Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vztah zákazníků a pivních značek

Vztah zákazníků a pivních značek

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Churý
Šetření:18. 03. 2014 - 06. 04. 2014
Počet respondentů:193
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

rád bych Vás požádal o vyplnění krátkého dotazníku, který zkoumá vztah zákazníků a pivních značek.

 

Dotazník je zcela anonymní a je určen pro všechny respondenty.

Odpovědi respondentů

1. Jste konzumentem pivních nápojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17590,21 %90,67 %  
Ne199,79 %9,84 %  

Graf

2. Jaká je Vaše oblíbená značka pivního nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pilsner Urquell5028,57 %25,91 %  
Jiná značka3017,14 %15,54 %  
Svijany2011,43 %10,36 %  
Gambrinus137,43 %6,74 %  
Frisco126,86 %6,22 %  
Budějovický Budvar116,29 %5,7 %  
Velkopopovický Kozel105,71 %5,18 %  
Fénix84,57 %4,15 %  
Bernard52,86 %2,59 %  
Krušovice42,29 %2,07 %  
Radegast42,29 %2,07 %  
Starobrno31,71 %1,55 %  
Staropramen31,71 %1,55 %  
Chodovar21,14 %1,04 %  

Graf

3. Je Vaše oblíbená značka pivního nápoje zároveň ta, kterou kupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10358,86 %53,37 %  
Ne7241,14 %37,31 %  

Graf

4. Z jakého důvodu?

Pokuste se stručně shrnout důvody, proč tomu tak je.

Např. vyhovuje mi/nejlépe chutná/jsem na ni zvyklý apod.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejlepe chutna1211,88 %6,22 %  
chutna mi1211,88 %6,22 %  
vyhovuje mi87,92 %4,15 %  
Nejlepší chuť43,96 %2,07 %  
Nejvíc mi chutná32,97 %1,55 %  
Chut21,98 %1,04 %  
Nejvíce mi chutná.21,98 %1,04 %  
Dobře chutná21,98 %1,04 %  
chutná21,98 %1,04 %  
Nechutná tolik jako pivo, rozumná cena10,99 %0,52 %  
ostatní odpovědi chuť a cena
Chutná mi nejvíce
optimální chuť
chuť a jsem hrdý plzenak
zdravotní potíže - ledviny ( Pilsner Urquell je lepší než nějaké prášky z chemikálií )
Jsem zvyklý
cena/nejvíce mi chuna
je dobré, pracuje tam otec
je místní a považuju její výrobu za kvalitní
ideální hořkost
Nejlépe mi chutná, je to nejlepší pivo v ČR
regionální pivo
mají jako jedni z mála pšeničné pivo
nejlépe chutná, rituál
Vyhovuje mi chuť a cena
Jsem na tuto značku zvyklý a chutná mi
jsem na ni zvyklá, je dobře dostupná
mají ji v mé oblíbené hospodě a chutná mi
nejlepší chuť a tradice
chutná asi nejlíp, podpora menších pivovarů
Chutná mi.
nejvíce mi chutná a mám k němu osobní vztah
Vyhovuje mi, nejlépe chutná, tudíž jsem na ní zvyklý.
solidní cena , dobrá chuť
frisco je chutne
Heineken je Heineken a Hoegaarden je Hoegaarden....nic víc není, co k tomu říct
jsem na ni zvykla
je dobrý
je všude
nejvíce mi chutná, už jsem si na ní zvykl
chutná mi nejvíc
chutná dobře, není moc jemná chuť jako u Plzně například
Exportní záležitost :D
Nejvíce chutná
Chuť,zvyk
Vydatné české pivo s dlouholetou tradicí, znamenitá chuť
nejlepší kombinace kvality a ceny
Nejchutnější, nejlepší
je nejlepší
točí ji tam, kam chodim. Nic jiného nemají
hořká chuť a nejlépe chutná
je to prostě dobrý
vyhovuje mi/nejlépe chutná/jsem na ni zvyklý
Nejvíce mi chutná
chutná mi a je cenově přijatelní oproti PU
chutná mi, dá se sehnat všude
nejlépe mi chutná
najlepsia chut
Mám ráda tu hořkost. Chutná mi to.
Z "mainstreamových pivovarů" má nejlepší pivo ;)
vyhovuje mi a chutná mi
jsem zvyklý, kupuju už dlouho
nejlépe chutná/široká škála příchutí
5352,48 %27,46 % 

Graf

5. Z jakého důvodu?

Pokuste se stručně shrnout důvody, proč tomu tak není.

