Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah sociální a marketingové komunikace

Vztah sociální a marketingové komunikace

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Števůrková
Šetření:01. 04. 2011 - 08. 04. 2011
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění dotazníku na téma Vztah sociální a marketingové komunikace. Jedná se o dotazník ke zpracování pro mojí diplomovou práci na dané téma. 

Dotazník je určen respondentům ve věku od 15 do 30 let.

Odpovědi respondentů

1. Slyšel(a) jste někdy o pojmu "sociální marketing"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7468,52 %68,52 %  
Ne3431,48 %31,48 %  

Graf

2. Pokud ano, s jakou formou sociálního marketingu jste se již setkal(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marketing komerčních subjektů se sociálními komponenty (např. Albert a Bertíky)4256,76 %38,89 %  
Marketing neziskových organizací (např. Slunečnice)4155,41 %37,96 %  
Marketing pro cíle a ideje obecného dobra (např. kampaň proti anorexii)3547,3 %32,41 %  

Graf

3. Bývá Vaše nákupní chování ovlivněno faktem, že část hodnoty výrobku jde na charitativní účely?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ne3155,36 %28,7 %  
Ne1221,43 %11,11 %  
Většinou ano1017,86 %9,26 %  
Ano35,36 %2,78 %  

Graf

4. Jste ochoten(na) za výrobek zaplatit vyšší cenu, je-li zvýšení předáváno na dobročinné účely?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4356,58 %39,81 %  
Spíše ne2026,32 %18,52 %  
Ano1215,79 %11,11 %  
Ne11,32 %0,93 %  

Graf

5. Jak vnímáte reklamu, ve které je upozornění na veřejně prospěšný projekt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Celkem pozitivně6560,19 %60,19 %  
Je mi to jedno2422,22 %22,22 %  
Velmi pozitivně1614,81 %14,81 %  
Zcela negativně32,78 %2,78 %  

Graf

6. Byl(a) byste ochoten(na) změnit značku produktu, který kupujete, pokud by byla spojena s charitativní činností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, za předpokladu stejné ceny a kvality4440,74 %40,74 %  
Spíše ne3936,11 %36,11 %  
Spíše ano1917,59 %17,59 %  
Rozhodně ne65,56 %5,56 %  

Graf

7. Považujete za správné, pokud se firma prezentuje jako společensky odpovědná, jinými slovy přispívá ke společenskému blahu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5046,3 %46,3 %  
Ano4642,59 %42,59 %  
Spíše ne98,33 %8,33 %  
Ne32,78 %2,78 %  

Graf

8. Vybavíte si nějakou konkrétní kampaň sociálně marketingového charakteru, která nyní probíhá nebo již proběhla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6762,04 %62,04 %  
Ano4137,96 %37,96 %  

Graf

9. Doplňte prosím o jakou kampaň se jedná.....

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Pedigree a Whiskas - koupí se přispěje částka, za kterou se koupí krmivo do útulků.

Alber, Bertíky

Albert - sbírá Bertíky pro děti z DD, 1 Kč za igelitivou tašku pošlou dětem

Albert Bertíky

Avon pochod

Benettton

Bertíky v supermarketech Albert

Bertíky za nákup v Albertu

Čistící prostředky, příspěvek dětem do škol

Fair trade

K2 rakovina prsu

K2, rakovina prsu

Kampaň BESIP-Nemyslíš-zaplatíš

kampaň proti AIDS v TV

Kapka naděje

kofola

Liga proti rakovině Nemyslíš, zaplatíš Konzert na podporu Japonska

medvídek v intersparu

nadace podpory na Japonsko

Nemyslíš, zaplatíš; kampaň "Otevřete oči" - odborové svazy

Nemyslíš, zaplatíš... Proti anorexii - v Itálii nebo kde... Byly to obří billboardy... Bertíky v Albertu V TV - děti v tísni, pro nadaci T. Maxové, nejrůznější akce na podporu katastrofou postižené oblasti: povodně v ČR, Japonsko, atd atd... Myslím, že i UNICEF měl kdysi kampaň s produktem známých dětských plenek - při koupi balení se přispívalo na očkování pro děti v Africe Avon pořádá kampaně proti rakovině prsu a proti domácímu násilí Květinové dny - na ulicích prodej umělé květiny na podporu léčby nějaké nemoci - každý rok se to obměňuje; Stejně tak Světlušky na podporu nevidomých atd atd...

