýšit kvalitu výuky v rozvojových zemích?
10. Myslíte si, že neziskové organizace pomáhají snižovat negramotnost v rozvojových zemích?
11. Jaké neziskové organizace zabývající se problematikou vzdělávání znáte?
12. Přispíváte těmto neziskovým organizacím?
13. Jaký druh pomoci myslíte, že má nejlepší účinek?
14. Myslíte, že hlavní problém vzdělávání jsou finance?
15. Na kterém kontinentě myslíte, že se nejvíce věnují rozvoji vzdělávání?
16. Jaká je celosvětově hlavní motivace lidí ke zvyšování vzdělání?
17. Jaká oblast je podle Vás při rozvoji vzdělávání nejvíce zanedbávána?
18. Jak vzdělání ovlivňuje dění ve společnosti?
19. Jak ovlivňuje vzdělání individuální charakter člověka?
21. Jak se lidé v rozvojových zemích vzdělávali před koloniální érou?
22. Je v zájmu vlád šířit vzdělání mezi své občany?
23. Uveďte prosím Váš věk:
24. Jaké je Vaše pohlaví?
25. Uveďte prosím, jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
26. Uveďte prosím, jaké je Vaše sociální postavení:
27. Velikost obce, kde žijete:
28. Okres a kraj Vašeho trvalého bydliště:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Myslíte si, že i v dnešní době je vzdělání žen oproti vzdělání mužů potlačováno?
2. V jaké oblasti světa najdeme nejméně vzdělané ženy?
3. Proč si myslíte, že ženám se dostává méně vzdělání?
4. Myslíte si, že v ČR je více vzdělaných mužů či žen?
6. K jakému procentu se blíží nevzdělanost v rozvojových zemích?
7. Myslíte si, že za posledních třicet let se vzdělanost v rozvojových zemích zvýšila?
8. V jakém státě je nejnižší procento gramotnosti?
9. Jak lze podle Vás zvýšit kvalitu výuky v rozvojových zemích?
10. Myslíte si, že neziskové organizace pomáhají snižovat negramotnost v rozvojových zemích?
11. Jaké neziskové organizace zabývající se problematikou vzdělávání znáte?
12. Přispíváte těmto neziskovým organizacím?
13. Jaký druh pomoci myslíte, že má nejlepší účinek?
14. Myslíte, že hlavní problém vzdělávání jsou finance?
15. Na kterém kontinentě myslíte, že se nejvíce věnují rozvoji vzdělávání?
16. Jaká je celosvětově hlavní motivace lidí ke zvyšování vzdělání?
17. Jaká oblast je podle Vás při rozvoji vzdělávání nejvíce zanedbávána?
18. Jak vzdělání ovlivňuje dění ve společnosti?
19. Jak ovlivňuje vzdělání individuální charakter člověka?
21. Jak se lidé v rozvojových zemích vzdělávali před koloniální érou?
22. Je v zájmu vlád šířit vzdělání mezi své občany?
23. Uveďte prosím Váš věk:
24. Jaké je Vaše pohlaví?
25. Uveďte prosím, jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
26. Uveďte prosím, jaké je Vaše sociální postavení:
27. Velikost obce, kde žijete:
28. Okres a kraj Vašeho trvalého bydliště:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.