Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > YouTube a bloggeři

YouTube a bloggeři

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ekaterina Lebedeva
Šetření:08. 09. 2021 - 29. 09. 2021
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):21 / 13.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se týká blogování na YouTube, reklamy na YouTube a její možných dopadů na nákupní chování lidí. Je proto určen především lidem, majícím zkušeností s využitím YouTube (není ovšem rozhodující, jak hodně YouTube používáte). 

Uveďte prosím upřímné a úplné odpovědi. Předem děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Používáte YouTube?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11497,44 %97,44 %  
ne32,56 %2,56 %  

Graf

2. Jaké kanály / bloggery na YouTube sledujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné4246,67 %35,9 %  
Stejk22,22 %1,71 %  
Nbk tattoos11,11 %0,85 %  
SlivkiShow, Poperechny11,11 %0,85 %  
Beautyshape 11,11 %0,85 %  
Kují podcast, cut the crap, labelcom11,11 %0,85 %  
Labelcom, Поперечный, Дудь11,11 %0,85 %  
Kate Clapp, Red Autumn, Сталингулаг, Редакция, Asmr kanaly , Дудь11,11 %0,85 %  
Sobolev11,11 %0,85 %  
Wylsacom, ptushkin, badcomedian, cutthecrap, maxshirko11,11 %0,85 %  
Вдудь, Labelcom11,11 %0,85 %  
Будни лифтовика, Покинутый мир11,11 %0,85 %  
Haggy, Badatelé, mnoho dashcam kanálů, JeezyJ Slavia TV11,11 %0,85 %  
Dějepis inak Tak schválně dva tatove be wise 11,11 %0,85 %  
praža, refew, adam mach, honzimichalek, dominikaalagia apod11,11 %0,85 %  
White Noise Reacts, Avenuex, Dylan is in trouble11,11 %0,85 %  
Вдудь, акционервы, импровизация, Brailleskateboarding,labelcom11,11 %0,85 %  
doddleoddle11,11 %0,85 %  
How to basic11,11 %0,85 %  
MindYourDecisions, JurajVie, Na ubrousek, Na potítku, Vsauce2, Caged Dragon11,11 %0,85 %  
Nejvíce: Kovy, Gordon Ramsay, How to cook that11,11 %0,85 %  
Pixelorez, Creepy Stalk11,11 %0,85 %  
Za slunce v duši, Zbyněk Naruby, Starej fotr, Nevídanej kořen, Fizi style 11,11 %0,85 %  
Arogantní , psychopat11,11 %0,85 %  
Fly gun, Standa show....11,11 %0,85 %  
Odebírám stovky kanálů, drtivá většina je anglicky mluvící11,11 %0,85 %  
spoooooustu (Matt Stonie, Hoonigan, Sam the cooking guy, Stejk,......))11,11 %0,85 %  
pedro11,11 %0,85 %  
RSYMONS, carlow, dollarplays, hajime, slavic affairs11,11 %0,85 %  
Strašně moc, třeba GIUREH nebo Central intelligent agency Dr. Sean Hross, WoodwardTV, 11,11 %0,85 %  
těch je strašně moc...11,11 %0,85 %  
Herni11,11 %0,85 %  
Hylianmusik, Tereza Balonová, eluveitieofficial, In Flames, Fotcast, Michal Orsava, Napalm a Nuclear blast Records11,11 %0,85 %  
Lilian Voss, U Kulatého stolu, Kovy, Lukefry11,11 %0,85 %  
Bad Yogi, Anna Bay11,11 %0,85 %  
Gameball, U kulatého stolu, Kytary.cz, Show Jana Krause, Host Radiožurnálu, Host Lucie Výborné atd.11,11 %0,85 %  
Stejk, Vítkův cestopiss11,11 %0,85 %  
Nvm jen naky picoviny kde sumi potucek11,11 %0,85 %  
Léna Brauner, Fatty Pillow, Fero Joke, EvelynJeFresh11,11 %0,85 %  
Tak schválně, Kovy, Dejepis inak11,11 %0,85 %  
Pewdiepie, Duklock, Kurtis Conner, CinnamonToastKen, Smosh, Danny Gonzalez, Drew Gooden, NickisnotGreen, ImAlex, Inabber, HauteLeMode, JamesMarriot…11,11 %0,85 %  
Mimi a já, Minimal Mom, But First Coffee11,11 %0,85 %  
.11,11 %0,85 %  
Simka, Dr.Dray, Hyram, Počmáraná čtenářka, Jana reads too, Mike Decanter,Cut,Talasbuan,Brad Mondo,11,11 %0,85 %  
FattyPillow11,11 %0,85 %  
Aleph Security Cast11,11 %0,85 %  
Kovy11,11 %0,85 %  
Stejně,Tary,divio, nedělní bleskovka11,11 %0,85 %  