ockovani proti rakovine delozniho cipku

ostrovy života

Pomoc pro Japonsko

pomoc při zemětřesení v Japonsku, záplavy v Čechách 2010 O2, AVON - rakovina

prevence rakoviny tlustého střeva, kapka naděje

prodej fair trade kávy ve velkých kavárenských řetězcích (starbucks)

Product[RED] (třeba červené iPody - neprobíhá v ČR)

Running with those that can't

Skutečný dárek

Slunečnice, Tereza Maxova a Spar, Den proti rakovině

supermarket Albert, sbírali se Bertíci, kteří sloužili k dobročinným účelům po vhození do kasičky

televizní reklamní kampaň na plenky Pampers, UNICEF - televizní reklamní kampaň věnovaná upozornění na hladomor v afrických zemích,

tereza maxová - intersparr

Tereza Maxová a Terribear

Teribeat - spolupráce Interspar a Nadace Terezy Maxové

Terry Bear v Interspar

Terry Bear, Interspar

týkala se třídění odpadu, ale přesný název si nevybavuji

unicef, bílá pastelka..

Veolia - Krok do života, podpora tréninkových kaváren

10. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7367,59 %67,59 %  
Muž3532,41 %32,41 %  

Graf

11. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 258175 %75 %  
26 - 302220,37 %20,37 %  
15 - 1954,63 %4,63 %  

Graf

12. Ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské6762,04 %62,04 %  
Vysokoškolské4037,04 %37,04 %  
Základní10,93 %0,93 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Slyšel(a) jste někdy o pojmu "sociální marketing"?

2. Pokud ano, s jakou formou sociálního marketingu jste se již setkal(a)?

3. Bývá Vaše nákupní chování ovlivněno faktem, že část hodnoty výrobku jde na charitativní účely?

4. Jste ochoten(na) za výrobek zaplatit vyšší cenu, je-li zvýšení předáváno na dobročinné účely?

5. Jak vnímáte reklamu, ve které je upozornění na veřejně prospěšný projekt?

6. Byl(a) byste ochoten(na) změnit značku produktu, který kupujete, pokud by byla spojena s charitativní činností?

7. Považujete za správné, pokud se firma prezentuje jako společensky odpovědná, jinými slovy přispívá ke společenskému blahu?

8. Vybavíte si nějakou konkrétní kampaň sociálně marketingového charakteru, která nyní probíhá nebo již proběhla?

10. Pohlaví:

11. Věk:

12. Ukončené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Slyšel(a) jste někdy o pojmu "sociální marketing"?

2. Pokud ano, s jakou formou sociálního marketingu jste se již setkal(a)?

3. Bývá Vaše nákupní chování ovlivněno faktem, že část hodnoty výrobku jde na charitativní účely?

4. Jste ochoten(na) za výrobek zaplatit vyšší cenu, je-li zvýšení předáváno na dobročinné účely?

5. Jak vnímáte reklamu, ve které je upozornění na veřejně prospěšný projekt?

6. Byl(a) byste ochoten(na) změnit značku produktu, který kupujete, pokud by byla spojena s charitativní činností?

7. Považujete za správné, pokud se firma prezentuje jako společensky odpovědná, jinými slovy přispívá ke společenskému blahu?

8. Vybavíte si nějakou konkrétní kampaň sociálně marketingového charakteru, která nyní probíhá nebo již proběhla?

10. Pohlaví:

11. Věk:

12. Ukončené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Števůrková, Z.Vztah sociální a marketingové komunikace (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vztah-socialni-a-marketingov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.