Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah mladých lidí k náramkovým hodinkám
Vztah mladých lidí k náramkovým hodinkám
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Sabina Lišková |
---|---|
Šetření: | 20. 04. 2010 - 26. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 225 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 14.86 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 65,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:35 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den!
Dotazník, který máte před sebou, se snaží zjistit postoj mladých lidí ve věku od 15 do 30 let k náramkovým hodinkám (je určen pouze pro tuto cílovou skupinu). Zajímá nás Váš vztah k výrobku, preference a rozhodovací procesy při nákupu.
Dotazník má celkem 21 otázek a jeho vyplnění zabere max. 5 minut. Výsledky poslouží jako podklad pro naši seminární práci do předmětu Marketingový výzkum. Po skončení šetření budou výsledky volně přístupné.
Předem děkujeme za Váš čas,
tým studentek Fakulty multimediálních komunikací UTB Zlín.
Odpovědi respondentů
1. Jak sledujete čas?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hodinky | 98 | 43,36 % | 43,56 % |
mobil | 62 | 27,43 % | 27,56 % |
na hodinkách i mobilu | 60 | 26,55 % | 26,67 % |
čas nesleduji | 2 | 0,88 % | 0,89 % |
podla teho jak ně škeři slunko do xichtu | 1 | 0,44 % | 0,44 % |
počítač | 1 | 0,44 % | 0,44 % |
hodinky a mobil | 1 | 0,44 % | 0,44 % |
na mobilu | 1 | 0,44 % | 0,44 % |
2. Nosíte náramkové hodinky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denně → otázka č. 5, občas → otázka č. 3, nenosím → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
denně | 147 | 65,04 % | 65,33 % |
nenosím | 51 | 22,57 % | 22,67 % |
občas | 28 | 12,39 % | 12,44 % |
3. Při jaké příležitosti nosíte hodinky?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do společnosti | 2 | 10 % | 0,89 % |
ke společenským akcím | 1 | 5 % | 0,44 % |
Disco | 1 | 5 % | 0,44 % |
Když se mi hodí k oblečení, na party, spíš doplněk | 1 | 5 % | 0,44 % |
podle toho co mám na sobě | 1 | 5 % | 0,44 % |
když je najdu | 1 | 5 % | 0,44 % |
např. na ples jako doplněk outfitu | 1 | 5 % | 0,44 % |
na závodech | 1 | 5 % | 0,44 % |
dokud byly plně funkční | 1 | 5 % | 0,44 % |
Když jdu do práce nebo do společnosti | 1 | 5 % | 0,44 % |
ostatní odpovědi | 9 | 45 % | 4 % |
4. Proč nenosíte hodinky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mám mobil a ten mi ke sledování času stačí | 40 | 78,43 % | 17,78 % |
na ruce mě obtěžují | 16 | 31,37 % | 7,11 % |
nepotřebuji neustále sledovat čas | 5 | 9,8 % | 2,22 % |
odvykla jsem si | 1 | 1,96 % | 0,44 % |
ideální hodinky jsem ještě nepotkal =) | 1 | 1,96 % | 0,44 % |
je to out | 1 | 1,96 % | 0,44 % |
Neumím hodiny, žádné nemám. | 1 | 1,96 % | 0,44 % |
Nemám je, ale chtěl bych si je koupit. | 1 | 1,96 % | 0,44 % |
přestaly fungovat | 1 | 1,96 % | 0,44 % |
5. Jaké by měly být hodinky, které byste nosili/nosíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita i vzhled jsou důležité, ale za rozumnou cenu | 89 | 50,86 % | 39,56 % |
kvalitní, na ceně nezáleží | 52 | 29,71 % | 23,11 % |
důležitý design, na ceně nezáleží | 19 | 10,86 % | 8,44 % |
značkové | 13 | 7,43 % | 5,78 % |
levné | 2 | 1,14 % | 0,89 % |
6. Jaké by měly být hodinky, které byste nosili?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita i vzhled jsou důležité, ale za rozumnou cenu | 27 | 54 % | 12 % |
hodinky nikdy nosit nebudu | 11 | 22 % | 4,89 % |
důležitý design, na ceně nezáleží | 5 | 10 % | 2,22 % |
kvalitní, na ceně nezáleží | 4 | 8 % | 1,78 % |
levné | 3 | 6 % | 1,33 % |
7. Nosíte hodinky primárně kvůli sledování času, nebo jako módní doplněk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvůli času i módě | 126 | 72 % | 56 % |
pouze kvůli času | 39 | 22,29 % | 17,33 % |
pouze jako módní doplněk | 10 | 5,71 % | 4,44 % |
8. Co u vás rozhoduje při nákupu hodinek? (++ rozhoduje, -- nerozhoduje)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
cena | 0.646 | 1.223 |
kvalita | 1.491 | 0.581 |
značka | 0.657 | 1.54 |
design | 1.469 | 0.706 |
materiál | 1.183 | 0.732 |
funkce | 0.44 | 1.344 |
9. V jaké cenové kategorii byste si byli ochotní hodinky koupit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 5000,- Kč | 95 | 54,29 % | 42,22 % |
do 1000,- Kč | 28 | 16 % | 12,44 % |
do 2000,- Kč | 26 | 14,86 % | 11,56 % |
do 3000,- Kč | 14 | 8 % | 6,22 % |
3000-5000,- Kč | 12 | 6,86 % | 5,33 % |
10. Jak je pro vás důležitá značka? (oznámkujte jako ve škole)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 56 | 32 % | 24,89 % |
3 | 37 | 21,14 % | 16,44 % |