Graf

3. Kolik času (přibližně) věnujete YouTube?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne každý den, několikrát týdně3126,5 %26,5 %  
Denně, více než 1 hodinu a méně než 3 hodiny2218,8 %18,8 %  
Denně, 1 hodinu a méně2017,09 %17,09 %  
Cca jednou za týden1916,24 %16,24 %  
Denně, 3 hodiny a více1210,26 %10,26 %  
Cca jednou měsíčně97,69 %7,69 %  
Vzácněji43,42 %3,42 %  

Graf

4. Kolik lajků obvykle dáváte obsahu na YouTube (přibližně týdně)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné lajky6152,14 %52,14 %  
Méně než 10 lajků3933,33 %33,33 %  
10-20 lajků86,84 %6,84 %  
Nevím65,13 %5,13 %  
Více než 20 lajků32,56 %2,56 %  

Graf

5. Kolik komentářů obvykle píšete na YouTube (přibližně týdně)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné komentáře9581,2 %81,2 %  
Méně než 10 komentářů1815,38 %15,38 %  
Nevím21,71 %1,71 %  
Více než 20 komentářů10,85 %0,85 %  
10-20 komentářů10,85 %0,85 %  

Graf

6. Znáte tohoto bloggera na YouTube: Yurii Dud‘ (kanál vDud‘, v ruštině «вДудь»)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9984,62 %84,62 %  
ano1815,38 %15,38 %  

Graf

7. Sledujete tohoto bloggera?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesleduji obsah tohoto bloggeru10085,47 %85,47 %  
Ano, ale vzácněji než 1x týdně97,69 %7,69 %  
Ano, asi jednou jsem sledoval obsah tohoto bloggera32,56 %2,56 %  
Ano, alespoň 1x týdně32,56 %2,56 %  
Ano, každý den21,71 %1,71 %  

Graf

8. Jak dlouho tohoto bloggera sledujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesleduji tohoto bloggera10186,32 %86,32 %  
1 rok a více1210,26 %10,26 %  
Nevím32,56 %2,56 %  
Méně než 1 rok10,85 %0,85 %  

Graf

9. Líbí se vám tento blogger a jeho obsah na YouTube?

Ohodnoťte na stupnici od 1 do 10, kde 1 bod znamená „Tento blogger se mi vůbec nelíbí“, 10 bodů znamená „Tento blogger se mi velmi líbí“

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11538,46 %12,82 %  
10717,95 %5,98 %  
5615,38 %5,13 %  
8512,82 %4,27 %  
925,13 %1,71 %  
725,13 %1,71 %  
412,56 %0,85 %  
612,56 %0,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.03
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:12.8
Směrodatná odchylka:3.58
Medián:5
Modus:1

Graf

10. Pokud tohoto bloggera znáte: Proč se Vám líbí / nelíbí? Vysvětlete prosím některé důvody.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- První blogger na RuNetu, který začal rozvíjet formát interview a díky kterému lidi začali vidět perspektivy rozvoje kariéry na YouTube - Občas zajímavé na poslech hosté - Skvěle dokumentární filmy

Je to odpad

Jsem zvědavý na osudy a životy různých zajímavých lidí.

Nelíbí se mi tato forma sebeporpagace, průhledné !!!

Po omrknutí: zajímá se o hovadiny

Uni mluvit

Velmi kvalitní žurnalistika. Ukazuje zajímavá místa, zajímavých lidi a mluví o důležitých věcech

Viděla jsem asi jedno dva videa, narazila jsem na nej omylem, dal jsem ho následovala

zajímavé rozhovory se známými lidmi

Zajímavé, příběhy o lidech atd..

