Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah Čechů k bankám
Vztah Čechů k bankám
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Milan Šimandl |
---|---|
Šetření: | 25. 09. 2011 - 20. 10. 2011 |
Počet respondentů: | 123 |
Počet otázek (max/průměr): | 7 / 6.37 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:17 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Následující dotazník si klade za cíl v krátkosti zjistit vztah lidí k bankám, který se v současné době krize může měnit. Výsledky z tohoto průzkumu bych rád použil při psaní své absolventské práce na téma "Vývoj bankovnictví v Čechách"
Odpovědi respondentů
1. Jakou známkou (jako ve škole) byste ohodnotili banky působící v ČR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 52 | 42,28 % | 42,28 % |
4 | 34 | 27,64 % | 27,64 % |
2 | 28 | 22,76 % | 22,76 % |
5 | 7 | 5,69 % | 5,69 % |
1 | 2 | 1,63 % | 1,63 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.11 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.55 |
Směrodatná odchylka: | 0.74 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
2. Co je pro Vás při výběru banky nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
důvěryhodnost | 61 | 49,59 % | 49,59 % |
cena služeb | 43 | 34,96 % | 34,96 % |
doporučení známých | 9 | 7,32 % | 7,32 % |
ochota personálu | 8 | 6,5 % | 6,5 % |
reklama | 2 | 1,63 % | 1,63 % |
3. Jaký je Váš vztah k bankám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neutrální | 50 | 40,65 % | 40,65 % |
spíše záporný | 43 | 34,96 % | 34,96 % |
spíše kladný | 25 | 20,33 % | 20,33 % |
zcela záporný | 3 | 2,44 % | 2,44 % |
bez výhrad | 2 | 1,63 % | 1,63 % |
4. Jaký Vám připadá současný systém bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
některým věcem sice nerozumím, ale jinak se v něm orientuji | 74 | 60,16 % | 60,16 % |
rozumím systému méně a někdy se v něm ztrácím | 29 | 23,58 % | 23,58 % |
jednoduchý a jasný | 12 | 9,76 % | 9,76 % |
je zbytečně složitý a neorientuji se v něm | 8 | 6,5 % | 6,5 % |
5. Co upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
elektronické bankovnictví | 93 | 75,61 % | 75,61 % |
osobní styk | 30 | 24,39 % | 24,39 % |
6. Jak často platíte kartou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 66 | 53,66 % | 53,66 % |
zřídka | 26 | 21,14 % | 21,14 % |
pořád | 22 | 17,89 % | 17,89 % |
nikdy | 9 | 7,32 % | 7,32 % |
7. Co se Vám líbí/nelíbí na bankách v ČR?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
....
ceny za poplatky
drahé poplatky
Drahé,
jejich chování ke klientům v porovnání s chováním jejich mateřských bank v zahraničí - především cenová a úroková politika
jsou drahé; drobní klienti jsou občas až na druhém a dalším místě
Jsou drahé. Přemýšlím, že zruším účet a penize radši budu mít v hotovosti
jsou předražené
Líbí se mi poměrně dobrý osobní přístup ke klientům. Nelíbí se mi reklamy bank, které pak neodpovídají skutečnosti.
líbí-nic, nelíbí-skoro všechno, srovnání se zahraničními bankami jsou ty v čr tragické, hlavně co se týče poplatků
nelíbí - některé poplatky líbí - možnost si vybrat (konkurence)
nelíbí - poplatky
Nelíbí se mi neprofesionalita personálu, s kterou se setkávám velmi často. Je velmi dobře, že už se ztížily podmínky pro přijímání nových zaměstnanců. Dále pak neochota, nepříjemnost, lenost zaměstnanců. Vadí mi, u některých poboček, je úplný zákaz vstupu s kočárkem. Jsem velmi nespokojená s poplatky, které mi banka pravidelně strhává a nikdo není schopný mi vysvětlit, za co přesně jsou. Líbí se mi odměňování za platby kartou.
nelíbí se mi poplatky
Nelíbí se mi poplatky za vedení účtu, kartu a další. V 90% zemí tyto poplatky vůbec nejsou.
nelíbí se mi vysoké poplatky, a také to, že stále své klienty otravují s novými nabídkami - investicemi, půjčkami atd.
nepruhledná cenov politika
nepřehlednost ceníků a některé absurdní poplatky
nesmyslné a vysoké poplatky
nesmyslne poplatky
Nesmyslné poplatky (za vedení účtu, za platbu nebo výběr na přepážce...), lichvářské úroky hypoték, balamutění klienta co chce spotřebytelský úvěr, platba za předčasné splacení úvěru ....Podotýkám, že rodina žádné půjčky nemá a s manželem máme společný účet proto aby jsme každý nemuseli platit za vedení účtu, za ....a krmit spousty lidí co tam sedí ve vedení.
Nesmyslné poplatky za všechno, nesrozumitelné smluvní podmínky, několikastránkové nepřehledné a záměrně komplikované ceníky služeb
obíraj lidi na úrocích
ok
platby za učet
poplatky
poplatky
poplatky
poplatky
poplatky
Poplatky
poplatky
Poplatky za vlastní peníze!!!
Poplatky za všechno
Poplatky za všechno.
poskytují půjčky, aniž by si ověřili, zda na to lidé opravdu mají.
Především mi vadí banksterství, tj. celý svět je v rukou několika málo neskutečně zámožných bankéřů - nadnárodních zločinců, kteří rozhodují o stavu světové ekonomiky, mezinárodní i národní politice a mediálním obrazu čehokoliv. A nelíbí se mi ani to, že je existence bankovnictví celosvětově podmiňována dluhy a jde tudíž o legalizovanou lichvu. Z těchto důvodů nemám žádný bankovní účet a pokud mě někdo násilím nepřinutí ("Účet nebo život!"), nikdy jej mít nebudu.
tragická předraženost
Ty nesmyslný poplatky :D
vše
VYSOKÉ bankovní poplatky a oběžování lidí s půčkami
vysoké poplatky
Vysoké poplatky
Vysoké poplatky
Vysoké poplatky a snaha vychovat si své klienty, aby se co nejvíce a lehce zadlužovali. (reklamy na snadné půjčky, kreditní karty aj.). Což pak způsobuje u mnoha lidí dluhové pasti..
Za každé zvednutí ruky si počítají šílené poplatky. Místo aby byli rádi, že lidé nemají peníze doma ve strožoku, ale poskytnou je bance, která s nimi dále manipuluje, tak lidi vysávají na nesmyslných poplatcích. Úroky žádné, inflace vysoká, kdyby nebyla tak moderní doba, tak jim vůbec peníze nesvěřovat.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.