1 | 35 | 20 % | 15,56 % |
5 | 26 | 14,86 % | 11,56 % |
4 | 21 | 12 % | 9,33 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.67 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.51 |
Směrodatná odchylka: | 1.23 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
11. Znamená pro vás značka kvalitu, nebo jen image?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalitu i image | 105 | 60 % | 46,67 % |
kvalitu | 40 | 22,86 % | 17,78 % |
značka mě nezajímá | 16 | 9,14 % | 7,11 % |
image | 14 | 8 % | 6,22 % |
12. Nakupujete/vlastníte značkové hodinky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 152 | 86,86 % | 67,56 % |
ne | 23 | 13,14 % | 10,22 % |
13. Jakým značkám dáváte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
technické a funkční (Seiko, Suunto, Casio) | 30 | 19,74 % | 13,33 % |
designové (Axcent of Scandinavia, Storm, Swatch, Nixon) | 27 | 17,76 % | 12 % |
luxusní (Morellato, Emporio Armani, Lacoste, Dolce | 11 | 7,24 % | 4,89 % |
sportovní (Adidas, Puma, Roxy, Quicksilver) | 5 | 3,29 % | 2,22 % |
nic | 3 | 1,97 % | 1,33 % |
omega | 3 | 1,97 % | 1,33 % |
Seiko, Prim, Timex | 2 | 1,32 % | 0,89 % |
technické ale někdy designové...podle příležitost | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
BOCCIA | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
scream | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
žiadnej; vyberám si hodinky, nie značku, | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega, Rolex, Lemania, Bulova, Vulcain | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Rolex, Breitling, Blancpain | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
kvalitním nad 30 tisíc | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
nezavisla znacka a menom a pribehom | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega, Breitling, Panerai | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Rolex, Seiko, dalsi swiss/german made | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
kvalitní - Omega | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Tissot, TAG Heuer, Omega, Rolex | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
IWC,Rolex,Patek Phillipe | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Superluxusní - IWC, Zenith, Breitling, Rolex | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
značkám s tradicí | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Fortis, Seiko, Casio | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
značky s hodinářskou tradicí (Stowa, Omega, Oris) | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
breitling, tag heuer, fortis, rolex,... | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Jaeger-LeCoultre, Seiko, Prim, Olech | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Hamilton, Panerai | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
značkám s tradicí, nikoliv módní brandy | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
tak to je už na mně moc, buchto.TO NEJSOU MARKY. | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
ani jedna z uvedených zanček | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Kromě Seika ani jedna z jmenovaných | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
certina,seiko,orient,stowa,tissot | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Orient, Seiko, Citizen, Tissot, Molnija, Lancomate | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega, Eterna, Tag Heuer, Jaeger-LeCoultre, Rolex | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Zenith | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Luxusne, to co je tu v zozname nie su luxusne. | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
CITIZEN, Steinhart, Archimede, Omega | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Eterna, Omega, JLC, Panerai | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Poljot | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Tag Heuer | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega Breitling cokoliv nad 100 000 Kč | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
luxusni - Omega, Longines, ... | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
kvalitní - Omega, Rolex, Panerai, Breitling.. | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Fortis, Seiko, Breitling, Tag Heuer | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Breitling,Tissot | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
luxusní (skutečně, nikoli značky uvedené ve Vašem | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Oris | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega, Seiko, Traser, Zodiac | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