Интересные интервью с интересными людьми

Интересные сюжеты

11. Všimli jste si nějaké reklamy v obsahu tohoto bloggeru?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3780,43 %31,62 %  
ano919,57 %7,69 %  

Graf

12. Pokud ano: O jaký druh reklamy se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aviasales

Kurzy angličtiny, on-line knihovna

Porno

Reklama byla nepamatuju si přesně na co nejspis nějaký produkt nebo značka

Servis audioknih, reklama auta a elektroniky

МОИ КОРЕША - Automotive - Cestování - Domácí technika

13. Klikli jste někdy na reklamní odkazy v obsahu tohoto bloggeru?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne43100 %36,75 %  

Graf

14. Koupili jste si někdy produkt nebo službu na základě doporučení tohoto bloggera?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4197,62 %35,04 %  
ano12,38 %0,85 %  

Graf

15. Pokud ano: O jaký produkt nebo službu se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Kurzy angličtiny a obchody s technikou

Ne

16. Pokud ano: Proč jste si koupili tento produkt nebo službu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nekoupila 120 %0,85 %  
Využil jsem výhodu / slevu nabízenou tímto bloggerem120 %0,85 %  
Důvěřuji doporučením tohoto bloggera120 %0,85 %  
Lhař a podvodnik120 %0,85 %  
joutůber, bloger, influscenter = vylízaný paka120 %0,85 %  

Graf

17. A otázka k zamyšlení na závěr. Zamyslete se nad tím, kdy jste byli vědomě / podvědomě ovlivněni reklamou. Na základě toho jste změnili svůj postoj k produktu nebo značce, zakoupili jste tento produkt nebo značku atd. Co to bylo za reklama? (např. fotografie, obrázky, fotografie „před / po“, video, virální video, zábavné video, příběh, doporučení, nabídka slevy nebo dárku ...). Uveďte prosím svůj názor

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

fotografie "před/po" působí přesvědčivě (zejména pokud se jedná o služby krásy), fotografie nebo video reklama na Instagramu - prezentace produktů, které mi zajímají a které jsem vyhledávala. Sleva a dárek může také motivovat k nákupu nebo alespoň k uložení odkazu (pro budoucí nákup)

Hondě produktu. Reklama ovlivňuje na podvědomí produkt a když jsem v obchodě a vidím známou značku tak spíše si výběru to, co je známe

mám pocit, že reklama mě většinou neovlivňuje, ani si jí nevšímám, ale může to být jen pocit. nepamatuju si žádný konkrétní případ, kdy by mě reklama ovlivnila.

Nemám takovou zkušenosti

Nemůžu říct co to bylo přesně, ale každý brand používá reklamu za hlavní zdroj poutání pozornosti klientů a vytvářeni vlastního imagu, a proto lidi vědí, že Apple má kvalitní telefony, Samsung - televizory, Bosch - domácí techniku apod. Reklama spíš tváři postoj, než ho mění.

nevím

Nic takového jsem nikdy nezažila.

Nikdy jsem nakupoval nic na základě doporučení blogerů

obrázek na pumpě na výhru mustanga

Obrazky

Ovlivňuje mě například zelenej zmrd neboli Alzák svým vřešťákem, a to tím způsobem, že jsem si u Alzy hodně dlouho nic nekoupil a ani kupovat nehodlám.

Pravě teď.

Přísudku spíše služba, nebo něco jako dárek, jinak me reklamy neovlivňují, kupuji si jen to co me zajímá

Reklama mě láká ke koupi produktu, ale pouze v případě, že o něj mám zájem, např. nové počítačové hry, elektronika, pokud ji potřebuji, jinak na mě prakticky nemá vliv. Možná si někdy vzpomenu na nějaký produkt, pokud ho v budoucnu budu potřebovat, ale nejsem ovlivnitelný tím způsobem, že si koupím věc, kterou nepotřebuji, jen proto, že má hezkou reklamu, slevu a dárek k tomu.

