Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník bude sloužit k průzkumu postojů k osobám s mentálním handicapem.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
105
74,47 %
74,47 %
muž
36
25,53 %
25,53 %
2. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-29
65
46,1 %
46,1 %
30-39
24
17,02 %
17,02 %
≤20
21
14,89 %
14,89 %
40-49
18
12,77 %
12,77 %
50-59
12
8,51 %
8,51 %
60 ≥
1
0,71 %
0,71 %
3. Vaše vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední
67
47,52 %
47,52 %
vysokoškolské
59
41,84 %
41,84 %
základní
11
7,8 %
7,8 %
vyučen/a
4
2,84 %
2,84 %
4. Rodinný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
svobodný/á
90
63,83 %
63,83 %
ženatý/vdaná
42
29,79 %
29,79 %
rozvedený/á
9
6,38 %
6,38 %
5. Rodičovství?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
bez dětí
97
68,79 %
68,79 %
s dětmi
44
31,21 %
31,21 %
6. Zaměstnán/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnán/a
99
70,21 %
70,21 %
nezaměstnán/a
42
29,79 %
29,79 %
7. Profese?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ostatní
108
76,6 %
76,6 %
sociální/zdravotní
33
23,4 %
23,4 %
8. Jaký je podle Vás postoj naší společnosti k osobám mentálním handicapem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše negativní
72
51,06 %
51,06 %
spíše pozitivní
36
25,53 %
25,53 %
nevím
20
14,18 %
14,18 %
pozitivní
7
4,96 %
4,96 %
negativní
6
4,26 %
4,26 %
9. Je potřebné více poznat mentálně handicapované, aby se ve společnosti zlepšily postoje vůči těmto osobám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
60
42,55 %
42,55 %
ano
47
33,33 %
33,33 %
nevím
16
11,35 %
11,35 %
ne
10
7,09 %
7,09 %
spíše ne
8
5,67 %
5,67 %
10. Měl byste problém chovat se stejně k osobě s mentálním handicapem, jako ke každému jinému občanovi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
43
30,5 %
30,5 %
spíše ne
40
28,37 %
28,37 %
ne
29
20,57 %
20,57 %
ano
19
13,48 %
13,48 %
nevím
10
7,09 %
7,09 %
11. Máte obavy při setkání s osobou s mentálním handicapem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
39
27,66 %
27,66 %
ne
37
26,24 %
26,24 %
spíše ano
35
24,82 %
24,82 %
ano
22
15,6 %
15,6 %
nevím
8
5,67 %
5,67 %
12. . Setkali jste se s diskriminací osob s mentálním handicapem z důvodu jejího postižení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
35
24,82 %
24,82 %
ano
30
21,28 %
21,28 %
spíše ne
30
21,28 %
21,28 %
ne
24
17,02 %
17,02 %
nevím
22
15,6 %
15,6 %
13. Jak pohlížíte na podporu a péči o mentálně handicapované?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše dobrá
47
33,33 %
33,33 %
nevím
35
24,82 %
24,82 %
spíše špatná
28
19,86 %
19,86 %
je dobrá
24
17,02 %
17,02 %
špatná
7
4,96 %
4,96 %
14. . Oceňuje společnost lidi, kteří vzdělávají či pečují o osoby s mentálním handicapem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
42
29,79 %
29,79 %
spíše ne
40
28,37 %
28,37 %
spíše ano
26
18,44 %
18,44 %
ne
18
12,77 %
12,77 %
nevím
15
10,64 %
10,64 %
15. Porovnáte-li současnou a dřívější péči o mentálně handicapované, řekl byste, že je lepší, stejná, nebo horší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
lepší než dříve
94
66,67 %
66,67 %
nevím
35
24,82 %
24,82 %
stejná
8
5,67 %
5,67 %
horší
2
1,42 %
1,42 %
spíše stejná
1
0,71 %
0,71 %
spíše horší
1
0,71 %
0,71 %
16. Přispěli byste ve sbírce (charitě) na podporu lidí s mentálním handicapem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
38
26,95 %
26,95 %
ano
33
23,4 %
23,4 %
ne
32
22,7 %
22,7 %
spíše ne
22
15,6 %
15,6 %
nevím
16
11,35 %
11,35 %