nosím hodinky, ne čínské sračky | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Dobrým (Rolex, Omega...) | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Glycine, Junghans, Ball, Breitling... | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Breitling,IWC, Longines, Omega, Oris,Rolex | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Steinhart, Panerai, ... | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
omega, prim | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
švýcarským a německým s tradicí | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Seiko, IWC, Fortis, Sinn, | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
CERTINA | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Tag Heuer, Omega | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
omega ,north sail , boss | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
znackam hodinkovym ne modnim | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega, Steinhart | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Swiss made, zarazeni znacek v testu neodpovida | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Prim, Sturmanskie, Archimede, Oris | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Breitling, Rolex, Panerai | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
rolex, omega, stowa | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
hodinkovym (tissot, seiko, ...) | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Damasko, Sinn, Fortis | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Kvalitní (Omega, Rolex, Certina, Tissot) | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Sinn, Marathon, Glashutte, Archimede, Steinhart | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
luxusní jsou Rolex, panerai omega atd.. | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Žádným z výše jmenovaných. | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Armand Nicolet | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega, Fortis | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
sportovní,luxusní,designové-záleží na příležitosti | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
precizní a konzervativní, Omega, Breitling | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Omega,Fortis,Tissot | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
je mi to jedno, značk. hodinky jsem dostala dárkem | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
Luxusní (Rolex, Omega, IWC...) | 1 | 0,66 % | 0,44 % |
14. Přiměla by vás akční cena v obchodě k nákupu značkových hodinek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
možná, záleželo by na výši slevy | 93 | 53,14 % | 41,33 % |
ano | 43 | 24,57 % | 19,11 % |
ne | 39 | 22,29 % | 17,33 % |
15. Vlastníte a nosíte více hodinek, než jen jedny?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 123 | 70,29 % | 54,67 % |
ne | 52 | 29,71 % | 23,11 % |
16. Co je pro vás ještě rozhodující při nákupu hodinek? (z jakého mají být materiálu, s jakými funkcemi, velikost ciferníku a číslic, doporučení známých, prostředí obchodu, profesionalita prodávajícího…)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aby byly z titanu, jednoduché, ne digitální
aby měli všechna čísla na svém místě
Barva :-) , funkce, vzhled.... :-)
barva, nápadný design, velký ciferník
cena, design, materiál
číselnik arabskymi cislicemi, ne digitalni, zobrazeny hodiny minuty alespon teckou, mensi velikost
čitelný ciferník s podvícením; uvítám alarmu, ale není to nutnost
design
digitální zobrazení času, zobrazení datumu, zajímavý design
Dobrá čitelnost ciferníku, nepřítomnost zbytečných funkcí, vhodný rozměr (kompromis mezi čitelností a nízkou hmotností), odolný materiál (ideálně chromniklová nerez ocel), jednoduchý tvar bez výstupků trhajících manžety a kapsy, přesnost
doporučení známých, profesionalita prodávajícíhO
dostatečný výběr hodinek, příjemné prostředí obchodu (bez dotěrných prodavačů - byť to myslí dobře), možnost v klidu si hodinky prohlédnout bez toho, aby nade mnou prodavač stepoval, dostupnost obchodu
dostatek informací - ať už z internetu, nebo od prodávajícího
důležitá je originalita hodinek a cena, značku nijak neupřednostňuji, ale nekoupila bych si nikdy na tržnici nebo podobně
důležité jsou odrážky, které ukazují minuty - když tam nemám čárky, tak nepoznám, kolik je hodin
Důležitý je pro mě design a kvalita. Na ceně mi nezáleží, když se mi líbí prostě si je koupím. Preferuji hodiny kovové, ne ty ,,potápěcí'' z páskem z gumy.
funkce, materiál, voděodolnost
funkce, sportester,
funkcne, nositelne (bez obav o skrabance a pod.)
