Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah člověka k reklamě

Vztah člověka k reklamě

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Hauptová
Šetření:11. 11. 2009 - 22. 11. 2009
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.74
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Ráda bych Vás poprosila o trochu Vašeho času při vyplňování dotazníku, který se věnuje průzkumu vztahu moderního člověka k reklamě. Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak lidé reagují na reklamu, jak o ní smýšlejí, zda jí vůbec důvěřují, a jestli k ní mají spíše pozitivní nebo spíše negativní vztah.

 

Následující dotazník obsahuje 16 otázek, které by neměly zabrat více než 10 minut.

 

Děkuji za případné vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Na rovinu, obtěžuje Vás reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy. Zvláště, pokud čekám na pořad v televizi anebo si koupím časopis, který má na každé druhé stránce reklamu...4643,81 %43,81 %  
Docela často. Schránky jsou plné letáků, internet vyskakujících okének, v televizi jsou reklamy příliš dlouhé, v novinách zabírají až příliš mnoho stran...3331,43 %31,43 %  
Vždy. Lezou mi na nervy. Jsou dlouhé, překážejí, jsou všude, nezřídka hloupé a obtěžující.1716,19 %16,19 %  
Ani ne. Rád/a se informuji o nových výrobcích a například během filmu mám alespoň čas si odběhnout.98,57 %8,57 %  

Graf

2. Souhlasíte s těmito tvrzeními? (1 = naprosto nesouhlasím; 5 = naprosto souhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Současná reklama mi často přijde nevkusná.3.4571.086
Někdy z reklamy nepochopím smysl výrobku.3.0571.425
Stále ještě narážím na reklamy, které jsou krátké, vtipné a originální.3.4761.659
Reklama ve mně vytváří pozitivní dojem z výrobku.2.5711.045
Množství reklam v médiích považuji za přehnané.4.2291.395

Graf

3. V jaké formě se nejčastěji setkáváte s reklamou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize8885,44 %83,81 %  
internet7370,87 %69,52 %  
letáky a plakáty6260,19 %59,05 %  
noviny, časopisy a jiné tiskoviny5755,34 %54,29 %  
billboardy4341,75 %40,95 %  
rádio3533,98 %33,33 %  
jiné98,74 %8,57 %  

Graf

4. Zlákala Vás již někdy reklama ke koupi nějakého výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Málokdy. Spíše reklamám nevěřím.4542,86 %42,86 %  
Někdy ano. Občas podnítí mou zvědavost a tak daný výrobek vyzkouším.4340,95 %40,95 %  
Ne. Dobrý výrobek reklamu nepotřebuje.1312,38 %12,38 %  
Nepamatuji se.43,81 %3,81 %  

Graf

5. Využíváte teleshopping?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Teleshopping nesleduji.5148,57 %48,57 %  
Ne. Nevěřím, že ty výrobky opravdu fungují, nebo mi to přijde drahé.5047,62 %47,62 %  
Málo, ale přece jen už jsem to zkusil(a).21,9 %1,9 %  
Ano. Nezřídka mě něco zaujme.10,95 %0,95 %  
Zatím ne, ale uvažuji o tom.10,95 %0,95 %  

Graf

6. Zklamaly Vás již výrobky, na které vás nalákala reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas se to stane.5047,62 %47,62 %  
Nevím, nepamatuji se.3735,24 %35,24 %  
Skoro vždy.1615,24 %15,24 %  
Vždy.10,95 %0,95 %  
Ještě nikdy.10,95 %0,95 %  

Graf

7. Myslíte, že jsou reklamy věcné a dobře srozumitelné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně narazím na kousek, který nemá ani hlavu, ani patu, a s výrobkem nemá nic společného.5754,29 %54,29 %  
Často se mi stává, že nepochopím, o čem vlastně reklama je, a jakou má spojitost s výrobkem.2624,76 %24,76 %  
Většina reklam mi přijde nesrozumitelná nebo není k věci. Nebo ještě "lépe" oboje.1110,48 %10,48 %  
Ano. Nemám problém se vyznat v tom, o čem reklama je, a "co tím básník chtěl říct."98,57 %8,57 %  
Nevím.21,9 %1,9 %  

Graf

8. Dokáže Vás reklama pobavit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čas od času se najde kousek, který mi přijde milý nebo veselý.5654,37 %53,33 %  
"Jednou za uherský rok," lidově řečeno.2423,3 %22,86 %  
Ano. Některé reklamy jsou vtipné a docela příjemné.1918,45 %18,1 %  
Nikdy. Reklamy jsou nutné zlo, které musím přetrpět před, během a mezi pořady.43,88 %3,81 %  

Graf

9. Považujete reklamy za pravdivé nebo o výrobcích přehánějí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přehánějí. Jen minimum reklam skutečně mluví pravdu.5855,24 %55,24 %  
Nezřídka to opravdu s chválou přehánějí, ale přesto objevím pravdivou reklamu, tu a tam.4139,05 %39,05 %  
Občas v reklamě výrobek přechválí, ale stále je mnoho pravdivých reklam.32,86 %2,86 %  
Ani nevím.32,86 %2,86 %  

Graf

10. Reklama by měla být tak trochu obrazem společnosti. Ztotožňujete se s tím, co vidíte v reklamách?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi zřídka. Tu a tam se s něčím ztotožním, ale rozhodně s sebou netahám na večírek lahev s aviváží...6161 %58,1 %  
Ne. Reklamy jsou jen snůškou hloupostí, které nemají se skutečným životem co dělat.3131 %29,52 %  
Trochu. Na některých reklamách rozhodně něco je.77 %6,67 %  
Nevím.11 %0,95 %  