Reklama mne ovlivňuje neustále, avšak opačnným způsobem. Pokud mne zasáhne reklama na cokoli, cíleně se této firmě/značce/produktu vyhýbám dokud si to pamatuji. Příklady: zelenej zmrd, žlutej hnis, potěšená vagina katka, čokl na ježka... mají banána nejméně na příštích 5 let nepodmíněně...

Reklama na mě působí pejorativně, nesleduji.

Reklamy na sladkosti - dostanu na ně chuť

18. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6858,12 %58,12 %  
muž4941,88 %41,88 %  

Graf

19. Váš věk (vyplňte prosím počet let)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2997,69 %7,69 %  
2497,69 %7,69 %  
3097,69 %7,69 %  
2386,84 %6,84 %  
2186,84 %6,84 %  
2875,98 %5,98 %  
3165,13 %5,13 %  
2565,13 %5,13 %  
2254,27 %4,27 %  
1954,27 %4,27 %  
ostatní odpovědi 26
33
20
36
32
48
27
37
51
44
45
39
16
40
41
18
907
67
34
4538,46 %38,46 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:28.53
Minimum:19
Maximum:48
Variační rozpětí:29
Rozptyl:43.7
Směrodatná odchylka:6.61
Medián:28
Modus:29

Graf

20. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec7261,54 %61,54 %  
student2521,37 %21,37 %  
podnikatel97,69 %7,69 %  
na mateřské / rodičovské86,84 %6,84 %  
nepracuji32,56 %2,56 %  

Graf

21. Kde bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha4437,61 %37,61 %  
Středočeský kraj1210,26 %10,26 %  
Jihomoravský kraj1210,26 %10,26 %  
Moravskoslezský kraj119,4 %9,4 %  
Plzeňský kraj75,98 %5,98 %  
Pardubický kraj75,98 %5,98 %  
Královéhradecký kraj54,27 %4,27 %  
Ústecký kraj54,27 %4,27 %  
Jihočeský kraj43,42 %3,42 %  
Liberecký kraj21,71 %1,71 %  
Olomoucký kraj21,71 %1,71 %  
Zlínský kraj21,71 %1,71 %  
Karlovarský kraj21,71 %1,71 %  
Kraj Vysočina21,71 %1,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte YouTube?

2. Jaké kanály / bloggery na YouTube sledujete?

3. Kolik času (přibližně) věnujete YouTube?

4. Kolik lajků obvykle dáváte obsahu na YouTube (přibližně týdně)?

5. Kolik komentářů obvykle píšete na YouTube (přibližně týdně)?

6. Znáte tohoto bloggera na YouTube: Yurii Dud‘ (kanál vDud‘, v ruštině «вДудь»)

7. Sledujete tohoto bloggera?

8. Jak dlouho tohoto bloggera sledujete?

9. Líbí se vám tento blogger a jeho obsah na YouTube?

11. Všimli jste si nějaké reklamy v obsahu tohoto bloggeru?

13. Klikli jste někdy na reklamní odkazy v obsahu tohoto bloggeru?

14. Koupili jste si někdy produkt nebo službu na základě doporučení tohoto bloggera?

18. Jste:

19. Váš věk (vyplňte prosím počet let)

20. Jste:

21. Kde bydlíte:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte YouTube?

2. Jaké kanály / bloggery na YouTube sledujete?

3. Kolik času (přibližně) věnujete YouTube?

4. Kolik lajků obvykle dáváte obsahu na YouTube (přibližně týdně)?

5. Kolik komentářů obvykle píšete na YouTube (přibližně týdně)?

6. Znáte tohoto bloggera na YouTube: Yurii Dud‘ (kanál vDud‘, v ruštině «вДудь»)

7. Sledujete tohoto bloggera?

8. Jak dlouho tohoto bloggera sledujete?

9. Líbí se vám tento blogger a jeho obsah na YouTube?

11. Všimli jste si nějaké reklamy v obsahu tohoto bloggeru?

13. Klikli jste někdy na reklamní odkazy v obsahu tohoto bloggeru?

14. Koupili jste si někdy produkt nebo službu na základě doporučení tohoto bloggera?

18. Jste:

19. Váš věk (vyplňte prosím počet let)

20. Jste:

21. Kde bydlíte:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lebedeva, E.YouTube a bloggeři (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://youtube-a-bloggeri.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.