Historická a zberateľská hodnota :)
historie znacky
Hodinky by měly být kovové, ciferník konstruovaný, aby nebyl problém se čtením času.
jde výrobek zavedené hodinářské firmy (tedy nikoli módních značek, které chybně uvádíte ve výčtu v kategorii luxusních značek), výlučně mechanické hodinky, jednoduchý a něčím zvláštní design, nějaká funkce navíc (komplikace), mají být něčím jedinečné, neokoukané
jen design
Jestli se třpytí :D
Každopádně z kovu, líbí se mi hodinky ručičkové s digitálním dispayem, měly by mít tyto funkce : datum, stopky, budík(alarm), jednoduchý přechod na letní nebo zimní čas, světová časová pásma, vělikostné by neměly být moc malé ale zase né velké..takový střed
Kupuji hodinky pouze s mechanickým strojkem od prvotřídních světových hodinářských značek.
Kvalita kalibru, zpracování a image značky
Kvalita, materiál, technické přednosti, design, kvalita strojku.
Mám rád značkové hodinky, ale takové jaké bych chtěl jsou mimo hranici, co jsem za ně ochoten investovat a tak hodinky nenosím. Pouze na dovolené, když u sebe nemám mobil nosím levné hodinky, abych se nemusel bát, že mi je někdo z lehátka ukradne.
materiál
materiál a jeho odolnosť (uperdnostňujem titán), čitateľnosť ciferníku, design, kovový náramok, nie remienok, váha (nie príliš ťažké, aby nenamáhali zápästie)
material jedine zlato, funkce jen datum, velikost 40mm+
Materiál, funkce - chronograf, 2. časová zóna, velikost
Materiál, kvalita, vzhled, funkce
materiál, velikost
materiál, velikost, barva, oblíbenost značky
materiál, voděodolnost minimálně 5bar a velikost ciferníku
Material, vodotesnost, typ strojku, rezerva chodu, znacka a jeji historie, dizajn
material,velikost,design, funkcnost
Modernost, vkusnost, jednoduchost.
Musí být ocelové a musí mít 60 čárek kolem ciferníku, číslice mít nemusí - kvůli přehlednosti
Musí mít arabské číslice, nejlépe i rozdělení minut, ciferník malý, celkově elegantní vzhled
Musí mne zaujmout na první pohled.
Musí se mi líbit, a nesmí být malé ani velké na moji ruku. Kupuji převážně přes internet, tak mě nezajímá ani prostředí obchodu ani prodávající. Materiál a funkce jsou až na druhém místě, nejdříve se zajímám o to jak vypadají a co je v nich za strojek (kvalita).
Navštiv už konečně hodináře, prosím!!!
Nejdůležitější je pro mě značka, kterou preferuji, luxus a prestiž.
Nic, hlavně se mi musí líbit, to je vše, co požaduji.
Ocelove pouzdro, ocelovy tah (pasek), presnost do 5s/den
Odolnost a funkcnost materialu pouzdra, velikost, provedeni, design. Vetsinou mam hodinky predem vybrane a nakupuji, kde je to pro mne nejvyhodnejsi.