Graf

11. Zahráli byste si v reklamě, pokud byste měli možnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možná. Zdráhal(a) bych se, ale ty peníze by mě lákaly.4140,2 %39,05 %  
Nikdy. Nepotřebuji, aby si mě lidé spojovali s pitím piva, vařením instantní polévky, ...2625,49 %24,76 %  
Spíše ne.1817,65 %17,14 %  
Určitě ano. Byla by škoda takovou šanci nevyužít.1312,75 %12,38 %  
Nevím.43,92 %3,81 %  

Graf

12. Máte možnost navrhnout ideální reklamu. Jak by podle Vás měla vypadat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Krátká, stručná a vtipná. Taková, aby v divácích zanechala silný a pozitivní dojem, ale nekradla čas.7675,25 %72,38 %  
Originální a výrazná, aby si ji lidé zapamatovali a vybavili si ji při nákupu.3332,67 %31,43 %  
Estetická - s krásnou hudbou, prostředím a lidmi. Měla by potěšit smysly a tím zaujmout.1110,89 %10,48 %  
Nemám představu.76,93 %6,67 %  
Jiná.32,97 %2,86 %  
Vyčerpávající, aby se lidé o výrobku dozvěděli co nejvíc.21,98 %1,9 %  

Graf

13. Jak se stavíte k sexuálnímu podtextu některých reklam?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemuseli by to tak přehánět, ale v podstatě mi to nevadí.3433,66 %32,38 %  
Je mi to jedno.2423,76 %22,86 %  
Vůbec mi to nevadí.1817,82 %17,14 %  
Velmi mi to vadí - polonazí lidé se již dávají i do reklam na okna, ochranné pomůcky, železářství, ... Je to nevkusné.1312,87 %12,38 %  
Poslední dobou je toho až příliš a začíná mě to pobuřovat.1211,88 %11,43 %  

Graf

14. Kde Vám reklama překáží asi nejvíce?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi7980,61 %75,24 %  
na internetu3939,8 %37,14 %  
v rádiu2828,57 %26,67 %  
v novinách, časopisech a jiných tiskovinách1515,31 %14,29 %  
na letácích a plakátech1414,29 %13,33 %  
na billboardech66,12 %5,71 %  
jinde33,06 %2,86 %  

Graf

15. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 304845,71 %45,71 %  
16 - 203331,43 %31,43 %  
31 - 401211,43 %11,43 %  
méně než 1554,76 %4,76 %  
41 - 5032,86 %2,86 %  
51 - 6032,86 %2,86 %  
61 a více10,95 %0,95 %  

Graf

16. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7672,38 %72,38 %  
muž2927,62 %27,62 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Myslíte, že jsou reklamy věcné a dobře srozumitelné?

  • odpověď Výjimečně narazím na kousek, který nemá ani hlavu, ani patu, a s výrobkem nemá nic společného.:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Současná reklama mi často přijde nevkusná.=2 na otázku 2. Souhlasíte s těmito tvrzeními? (1 = naprosto nesouhlasím; 5 = naprosto souhlasím)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na rovinu, obtěžuje Vás reklama?

2. Souhlasíte s těmito tvrzeními? (1 = naprosto nesouhlasím; 5 = naprosto souhlasím)

3. V jaké formě se nejčastěji setkáváte s reklamou?

4. Zlákala Vás již někdy reklama ke koupi nějakého výrobku?

5. Využíváte teleshopping?

6. Zklamaly Vás již výrobky, na které vás nalákala reklama?

7. Myslíte, že jsou reklamy věcné a dobře srozumitelné?

8. Dokáže Vás reklama pobavit?

9. Považujete reklamy za pravdivé nebo o výrobcích přehánějí?

10. Reklama by měla být tak trochu obrazem společnosti. Ztotožňujete se s tím, co vidíte v reklamách?

11. Zahráli byste si v reklamě, pokud byste měli možnost?

12. Máte možnost navrhnout ideální reklamu. Jak by podle Vás měla vypadat?

13. Jak se stavíte k sexuálnímu podtextu některých reklam?

14. Kde Vám reklama překáží asi nejvíce?

15. Kolik je vám let?

16. Jste muž nebo žena?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na rovinu, obtěžuje Vás reklama?

2. Souhlasíte s těmito tvrzeními? (1 = naprosto nesouhlasím; 5 = naprosto souhlasím)

3. V jaké formě se nejčastěji setkáváte s reklamou?

4. Zlákala Vás již někdy reklama ke koupi nějakého výrobku?

5. Využíváte teleshopping?

6. Zklamaly Vás již výrobky, na které vás nalákala reklama?

7. Myslíte, že jsou reklamy věcné a dobře srozumitelné?

8. Dokáže Vás reklama pobavit?

9. Považujete reklamy za pravdivé nebo o výrobcích přehánějí?

10. Reklama by měla být tak trochu obrazem společnosti. Ztotožňujete se s tím, co vidíte v reklamách?

11. Zahráli byste si v reklamě, pokud byste měli možnost?

12. Máte možnost navrhnout ideální reklamu. Jak by podle Vás měla vypadat?

13. Jak se stavíte k sexuálnímu podtextu některých reklam?

14. Kde Vám reklama překáží asi nejvíce?

15. Kolik je vám let?

16. Jste muž nebo žena?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hauptová, S.Vztah člověka k reklamě (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vztah-cloveka-k-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.