Např. je přílíš drahá/je málo dostupná/rád střídám značky apod. 

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
málo dostupná810,96 %4,15 %  
je málo dostupná68,22 %3,11 %  
cena56,85 %2,59 %  
je příliš drahá45,48 %2,07 %  
drahá45,48 %2,07 %  
Téměř nikde ho nemají11,37 %0,52 %  
je drahá a současně rád střídám značky11,37 %0,52 %  
nemají ho všude11,37 %0,52 %  
mám rád produkty pivovaru Matuška, jenže není prakticky k dostání a když je, tak je dost drahá:(11,37 %0,52 %  
malokde ji maj11,37 %0,52 %  
ostatní odpovědi ráda střídám značky
málo dostupná, dražší, rád střídám značky, to nejlepší piju spíše při významných příležitostech
Protože jí u nás neprodávají
Není u nás příliš rozšířená
Ráda zkouším nové značky
Peníze
Není v mém okolí
střídám piva
Značky piva střídám, snažím se ochutnat kde co i od menších pivovarů
drahá, málo dostupná
V oblíbených hospodách není.
Pokaždé piji pivo někde jinde, tzn. nemusí točit zrovna mou značku
Ráda střídám
Ráda ochutnávám nové věci
malá dostupnost
LOVE, PRACHY, CHECHTÁKY atd...
kupuji dostupné a laciné produkty
piji jen příležitostně
z duvodu ceny
Ráda obměňuji značky
Gambrinus si dám ráda v hospodě, ale domů kupuji pivo vyjimečně.. např frisco, heineken
vyznávám více značek
v zahraničí není často dostupná / nemám vždycky dostatečný kesh
je nedostupná v lahvích, rád experimentuji
V létě Fénix na osvěžení, jinak Gambrinus :-)
pivo platí a kupuje děda, já mezitím divoce masturbuji v kotcích okřídlených opic
Neni u me tak oblibena, abych si ji extra kupoval. Kdyz ji maji, koupim si, kdyz nemaji, spokojim se s jinou znackou.
málo dostupná v hospodách v mém okolí
Je málo dostupná a rád střídám.
Malá dostupnos, piva z pivovaru Hubertus (Kácov) se vyváží jen do pár podniků v Praze
Ne vždy a všude ji mají
je drahá a málo dostupná
jsou i levnější
malá dostupnost_Praha
vyšší cena, v místích obchodech často není k dostání
Neprodávají jí v mém obchodě
rád zkouším nové značky a taky jiné příchutě
málo dostupné
Rád si kupuju různé značky piva, většinou pivní speciály, které nebyly uvedeny.
V mé navštěvované hospodě není.
Ráda střídám více značek
4156,16 %21,24 % 

Graf

6. Ohodnoťte následující faktory podle jejich důležitosti při výběru pivního nápoje:

1 - nejvíce důležité, 6 - nejméně důležité

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Značka3.242.205
Cena3.482.078
Chuť1.6691.536
Předchozí znalost3.4691.62
Dostupnost v obchodě, restauraci3.8461.639
Obal (litrová láhev apod.)5.2631.805

Graf

7. Kupujete stejnou značku pivního nápoje delší dobu?

Delší dobou se v tomto případě rozumí alespoň půl roku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13577,14 %69,95 %  
Ne4022,86 %20,73 %  

Graf

8. Zkoušíte často různé značky pivních nápojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10459,43 %53,89 %  
Ne7140,57 %36,79 %  

Graf

9. Pokud je značka pivního nápoje, kterou běžně kupujete, nedostupná, pak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupím jinou značku12169,14 %62,69 %  
Neochotně koupím jinou značku2816 %14,51 %  
Nekoupím žádný pivní nápoj do příštího nákupu126,86 %6,22 %  
Zkusím jiné prodejní místo (obchod, restaurační zařízení)126,86 %6,22 %  
Budu zkoušet prodejní místa tak dlouho, dokud nenajdu svoji oblíbenou značku21,14 %1,04 %  