Odolnost a vodotěstnost.
ověřený obchodník, stav odpovídající inzerci
Pocit
Pouze design a cena. Mělo by na nich být poznat, kolik je hodin, ale vzhledem k tomu, že se stejně zapomínám dívat na hodinky, kolik je hodin a zjišťuji čas z mobilu, nemusí být ciferník úplně přehledný.
preferuju zlato, pripadne diamanty, hodinky pod 50tis uz bych si nekoupil...
pro mě je důležitý vzhled, cena, ochota a profesionalita prodávajícího... Na značce mi moc nezáleží. Hodinky bych si ale nekoupila u vietnamců :)
předně pohodlnost, funkčnost - musí být jasně a rychle vidět, kolik je hodin, zároveň mě hodinky nesmějí svou přítomností nijak obtěžovat.
příběh
rada prodávajícího, vlastní průzkum na onternetu, vzhled, cena, sladění designu se stylem oblékání, výhodou voděodolnost
rozmanitost funkcí - např. hloubko měřič při potápění, krokoměr atd..
ručičkové, elegantní - módní doplněk, údaj o čase by měl být snadno čitelný, pohodlnost nošení, ochota personálu - zkrácení hodinek....
služby obchodu, servis
švýcarský původ
titan
tmavý ciferník, ke tmavému ciferníku nesmí být bílý datový věnec, žádné římské číslice, nemám rád pouzdra z titanu, preferuji nerez ocel. Mnou vybané modely se samozřejmě snažím koupit za co nejnižší cenu, takže u českých nenažraných obchodníků nenakupuji.
To jak se mi líbí, ocel stačí, bez funkcí, jednoduché ale funkční a krásné. Obchod k tomu nepotřebuju - internet mi stačí.
To že nejde o tuctové hodinky
Určitě materiál, zatím se necítím na zlato ani platinu, to až budu starší, ale ocel 316L případně 904L je nutností. Na titan, wolfram, tantal ani keramiku zatím moc nedám - jsou módní ale bohužel nevydrží při pádu (keramika) a nebo jsou nepraktické (titan - nedá se přeleštit). Důležité je i co si o nich přečtu na chronomagu, případně jak se na ně budou tvářit lidé okolo. Nestojím totiž o moc velikou pozornost
určitě rafičkový ciferník, ne digitální; "známost" značky a její kvalita, doporučení známých
Ušlechtilá ocel z prvky zlata,safírové sklíčko.Na funkcích až tak nezáleží,postačí datumovka.Ciferník nejlépe střední velikosti.Prodavač by měl být zaškolený a umět fundovaně odpovídat na dotazy zákazníků.Prostředí obchodu by mělo odpovídat kvalitě a ceně vystavovaných hodinek.
Velikost, kožený pásek
velikost, vyodna cena, dlouhodobejsi kvalita ktera nesaha jen a pouze na aktualni modni trend
velkost, kvalita dielenskeho spracovania, cena, nadčasovosť
Vetsinou hledam jiz jeden konkretni model, vybirani modelu na prodejne se tedy vetsinou nekona. Pri vyberu jde vzdy o naplneni podminek dane kategorie hodinek - spolecenske musi mit jednoduchy design, sportovni naopak robustnejsi konstrukci, atd.
všechno vyjmenované a navíc momentální psychický a finanční situace :)
vzhled, kategorie, poměr cena/image
Záleží na materiálu a hlavně celkovém designu
zkušenosti známých, funkce hodinek, design
znacka - storjek - kvalita - design -cena
17. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 124 | 54,87 % | 55,11 % |
žena | 102 | 45,13 % | 45,33 % |
18. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 let | 126 | 55,75 % | 56 % |
nad 25 let | 76 | 33,63 % | 33,78 % |
15-18 let | 24 | 10,62 % | 10,67 % |
19. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pracující | 77 | 34,07 % | 34,22 % |
VŠ student s vlastními příjmy (i brigády) | 59 | 26,11 % | 26,22 % |
VŠ student podporovaný rodiči | 51 | 22,57 % | 22,67 % |
SŠ student | 34 | 15,04 % | 15,11 % |
nezaměstnaný | 5 | 2,21 % | 2,22 % |
20. Bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obec nad 100 tisíc obyvatel | 90 | 39,82 % | 40 % |
obec 10-100 tisíc obyvatel | 79 | 34,96 % | 35,11 % |
obec do 10 tisíc obyvatel | 57 | 25,22 % | 25,33 % |
21. "Chcete něco vzkázat autorkám průzkumu?"
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
:-)
:))
.
