Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah občanů ČR k českým dějinám
Vztah občanů ČR k českým dějinám
→ Podle čeho si vybíráte při nakupování potraviny? Všímáte si značek kvality? ←
(cca 3 minuty, dotazník pro bakalářskou práci)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Volný |
---|---|
Šetření: | 22. 11. 2009 - 25. 11. 2009 |
Počet respondentů: | 39 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 15 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 63,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:47 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Rád bych Vás, potencionální respondenty, poprosil o vyplnění dotazníku, týkajícího se vztahu Čechů k dějinám vlastního národa. Dotazník zkoumá význam slavných osobností, případně událostí a jejich historický dopad na současnou českou společnost.
Předem děkuji za vyplnění dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Které období středověkých českých dějin hodnotíte nejpozitivněji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
období vlády Lucemburků | 14 | 35,9 % | 35,9 % |
období vlády Přemyslovců | 13 | 33,33 % | 33,33 % |
období tzv. Velké Moravy | 7 | 17,95 % | 17,95 % |
období husitského hnutí | 5 | 12,82 % | 12,82 % |
2. Který z těchto středověkých panovníků se nejvýrazněji zapsal do českých dějin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Karel IV., otec vlasti | 34 | 87,18 % | 87,18 % |
Přemysl Otakar II., král železný a zlatý | 3 | 7,69 % | 7,69 % |
Vratislav II., první český král | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
Jan Jindřich - markrabě Moravský | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
3. Jak hodnotíte vztah Čechů a Němců v dějinách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neutrálně. Pozitivní a negativní aspekty česko-německých vztahů jsou přibližně v rovnováze. | 20 | 51,28 % | 51,28 % |
Záporně. Němci byli národem, jenž nás vždy vykořisťoval a utlačoval. | 15 | 38,46 % | 38,46 % |
Kladně. Němci byli a jsou národem, na který jsme ekonomicky a historicky navazovali. | 4 | 10,26 % | 10,26 % |
4. Která bitva českých dějin znamenala pro české země největší katastrofu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bitva na Bílé hoře r. 1620 (znamenající zhroucení českého stavovského povstání a následné obnovení habsburské moci.) | 30 | 76,92 % | 76,92 % |
Bitva na Moravském poli r. 1278 (znamenající politickou destabilizaci a hospodářské problémy pro české země.) | 6 | 15,38 % | 15,38 % |
Bitva u Lipan r. 1434 (představující ,,bratrovražedný" konflikt mezi husity a následné oslabení politického vývoje v českých zemích.) | 2 | 5,13 % | 5,13 % |
Všechny vyjmenované přinesly dekadenci společnosti | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
5. Která bitva českých dějin má největší dějinný význam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bitva u Zborova r. 1917 (ve které Českoslovenští legionáři prolomili rakousko-uherské linie a získali tak mezinárodní respekt a uznání). | 22 | 56,41 % | 56,41 % |
Bitva u Domažlic r. 1431 (v níž husité drtivě porazili křižácká vojska a donutili tak papežskou stranu k rovnocennému dialogu). | 8 | 20,51 % | 20,51 % |
Bitva u Kressenbrunnu r. 1260 (v níž český král Přemsl Otakar II. porazil uherského krále Bélu IV.) | 4 | 10,26 % | 10,26 % |
ani jedna z tohoto výčtu | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
nevím | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
bitva u Sokolova | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
... | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
Všechny měly zásadní vliv na vývoj čes. spol. | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
6. Který z těcho světců zanechal největší historický odkaz českému národu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Svatí Cyril a Metoděj (kteří vytvořili písmo hlaholici a prosadili staroslověnštinu jako bohoslužebný jazyk.) | 21 | 53,85 % | 53,85 % |
Svatý Václav, patron české země, symbolizující českou státnost. | 14 | 35,9 % | 35,9 % |
Svatá Anežka Česká, zakladatelka špitálů a kláštera klarisek. | 2 | 5,13 % | 5,13 % |
žádný | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
Konstantin a Metoděj ze Soluně - Thesaloniky | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
7. Husitské reformní hnutí a události s ním spojené hodnotím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neutrálně, nemám jednoznačný názor na husitské reformní hnutí. | 23 | 58,97 % | 58,97 % |
Pozitivně, jedná se o nejslavnější období českých dějin. | 10 | 25,64 % | 25,64 % |
Negativně, husitské reformní hnutí v konečném důsledku odsunulo české země na druhou kolej. | 6 | 15,38 % | 15,38 % |
8. Jaký je podle Vás hlavní význam národního obrození?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jazykový. Protagonisté NO pomohli oživit a uchovat český jazyk. | 18 | 46,15 % | 46,15 % |
Kulturní. NO pomohlo lidem k uvědomění svébytné a nezaměnitelné kultury českého národa. | 12 | 30,77 % | 30,77 % |
Politický. NO motivovalo Čechy k touze po větší politické suverenitě v rámci habsburské monarchie. | 6 | 15,38 % | 15,38 % |
všechny tyto tři odpovědi dohromady | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
všechny tři možnosti | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
všechny tři odpovědi | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
9. Případný konflikt mezi Německou Říší a Československem v roce 1938 by podle Vás skončil:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prohrou. Německo v té době disponovalo vojenskou sílu, se kterou se nemohl měřit nikdo na světě. | 29 | 74,36 % | 74,36 % |
Patem. Ztráty na obou stranách by byly příliš velké, takže by se Německá říše a Československo pokoušely o sjednání kompromisu. | 9 | 23,08 % | 23,08 % |
Výhrou. Systém pohraničních opevnění a odhodlanost českého národa by Němce zadržely. | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
10. Kterého z těchto komunistických prezidentů hodnotíte nejlépe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ludvíka Svobodu | 15 | 38,46 % | 38,46 % |
Antonína Novotného | 11 | 28,21 % | 28,21 % |
Antonína Zápotockého | 7 | 17,95 % | 17,95 % |
Gustáva Husáka | 5 | 12,82 % | 12,82 % |
Klementa Gottwalda | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
11. Vývoj v Československu, potažmo v České republice po roce 1989 hodnotím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kladně, jde o jednoznačný posun k lepšímu. | 22 | 56,41 % | 56,41 % |
Neutrálně, změnil se sice ekonomický systém a zahraniční spojenci České republiky, ale pro obyčejného člověka se mnoho nezměnilo. | 10 | 25,64 % | 25,64 % |
Záporně, Česká republika nastoupila cestu sociální a morální nestability. | 7 | 17,95 % | 17,95 % |
12. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 23 | 58,97 % | 58,97 % |
Muž | 16 | 41,03 % | 41,03 % |
13. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 30 let | 30 | 76,92 % | 76,92 % |
30 - 40 let | 5 | 12,82 % | 12,82 % |
více než 40let | 2 | 5,13 % | 5,13 % |
Do 18 let | 2 | 5,13 % | 5,13 % |
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 24 | 61,54 % | 61,54 % |
Vysokoškolské | 12 | 30,77 % | 30,77 % |
Základní | 3 | 7,69 % | 7,69 % |
15. Jaké je Vaše povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 26 | 66,67 % | 66,67 % |
Zaměstnaný | 11 | 28,21 % | 28,21 % |
Nezaměstnaný | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
Osoba samostatně výdělečně činná | 1 | 2,56 % | 2,56 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (54,9 %)
- vyplnto.cz (12,7 %)
- search.seznam.cz (11,3 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.