Graf

10. V případě, že se cena značky, kterou běžně kupujete, znatelně zvýší, pak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupím jinou značku8850,29 %45,6 %  
Stejně ji koupím8045,71 %41,45 %  
Nekoupím žádný pivní nápoj74 %3,63 %  

Graf

11. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že zlevní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravděpodobné8749,71 %45,08 %  
Nepravděpodobné5229,71 %26,94 %  
Velmi pravděpodobné3620,57 %18,65 %  

Graf

12. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že se o ní více mluví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravděpodobné10057,14 %51,81 %  
Nepravděpodbné4425,14 %22,8 %  
Velmi pravděpodobné3117,71 %16,06 %  

Graf

13. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10654,64 %54,92 %  
Muž8845,36 %45,6 %  

Graf

14. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let15881,44 %81,87 %  
26-40 let2713,92 %13,99 %  
40-60 let94,64 %4,66 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Je Vaše oblíbená značka pivního nápoje zároveň ta, kterou kupujete nejčastěji?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi chutna mi na otázku 4. Z jakého důvodu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejlepe chutna na otázku 4. Z jakého důvodu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Gambrinus na otázku 2. Jaká je Vaše oblíbená značka pivního nápoje?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nekoupím žádný pivní nápoj do příštího nákupu na otázku 9. Pokud je značka pivního nápoje, kterou běžně kupujete, nedostupná, pak:

6. Ohodnoťte následující faktory podle jejich důležitosti při výběru pivního nápoje:

  • odpověď Obal (litrová láhev apod.)=6:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velkopopovický Kozel na otázku 2. Jaká je Vaše oblíbená značka pivního nápoje?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost v obchodě, restauraci=5 na otázku 6. Ohodnoťte následující faktory podle jejich důležitosti při výběru pivního nápoje:

10. V případě, že se cena značky, kterou běžně kupujete, znatelně zvýší, pak:

  • odpověď Koupím jinou značku:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=1 na otázku 6. Ohodnoťte následující faktory podle jejich důležitosti při výběru pivního nápoje:

11. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že zlevní?

  • odpověď Pravděpodobné:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Budějovický Budvar na otázku 2. Jaká je Vaše oblíbená značka pivního nápoje?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste konzumentem pivních nápojů?

2. Jaká je Vaše oblíbená značka pivního nápoje?

3. Je Vaše oblíbená značka pivního nápoje zároveň ta, kterou kupujete nejčastěji?

4. Z jakého důvodu?

6. Ohodnoťte následující faktory podle jejich důležitosti při výběru pivního nápoje:

7. Kupujete stejnou značku pivního nápoje delší dobu?

8. Zkoušíte často různé značky pivních nápojů?

9. Pokud je značka pivního nápoje, kterou běžně kupujete, nedostupná, pak:

10. V případě, že se cena značky, kterou běžně kupujete, znatelně zvýší, pak:

11. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že zlevní?

12. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že se o ní více mluví?

13. Vaše pohlaví:

14. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste konzumentem pivních nápojů?

2. Jaká je Vaše oblíbená značka pivního nápoje?

3. Je Vaše oblíbená značka pivního nápoje zároveň ta, kterou kupujete nejčastěji?

4. Z jakého důvodu?

6. Ohodnoťte následující faktory podle jejich důležitosti při výběru pivního nápoje:

7. Kupujete stejnou značku pivního nápoje delší dobu?

8. Zkoušíte často různé značky pivních nápojů?

9. Pokud je značka pivního nápoje, kterou běžně kupujete, nedostupná, pak:

10. V případě, že se cena značky, kterou běžně kupujete, znatelně zvýší, pak:

11. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že zlevní?

12. Je pravděpodobné, že koupíte (vyzkoušíte) konkurenční značku v případě, že se o ní více mluví?

13. Vaše pohlaví:

14. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Churý, J.Vztah zákazníků a pivních značek (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vztah-zakazniku-a-pivnich-zn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.