"Ano,chci." :-D Zdravím, Zuzka Slob.
13. otazka je zle polozena, same modne znacky nic hodinarskeho
Absolutně žádné znalosti o hodinkách, otázky pro TRAPÁKY. Běžte s takovou anketou na AUKROFORUM. Tam těch lopat je povícero. Džus.Bus.
Aby v rámci průzkumu zašly na kafe s někým, kdo do problematiky vidí trochu víc. Hodinky do těch cca 5 - 10 tis. Kč jsou jen marketing a nic jiného. U těch dražších hraje také velmi významnou roli, ale přidává se k němu i kvalita produktu.. V případě dotazů se můžete obrátit na dwall@seznam.cz
ahoj
Ahoj , mám tě moc rád. Tvůj Šmudla z chronomagu.
celkem nudo :)
Cena u hodinek by mela byt nastavana jinak. Treba do 2000 10 000-30 000 do 60 000 nad 60 000 Do 5 000 si toho fanda hodinek moc nekoupi... Morellato, Emporio Armani, Lacoste, Dolce
Cenove kategorie v otazce c. 9 a znacky v otazce c. 13 neodpovidaji nabidce, ktera na trhu s hodinkami je. Minimalne hodinky znacek jako EA, DaG, apod. rozhodne nepatri mezi luxusni znacky. Spadaji spise do kategorie designove.
Čo znamená značkové? Je to veľmi nejasný a rôzne vnímaný pojem. V cenovej hladine chýba možnosť medzi 2000 - 3000 alebo do 3000, čo by som bola označila.
čus pičus
Dekuji za to ze se zajimate o hodinky a priznavam ze jsem tesne nad hranici 30 ale pod hranici 40.
Devate otazka je usmevna .-) (odkaz na dotaznik mi posla Tadeas)
hm, myslím, že hodinkám už odtikalo když nepočítám chlubení s diamanty :D je to otázka spíš starších generací třeba přítel si potrpí na hodinky a fotky dětí v pěněžence, což nějak extra nechápu, ale nevadí mi to :D
Hodinky do 3? Čeho?
Hodinky za 5000 nejsou hodinky, to ani hodinky za 50 000,-, kvalita začíná tak na 80 000,- Jinak fajn dotazník, a ať se Vám daří
Hodne stesti
Hodne stesti pri vyhodnocovani a at se prace vydari!
Hodně zdaru :)
Chronomag!!! :)
Lásky moje! :D
luxusní (Morellato, Emporio Armani, Lacoste, Dolce
Luxusní hodinky nejsou Armani,Lacoste atd. Luxusní hodinky jsou: Vacheron Constantin,Patek Philippe,IWC,Omega atd.
máte to pěkné:-)
Měla byste nejdříve zjistit co jsou luxusní hodinky, Vámi vybrané značky jsou vyráběny v číně a je na ně natištěno logo, to nemá s hodinkami co dělat. Zkuste přečíst něco o rolex, omega, longines, atd a pak tu jsou luxusní cenově drahé hodinky a to třeba nomos, hublot, lange and sonne, montblanc, blancpain atd. S pozdravem
Mnoho lidí "dozraje" do kvalitních hodinek až po 30cítce.
Morellato, Armani, Lacoste, Dolce Gabanna nepatří mezi segment luxusních hodinek. Naopak, jsou to jen levné hodinky, které získávají 80% své ceny jen značkou některé z módních značek. Nejsou všichni lidé bohatí, aby si mohli dovolit kupovat hodinky za statisíce, ale kdybyste svůj průzkum rozšířili o opravdové značky, které dělají čest hodinářskému řemeslu, získali byste možná spostu dalších zajímavých dat.
na co hodinky? to nemáte na práci nic lepšího?
Naivní otázky ukazující neznalost trhu náramkových hodinek.
ne
ne
ne
ne
Ne:)
Nejdřív si zjistěte, co jsou to hodinky a jaký je rozdíl mezi tzv. "podvrženým luxusem" - to je to, co mají v každém nákupním centru za velké peníze a je to šunt v právě módním futrálu a značkovými hodinkami renomovaného výrobce. Z vašeho seznamu je to jen Seiko.
nezajdem na kafe, princezny?