17. Je lepší, když mentálně handicapovaní pobývají v ústavech mimo očí veřejností?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
41
29,08 %
29,08 %
spíše ne
41
29,08 %
29,08 %
spíše ano
23
16,31 %
16,31 %
nevím
20
14,18 %
14,18 %
ano
16
11,35 %
11,35 %
18. Jak hodnotíte inkluzivní (společné) vzdělávání mentálně handicapovaných na ZŠ v hlavním vzdělávacím proudu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
negativně
54
38,3 %
38,3 %
spíše negativně
40
28,37 %
28,37 %
nevím
21
14,89 %
14,89 %
spíše pozitivně
16
11,35 %
11,35 %
pozitivně
10
7,09 %
7,09 %
19. Vadilo by Vám osobně společné vzdělávání vašeho potomka ve třídě s dítětem s mentálním handicapem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
37
26,24 %
26,24 %
ne
35
24,82 %
24,82 %
ano
34
24,11 %
24,11 %
spíše ano
18
12,77 %
12,77 %
nevím
17
12,06 %
12,06 %
20. Máte pocit, že začleňovat mentálně handicapované je smysluplné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
41
29,08 %
29,08 %
spíše ano
41
29,08 %
29,08 %
spíše ne
23
16,31 %
16,31 %
ne
18
12,77 %
12,77 %
nevím
18
12,77 %
12,77 %
21. Jste spokojen/a či nespokojen/a se začleněním mentálně handicapovaných ve společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
60
42,55 %
42,55 %
spíše spokojen/a
34
24,11 %
24,11 %
spíše nespokojen/a
32
22,7 %
22,7 %
spokojen/a
10
7,09 %
7,09 %
nespokojen/a
5
3,55 %
3,55 %
22. Hodnotíte pozitivně nebo negativně dodržování práv mentálně handicapovaných?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
58
41,13 %
41,13 %
spíše pozitivně
34
24,11 %
24,11 %
pozitivně
23
16,31 %
16,31 %
spíše negativně
21
14,89 %
14,89 %
negativně
5
3,55 %
3,55 %
23. Souhlasíte, že by mentálně handicapovaní měli mít nejen práva, ale také nějaké povinnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
souhlasím
59
41,84 %
41,84 %
spíše souhlasím
52
36,88 %
36,88 %
nevím
20
14,18 %
14,18 %
spíše nesouhlasím
7
4,96 %
4,96 %
nesouhlasím
3
2,13 %
2,13 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 3. Vaše vzdělání?
4. Rodinný stav?
odpověď svobodný/á:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ≤20 na otázku 2. Váš věk?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 3. Vaše vzdělání?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Je potřebné více poznat mentálně handicapované, aby se ve společnosti zlepšily postoje vůči těmto osobám?
6. Zaměstnán/a?
odpověď nezaměstnán/a:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 3. Vaše vzdělání?
18. Jak hodnotíte inkluzivní (společné) vzdělávání mentálně handicapovaných na ZŠ v hlavním vzdělávacím proudu?
odpověď negativně:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Vadilo by Vám osobně společné vzdělávání vašeho potomka ve třídě s dítětem s mentálním handicapem?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vaše pohlaví?
2. Váš věk?
3. Vaše vzdělání?
4. Rodinný stav?
5. Rodičovství?
6. Zaměstnán/a?
7. Profese?
8. Jaký je podle Vás postoj naší společnosti k osobám mentálním handicapem?
9. Je potřebné více poznat mentálně handicapované, aby se ve společnosti zlepšily postoje vůči těmto osobám?
10. Měl byste problém chovat se stejně k osobě s mentálním handicapem, jako ke každému jinému občanovi?
11. Máte obavy při setkání s osobou s mentálním handicapem?
12. . Setkali jste se s diskriminací osob s mentálním handicapem z důvodu jejího postižení?
13. Jak pohlížíte na podporu a péči o mentálně handicapované?
14. . Oceňuje společnost lidi, kteří vzdělávají či pečují o osoby s mentálním handicapem?