Nie
Nikdy jsem na značku hodinek nedala, ale pak jsem "JE" viděla.. nádherný Diesely a od tý doby jiný nechci a z ruky je nesundám :))
Omlouvám se, je mi více než 30 let :-)
Otázka 13 je ABSOLUTNÍ NESMYSL. Ze zmíněných "značek" považuji za SVĚTOVĚ UZNÁVANOU ZNAČKU POUZE SEIKO a CASIO. VŠECHNY ostatní jsou pouze designové zmetky, které jsou pouze parodií na hodinky. Když už chcete vyjmenovávat značky tak každý, kdo má o hodinkách alespoň mlhavé povědomí začne takto: Rolex, Omega, Breitling, Patek Philippe, Fortis, Longines, Panerai, Zenith, Bulova, Hamilton, Bell
otázka č.13 je poněkud tendenční, osobně bych v sekci sportovní a luxusní volil jiné značky jako reprezentanty. Taktéž finanční kategorie v otázce č. 9 jsou dosti "mělké" ve vztahu k dalším otázkám.
Otázka u ceny hodinek měla být daleko rozsáhlejší, nevím, zda tomu budete věřit, ale je spousta, několik tisíc lidí u nás, kteří si za 5000kč kupují třeba i pásek na hodinky a často cena našich hodinek překračuje 100 000kč a více, hodinky je více než doplněk, je to koníček a hobby na celý život.
Pěkný dotazník :-)
podle mojich hodinek mi to zabralo 1min 36s x))
Pratele, verte mi - hodinky se opravdu podle cenovych kategorii nedeli tak, jak nabizite v otazce c.9. Cenove kategorie hodinek by spise byly: 1) Do 1.000,- CZK 2) Do 5.000,- CZK 3) Do 10.000,- CZK 4) Do 30.000,- CZK 5) Do 60.000,- CZK 6) Do 100.000,- CZK 7) Do 200.000,- CZK 8) Do 500.000,- CZK 9) Do 1.000.000,- CZK 10) Nad 1.000.000,- CZK
přeji hodně vyplněných dotazníků
Sábo máš recht, ten váš dotazníček je lepší ;-)
sabo vrat mi konecne ty knizky :D
Sem rad ze nekto robi takejto vyzkum, a sem zvedavej na vysledky. Mala rada - vic se rozhlednete v hodinkovem svetu, Lacoste urcite neni luxusni znacka a za 5 tisic Kc neni vyber skutecnych hodinek az tak velky.
Snad nepropadnou chronomagořině jako já.
upravil bych určení ceny hodinek: do 1500 Kč, do 5000Kč, do 30 tis. Kč, do 100tis Kč,m nad 100tis...
Usmevne :) Jsou i uplne jine cenove kategorie hodinek :)
uuuaaa
V otázce číslo 13. nejsou ani jedny luxusní hodinky - v kategorii luxusní tam máte módní a designové. Luxusní hodinky jsou třeba Jaeger LeCoultre Reverso (5000euro) a podobně :-) Ale to je jen rýpání sběratele :-)
Vámi zmíněné značky zařazené v kategorii luxusní a sportovní, bych všechny zařadil do kat. designové, resp. módní, jedná se většinou o značky výrobců oblečení nebo o značky se smyšlenou historií, jsou vyráběny převážně v Číně a jejich obrandováním se cenou skutečně dostávají do luxusní sféry. Bohužel jen cenou.
Zdravím autorky a následující připomínku si neberte osobně, ale o hodinkách pravděpodobně nic nevíte. :-) Chtělo by to více nastudovat, hlavně co se týká otázky 13. Např. hodinky, které řadíte mezi luxusní jsou jen obyčejné lacinné a čínské výrobky, které nemají s luxusem nic společného (a jsou mnohonásobně předražené) ... :-)
Zvláštní výběr značek + cenová pásma měla být spíš v EUR, ne?
že to máte blbě rozčleněný, Morellato, Emporio Armani, Lacoste, Dolce
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.