15. Porovnáte-li současnou a dřívější péči o mentálně handicapované, řekl byste, že je lepší, stejná, nebo horší?
16. Přispěli byste ve sbírce (charitě) na podporu lidí s mentálním handicapem?
17. Je lepší, když mentálně handicapovaní pobývají v ústavech mimo očí veřejností?
18. Jak hodnotíte inkluzivní (společné) vzdělávání mentálně handicapovaných na ZŠ v hlavním vzdělávacím proudu?
19. Vadilo by Vám osobně společné vzdělávání vašeho potomka ve třídě s dítětem s mentálním handicapem?
20. Máte pocit, že začleňovat mentálně handicapované je smysluplné?
21. Jste spokojen/a či nespokojen/a se začleněním mentálně handicapovaných ve společnosti?
22. Hodnotíte pozitivně nebo negativně dodržování práv mentálně handicapovaných?
23. Souhlasíte, že by mentálně handicapovaní měli mít nejen práva, ale také nějaké povinnosti?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vaše pohlaví?
2. Váš věk?
3. Vaše vzdělání?
4. Rodinný stav?
5. Rodičovství?
6. Zaměstnán/a?
7. Profese?
8. Jaký je podle Vás postoj naší společnosti k osobám mentálním handicapem?
9. Je potřebné více poznat mentálně handicapované, aby se ve společnosti zlepšily postoje vůči těmto osobám?
10. Měl byste problém chovat se stejně k osobě s mentálním handicapem, jako ke každému jinému občanovi?
11. Máte obavy při setkání s osobou s mentálním handicapem?
12. . Setkali jste se s diskriminací osob s mentálním handicapem z důvodu jejího postižení?
13. Jak pohlížíte na podporu a péči o mentálně handicapované?
14. . Oceňuje společnost lidi, kteří vzdělávají či pečují o osoby s mentálním handicapem?
15. Porovnáte-li současnou a dřívější péči o mentálně handicapované, řekl byste, že je lepší, stejná, nebo horší?
16. Přispěli byste ve sbírce (charitě) na podporu lidí s mentálním handicapem?
17. Je lepší, když mentálně handicapovaní pobývají v ústavech mimo očí veřejností?
18. Jak hodnotíte inkluzivní (společné) vzdělávání mentálně handicapovaných na ZŠ v hlavním vzdělávacím proudu?
19. Vadilo by Vám osobně společné vzdělávání vašeho potomka ve třídě s dítětem s mentálním handicapem?
20. Máte pocit, že začleňovat mentálně handicapované je smysluplné?
21. Jste spokojen/a či nespokojen/a se začleněním mentálně handicapovaných ve společnosti?
22. Hodnotíte pozitivně nebo negativně dodržování práv mentálně handicapovaných?
23. Souhlasíte, že by mentálně handicapovaní měli mít nejen práva, ale také nějaké povinnosti?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
hm: Tohle je hrozně obecné. Otázky typu začlenění do společnosti, ústavy atd. se v podstatě nedají zodpovědět, pokud neznáte míru konkrétního postižení. Pokud někdo trpí těžkou mentální retardací, ještě třeba spojenou s nějakým fyzickým handicapem, pak by mu jistě v ústavu bylo lépe, ale pokud je někdo třeba autista, má lehčí formu a je schopen fungovat mezi běžnými lidmi, pak jistě není důvod takového člověka někam zavírat. Totéž pak platí i o školách, zaměstnání a vůbec všech sférách života. Člověk s lehkým postižením se, stejně jako lehce fyzicky postižení lidé, může klidně zařadit mezi zdravé, ale těžce postižený se mezi zdravé nikdy zařadit nemůže a když se o to bude snažit, bude se akorát cítit méněcenně.
M.: V otázce č. 15 chybí body pro případně lepší péči, přitom se na možné zlepšení péče ptáte. Otázky směřující k ochotě vzdělávat dítě ve třídě s ment. postiženými nezohledňují typ školy, kterou dítě navštěvuje a míru jeho vlastních schopností. Nedovedu si představit kombinaci gymnázia a mentálně postižených studentů, stejně tak vám každý pedagog řekne, že mít ve třídě děti mentálně postižené spolu s běžnými žáky a žáky mimořádně nadanými je peklo pro všechny zúčastněné. Nejde o ochotu, jde o to, co komu může či nemůže prospět.
M.: V otázce č. 15 se ptáte, zda je péče v současnosti lepší, stejná nebo horší než dříve, ale zvolená škála umožňuje pouze odpověď stejná nebo horší, pro zlepšení zde nejsou kolonky. Otázky směřující k zjišťování ochoty vzdělávat dítě ve třídě se začleněnými mentálně postiženými dětmi nezohledňuje, kde dítě studuje - těžko si představit mentálně postižené dítě na gymnáziu, trápilo by se ono i všichni okolo.